Bizi Takip Edin

Sevgilinizin sizinle paylaşmadığı şeyler vardır. Belki çok çekingen, çok kibardır ya da duygularınızı incitmekten korkuyor olabilir. Biz de yüzlerce kadından, sırlarını bizimle anonim bir şekilde paylaşmalarını istedik. Sıkı durun; kadınlardan ve uzmanlardan öğrenecekleriniz sizi şaşırtabilir. Bu bilgileri yatak odanızı ısıtmak için kullanın. Koca bir teşekkürü hak edeceksiniz.

SIR 1: DAHA SERT VE DAHA RİSKLİ SEVİYOR

“Daha sert ol. / Kostüm giyerek bunu bir oyuna dönüştürmek istiyorum. / Keşke biraz daha çılgın ve kendinden emin olsan. Keşke içinde biraz daha Christian Grey olsa. / Saçımı çekmesini istiyorum. / Yatağa bağlanmak çok hoşuma gidiyor! / S&M seviyorum. / Ben sert seviyorum. Çok sert ama. / Gözümün bağlanmasından hoşlanıyorum. / Bir erkeğin yatakta kontrolü eline alması beni tahrik ediyor. Hayatımın kontrolünü eline almaya çalışmasıysa beni sinir ediyor.”

Dominant ve çekinik olma fantezileri her iki taraf için de ortaktır. Journal of Sexual Medicine raporlarına göre, kadınların yüzde 65’i yatakta domine edilmeyi seviyor. Cinsel terapist Holly Richmond, Grinin 50 Tonu’nu beraber izlemeyi teklif etmenizi tavsiye ediyor. Tuhaf ama işe yarayacaktır. “Gülebilirsin, ama bu adamda ne bulduğunuzu anlamanın zamanı geldi” deyin. İzlerken flörtöz olun ve “Bunu seninle denemek isterdim” gibi şeyler söyleyin.

SIR 2: KADINLAR HAKKINDA FANTEZİLER KURUYOR

“Lezbiyen pornoları oldukça tahrik edici. Gerçi biz beraber porno izlemiyoruz, muhtemelen bu yüzden bilmiyor. / Bir kadınla yatmak istiyorum. / Porno izlemek beni tahrik ediyor. Bir kadını çıplak görmek nedense beni heyecanlandırıyor. / Mastürbasyon yaparken bir kadını hayal ediyorum. / Bir kadınla olmayı denemek istiyorum.”

Onu başka bir kadınla hayal etmek ortak fanteziniz olabilir. Kadınların yarısından fazlası bunu itiraf ediyor. Ancak MH Twitter üzerinden yapılan ayrı bir ankette, erkeklerin yüzde 58’inin partnerleri ve başka bir kadınla üçlü yapmak istediği ortaya çıktı. Cinsel eğitmen Tina Horn, “Bunu kişiselleştirin: Onu başka bir kadınla hayal ettiğinizi ona söyleyin” diyor. Beraber lezbiyen ve üçlü pornolar izleyin. Üçlü konusunda ciddiyseniz, sınırlarınız hakkında konuşun.

SIR 3: ONU DAHA FAZLA ÖPMENİZİ İSTİYOR

“Öpüşmekten hoşlanmıyor ve bu korkunç bir durum. İstersem yapıyor ama onun dışında dilini hiç kullanmıyor. Beni sıkıca tutup öpmesini ve bunu gerçekten hissettiğini anlamak istiyorum.”

Anketimize katılan kadınların yüzde 63’ü daha fazla öpülmek istiyor. Cinsel danışman Aleece Fosnight, “Ateşli bir öpüşme sadece ön sevişme sırasında yapılıyorsa, bu öpücüğün getirdiği faydaları kaybedersiniz” diyor. Onu iki dakika boyunca öpün: Bu süre, dudaktaki sinir reseptörlerinin, iyi hissettiren nörotransmitterların salgılanması sinyalini vermesi için yeterlidir. Ayrıca enerji ve libidoyu artırıcı testosteronu da artırır. Öpüşmenin illa ki seksle sonuçlanması gerekmediğini kabullenin, böylece uzun öpüşmekle ilgili endişelenmezsiniz.

