Bizi Takip Edin

FITNESS

Daha sert karın kasları için hile!

Umut Doğan Yıldız

-

 

Merkez bölge antrenmanınızı ve kardiyonuzu yeniden yoluna koymak için şehir bisikletinizi BMX ile değiştirin. Daha sert karın kasları için Off-Road hilesi yapın.

İnkâr edilemeyecek kadar erdemli bir hareket olsa da kardiyo yapabileceğiniz bir araçla işe gidip gelmeniz, düzgün bir antrenmanı garantilemez. Ofise tek parça ulaşmaya çalışmanın dur-kalklı ritmi fitness hedeflerinizi gölgeleyebilir. Ancak daha yağsız bir karına giden yolda hızlanmak için başka bir iki tekerlekli seçenek var. Fransa’daki Université de Franche-Comté’de yürütülen bir çalışmaya göre, BMX sürüşü yağ yakımı ve eksik noktalarınızı çalıştırmanıza yardımcı olacak kas aktivasyonundan oluşan ideal bir kombinasyon sunuyor.

Yol yarışçıları ve velodrom yarışçıları tarafından benimsenmiş, başın aşağıda tutulduğu modern tekniği unutun. Bunun yerine, düz olmayan bir arazide daha külfetli ve zor, seleden uzak bir yaklaşımı deneyin. Araştırmacılar, siz hızlanınca vücudunuzun “yan taraflara sallanmasına”, böylece obliklerinizi ve baklavalarınızın rectus abdominis kaslarını etkinleştirdiğine işaret ediyor. Leğen kemiğinizi sabit tutmak ve yüzünüzü toprağa gömmenizi engellemek için çalışan merkez bölge kaslarınız durmaksızın gerilim altındadır. İtalya’daki Sport Research Centre, off-road bisiklet sürüşü sürenizin yüzde 80’ini laktat sınırınızın üzerinde geçirdiğinizi keşfetti, bu da karın kaslarınızı saran inatçı yağları yakmanıza yardımcı oluyor. Bunun üzerine güçlü testosteron hormonu artışını da eklerseniz, kas gelişiminize giden yol açık demektir. Kendinizi şekle sokmanın zamanı geldi.

FITNESS

Ağırlık çalışmak anksiyeteyi önler

Umut Doğan Yıldız

-

 Bilime göre, ağırlık kaldırmak anksiyetenin yenilmesinde doktorunuzun alışıldık buyruklarından çok daha etkili.

Anksiyete hastalığıyla savaşan çoğu insandan yalnızca ufak bir kısmı tedavi görüyor. Bu, can sıkıcı bir istatistik. The Mental Health Foundation, özellikle erkekler arasında, problemlerimiz hakkında konuşmamızı zorlaştıran günümüzün dar görüşlü kültürünü suçluyor. Bu kültür değişiyor ancak ilerleme yavaş gidiyor.

Neyse ki, Sports Medicine’da yayımlanan araştırmaya göre, henüz içini dökmeyenler için alternatif bir tedavi var ve bu tedaviyi yerel spor salonunuzda bulabilirsiniz. Bilim insanları, ister dairesel antrenman olsun ister göğüs antrenmanı, direnç antrenmanlarının zihinsel sağlığınızı geliştireceğini keşfetti. Egzersizin modunuzu yükseltmesi yeni bir konsept değil ve yalnızca günü kötü geçen insanlar için de olumlu bir reçete yerini tutuyor. Ancak araştırmayla ilgili en vurucu nokta, anksiyete veya depresyonla savaşıyorsanız, elinizde dambılla geçirdiğiniz sürenin psikoterapi gibi tıbbi tedavilerden daha etkili olduğunu önermesidir. Araştırma uzun zamandır aerobik egzersize odaklanmıştı ancak bu, ağır demirleri kaldırmanın bilişsel yararlarına ışık tutan ilk çalışmaydı. Ayrıca etkileri de antrenman sonrası hacminiz gibi kaybolmuyor. Ayrıca araştırmacılar, direnç antrenmanını beynin farklı bölgelerini bağlayan ve aralarında sinyalleri aktaran beyaz maddedeki küçülmenin azalmasıyla ilişkilendirdi. Sinir liflerinden oluşan bu ağda, siz yaşlandıkça delikler ve lezyonlar görülebilir, bunlar da Alzheimer gibi dejeneratif kondisyonlara yol açabilir. Ancak haftada iki kez ağırlık kaldırmak, zihinsel sağlığınızı hem şimdi hem de gelecek yıllarda koruyarak bu süreci kısaltabilir. Kısacası, bacak günü kulağa sıkıcı geliyorsa bir kez daha düşünmenin zamanıdır.

 

Devamı

FITNESS

Fit kadınlar: Hannah Stocking

Umut Doğan Yıldız

-

En fit kadınlar dosyasının bugünkü konuğu: Hannah Stocking

      

 

 
 
 
 
 
Bu gönderiyi Instagram’da gör
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

Teaching Lele how to play volleyball 💪😤 @lelepons @julissa_prado

Hannah Stocking (@hannahstocking)’in paylaştığı bir gönderi ()

 

 
 
 
 
 
Bu gönderiyi Instagram’da gör
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

Me trying to face my problems head on 😤🇬🇷 (tag a swimmer good or bad)

Hannah Stocking (@hannahstocking)’in paylaştığı bir gönderi ()

Devamı

FITNESS

Spinning antrenmanı

Umut Doğan Yıldız

-

BMX sürüşünün faydalarını iç mekânlara taşıyın. Londra’daki spor salonu 1Rebel’dan fitness antrenörü Pierre Pozzuto’nun spinning antrenmanı için statik bisiklete atlayın.

i/ Sprint combo

Hafif dirençteki bisiklette dambılları tutun. 30 sn yumruk atın, 30sn sprint atın. 30sn dinlenin ve tekrarlayın.

  

ii/ Ups and downs

Orta direnç. Ayakta 20sn tepe tırmanışı yapın. Oturun ve maksimumda 10sn sürün. 30sn dinlenin. Tekrarlayın.

iii/ Shoulder split

Ağırlıklarla yavaşça sürün. Bir kolu yukarı kaldırın, diğeriyle ileri uzanın. Kolları değiştirin, 60sn boyunca tekrarlayın.

 

Devamı

Popüler