Bizi Takip Edin

FITNESS

KARIN KASLARIM NEDEN GÖRÜNMÜYOR?

Umut Doğan Yıldız

-

 

Haftada dört gün antrenman yapıyorsunuz ancak gösterecek hiçbir şeyiniz yok mu? Akıllıca çalışmanın zamanı geldi.

Parçalı karın kaslarının, çoğu erkeğin gündeminde olması şaşırtıcı değil. Bazıları ona sahip, çoğu onu istiyor ancak çok azı karın kaslarının görünmesini sağlayacak çalışmayı yapmaya istekli. Can sıkıcı gerçek şu ki ideal karın kaslarına sahip olmak aylar ve yıllar alır. Ancak doğru bilgiyi kuşandığınızda, karın kası savaşını rekor sürede kazanabilirsiniz.

Belirgin karın kaslarına ulaşmaya çalışırken yaptığınız hatalardan bahsedelim:

Hâlâ şeker tüketiyorsunuz

Şekersiz (ağırlıklı olarak) bir beslenme düzeni, size temiz cilt, iyi uyku, açık bir zihin ve daha sağlıklı bir kalbin sözünü veriyor. En büyük faydalarından biri ise, hayatınızdan bu beyazı çıkardığınızda verdiğiniz kilolar.

Bu yüzden, şekerli tahıl barlarından almayarak ve geç saatteki jelibon tüketimi alışkanlığınızı sonlandırarak günde 200 rahatsız edici kaloriye elveda diyebilirsiniz. Bu da kolayca 5 kiloyu bir o kadar ay içinde vereceğiniz şeklinde ifade edilebilir. 

Kalori açığı oluşturmuyorsunuz

Bazıları için etkili kilo kaybının anahtarı basit bir ilkede gizlidir: Daha az ye ve daha çok hareket et. Bunu yaparak, vücudunuzda tükettiğinizden daha fazla kalori yaktığınız bir kalori açığı oluşturursunuz. Örneğin, masa başı çalışan, ortalama, durağan yaşayan bir adam günlük olarak yaklaşık 2000 kalori yakar. Bu yüzden haftada en az üç ağırlık antrenmanı yaptığınızdan emin olmalısınız. Yağlarınızdan kurtulduğunuz, ciddi bir kilo kaybını başlatmak için spor salonu ziyaretlerinizi artırmalı ve beslenmenizi bir düzene koymalısınız. Bu, makrolarınızı saymak anlamına gelecekse, sayın. Her zamanki günlük kalori alımınızı yüzde 10 kadar azalttığınızda ve hafta boyunca birkaç HIIT ve ağırlık çalışması antrenmanı tamamladığınızda, yağlarınız kısa sürede arkanızda kalacaktır. Bir sonraki hedefiniz karın kasları!

Yanlış egzersizlere odaklanıyorsunuz

Mekik çekmeyi bırakın. Yalvarırız, mekik çekmeyin! Karın kaslarınız için iyi bir egzersiz olabilir ancak onları örten yağı eritmeye dair hiçbir işe yaramıyorlar. Bunun yerine, temel bileşik hareketleri yüksek ağırlıklarla çalışın. Deadliftler, squatlar ve bench pressleri yaparak daha fonksiyonel kaslar kazanırken yağlarınızdan kurtulun. Bunları uygulayın ve yağ oranınız azaldığında yeni karın kaslarınızı güçlendirmek için reverse crunch, plank gibi izole vücut ağırlığı egzersizlerini yapın.

Continue Reading
Advertisement

FITNESS

En fit kadınlar: Amanda Lee

Umut Doğan Yıldız

-

En fit kadınlar dosyamızın bugünkü konuğu 12.1 milyon takipçisiyle instagramı kasıp kavuran Amanda Lee.

Amanda Lee, instagram hesabında bol bol fotoğraf ve motivasyon videoları paylaşıyor. Neredeyse tüm fitness dünyasının yakından takip ettiği bir isim haline gelen Lee, instagramın en ünlü isimlerinden biri.

Lee’nin takipçisi sayısı çoğu ülkenin nüfusundan daha fazla.

     

 

 
 
 
 
 
Bu gönderiyi Instagram’da gör
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

Bosu ball cardio/booty/core workout 💪🏻 – Bosu plank with leg lift 20reps per leg, Bosu burpees 15 reps, Bosu Romanian split squat 15 reps per leg. Repeat 3xs

Amanda Lee (@amandaeliselee)’in paylaştığı bir gönderi ()

Devamı

FITNESS

Güçlü deadlift için: Hex bar

Umut Doğan Yıldız

-

Deadliftinizi geliştirmek istiyorsanız klasik bar’dan uzak durun. Bunun yerine hex bar’ı deneyin.

Hex bar ile deadlift yaptığınızda bar’ın arkasında değil, ortasında durursunuz. Journal of Strength and Conditioning Research’teki çalışmaya göre, hex bar ile deadlift yapmak, daha fazla güç ve hız ortaya çıkarmanızı sağlarken kaldırışın mesafesini kısaltır, böylece hex bar kullanan sporcuların bir tekrarda kaldırabileceği maksimum ağırlık daha fazla olur.

Devamı

FITNESS

Kasları büyütmek için pratikler

Umut Doğan Yıldız

-

Cebinizi yakmadan kaslarınızı uzatmanız ve spor salonunda rekorlar kırmanız için en iyi kiti sunuyoruz.

Direnç bandı

Squat rack’in etrafına sarın ve kollarınız esnemiş bir şekilde asılın. Bu çekiş daha fazla pull-up için lat kaslarınızı uzatacaktır.

Süpürge sapı

Bu basit kiti başınızın üzerinde tutun ve kamburlaşan omuzlarınızı açmak için geriye doğru ittirin. Pec’lerinizi açarak bench press’inizi geliştirin.

Yoga bandı

Yere uzanırken bandı ayağınızın kemerine geçirin, daha güçlü squat ve deadliftler için hamstring esnemelerinize önem verin.

 

Devamı

Popüler