SIR 4: OYUNCAKLARIYLA KENDİ KENDİNE OYNAMAYI SEVİYOR

“Kendim her zaman daha iyi yaparım. / Bir dildom var. / Sadece mastürbasyon yaparken orgazm oluyorum. Seks sırasında hiç olmadım. / Mastürbasyon yapmayı sevişmekten daha çok seviyorum. / Sadece kendi kendime orgazm oluyorum. / Erkek arkadaşımla bulamadığım tatmin olma hissini porno ve vibratörümle buluyorum. / Ondan daha fazla seks yapmak istiyorum, bu yüzden kendimi tatmin etmeliyim. / Vibratörümü sık sık kullanıyorum.”

Birçok kadın, pilli oyuncaklarını gizlice ve sık sık kullandıklarını itiraf etti. Anketimize katılan kadınların yüzde 23’ü de onları sevgililerinden saklıyor. (Çok yazık- bunu izlemek hoşlarına giderdi.) Richmond, seks oyuncakları alışverişini edepsiz bir randevuya dönüştürün, diyor. Online ya da gerçek marketler olabilir. (Adam & Eve zincirini deneyebilirsiniz.) Mağaza görevlisine bir sürü soru sorun; buna alışkınlardır. Eğer sizi tahrik eden bir şey bulursanız onu alın. Çiftler için tasarlanan We-Vibe Sync’i deneyebilirsiniz. C şeklindeki tasarımı hem klitorisini hem de G-noktasını uyaracak. Titreşimi siz de hissedeceksiniz.

SIR 5: ÇOĞU ZAMAN ROL YAPIYOR

“Hiç orgazm olmadım. Hiç. Ne onunla ne de başkasıyla. / Sadece bir sevgilimle bir kez ve kendi kendime orgazm oldum. Oysa ki herkes beni orgazma ulaştırdı sanıyor. / Şu meşhur pozisyonun var ya? Berbat. Bir kez bir an önce bitmesini istediğim için çığlık atayım dedim ama şimdi her zaman bunu yapmak zorundayım. / Geçtiğimiz yılda neredeyse bütün orgazmlarımda rol yaptım.”

10 kadından 5’i bunu itiraf ediyor. Cinsel terapist David Ortmann, “Onunla yüzleşmeye çalışmayın; neyi sevdiğini öğrenin ya da size göstermesini sağlayın” diyor. “Kendine dokunmanı izlemeyi çok seviyorum. Bu çok seksi ve sana nasıl dokunmam gerektiğini de öğrenmiş oluyorum” deyin. O mastürbasyon yaparken boynunu öpün, göğüslerine dokunun ve dizlerinin arkasını okşayın. Orgazm olduğunda nasıl göründüğüne dikkat edin ve dokunma tekniklerini taklit edin. Psikolog Erica Marchand, ona basit sorular sorarak anda kalmasını sağlamanız gerektiğini söylüyor. “Hızlı mı yavaş mı?”, “Yumuşak mı sert mi?” gibi. “Şimdi ne yapayım?” gibi sorulardan uzak durun. Klitorisin küçücük olduğunu unutmayın: Küçük değişiklikler büyük fark yaratır.

SIR 6: EĞER SİZ DE İSTERSENİZ VAHŞİ ŞEYLERLE İLGİLENEBİLİR

“Anüsüme dokunulmasını seviyorum./ Bana mastürbasyon yaptırması hoşuma gidiyor. / Başka partnerleri de deneyimlediğimiz açık bir ilişkiyi tercih ederim. / Çoğu zaman hızlı olup olmaması benim için fark etmez. / 69 denemek isterim. / Ona oral seks yapmayı, boşalmasını izlemeyi seviyorum. / Anal seksi seviyorum. / Kalçalarımın yalanmasını seviyorum. / Çok çok çılgın pozisyonlar istiyorum! Denemek çok eğlenceli olurdu.”

