Bizi Takip Edin

BESLENME

Rahat bir uyku için yapılacaklar

Umut Doğan Yıldız

-

 

Pirinç kepeği yağı, uykusuzluğun gerilimi için yeni tedaviniz. Mükemmel bir uyku için bu çözümü deneyin.

Gittikçe daha fazla kişi zamanını ofiste harcarken, çoğumuzun zihinsel sağlığını etkileyecek bir krize doğru zombiler gibi yürüyor oluşu hiç şaşırtıcı değil. Sürekli yorgun gezen insanlar olarak bizim için uykusuzluk, işle ilgili stresten kaynaklanan yorucu bir belirti. Bu problem yüzünden her yıl milyonlarca saat iş kaybı yaşanıyor.

Şimdi sizi kâbus gibi istatistiklerle uyandırdığımıza göre, işte rüya gibi yeni haberler: Araştırmacılara göre, mutfağınızdaki basit bir yağ değişimi stresle ilişkili uyku probleminizi çözebilir. Pirinç kepeği yağında bulunan bir kimyasalın, ofisin dışına taşınan uykusuzluğun etkileriyle savaştığı kanıtlandı.

Nutritients dergisinde yayımlanan araştırmada, bu yağda bulunan fitosterolün güçlü hipnotik etkisi olduğu görüldü. İlk olarak, ferulik asit kanınızdaki serotonin hormonu seviyesini düşürür. Normalde mutlulukla ilişkilendirilen serotonin seviyeleri, güneş ışığına maruz kalındığında da artar ve daha uyanık hissetmenizi sağlar. Bu hormonu kontrol altında tutarsanız uykuya daha kolay dalarsınız.

Pirinç kepeği yağındaki başka bir fitosterol olan y-oryzanol da histamin reseptörlerini engeller. Histamin, vücudunuzu sabaha karşı 3 civarında uyanık tutabilen, bağışıklık sisteminiz tarafından salınan bir inflamatuar etkendir. Reseptörleri engelleyerek gece boyu uyuyabilirsiniz.

Daha da önemlisi, Japonya’daki Tsukuba Üniversitesi’nden bilim insanları, kandaki stres hormonu seviyelerini hedefleyip düşürmek şeklinde gerçekleşen bu faydaların, özellikle anksiyete kaynaklı uyku sorunundan mustarip kişilerde görüldüğünü buldu.

Tabii ki sızma zeytinyağından (veya bolca kullandığınız balzamik sirkenizden ve biraz kıtır ekmeğinizden) tamamen vazgeçmek zorunda değilsiniz. Ancak yetiştirmeniz gereken işin son günü anksiyete gelip kapınızı çaldığında, akşam yemeğinizde kullandığınız yağı pirinç kepeği yağıyla değiştirmeniz, kesintisiz uyku için basit ve leziz bir çözüm sunacaktır.

 

Continue Reading
Advertisement

BESLENME

Sağlıklı omlet tarifi

Umut Doğan Yıldız

-

Bu sağlıklı omlet tarifi ile spor salonundaki ağırlıkların hakkını vereceksiniz.

Sporcular için omlet tarifi

Kas yapan yemek tarifleri, sporcu beslenmesi denildiği zaman akla ilk Men’s Health gelir.

Malzemeler

Üç kişilik

Süt, 500 ML
Tane karabiber ¼ yemek kaşığı
Kuru soğan, yarım
Tütsülenmiş mezgit, 500 G
Tereyağı
Katkısız un, 100 G
Krema, 150 G
Hollandaise sos, 150 G
Yumurta, 9
Rendelenmiş parmesan, 10 G

Yapılışı

1/ Sütü küçük bir tavaya dökün, karabiber ve soğanı da ekleyin. Kaynamadan hemen öncesine kadar ısıtın ve derisi altta kalacak şekilde mezgiti ekleyin. Dört dakika yavaşça kaynatın, çıkarıp derisini ayıkladıktan sonra didikleyin. Sütü süzün ve derin bir tavada ısıtın.

