Bizi Takip Edin

BESLENME

Rahat bir uyku için yapılacaklar

Umut Doğan Yıldız

-

 

Pirinç kepeği yağı, uykusuzluğun gerilimi için yeni tedaviniz. Mükemmel bir uyku için bu çözümü deneyin.

Gittikçe daha fazla kişi zamanını ofiste harcarken, çoğumuzun zihinsel sağlığını etkileyecek bir krize doğru zombiler gibi yürüyor oluşu hiç şaşırtıcı değil. Sürekli yorgun gezen insanlar olarak bizim için uykusuzluk, işle ilgili stresten kaynaklanan yorucu bir belirti. Bu problem yüzünden her yıl milyonlarca saat iş kaybı yaşanıyor.

Şimdi sizi kâbus gibi istatistiklerle uyandırdığımıza göre, işte rüya gibi yeni haberler: Araştırmacılara göre, mutfağınızdaki basit bir yağ değişimi stresle ilişkili uyku probleminizi çözebilir. Pirinç kepeği yağında bulunan bir kimyasalın, ofisin dışına taşınan uykusuzluğun etkileriyle savaştığı kanıtlandı.

Nutritients dergisinde yayımlanan araştırmada, bu yağda bulunan fitosterolün güçlü hipnotik etkisi olduğu görüldü. İlk olarak, ferulik asit kanınızdaki serotonin hormonu seviyesini düşürür. Normalde mutlulukla ilişkilendirilen serotonin seviyeleri, güneş ışığına maruz kalındığında da artar ve daha uyanık hissetmenizi sağlar. Bu hormonu kontrol altında tutarsanız uykuya daha kolay dalarsınız.

Pirinç kepeği yağındaki başka bir fitosterol olan y-oryzanol da histamin reseptörlerini engeller. Histamin, vücudunuzu sabaha karşı 3 civarında uyanık tutabilen, bağışıklık sisteminiz tarafından salınan bir inflamatuar etkendir. Reseptörleri engelleyerek gece boyu uyuyabilirsiniz.

Daha da önemlisi, Japonya’daki Tsukuba Üniversitesi’nden bilim insanları, kandaki stres hormonu seviyelerini hedefleyip düşürmek şeklinde gerçekleşen bu faydaların, özellikle anksiyete kaynaklı uyku sorunundan mustarip kişilerde görüldüğünü buldu.

Tabii ki sızma zeytinyağından (veya bolca kullandığınız balzamik sirkenizden ve biraz kıtır ekmeğinizden) tamamen vazgeçmek zorunda değilsiniz. Ancak yetiştirmeniz gereken işin son günü anksiyete gelip kapınızı çaldığında, akşam yemeğinizde kullandığınız yağı pirinç kepeği yağıyla değiştirmeniz, kesintisiz uyku için basit ve leziz bir çözüm sunacaktır.

 

BESLENME

Badem nasıl tüketilmeli?

Umut Doğan Yıldız

-

Bu diyet türüyle daha fazla yemek yiyerek kilo verecek, yağ kaybederken kas oranını arttıracaksınız.Badem nasıl tüketilir, bir bakalım.

ABD’deki en popüler diyet kitabı olan The Abs Diet For Women kitabından tüyolar duymaya hazır mısınız? The Abs Diet For Women, karnınızı dümdüz yapmayı, karın kaslarını belirginleştirmeyi, zayıf ve sağlıklı bir hayat sürmenizi amaçlayan altı haftalık bir plan. Bu diyet türüyle daha fazla yemek yiyerek kilo verecek, yağ kaybederken kas oranını arttıracaksınız. 

Bademle ilgili bilmen gerekenler 

Süper güçleri: Kas yapar, açlık krizleriyle savaşır, karın bölgesindeki yağlanmayı engeller.
Gizli silahları: Protein, tekli doymamış yağlar, E Vitamini, lif, magnezyum, folik asit, fosfor.
Düşmanları: Obezite, kalp hastalıkları, kas kaybı, kırışıklıklar, kanser, yüksek tansiyon.
Yakın arkadaşları: Kabak çekirdeği, ay çekirdeği, ceviz, yer fıstığı ve avakado.
Taklitleri: Tuzlanmış veya kavrulmuş fıstıklar. İçerdikleri çok miktarlı tuz tansiyonu yükseltir.