10 kadından 7’si yeni bir şeyler denemek konusunda hevesli. Cinsel terapist Michael Aaron, seks menüleri oluşturun diyor. İkiniz de denemek istediğiniz şeyleri (yeşil), denemek isteyip de çekindiğiniz şeyleri (sarı) ve sınırlarınız dışında olan şeyleri (kırmızı) yazın. Daha sonra birbirinizin menüsünden bir yeşil ve bir sarı madde seçin. Aaron, bunun eğlenceli ve öğretici olduğunu söylüyor. Let’s Try it gibi bir uygulama da (bir anket dolduruyor ve ortak fantezilerinizi görüyorsunuz) yardımcı olabilir ama kağıt kullanmak daha samimi ve bağlayıcıdır. Cinsel terapist Michael Salas ise bilinmeyenin heyecan verici olacağını söylüyor: “Partnerimizle ilgili yeni şeyler keşfetmek hem erotik olarak bizi ateşler hem de aramızdaki bağı hareketlendirir.

 

anaslide

BACAK KASLARI İÇİN EFSANE PROGRAM

Umut Doğan Yıldız

-

Bu efsane hareketle bacak ve merkez bölgesi kaslarınızı güçlendirirken denge ve hareket kabiliyetinizi de geliştireceksiniz. Bacak kaslarını geliştirmek için haftaları atlamayın.

HAFTA 1

Reverse lunge

(bir adımınızı geri atın, o dizinizi bükün ve gövdenizle yere doğru alçalın) ve her iki bacakla SPLIT SQUAT (Bir ayağınızı öne atın ve gövdenizi yere yaklaştırın) yapın.

PAZARTESİ 6 TEKRARDAN 3 SET
SALI 6 TEKRARDAN 3 SET
ÇARŞAMBA 8 TEKRARDAN 3 SET
PERŞEMBE KNEE TO WALL: DUVARIN BİR ADIM ÖNÜNDEYKEN ÖNDEKİ DİZİNİZİ DUVARA DEĞDİRİN. BU BİR TEKRARDIR. 6 TEKRARDAN 5 SET YAPIN.
CUMA 10 TEKRARDAN 3 SET
CUMARTRSİ 12 TEKRARDAN 3 SET
PAZAR TEST: HER HAREKETİ HER İKİ TARAFA 15 TEKRAR YAPIN. YAPAMIYORSANIZ HAFTAYI TEKRAR EDİN.

HAFTA 2

Pistol negative

Sol ayağınız bir box’un üzerinde, sağ ayağınız havada olacak şekilde durun. Sol dizinizi sağ ayağınız yere değene kadar bükün ve tekrar doğrulun. Bu 1 tekrardır.

PAZARTESİ 4 TEKRARDAN 4 SET
SALI 6 TEKRARDAN 4 SET
ÇARŞAMBA 8 TEKRARDAN 4 SET
PERŞEMBE CLOSED-FEET SQUAT:
AYAKLARINIZ BİTİŞİK SQUAT YAPARAK ALÇALABİLDİĞİNİZ KADAR ALÇALIN. 10 TEKRARDAN 5 SET YAPIN.CUMA 10 TEKRARDAN 4 SET CTS. 12 TEKRARDAN 4 SET
PAZAR TEST: HER İKİ BACAK İÇİN ÜÇ TEKRARDAN 1 SET YAPIN. YERE 3-5 SANİYEDE ALÇALIN. YAPAMIYORSANIZ, BU HAFTAYI TEKRAR EDİN.

HAFTA 3

Single leg wall sit

Sırtınızı duvara yaslayın, ayaklarınız 60 cm kadar önde olsun. Dizleriniz 90 derece olana kadar alçalın. Sonrasında doğrulun ve bir bacağınızı düz hale getirerek 15 saniye bekleyin.