2/ Başka bir tavada tereyağını eritin ve unu kavurun. Pürüzsüz bir sos yapmak için sütü yavaş yavaş ekleyerek karıştırın. Yağda çözünebilen D vitamini ve yüksek miktarda kalsiyum için kremayı çırpın ve Hollandaise sosla birlikte karışıma ekleyin.

3/ Yumurtaları çırpın, tavaya ekleyin ve karıştırın. Altı pişmiş, üstü yumuşakken, didiklenmiş mezgiti ekleyin ve bir kaşıkla sosu ince bir tabaka olacak şekilde üstüne yayın. Rendelenmiş parmesanı da ekledikten sonra biraz kahverengileşene kadar tavada tutun. İşte bu kadar. Tadını çıkarın.

Tarif The Beehive’ın şefi Dominic Chapman’dan alınmıştır.

Devamı

BESLENME

Antrenman öncesi omlet tarifi

Umut Doğan Yıldız

-

Egzersizden önce bu protein ve karbonhidrat deposu omleti deneyin.

Antrenman öncesi beslenme tarifleri için sitemize göz atmayı unutmayın.

Sporcular için omlet tarifi ve malzemeler

Dört kişilik

Büyük kuru soğan 2, piyazlık doğranmış olmalı
Saf sızma zeytinyağı
Bir adet defne yaprağı
Patates, 900 g, dilimlenmiş olmalı
Yumurta, 9 
Tuz ve karabiber

Antrenman öncesi omlet yapılışı

1/ Bir tavada soğanları defne yaprağıyla beraber kavurun. Soğanlar yumuşayınca patatesleri ekleyin, kısık ateşte 10 dakika pişirin ve altın rengine dönene kadar karıştırın. Patates hem glikojen (kas yakıtı) deposudur hem de kas fonksiyonlarına yardımcı olan potasyum bakımından zengindir.

2/ Yumurtaları bir kâsede tuz ve karabiber ekleyerek çırpın. Patatesleri ve soğanları da ekleyerek karıştırın. Orta ateşte bir tavaya alın ve dört dakika pişirin.

3/ Üstünü bir tabakla kapatın ve omleti tabağa ters çevirmeden önce dört dakika daha pişirin. Beş dakika dinlendirin ve spor salonuna götürmek üzere dilimleyin. Tarif, Camino’nun şefi Nacho del Campo’dan alınmıştır.

Devamı

BESLENME

Yağ yakıcı Meksika kahvaltısı

Umut Doğan Yıldız

-

Metabolizmanın ısısını yükselten ve acı konusunda size inanlmaz bir deneyim tattıran yağ yakıcı Meksika kahvaltısına bir göz atın.

Yağ yakıcı Meksika kahvaltısı için malzemeler

İki kişilik yumurta 4
Tereyağı 
Kişniş
Bir tutam pul biber
Salsa sosu 75 g
Avokado
Küp doğranmış beyaz peynir 75 g

Yağ yakıcı kahvaltı tarifi

1/ Dört yumurtayı kremsi bir kıvama gelene kadar çırpın, sonra tereyağını tavada eritin.

2/ Yumurtayı, kişnişi ve kaldırabildiğiniz kadar pul biberi tavaya dökün. Malzemelerin iyice karıştığından emin olmak için karıştırarak pişirin.

3/ Omletin bir tarafına salsa sosu ve avokadoların yarısını koyun ve omleti katlayın.

Nutrition Journal’a göre, yemeklerinize avokado katmak atıştırma isteğinizi yüzde 28 oranında azaltır. Omletinizin üstüne peyniri ve kalan salsa sosuyla avokadoyu da ekleyin. Sert bir güne hazırsınız. Tarif Londra’daki Eggbreak’ten alınmıştır.

Devamı

Popüler

 

www.pilioo.com