KENDİN İÇİN İYİ BİR ŞEY YAP!

Kendimizi önemsemeyi unutuyoruz. Bunu anlamak için çok derine bakmaya gerek yok. Günlük yaşantımızda kendimizi ne kadar mutlu ettiğimizi düşünelim bir an. ‘Yapılacaklar listesinde’ kaçıncı sıradan girer kendimiz için bir şey yapmak? Çoğu zaman çok zor geliyor, hep erteliyoruz. Aslında her an kendin için iyi bir şey yapabilirsin. Başkasının senin  için bir şey yapmasını beklemene gerek yok. Büyük eserler de ortaya koymana gerek yok. Zaten en büyük eserimiz kendimize biçtiğimiz değer.

O zaman kendin için iyi bir şeyler yapmaya ne dersin? Mesela bulutları değil, hava açınca ortaya çıkacak olan gökkuşağını görmeye ne dersin? Bilim bize mutluluğun hormonlarla bağlantısını ortaya koyuyor. Mutluluk demek seratonin demek. Yüksek miktarlarda seratonin mutluluk hissini tetikliyor. Triptofan ise hem melatonin hem de serotonin sentezinde rolü bulunan aminoasit. Triptofan eksikse metabolizma yeterli düzeyde serotonin üretemiyor. E vitamin bakımından zengin kuruyemişler triptofan da içerdiklerinden sinir sistemininin düzenli çalışmasına katkıda bulunuyor. Biliminsanları günde 1 avuç kuruyemiş mutlaka tüketmemiz gerektiği tavsiyesinde bulunuyor.

Sağlıklı beslenme hepimiz için bir soru işareti. Üzerine saatlerce konuşabilir, günlerce yakınabiliriz. Hepimizin ortak algısı doğru beslenemiyor olmak. Günlük koşturmaca içinde çok çalışmaktan sağlıklı beslenmeye zaman ayıramıyoruz. Zaten zaman yaratabilsek bile lezzet sorunu yaşıyoruz genelde. Lezzet deyince nedense hep aklımıza faydasız, hatta sağlıksız gıdalar geliyor. Peki bedenimizin nelere ihtiyacı olduğunu tam olarak biliyor muyuz? 

Vitamin B6: 
Günlük ihtiyaç, kadınlarda 1.6 mg., erkeklerde ise 2 mg.dir. Bağışıklık sistemini güçlendirmek, yorulan bünyeleri tedavi etmek için birebirdir. Tavuk, balık, ıspanak, patates, muz, kepekli ekmek, kuruyemiş en önemli kaynaklarıdır.

Vitamin E: 
Kadınların her gün 12 ünite, erkeklerin de 15 ünite almaları gerekir. Bitkisel yağlar, kuruyemiş, etler ve yeşil yapraklı sebzelerde bol miktarda bulunur. Antioksidan etkisi bulunmaktadır. Kalp-damar hastalıkları, kanser ve katarakta karşı koruyucu olduğu, kalp krizlerinde hasarın azaltılmasında yararlı olduğu ve bağışıklığı arttırdığı bilinmektedir. 

B-2 vitamini:
Sadece yiyeceği enerjiye dönüşmez, aynı zamanda kanda alyuvarların olusmaşını, derinin ve gözlerin sağlıklı olmalarını sağlar.  Et, tavuk eti, balık, süt ve süt ürünleri, turp, ıspanak, yumurta, kuruyemiş, mısır ve beyaz undan yapılmış ekmek bol miktarda B-2 vitamini içerir.

Kalsiyum:
Dişlerin ve kemiklerin güçlü olmaları için öncelikle kalsiyum gereklidir. Kalsiyum aynı zamanda kalp atışlarını düzenler, kanın gerektiği gibi pıhtılaşmasını sağlar. Kaslar ve sinirler için yararlıdır. Kalsiyum kan basıncının yükselmesini ve kalın bağırsak kanserini önleyebilir. Süt ve sütlü besinler, mısır, sardalya balığı, kalamar, kuruyemiş ve brokoli bol miktarda kalsiyum içeren besinlerdir.

Tüm bu vitaminleri her gün nasıl alabiliriz?

Günlük koşturmada bunları nereden bulacağımızı bilemiyor olabiliriz. Ama dikkat ederseniz hepsine ortak bir gıda var; kuruyemiş. Kuruyemişlerin kanserden diyabete, beyin sağlığından cinsel güce kadar bir çok olumlu etkisi tezlere bile konu olmuş durumda. Kuruyemişler çiğ halleri ile ciddi oranda doğal ve sağlıklı yap depoları. Hal böyle olunca ister çalışıyor olun, ister öğrenci, kuruyemiş iş veya okul hayatınızda en yakın dostunuz olabilir.

Spor yapanlar için de beslenme her zaman en büyük problem. Saatlerce yorulup istediğiniz sonucu alamıyorsanız kuruyemişi sadece eğlence için tüketmemenizin zamanı gelmiş demektir. Hem enerji deposu, hem de hazmı kolay olan çiğ kuruyemişi Fitness trainer’larının her zaman önerdiğini hatırlatalım. Çünkü bilimsel olarak da kas gelişimini desteklediği kesin. İster kilo vermeye çalışın, ister kilo almaya hedef her zaman doğru beslenme.

Birçok insan gün içinde midesini gitgide daha çok doldurur. Hafif bir kahvaltıdan sonra öğlen yemeği yer ve akşam da sağlam bir öğünü mideye indirir. Bunu yapmak enerji depolarını boşaltır ve vücudunuzu tehditlere daha açık hale getirir. Daha istikrarlı bir yakıt ikmali daha akıllıca olacaktır. Bu yüzden, ilk iki öğünü hafif geçtiğinizde aralarda kuruyemiş tüketmelisiniz.

Dünyada kuruyemiş kadar tadı bu kadar güzel olup bu kadar besin değeri yüksek pek fazla bir şey yok. Doğanın mucizesi bir anlamda. Örneğin 100 gram badem 23.9 miligramla günlük E vitamini ihtiyacınızın çok daha fazlasına, ceviz ise bitkisel Omega 3 yağ asitlerine sahip. Magnezyum, fosfor, potasyum, çinko, bakır, manganez, b2, niyasin, b6 ve folik asit kuruyemişte bol bol bulunan element ve vitaminler.

Kendini önemsiyorsan sana sadece kendin için iyi bir şey yapmak düşüyor. Bunun için de büyük hazırlıklara ihtiyacın yok. Bir avuç lezzetli atıştırmalık kuruyemiş demek bir avuç dolusu mutluluk demek. Bu koşturmada bir ara verip kendine iyi bakmak aslında çok kolay. Ne dersin?

You must be logged in to post a comment Login

Bunları Unutma!