Bizi Takip Edin

BESLENME

Kırmızı et ve Seitan karşılaştırması

Umut Doğan Yıldız

-

 

Et alternatifleri pazarı büyüyor. Kırmızı ete alternatif olarak çıkan seitan ile kırmızı eti karşılaştırdık.

Biftek ve Seitan protein karşılaştrıması

Biftek: Toparlanma döneminizi desteklemek için protein sağlamakla beraber, biftek, kaslarınızın enerji üretmesine ve güç çıkışını artırmasına yardım eden kreatin bakımından zengindir. Bifteğin 100 gramında 25 gram protein bulunur.

Seitan: Seitan etkileyici miktarda protein içerir ancak bunun çoğu çöpe gider çünkü kaslarınız öğün başına ancak 35 gram protein alabilir. Geri kalanı yağ olarak depolanır. Seitan’ın 100 gramında 75 gram protein bulunur.

Biftek ve Seitan yağ oranları

Biftek: Beyaz etlere göre daha yüksek miktarda yağ içerir, fakat 100 gramlık bir porsiyonda sadece 271 kcal vardır. Üstelik Warwick Üniversitesi, bunun doymuş hissetmenizi garanti edeceğini buldu. Bifteğin 100 gramında 19 gram yağ bulunur.

Seitan: Yağ oranı düşük olsa da, seitan her 100 gramlık porsiyonda bifteğe göre size 100kcal daha fazla yük olur. Ancak yüksek metabolizmayla ilişkilendirilen* yüksek kalsiyum içeriği bu zararı bir şekilde karşılıyor. 100 gram Seitandaki yağ oranı 1.9 gram.

Biftek besin değerleri 

(100 gram)

%13
Zihin güçlendirici demir

%36
Enerji verici B12 vitamini

%5
Uyku kalitesini artırıcı magnezyum

Seitan besin değerleri

(100 gram)

%28
Zihin güçlendirici demir

%0
Enerji verici B12 vitamini

%6
Uyku kalitesini artırıcı magnezyum

Kırmızı etin zararları

Bir araştırma bifteğin depresyon riskinizi yarı yarıya azaltacağını ileri sürüyor ancak haftada bir yemek, bağırsak kanseri oluşumunu beşte iki oranında artırabilir**. BMJ de diyabet riskinizi artıracağını buldu.

Her gün kırmızı et yemek, içindeki doymuş yağların kalbinizi riske atması sebebiyle erken ölüm olasılığını yüzde 12’ye kadar artırabilir. Harvard Medical School

Seitan’ın zararları

Çölyak hastalığı olanlar buğday glüteninden yapılan seitandan uzak durmalıdır. Zira karın ağrısına, yorgunluğa ve ishale neden olabilir. Yüksek tansiyonu olanlar da sodyum içeriğine dikkat etmelidir.

Seitan’ın faydaları

Seitan gibi ete alternatif olan bir gıdaya geçiş yapmak, kırmızı etin getirdiği sağlık risklerini tersine çevirerek ömrünüze 4 yıl ekleme potansiyeline sahiptir.

BESLENME

Yüksek proteinli pancake

Umut Doğan Yıldız

-

Yüksek proteinli bu tarifi uygulayarak kaslarınıza bayram ettirin.

MALZEMELER

Yumurta proteini tozu, 1 ölçek Yulaf unu, 4 yemek kaşığı Süt, 1 yemek kaşığı Tarçın, 1 çay kaşığı

YAPILIŞI

1/ Bir kâseye bir yumurta kırın ve ardından pürüzsüz bir hale gelene dek kalan malzemeleri bir çatalla karıştırın. İster inanın ister inanmayın, pancake’leriniz neredeyse hazır.

2/ Şimdi ise küçük bir tabak alın, karışımı yarım santimetre kalınlığında döküp tabağa ufak ufak vurarak bir halka halinde eşit şekilde yayın. Dikkat edin; çalıştığınız yüzeylerden pancake hamurunu kazımaya çalışmak değerli vaktinizi harcar.

3/ Mikrodalgada bir dakika en yüksek sıcaklıkta pişirin. Hala sıvı kıvamdaysa 30 saniye daha tutun, ardından aç kalan kaslarınızı hemen besleyin. 30 gramlık büyüme yakıtınızı almak için pancake hamurunuz bitene dek tekrarlayın.

Devamı

BESLENME

Orman meyveli proteinli pancake

Umut Doğan Yıldız

-

Orman meyveli proteinli pancake ile kaslarınıza ihtiyacı olan enerjiyi verin.

Whey Proteinle yapılan tarifler için web sitemizde arama yapın.

MALZEMELER

Whey protein, 1 ölçek Hindistan cevizi yağı Yumurta beyazı, 3 Yulaf, 5 yemek kaşığı Muz, 1 Yaban mersini, çilek veya ahududu, büyük bir avuç dolusu Kabartma tozu, 2 yemek kaşığı İsteğe bağlı: Orta boy tatlı patates

YAPILIŞI

1/ Yulafları bir mutfak robotuna atın ve un benzeri bir yapıya gelene dek robotta çekin. (Tatlı patates kullanıyorsanız beş dakika mikrodalgada tutun, küp doğrayın ve ardından ilave karbonhidrat vuruşu için karışıma ekleyin.)

2/ Yumurtaları, muzu, proteini ve kabartma tozunu ekleyip pütürsüz olana dek karıştırın.

3/ Yaban mersinini, ahududunu veya çileği ekleyin.

4/ Yapışmaz bir tavaya biraz Hindistan cevizi yağı ekleyin.

5/ Karışımdan bir miktar alıp tavaya dökün, her iki tarafını da birer dakika pişirin.

6/ Gece buzdolabında bekletip sabah ısıtın, bir parça yer fıstığı ezmesi ve/veya balla servis edin.

Devamı

BESLENME

Pirincin kalorisini düşürmek için ne yapılır?

Umut Doğan Yıldız

-

Pirinci pişirdikten sonra soğumasını beklemek, kalori oranının azalmasını sağlıyor. 

Sri Lanka’daki The College of Chemical Sciences’ta görevli bir ekip, beyaz pirinci pişirmiş ve 12 saat buzdolabında bıraktıktan sonra tekrar ısıtmış. Sonuç olarak pirincin kalori içeriğinin yüzde 10-12 oranında düştüğü gözlenmiş. Bu rakamın bazı pirinç çeşitlerinde yüzde 50’yi bulabileceği ön görülüyor. Ancak dikkat etmen gereken bir şey var: Pirinci Hindistan cevizi yağıyla (180 gr pirinç için bir tatlı kaşığı kadar) pişirmen gerekiyor. Bu yağ ve soğutma işlemi, pirincin yapısını değiştiriyor. İnce bağırsakta glikoza dönüşmeyen, dirençli nişasta içeriğini artırıyor. Bu da düşük kalori anlamına geliyor.

Devamı

Popüler

 

www.pilioo.com