PAZARTESİ 4 TEKRARDAN 4 SET
SALI 6 TEKRARDAN 4 SET
ÇARŞAMBA 8 TEKRARDAN 4 SET
PERŞEMBE PIGEON POSES: DİZLERİNİZİN ÜZERİNDEYKEN SAĞ BACAĞINIZI ARKANIZA SOL BACAĞINIZI ÖNE UZATIN. 15 SANİYE BEKLEYİN.
CUMA 6 TEKRARDAN 4 SET
CUMARTESİ 8 TEKRARDAN 4 SET
PAZAR TEST: 3 TEKRAR WALL SIT YAPIN. (HER İKİ BACAKLA 20 SANİYE) OLMADI MI? 3. HAFTAYI TEKRAR EDİN.

 

HAFTA 4

Assisted pistol

TRX bandının 60 cm önünde durarak tutacaklarını kavrayın. Sağ ayağınızı yerden kaldırarak bacağınızı öne doğru uzatın ve sol dizinizi kırarak kalçanızı yere yaklaştırın. Bu bir tekrardır.

PAZARTESİ 4 TEKRARDAN 2 SET
SALI 6 TEKRARDAN 2 SET
ÇARŞAMBA 8 TEKRARDAN 2 SET
PERŞEMBE CROSSED LEG SQUAT: SOL AYAĞINIZI SAĞ AYAĞINIZIN ARKASINA GÖTÜRÜN VE PARMAK UCUNDA ALÇALIN.10 TEKRARDAN 5 SET YAPIN.

CUMA 10 TEKRARDAN 2 SET
CUMARTESİ 12 TEKRARDAN 2 SET
PAZAR TEST: HER İKİ BACAKLA 12 TEKRARDAN 2 SET YAPIN. ÜÇ SANİYEDE ALÇALIN. YAPAMIYORSANIZ 4. HAFTAYI TEKRAR EDİN.

 HAFTA 5

Pistol Squat yapmak için bir ayağınızı yerden kaldırın ve öne doğru uzatın. Diğer dizinizi bükün ve kalçanız yere iyice yaklaşana kadar devam edin. Şimdi doğrulun. Tebrikler!

Devamı

anaslide

BURPEE YAPARKEN BAŞ DÖNMESİ!

Umut Doğan Yıldız

-

Burpee yaparken başın dönüyorsa bunun birden fazla nedeni olabilir.

Egzersiz programına yeni eklediysen, bu hareket yapabilirlik seviyene bağlı olarak sana şiddetli gelebilir. Eğer zorlanıyorsan, egzersizi basitten zora doğru olacak şekilde aşamalandır. Burpee öncelikle bir box / kutu kullanılarak yapılmalı. Ellerini yerden daha yüksek bir yere koyarak açıyı daha uygun hâle getirebilirsin.

Ayrıca antrenmanının hangi kısmına, hangi yoğunlukta eklediğin de önemli. Aerobik ve anaerobik kapasiten yeterli değilse, nabzının aşırı yükselmesi de baş dönmesine sebep olabilir. Ayrıca yanlış ve yetersiz beslenme sonucu kan şekerinde düşme yaşanabilir; bu da baş dönmesine yol açar. Bunları dikkate alarak egzersiz ve beslenme planlamanı yeniden oluşturman gerekebilir.

Egzersiz yaparken doğru nefes alıp vermek de işin en önemli kısımlarından biri. Kaslarının en iyi performansını sergilemesi için oksijene ihtiyacı vardır ama bu oksijeni kaliteli bir şekilde alman gerekir. Çok sık ve hızlı nefesler alıp verirsen bu da bir süre sonra mide bulantısı ve baş dönmesine neden olabilir. Tüm bunlara dikkat etmene rağmen baş dönmesi devam ediyorsa, tabii ki doktora görünmende fayda var.

Çağdaş Cemre Kılıç, Burn & Joy’un Kurucusu, Egzersiz Danışmanı

Devamı

anaslide

ÇARPINTININ NEDENİ SADECE KALP DEĞİL!

