Bizi Takip Edin

SAĞLIK

YAZ AYLARINDA CİLDİNİZİ KORUMANIN 4 YOLU!

Umut Doğan Yıldız

-

 

Yaz ayları, yükselen sıcaklıklar ve göz alan güneş ışıklarıyla gelip, kuruluk, tahriş ve hazırlıklı değilseniz yanıklara neden olarak cildinize zarar verebilir.

Kötü haberleri bir kenara bırakalım. Yaz aylarını sorunsuzca atlatmak için yararlanabileceğiniz ipuçlarıyla güneşin zararlı ışınlarından korkmadan, mükemmel cildinizi kumsallarda sergileyebileceksiniz.

1 – Cildinizi temizleyin, arındırın ve nemlendirin

Cilt bakımı sadece yaz ayları için değildir; yıl boyunca her gün yüzünüzü temizlemeniz ve nemlendirmenizi, haftada iki kez de ölü hücrelerinden arındırmanızı söylememize bile gerek yok. Ancak yaz aylarında bu, tembellik yapıp atlayacağınız bir uygulama olmaktan çıkıyor. Yazları artan sıcakla birlikte cildinizin de ısısı artarak daha fazla terlemenize ve yağ üretimine neden oluyor. Bu ter ve yağ, gözeneklerinizde birikip akneye, batıklara ve genellikle göze pek de hitap etmeyen bir görüntüye yol açıyor. Bu istenmeyen durumdan kaçınmak, doğru bakımı yaptığınız sürece hiç de zor değil. Zamanınızı almayacak 3 aşamayla cildinizi hiç olmadığı kadar temiz, pürüzsüz ve dokunulası yapabilirsiniz:

  1. Cildinizi ölü hücrelerden arındırın: Haftada bir ya da iki kez arındırma işlemi yapmak, tüm yağ ve ölü hücre oluşumunu temizleyecektir. Kaliteli bir arındırıcı peeling seçin. Fiziksel ve kimyasal arındırma sürecinin etkisiyle yüzünüzden ölü hücreleri temizlemiş, gözeneklerinizi tıkayabilecek oluşumları engellemiş olun; cildiniz yumuşak ve canlı görünsün.
  2. Günde iki kez temizleyin: Yüzünüze su çarpmanızdan bahsetmiyoruz. Düzgün bir temizleme işlemi, ciltte gün veya gece boyunca biriken kirleri ortadan kaldırarak beklenmeyen akne oluşumunu engeller. Piyasada sizin cilt yapınıza uygun, erkeklere özel birçok temizleyici bulabilirsiniz.
  3. Nemlendirici kullanın: Cildinizi temizleyip arındırdıktan sonra veya gün içinde ne zaman ihtiyacınız olursa nemlendiricinizi kullanın. Nemlendiricinizi dikkatle seçin. Yaz aylarında SPF ve yağ önleyici içerikler barındıran nemlendiriciler idealdir. Birçok nemlendirici uygun fiyatlarıyla sizi cezbetse de cildinize gerekli iyiliği yapmaz ve yazı yağlı ve akneli bir ciltle sonlandırabilirsiniz. Bu nedenle cilt tipinizi bilerek buna uygun nemlendiriciyi seçmeniz yararınıza olacaktır. Salisilik asit gibi arındırıcı, aloe vera gibi ferahlatıcı ve C vitamini gibi aydınlatıcı içeriklere sahip nemlendiriciler kurtarıcınız olabilir. Ayrıca yüksek SPF’li bir nemlendirici kullanarak hem güneş koruması hem de nemlendirme işlemini aynı anda aradan çıkarabilirsiniz.