Nasıl tüketmek gerekiyor?
Bir avuç kadarını salata, kahvaltı gevreği, yoğurt, yulaf ya da diyet dondurmanın üzerine koyarak tüketebilirsiniz. Hızlı bir öğün hazırlaman gerektiğinde az miktarda bademi bir tabak kepekli makarna, 100 gram tavuk göğsü ve iki çorba kaşığı mozzarella peyniriyle karıştırarak yiyebilirsiniz.

Hafif tatlı bir seçenek içinse fırını 200 dereceye getirin. Bir avuç bademe pişirme spreyi sık ve beş ile 10 dakika arasında fırında kızarmasını sağlayın. Bademler kavrulduktan sonra üzerine kahverengi şeker ve tarçın serpiştirin.

Süper karışım
• 250 gram badem
• 250 gram pekan cevizi
• 100 gram yulaf
• 2 çorba kaşığı bal
• ½  çay kaşığı tarçın
• 250 gram yaban mersini
• 250 gram kuru kayısı
• Karabiber
• Nane

Hazırlanışı

Fırını 120 dereceye ayarla. Badem ve pekan cevizlerini bir kâseye koyun ve üzerine çok hafif pişirme spreyi sıkın (Üç fıs kadar). Üzerine bir çorba kaşığı bal ve tarçını ilave ettikten sonra iyice karıştırın. Karışımı hazırladıktan sonra fırın tepsisine eşit bir şekilde dağıtın ve 15 dakika boyunca tepsiyi sık sık sallayarak kavrulmasını sağlayın. Fırından çıkardıktan sonra biraz soğumasını bekleyin ve üzerine kalan diğer bir çorba kaşığı bal ve kuru meyveleri ilave edin.

4 porsiyon oluşturur.

Servis başına: 170 kalori, 9 gram yağ (0 gramı doymuş), 18 gram karbonhidrat, 0 miligram sodyum, 3 gram lif, 3 gram protein.

Devamı

BESLENME

Avokado ve tofunun faydaları

Umut Doğan Yıldız

-

Takipçilerimizden gelen, “Avokado ve tofu hakkında beni bilgilendirir misiniz?” sorusunu yanıtladık.

Avokado A, C ve E Vitamini bakımından zengindir. Özellikle kalp ve damar sağlığını korur ve tansiyonu düşürücü etkisi vardır. Kandaki kötü kolesterolü düşürücü tekli doymamış yağlar ve diğer meyvelere nazaran daha fazla protein içerir. Zararlı toksinlerin vücuttan atılmasını sağlar. Ayrıca hücre yenilenmesine de katkıda bulunur. 100 gr’da 165–170 kalori vardır. Bir tanesi ortalama 250 kaloridir. Tofu, demirden ve özellikle B grubu vitaminler açısından zengindir. Yapımında kalsiyum tuzu kullanılmışsa iyi bir kalsiyum kaynağı da olabilir. Tofunun içeriğindeki kalorinin yarısı yağlardan gelse de 100 gr tofu porsiyonunda yalnızca 6 gr yağ bulunur ve kolesterol içermez. Genel olarak tofu ne kadar yumuşaksa yağ oranı da o denli düşüktür. Tofu sodyum kısıtlaması yani tuz kısıtlaması olan diyetler için iyi bir alternatif besindir.

Beslenme ve Diyet Uzmanı Aylin Yılmaz / AY Beslenme Danışmanlığı

Devamı

BESLENME

Florentine usulü yumurta tarifi

Umut Doğan Yıldız

-

Pratik, sağlıklı, protein ve vitamin deposu bir öğün için bu tarifi uygulayabilirsiniz. İşte Florentine usulü yumurta tarifi!

Malzemeler:
• 2 çay kaşığı tuzsuz tereyağı
• 180 gram bebek ıspanak
• 2 yumurta
• 1 tam tahıllı muffin, ikiye bölünmüş ve tost makinesinde kızartılmış
• Tuz ve karabiber

Hazırlanışı: 

Fırını önceden 180 dereceye ayarlayın. Ufak bir tavada orta ateşte tereyağını eritin. Ispanakları ilâve edip canlılığını yitirene kadar karıştırın. Ateşin üzerinden alın. İki adet muhallebi kabının içini yağlayın ve her birine bir yemek kaşığı su koyun. Yumurtaları içine kırın. 15-20 dakika arası fırınlayın. Yarım muffinlerin üzerine ıspanak ve yumurtayı koyun. İsteğe göre baharat serpin.

(2 kişilik) Kişi başına: 207 kalori, 10 gr yağ (4 gramı doymuş), 23 gr karbonhidrat, 361 mg sodyum, 6 gr lif, 11 gr protein.

Devamı

Popüler

 

www.pilioo.com