Bizi Takip Edin
Men's Health Türkiye

Men's Health Türkiye

Eski halini görenler inanmıyor!

FITNESS

Eski halini görenler inanmıyor!

-

 

Maria Gad, sosyal medyanın en fit kadınlarından biri. Fitness ünlüleri olarak anılan grubun içindeki Gad’ın hayatına bakalım.

Fitness’ın kendisi için bir tür terapi olduğunu belirten Maria Gad, vücudunu günden güne daha iyi bir formda görmekten keyif aldığını söylüyor. Maria, sürekli büyüyen hayran kitlesi ve diğer insanlar için ilham kaynağı haline gelmesi onu biraz daha ünlü yapıyor. Bunun nedeni ise onun da bir öncesi- sonrası fenomenlerinden olması. Yani değişimin vücut bulmuş hali Maria Gad.

Spor Programı, spor rutinleri, Sporcu beslenmesi

Maria’nın spor rutinini kısaca anlatmak gerekirse: Sabah aç karnına kardiyo yapmayı sevdiğini söyleyen ünlü fitness fenomeni, dayanıklılık egzersizleri ve esneklik çalışmalarını da asla ihmal etmediğini belirtiyor. Öğleden sonra çoğu zaman, press hareketleri ve güce yönelik çalışmalar yaptığını söylüyor.

Tüm bu çalışmalardan sonra akşama doğru kaslarını en az 10 dakika geren çalışmalar için zaman ayırdığını ifade eden Maria Gad, bu tarz esneme hareketlerinin sakatlanmayı önlediği ve vücutta laktik asit birikimine pozitif etkide bulunduğu için atlanmayacak rutinlerinden olduğunu da ekliyor.

Kaslı bacaklara sahip en ünlü kadın

Ayrıca bacak çalışmalarına çok fazla önem verdiğini söyleyen sporcu kadın Maria, büyük popolu kadınlar kategorisinde olmanın sıkı bir çalışma gerektirdiğini belirtiyor.

Maria’nın dönüşümü: Before-After yıldızı

Vücudunda neyin ne kadar işe yaradığını anlamanın yıllar aldığını belirten Maria, tek bir doğrunun olmayacağı görüşünde. Ona göre; herkes kendi vücudunda neyin işe yarayıp neyin yaramayacağını tamamen gözlemleyerek görmek zorunda. Gad, eski halini sürekli olarak paylaşmaktan çekinmeyen ve öncesi sonrası fotoğraflarına bol bol yer veren bir sporcu.

CrossFit atleti: Cristina Bayardelle

Beslenme düzeni

Kendini sürekli olarak ödüllendirmeyi seven ünlü fitness fenomeni, sürekli olarak kaçamak yaptığını belirtiyor. Genellikle şu gıdaları tüketiyor:

Meyve
Yağsız kümes hayvanları
Bitki bazlı protein kaynakları
Otla sığır eti
Tatlı patates
Avokado

Ayrıca zeytinyağı ve hindistancevizi yağı şeklinde bazı sağlıklı yağları tüketmeyi de seviyor. Kas kazanmak istediği dönemlerde bu yağları smoothilere bile eklediğini söyleyen fitnessçı kadın Maria Gad, yağlardan korkmadığını ifade ediyor.

Continue Reading
Advertisement

FITNESS

Yağ Düşmanı: Roberta Mezencio

-

Yağ düşmanı, ağırlık ve protein dostu, kaslı kadın Roberta Mezencio ile tanışalım.

Brezilya doğumlu Roberta Mezencio her zaman fitnesı güçlü bir tutkuyla sürdürdü.

Spor salonundaki ilham verici özverisi ve sosyal medya paylaşımları, Roberta’yi öne çıkaran şey oldu.

Milliyet: Brezilya

Meslek: Spor Modeli

Roberta kardiyoya karşı ağırlık egzersizini tercih ediyor. Sağlıklı bir diyet ile desteklenen yoğun bir egzersiz rutini izliyor.

Roberta bütün yıl boyunca sağlıklı ve besleyici bir diyet uygular. Çoğunlukla fast-food yemekten kaçınır.

Roberta’nin en sevdiği yiyecek grupları arasında yağsız et, kepekli tahıllar, az yağlı süt ve sebzeler bulunur.