2- Güneş koruyucu kullanın

Güneş koruyucularının önemini hepimiz biliyoruz. Cildimizi güneşin zararlı, kanserojen ışınlarından koruyarak cildimizin yıllar sonra dahi sıkı ve canlı görünmesine yardımcı olur. Ancak güneş kremi sürme alışkanlığını kazanmak, cilt bakımıyla pek de zaman harcamayı sevmeyen erkekleri zorluyor. Bunun en kolay yolu, sabah tıraşınızı olduktan veya dişlerinizi fırçaladıktan sonra uygulamak, unutmamak için de güneş koruyucunuzu diş fırçanızın yanı gibi gözünüzün önünde olacak bir yerde bulundurmaktır. Güneş kreminizi seçerken yüz için olanları tercih edin. Vücut ürünleri, daha hassas olan yüzünüzü tahriş edebilir ve akneye yol açabilir. Özel olarak yüz için tasarlanmış yağsız, su bazlı bir ürün seçmek akıllıca olacaktır. Sürerken de elinizi korkak alıştırmayın. Güneş kremini iyice sürdüğünüzden emin olun ki güneşte geçireceğiniz saatlerin ardından yüzünüzde sürpriz bir güneş yanığı deseniyle karşılaşma riskini almayın. UV ışınları bulutlu günlerde dahi cildinize zarar verebilir, bu yüzden hava durumuna bakmaksızın bu işleme kritik önem vermeniz gerektiğini unutmamalısınız.

Sizin için seçtiğimiz Güneş kremlerine göz atın!

3- Su içmeyi unutmayın

Düzenli olarak yeterli miktarda su tüketiminin cildinizin dokusunu ve görünüşünü iyileştireceğini biliyor muydunuz? Özellikle yüksek oranlarda sıvı kaybı yaşadığınız yaz aylarında, sıvı alımınıza dikkat etmeniz cildinizin güneşe yenik düşmesini önlemenize yardımcı olacaktır. Yeteri kadar su içtiğinizde sağlıklı, aydınlık ve daha genç görünümlü bir cilde sahip olursunuz. Su içmek cildin elastikiyetini artırır ve böylece yaşlanma sürecini yavaşlatır. Kırışıklıkları, sarkan cilt görünümünü lüks kremlere başvurmadan zamanında engellemeniz mümkün. Ayrıca gözaltlarınızı aydınlatarak bitkin görünmenizi önler, canlı yaz aylarını tazelenmiş bir ciltle geçirmenize yardımcı olur. Suyun toksinleri vücudunuzdan atma özelliği de akne sorununuzu ortadan kaldırır.

4- Aksesuar kullanın

Güneş koruyucularını uygulamayı aklımızda tutamayabiliriz. Bu nedenle yedek plana sahip olmak en iyisidir. Kulaklarınızı, başınızı ve yüzünüzü güneşten koruyacak bir şapka, hem yaz tarzınızı ortaya koyacak hem de güneş koruyucunuzu süremediğiniz alanları sizin için savunacaktır. Yazın vazgeçilmezi güneş gözlükleri de aslında güneşten korunma konusunda oldukça önemli. UV ışınlara maruz kalan gözlerinizde kızarıklık, yanma, batma hissedebilir ve uzun vadede katarakt gibi ciddi problemlerle dahi karşılaşabilirsiniz. Güneş gözlüğünüzü mutlaka UV korumalı seçmeniz ve korumasız güneş gözlüklerinden uzak durmanızı öneririz.

Men’s Health erkeğinin ilgisini çekebilecek güneş gözlükleri: Güneş gözlüklerine göz atın!

 

 

SAĞLIK

Uykunun yağ yakımına etkisi

Umut Doğan Yıldız

-

Eski ve yeni kurallar dosyamızın bugünkü konusu uyku. Yapılan araştırmalar yeterli uykunun yağ yakımına yardımcı olduğunu söylüyor.

GEÇ SAATE KADAR YATIN

“Erken kalkan yol alır” zihniyeti, ilerlemeniz söz konusu olduğunda erteleme tuşuna basıyor olabilir. Şimdi, bu konuyu masaya yatıralım.

ESKİ KURAL

Siz yataktan çıkana kadar, The Rock kas kazanma çabalarını Instagram’a yüklemiş oluyor. Büyü, şafaktan önceki süreçte gerçekleşiyor, biliyorsunuz.

