Bizi Takip Edin

SAĞLIK

Kalp sağlığı için evcil hayvan

Umut Doğan Yıldız

-

 

Köpek arkadaşınız size üstün kalp sağlığı sunabilir ve birkaç yıl daha kazandırabilir. Kalp sağlığı için kedi ve köpek dostlarınıza yer açın.

Dünya köpeklere kafayı takmış durumda. Henüz takip etmiyorsanız, Instagram’da üç milyondan fazla şaşkın bakışlı takipçisi olan Doug adında bir pug var. İnternet üzerinde onların her nefesini dikkatle dinliyoruz. Ancak araştırmalar, köpeklere karşı beslediğiniz içten sevgiyi fiziksel olarak göstermenin, en az onlar kadar hoşunuza gidecek ciddi karşılıklı faydaları olduğunu öne sürüyor.

Kalp sağlığı için evcil hayvanlara yer verin

İnsanların en iyi arkadaşı, koruyucu bir melek. Parktaki şans eseri buluşmalarda sizi diğerleriyle kaynaştıran faktör olmaktan yeterince tatmin olmayan evcil hayvanınız, sizin uzun ömürlü olmanızı da sağlıyor. Uppsala Üniversitesi, İsveç’teki 3,4 milyon kişi üzerinde 12 yıl boyunca çalıştı ve köpek sahibi olan deneklerin genel olarak yüzde 33 daha düşük ölüm riski taşıdığını ve kardiyovasküler hastalığa yenik düşme riskinin yüzde 36 daha düşük olduğunu gördü. Kardiyovasküler hastalıklar dünya çapında en yaygın ölüm sebebi ve Avrupa’daki tüm ölümlerin neredeyse yarısından sorumlu olduğundan, bu tehdidin dizginlerini elimizde tutmakta yarar var.

Bağışıklık sistemi ve evcil hayvanlar

Başka bir araştırma da dört bacaklı arkadaşımızla geçirdiğimiz zamanın, kontrol altında tutulmazsa bağışıklık sisteminizi baskılayabilecek olan stres hormonu kortizolü düşürdüğünü gösterdi. Ayrıca alerjilere olan direncinizi artırıyor ve sosyal anksiyete ve yalnızlığın zihinsel sağlığınızdaki hayatınızı kısaltabilecek, olumsuz etkilerini azaltıyorlar. Bir köpeğe sahip olmanın, yürüyüşleri tartışmaya kapalı bir şekilde zorunlu kıldığından bahsetmeye dahi gerek yok. Böylece dinlenme günlerinde bile kardiyo kotanızı korumayı garantilemiş oluyorsunuz. Peki, yürürken arkalarını toplamaya ne demeli? Bunu da fazladan squat gibi düşünün.

Kediler ile Köpekler

Bilim, sağlık bahsinde evcil hayvanlarımız arasında yalnızca bir kedi bıyığı farkı olduğunu söylüyor.

RAHATLAMA

Eklem protezi ameliyatı hastaları, bir terapi köpeğinin düzenli ziyaretlerinin yardımıyla* yüzde 28 daha az ağrı kesici ilaca ihtiyaç duyuyor.

ZEKİ KEDİLER

Bristol’daki araştırmacılar, köpek severlere kıyasla kedi sahiplerinin üniversite mezunu olma olasılığının daha yüksek olduğunu keşfetti.

HAFİF OKŞAMALAR

Yalnızca 18 dakikalık bir köpek sevme süreci, güçlü bağışıklık sisteminin bir işareti olarak salyanızdaki belirli antikorların seviyesini artırır.

SELAM KEDİCİK

Stereotipi unutun: Kediyle paylaşılan bir bağ, duygusal olarak insan ilişkileriyle aynı.**

 

 

SAĞLIK

Ödem atıcı çay tarifi

Umut Doğan Yıldız

-

Az su içiyor ve su içme alışkanlığı kazanamıyorsanız, bunun nedeni az ve sık su içmeyi denemiyor olmanızdan kaynaklanıyor olabilir.

Su içmeyi alışkanlık edinmek için düzenli bir şekilde, su içmeyi gün içine yayın. Günde en az dört küçük pet şişe (500 ml) su içmeye başlayın. Sürahi içerisine, limon ve sevdiğiniz meyveleri ekleyerek biraz tatlandırıp, renklendirmenizde bir sakınca yoktur. Ancak siz fazla abartmayın.

Yapılan araştırmalar, gün içinde dişini fırçalıp,sade naneli sakız çiğneyenlerin daha çok su içme ihtiyacı duyduğunu ortaya koydu. Bu taktikleri deneyerek, su içme ihtiyacı hissedebilirsiniz.

Bitki çayları da vücuttan toksin atımı ve iştah kontrolünde size destek olur. Her gün aynı çayı içmek yerine, elinizin altında farklı bitki çayları bulundurmayı deneyin. Yeşil çay, beyaz çay, mate, rooibos, oolong gibi çaylar metabolizmanızı hızlandırırken; rezene, ıhlamur, melisa ve papatya gibi çaylar sindiriminizi kolaylaştırır. Bunun yanı sıra ödem attıran çay tarifi de veriyoruz. Deneyin ve farkı gör.