Umut Doğan Yıldız

-

Kalpte çarpıntı, göğüs ağrısı ve nefes darlığı kalbimizin bize yolladığı sinyallerin başında geliyor. Bu sinyallerden çarpıntı, kalbin hızlı çalışması anlamına geldiği için bu sorunu yaşayanlar çoğunlukla kalp hastalıklarına yönelik muayene oluyor, şikayetleri çözümsüz kalabiliyor. Bunun nedeni ise toplumdaki yaygın inanışın aksine, kalpte çarpıntının sadece kalp hastalıklarının belirtisi olmaması.

Kardiyoloji Uzmanı Prof. Dr. Ahmet Karabulut; ilk planda kalp hastalığı habercisi olarak düşünülse de, çarpıntının aslında tüm vücuttaki sorunlar için bir belirti olabileceğine işaret ederek, sanılanın aksine her çarpıntının nedeni kalpteki bir sorundan kaynaklanmadığını belirtiyor. Kalbimiz hızlı çarparak aslında vücudumuz için bize sinyal göndermeye çalışıyor. Bu nedenle çarpıntıya yönelik araştırma yapılırken kalp dışındaki faktörlerin de dikkate alınması çok önem teşkil ediyor.  Çarpıntı gelişimine yol açan ve doğrudan kalbi ilgilendirmeyen nedenleri öğrenmeye hazır mısın?

Kansızlık 
Genç yaşlı her yaş grubunun ortak sorunlarından biri olan kansızlık genellikle tedavisi ihmal edilen bir hastalık. Kansızlıkta kalp vücudun oksijen ihtiyacını karşılamak için daha çok çalışıyor ve bu tablo da kendini çarpıntıyla belli ediyor.

Guatr
Boyunda bulunan tiroit bezinin anormal derecede hızlı çalışması vücudun metabolizmasını hızlandırıyor. Bu tablo sıklıkla kendini çarpıntıyla gösteriyor. Sebebi bulunamayan çarpıntı şikayetlerinde mutlaka tiroit hormonlarına bakılması gerekiyor.

Hipoglisemi
Kardiyoloji Uzmanı Prof. Dr. Ahmet Karabulut kan şekerinin düşmesi anlamına gelen hipogliseminin genç yaşlı herkesi tehdit ettiğini vurguluyor. Çarpıntı, yemek yedikten hemen sonra aşırı insülin salınmasına bağlı olarak da gelişebiliyor. Hipoglisemi kendini sıklıkla halsizlik ve çarpıntıyla gösteriyor.

Uyku bozuklukları
Uyku bozuklukları çarpıntının sık görülen sebeplerinden biri. Vücut uyku sırasında metabolizmasını yavaşlatıyor ve dinleniyor. Düzenli ve kaliteli uyku uyumayan kişilerde kandaki stres hormonlarının seviyesindeki artışa paralel olarak gün içerisinde kalp hızı daha yüksek seyrediyor ve çarpıntı daha sık gözleniyor.

Sigara ve alkol tüketimi
Tütün ürünleri ve aşırı alkol tüketimi vücudun metabolizmasını etkiliyor ve stres hormon seviyelerinde artış yapıyor. Bu durum da sıklıkla çarpıntı ataklarına yol açıyor.

Hipotansiyon
Tansiyon düşüklüğü anlamına gelen hipotansiyon daha çok uzun boylu ve zayıf gençler ile yaşlılarda görülüyor. Kardiyoloji Uzmanı Prof. Dr. Ahmet Karabulut aşırı yorgunluk, ayakta durma ve az su içilmesiyle bağlantılı olan tansiyon düşüklüğünün genelde halsizlik, baş dönmesi ve çarpıntıyla ortaya çıktığını söylüyor.

Stres ve kaygı bozukluğu
Vücutta oluşan her türlü fiziksel ve duygusal stres çarpıntıyı tetikliyor. Bunun yanında kaygı bozukluğu, evham ve depresyon da çarpıntının temel sebeplerini oluşturuyor.

Mineral ve su dengesizliği
Vücuttaki su ve tuz miktarının az olması çarpıntıyı tetikleyebiliyor. Bu duruma sıklıkla halsizlik ve tansiyon düşüklüğü de etki ediyor.