YENİ KURAL

Uyku üzerinde çalışan bilim adamı Matthew Walker’ın söylediklerini aktaracak olursak;

Doğa Ana’nın “sekiz saat uyku” kavramını bize kazandırması 3,6 milyon yılını aldı ve bizim bunu tersine çevirmemiz yalnızca onlarca yıl sürdü. Şimdilerde, ortalama bir kişi yalnızca yaklaşık yedi saatini uyuyarak geçiriyor ve bu sizin sadece yorgun olmanıza neden olmuyor, aynı zamanda vücut yağ oranınızda görünür farka yol açıyor. “Uyku, yağ kaybının adı duyulmamış kahramanıdır,” diyor Londra’daki antrenman salonu Workshop Gymnasium’un performans koçu Artur Zolkiewicz. “Daha az uyuyan kişilerin kortizol seviyelerinde artış görünüyor, bu da kas kaybına ve iştah düzenlemesinde hayati bir faktör olan insülin hassasiyetinde düşüşe neden olur.” Chicago Üniversitesi’nin yaptığı bir çalışmada, katılan erkekler 5,5 saatin ardından uyandıklarında, 8,5 saat uyudukları zamana kıyasla diyetleri fark etmeksizin yarı miktarda yağ kaybetti. Aynı zamanda, sekiz saatten az uyuyan atletlerin antrenman sırasında yaralanma ihtimali yüzde 70 daha fazladır. Az uyuyan, fazla esneyen bir erkek için, spor salonunda çalışmak başından savması gereken keyifsiz bir misyona dönüşüyor.
Sürekli olarak yedi saatten az uyuyorsanız, öğle yemeğinde veya işten sonra 30 dakikalık bir antrenman, şafak sökmeden zombi gibi yaptığınız bir saatlik hareketlerden iyidir. Uykuyu yeni durağan kardiyonuz sayın.

Devamı

SAĞLIK

Elektronik sigara zararsız mı?

Umut Doğan Yıldız

-

Men’s Health Türkiye, sizden gelen soruları yanıtlıyor. Elektronik sigara zararsız mı? İyi baba olmanın kuralları nelerdir? Detaylar için okumaya devam edin.

Elektronik sigara zararlı mı, zararsız mı?

Dumanın olduğu yerde, ciğerlerinizde ateş de vardır. Ancak buharın olduğu yerde… Peki, bunu henüz bilmiyoruz. Sigaradan e-sigaraya geçiş yaptıysanız, bu durumda akciğer sağlığınız iyileşecektir. Ancak hâlâ sigara isteğiyle boğuşuyorsanız, durum biraz bulanıklaşır: Yakın zamanda The Lancet’te yayımlanan bir çalışma, elektronik sigara tüketiminin, sigara içenlerin sigarayı tamamen bırakma ihtimallerini yüzde 28 oranında azaltabildiğini ileri sürüyor. Büyük olasılıkla bir bağımlılığı diğeriyle değiştirdiniz. Bu bir kutlama sebebi olsa da olmasa da, yargılama hakkımızı saklı tutacağız. Elektronik sigara zararlıdır. Sigarayı elektronik sigara ile değiştirmeyin.

İyi bir baba olmak

Ebeveynlerimizin bir ürünü olduğumuzu bilmek için Freud’a dair her şeyi öğrenmeniz gerekmiyor. Ancak Maryland Üniversitesi’nin araştırmasının, yeni babaların çocuklarıyla haftada sadece yedi saat geçirdiğini ileri sürmesine bakılırsa, etki bırakma aralığınız kısa olacaktır. Belki de yeni bir spor hanedanlığı veya dâhi çocuk yetiştirme planlarınız vardı. Her halükarda, işin sırrı daha fazla zaman bulmak değil, sahip olduğunuz zamanı daha iyi değerlendirmekte.
Bu yüzden…

i/ HAKKINI VEREREK OKUYUN: Hansel ve Gretel’i 297’inci okuyuşunuz olabilir, ancak çocuklarınız sıkılmadı. Boston Üniversitesi’nin çalışması da bunu kabullenmenizin daha iyi olacağını söylüyor. “Merak uyandıran bir sesle” okumanız, okuryazarlığa ve dil gelişimine katkıda bulunuyor.