Ödem atıcı çay tarifi

1 litre suya 1 yeşil elmayı doğrayın; 2 çubuk tarçın, 3 adet karanfil ve 2 adet kakule ekleyip 5 dakika kaynatın. Ateşi kapatıp içerisine 1 tatlı kaşığı beyaz çay, bir tutam ıhlamur, 20 adet kiraz sapı, bir avuç içi mısır püskülü ilave edin. 4 dakika demlenmesini bekleyin. Süzdükten sonra gün boyu sıcak veya soğuk olarak içebilirsiniz.

Devamı

SAĞLIK

Anksiyete tedavisi: Pilates

Umut Doğan Yıldız

-

Pilates yaparak kaygılarınızla başa çıkabilirsiniz. İşte pilatesin anksiyeteye iyi gelen etkisi.

Anksiyete çağımızın sık rastlanan rahatsızlıklarından. Bir dönem kendisi de anksiyete ile mücadele eden Pilates Eğitmeni Hollie Grant, pilatesin bunun için çok iyi bir tedavi yöntemi olduğunu söylüyor.

Konuyla ilgili fikirlerini dile getiren Pilates Eğitmeni Hollie Grant; “20’li yaşlarımdayken kafamdaki karmaşayı asla yoluna sokamıyordum. Dikkatimi toplamamı sağlayacak bir spor arayışındaydım. Pilates bu açıdan yardımcı oldu. Çünkü egzersiz esnasında konsantre olmak zorundasınız. Nefesinize, çalıştırdığınız kaslara, aktif olmayan kaslara ve hareketler esnasında duruşunuzda yapmanız gereken değişikliklere odaklanmanız gerekiyor.” diyor.

Psikoloji düzelten spor: pilates

Pilates yoğun bir dikkat gerektirdiği için göndermeyi unuttuğunuz e-posta veya nasıl ödeyeceğinizi kara kara düşündüğünüz faturalar o esnada aklınıza gelmiyor. Egzersiz yaparken kurmanız gereken beden ve zihin bağı anksiyeteyi azaltıyor. Hâliyle sağlığınıza daha iyi odaklanıyorsunuz.

Devamı

SAĞLIK

Uykunun yağ yakımına etkisi

Umut Doğan Yıldız

-

Eski ve yeni kurallar dosyamızın bugünkü konusu uyku. Yapılan araştırmalar yeterli uykunun yağ yakımına yardımcı olduğunu söylüyor.

GEÇ SAATE KADAR YATIN

“Erken kalkan yol alır” zihniyeti, ilerlemeniz söz konusu olduğunda erteleme tuşuna basıyor olabilir. Şimdi, bu konuyu masaya yatıralım.

ESKİ KURAL

Siz yataktan çıkana kadar, The Rock kas kazanma çabalarını Instagram’a yüklemiş oluyor. Büyü, şafaktan önceki süreçte gerçekleşiyor, biliyorsunuz.

YENİ KURAL

Uyku üzerinde çalışan bilim adamı Matthew Walker’ın söylediklerini aktaracak olursak;

Doğa Ana’nın “sekiz saat uyku” kavramını bize kazandırması 3,6 milyon yılını aldı ve bizim bunu tersine çevirmemiz yalnızca onlarca yıl sürdü. Şimdilerde, ortalama bir kişi yalnızca yaklaşık yedi saatini uyuyarak geçiriyor ve bu sizin sadece yorgun olmanıza neden olmuyor, aynı zamanda vücut yağ oranınızda görünür farka yol açıyor. “Uyku, yağ kaybının adı duyulmamış kahramanıdır,” diyor Londra’daki antrenman salonu Workshop Gymnasium’un performans koçu Artur Zolkiewicz. “Daha az uyuyan kişilerin kortizol seviyelerinde artış görünüyor, bu da kas kaybına ve iştah düzenlemesinde hayati bir faktör olan insülin hassasiyetinde düşüşe neden olur.” Chicago Üniversitesi’nin yaptığı bir çalışmada, katılan erkekler 5,5 saatin ardından uyandıklarında, 8,5 saat uyudukları zamana kıyasla diyetleri fark etmeksizin yarı miktarda yağ kaybetti. Aynı zamanda, sekiz saatten az uyuyan atletlerin antrenman sırasında yaralanma ihtimali yüzde 70 daha fazladır. Az uyuyan, fazla esneyen bir erkek için, spor salonunda çalışmak başından savması gereken keyifsiz bir misyona dönüşüyor.
Sürekli olarak yedi saatten az uyuyorsanız, öğle yemeğinde veya işten sonra 30 dakikalık bir antrenman, şafak sökmeden zombi gibi yaptığınız bir saatlik hareketlerden iyidir. Uykuyu yeni durağan kardiyonuz sayın.

Devamı

Popüler