Meyvelere gelince, yüksek glisemik meyvelerden kaçınır, çünkü insülin seviyelerini yükseltir.

Devamı

FITNESS

Merkez bölge bitiricileri

-

Spor salonuna iş olsun diye gidiyorsanız, haftanın beş günü antrenman yapmak da fayda etmez. İşleri biraz karıştırarak fark edilebilir değişiklikler yaratın.

Kabul edelim ki birçoğumuz aynı antrenmanları yapmaktayız. Ufak bir koşu, birkaç dakika bench press ve esneme egzersizleri… Devamlı olarak geçmiş zamanı tekrar ederseniz, aldığınız sonuçlar da geçmiştekilerle aynı olur. “The HIITman” adıyla da tanınan kişisel antrenör Courtney Fearon, kaslarınızı bir hafta boyunca şok edebileceğiniz bir antrenman programı tasarladı. İsterseniz eski programlarınızı uygulayabilirsiniz ancak antrenmanınızı bu 20 dakikalık merkez bölge çalışmalarıyla sonlandırın. Asla pişman olmayacaksınız.

Karın

Bu günlerde sıkı bir istasyon çalışması yaparak leg raise, oblique twist, abs wheel rollout ve mountain climber gibi egzersizleri tercih edin.

Sprint

Sprint günlerinizde kısa, aktif ve nispeten daha uzun dinlenme süreleriyle yüksek yoğunluklu interval antrenmanlar yapın. Koşu bandını, AirDyne bisikletlerini ya da SkiErg makinasını kullanabilirsiniz.

Denge

Dengenizi artıracak çalışmalar yaptığınız günlerdeyse weighted dead bug, bird dog, pull down ve plank varyasyonlarını yaparak merkez bölgenizin derinliklerindeki kasları harekete geçirebilirsiniz.

Devamı

FITNESS

Yüklenmeme haftası nedir?

-

Yüklenmeme (deloading),” onarımın ve iyileşmenin desteklenmesi için antrenmanlarınızın gücünün ve yoğunluğunun azaltılması demektir.

Biraz yorgunuz, değil mi? Sizi suçlamıyoruz. Yaz bedenini korumak için harcadığınız onca efor oldukça yorucu olabilir. Geceler günlerden uzunken ayağınızı gazdan çekmek ve tempoyu hafifletmek için doğru zaman olabilir.

Güç ve kondisyon koçu Sam Pepys, “Uygun bir şekilde dinlenmeden vücudunuzun güç üretme kabiliyeti engellenir ve sonuç alamamaya başlarsınız,” diyor. Kaslarınız iyi hissetse bile, ağırlık çalışmak vücudunuzdaki çoklu fonksiyonlardan sorumlu olan merkezi sinir sisteminize (CNS) zarar verir. CNS’niz yıpranmışsa, enerjinizi toplamakta ve günlük yaşamınızda odaklanmakta güçlük çekersiniz.

Her beşinci haftada bir yüklenmeme haftası yapın. Zamanlamanızı ofis partileri sezonuna göre ayarlayabilirsiniz: “Geceleri geç saatlerde eve alkollü dönüp ertesi gün yorucu antrenmanlar yapmak tükenmişliğe giden en kısa yoldur,” diyor Pepys. Tamamen bırakmadan nasıl yavaşlayacağınızdan emin değil misiniz? İpuçlarımız (sağda) işinizi kolaylaştıracaktır.

Yüklenmeme tembellik için bir bahane değil. Pepys’in adımlarını takip edin ve sonuçlarını görün.

AZALTIN

Standart bir antrenman haftasında genellikle kaldırdığınız ağırlıkları ve tekrarları yüzde 50 oranında azaltın.

SAKİN OLUN

Yüksek yoğunluklu antrenmandan vazgeçip sürekli ve sabit kardiyo için maksimum kalp atış hızınızın yüzde 70’ini hedefleyen bir antrenman yapın.

YENİ ŞEYLER DENEYİN

Bu haftayı jimnastik veya yoga gibi farklı idmanları denemek için bir fırsat olarak kullanın.

Devamı

Popüler

 

 

www.pilioo.com