Hormonal değişimler
Kadınlarda oluşan hormonal değişimler kendini çarpıntı olarak gösterebiliyor. Özellikle menstrual periyotlar öncesinde ve menopoza geçiş sürecinde çarpıntı atakları sık gözleniyor. Hamilelik sürecinde de kalp atım hızı yükseliyor ve çarpıntı şikayetleri sıklaşıyor.

Kondisyon düşüklüğü
Çarpıntının en sık sebeplerinden biri de vücudun efor yapmaması sonucu oluşan hamlama ve kondisyon düşüklüğü. Genç yaşlı herkesi etkileyen bu durum yokuşta ve merdivenlerde çarpıntı ile nefes darlığıyla kendini gösteriyor.

Kafein ve çay
Prof. Dr. Ahmet Karabulut kafeinli enerji içecekleri ile yoğun kahvelerin genellikle çarpıntıyı tetiklediklerine işaret ederek, “Aşırı koyu siyah çay da çarpıntıyı tetikleyen içecekler arasında yer alıyor. Yeşil çay ise tam tersine kalbi sakinleştiren ve çarpıntıyı azaltan bir içecek olarak nitelendiriliyor” diyor.

Ateşli hastalıklar
Ateş yüksekliği çarpıntıyı tetikleyen temel etkenlerden biri. Sıklıkla enfeksiyon ya da romatizmal hastalıkların eşlik ettiği ateş yüksekliği sırasında kalbin üzerindeki yük artıyor ve kalp daha çok çalışıyor. Bunun sonucunda da çarpıntı oluşuyor.

Gıda takviyeleri
Özellikle vücut geliştirme için kullanılan bitkisel gıda takviyelerinin çoğunda vücudu tetikleyecek maddeler bulunuyor ve bu durum çarpıntıya yol açabiliyor.

Aşırı spor ve egzersiz
Hazır olamayan bir vücudun yoğun spor yapması sıklıkla çarpıntıya neden oluyor. Zaman zaman bu durum ciddi ritim bozukluklarını tetikleyebiliyor. Bu nedenle sıfırdan spora başlayacak kişilerin ilk ay ısınma şeklinde spor yapmaları gerekiyor.

Alerji
Besin alerjileri sık görülen çarpıntı sebeplerinden biri. Deniz mahsullerinde daha sık görülen bu durum yemek sırasında sıklıkla çarpıntı ve halsizlikle ortaya çıkıyor. Ağır yemek sonrasında hazımsızlığa bağlı çarpıntı atakları da sık görülüyor.

Kronik hastalıklar
Yüksek tansiyon, KOAH gibi kronik hastalıklar, romatizmal hastalıklar ve kanser türleri de vücutta iltihabi reaksiyon oluşturarak çarpıntıya yol açabiliyor.

Olumsuz yaşam koşulları
Çok tozlu, havasız iş ve ev koşulları da çarpıntıyı tetikleyebilen etkenlerden. Deniz seviyesinden yüksek rakımlara giden kişilerde oksijen açlığına bağlı çarpıntı şikayetleri de sık görülüyor.

Böbrek üstü bezlerinin hastalıkları
Böbrek üstü bezleri vücuttaki stres hormonlarını salgılayan temel organlar. Hastalık nedeniyle bu bezden aşırı salınan hormonlar çarpıntı ve tansiyon yüksekliğiyle sinyal veriyor.

Ağrı
Vücutta gelişen baş ağrısı, diş ağrısı, böbrek ağrıları, bel ağrıları ve kireçlenme ağrıları vücuttaki stres seviyesini yükselterek çarpıntıyı tetikleyebiliyor.

İlaçlar
İlaç kullanımı, çarpıntıya yol açan en önemli dış etkenlerden biri. Özellikle grip ve astım ilaçları, guatr ilaçları, antibiyotikler ve depresyon ilaçları ciddi çarpıntı atakları yapabiliyor

Devamı

Popüler