ii/ YATMA VAKTİ DEĞIL: Çocukları tutarsız zamanlarda yatırmak bilişsel gelişimlerini engelleyebilir. Araştırmacılar neredeyse 10.000 çocuğu takip etti ve üç yaşındaki çocukların düzensiz uyku vakitleriyle yedi yaşındayken alınan düşük matematik ve okuma testi puanları nı ilişkilendirdi.

iii/DERİNE DALIN: Hayatın sığ kısmı oldukça kısadır, bu noktadan sonra her şey hızla gerçekten derinleşiyor. Avustral- yalı bilim insanlarının, erken yaşta yüzme öğrenen çocukların akranlarına kıyasla fiziksel ve zihinsel olarak daha üstün olduğunu görmesi çok da şaşırtıcı olmamalı.

iv/RAFLARI DOLDURUN: Dolu bir kitaplık, kitaplar okunmamış olsa da entelektüel bir gelişim sağlayabilir. Evde 500 veya daha fazla kitaba sahip olmanın, bir çocuk için üniversite eğitimi almış ebeveynlere sahip olmak kadar büyük bir avantaj olduğu görüldü.

 

Devamı

SAĞLIK

Kalori saymak doğru mu?

Umut Doğan Yıldız

-

Eski kurallar değişiyor. Kalori saymak doğru mu, kalori hesaplamak gerçekçi mi gibi sorular akılları karıştırabiliyor. İşte gerçekler!

Kalori saymakta eski kural

Yağsız etlerinizi ve yeşillikleri ölçüp tartmak size meşakkatli geliyor olabilir (ve kesinlikle öyledir) ancak günlük kalori açığınızdan emin olmanın tek yolu bu. Bu numaraları çizginin doğru tarafında tutarsanız hata yapmış olamazsınız.

kalori saymakta yeni kural

Okuldaki matematik derslerinizin sonunda bir işe yaradığını hissetmek hoş olsa da kalori sayımı gerçek bilimden çok uzak. “İlk olarak, birçok kalori izleme cihazı, çıkışınızı olduğundan fazla olarak tahmin ediyor,” diyor Walton. Bunun sonucunda, günlük hedefinizi ayarlamak dahi tahmin işine dönüyor. Aynısı yiyecek paketlerinin üzerindeki rakamlar için de geçerli. “Araştırmalar, yediklerinizin içeriğinin gerçek kalori değerinin, genellikle belirtilenden kayda değer derecede daha fazla veya daha az olduğunu gösteriyor,” diyor Zolkiewicz. “Gıda şirketleri kalorileri hesaplamak için birkaç farklı yöntemden birini kullanabilir, bu yüzden düzenleyici kuruluşlar yüzde 20’ye kadar yanlış hesaplamalara izin veriyor. Burada rol oynayan diğer faktörler de var. Bazı yiyecekler diğerlerinden daha çabuk parçalanıyor. Örneğin, kabuklu yemişlerin benzer makro miktarına sahip başka yiyeceklere kıyasla tamamen sindirilme oranı daha düşük. ABD Tarım Bakanlığı’nın çalışması, bir porsiyon badem- deki 711 kaloriden yalnızca 540 kalorinin vücut tarafından emildiğini gösteriyor. Yani, kesinliğin peşinden gitmek çok az ödül için çok fazla strese yol açıyor.

KALORİ NASIL HESAPLANIR?

Üstelik, kimse cezalandırıcı bir beslenme planına her zaman uyamaz; sapmalar kaçınılmazdır. Walton, bunun yerine kötü beslenmeye ayıracağınız tam bir gün değil, bir haftalık besin alımınızı her zamanki karbonhidratlarınızın yerine yiyeceğiniz ufak bir ziyafetle “biraz rotadan sapmanıza” izin veren üç öğün şeklinde değerlendirerek tüketmenizi öneriyor.

Devamı

Popüler