Bizi Takip Edin

Çocukluk yıllarından itibaren her şeyiyle hayallerine ulaşmak için çabalayan Berkay, yaşadığı her zorluktan daha da güçlenerek çıktı. Şimdiyse, bunun keyfini çıkarıyor. Berkay’la ilk tanışmamız bundan 6-7 ay önceydi. Şu anda elinizde tuttuğunuz derginin kapağı için bir araya gelmiştik.

Men’s Health kapağına konuk olmak pek kolay değildir. Bunu ona söylediğimdeyse çok net konuştu:

“Ben çok hırslı bir adamım, merak etme. Ne gerekiyorsa yapacağım.” Yaptı da. Bazı adamlar böyledir. Kafalarına bir şey koyduklarında, ona ulaşana kadar asla durmazlar. Berkay da o adamlardan biri. Başarılı müzik kariyeri de aslında Men’s Health’e kapak olma hikâyesiyle çok benzer aslında.

İZMİR YILLARI

Berkay müzisyen olmayı, daha lise orkestrasında şarkı söylemeye başladığında kafasına koymuş: “Arkadaşlarım bana her zaman bu konuda tavsiyelerde bulundular. O dönemler alternatif müzik yapıyordum. Asla Türkçe şarkı söylemeyi düşünmüyorduk ve kendi bestelerimizi yapıyorduk. Genelde İngilizce müzikler yapıyorduk, oldukça sert müziklerdi. White Snakes, Dream Theater dinliyorduk. Aslında o müziği yapan bir adamın şu anda benim yaptığım müziği beğenme ihtimali yok. Fakat İstanbul’a geldikten sonra pop müzik yapmaya karar verdim. Aslında bir süre direndim de, beni daha çok tatmin eden bir müzik yapmak istiyordum. Ancak kendi istediğim müziği yaparken bunun maddi olan karşılığını alamıyordum. Bir yandan da hayatımı idame ettirmem gerekiyordu. Belli bir süre buna dirensem de sonrasında pop müzik yapmaya karar verdim.”

PES ETMEK Mİ? O NE DEMEK?

Berkay şu anda, Türkiye’de pop müzik dendiğinde akla gelen en önemli isimlerden biri. Ama bu noktaya geliş hikayesi pek gül bahçeleriyle dolu değil: “İzmir’de çeşitli yerlerde sahne alıyordum. 19 yaşında kafayı kırdım ve İstanbul’a geldim. Ondan sonraki ilk 5-6 sene çok da kolay geçmedi. Her gün umutsuzluğa kapılıyordum. Her gün ne olacağını düşünüyordum. Geçimimi sağlamak için birçok farklı yerde sahne alıyordum. Birçok farklı plak şirketiyle görüştüm. Aralarında iflas edenler, vefat edenler oldu. Uzun süre işler yolunda gitmedi yani. Hedefim belliydi ancak ona hiç de kolay ulaşmadım. O dönem haftada iki gün İzmir’de, 5 gün İstanbul’da sahne alıyordum. Ama bir an olsun bile vazgeçmedim. O kadar çok bu işi yapmak isteyen var ki, sürekli yüzlerce insanla yarış halindesin. Dolayısıyla sürekli daha iyi olmak için çabalamak gerekiyor. Tabii senin gibi çabalayan da bir sürü insan var. Dolayısıyla ben her yaptığım şeyi daha iyi yapabilmek için çabalarken benden bunu çok daha önce anlayan ve harekete geçen insanlar tercih ediliyordu. Bense bu süreçte sadece sabrettim ve doğru anın gelmesini bekledim.”

KENDİ TARZINI YARAT

Rekabetin bu kadar yüksek seviyede yaşandığı bir ortamda kendini göstermek için farkını ortaya koyman gerekiyor. Berkay da İstanbul’da geçirdiği ilk yılların ardından buna karar vermiş: “Ben de bunun için farklı bir şeyler yapmak gerektiğine karar verdim. Mesela benim hareketli şarkılarımın çoğu 96-100 metronom arasıdır. Bu hem slow hem de hareketli şarkılarda bir Berkay tarzı oluşturdu. Kendimi göstermek için bunu yakalayıp insanlara sunabilmek önemliydi. Bunu başarmak için tabii ki çok bekledim. Geriye dönüp baktığımda, bu uğurda gerçekten çok fazla çaba ve sabır gösterdiğimi görüyorum. Ben hiçbir zaman hedefimden vazgeçmedim. Ben böyle bir adamım, evde arkadaşlarımla Monopoly oynasam bile kazanmak isterim.”

KALICI OL, İZİNİ BIRAK

Berkay pop dünyasında ismini duyurduğu günden bugüne kadar, birçok farklı isim benzer bir çıkış yaşadı ancak sonrasında ortadan kayboldu. Berkay ise bu süreçte sürekli daha fazla insana ulaşan bir isim. “Ben kısa mesafe koşucusu olmadım, hep uzun bir maraton gibi düşündüm mesleğimi” diye anlatıyor. “Sadece birkaç yıl popüler olmak ama sonrasında ortadan kaybolan bir sanatçı olmak istemedim. Ben şunu istedim: Ömrümün yettiği kadar şarkı söylemek ve müzisyen olmak. Sahneye çıktığımda kızlar çığlık atsın, bana bayılsın, hiç bunları hayal etmedim. Benim hayalim sahneye çıktığımda insanların şarkılarıma eşlik etmesiydi. Son üç yıldır bunu her gün yaşıyorum. Kitlelere ulaşmak o kadar güzel ki. Üç yıldır gittiğim her yerde kapalı gişe sahne almak nasip oldu. Bu benim için inanılmaz bir mutluluk. Hırsımın, kitlendiğim hedefi bırakmamanın ve işimle alakalı sürekli çabalamamın neticesi bu. Böyle olmasaydım, buralara gelemezdim.”

GENÇLERE YOL AÇ

Berkay şu anda birçok meslektaşının hayalini kurduğu yerde duruyor. Bu, birçok insan için belli bir doymuşluk hissini de beraberinde getirebilir. Ama Berkay için durum hiç öyle değil. Bir şeyleri başardığında, yolculuğuna sürekli yeni bir durak ekliyor: “Başardıklarım bende kesinlikle bir doyum yaratmadı. Hatta tam tersine, başardığım her şey bana yeni bir şeyler için ilham veriyor. Artık kendime yetmekten ziyade başkalarına da destek olmak, yol açmak istiyorum. Belki de kendi müzikal ekibimi kuracağım ileride. Bundan 15 yıl önce rock müzik yaparken kiramı ödemekte zorlanıyordum. Dolayısıyla şu anda maddi açıdan tatmine ulaşmış olsam da kazançlarımı yine daha iyi işler çıkarmak için kullanıyorum. Şimdi mesela kendi stüdyom var. Ben bu imkanları tüm müzisyen kardeşlerime de açıyorum.” Gençlere elini uzatmak, Berkay’ın gelecekle ilgili tek hedefi de değil. Kendini yurt dışında da kanıtlamak istiyor ve bunun için çalışıyor: “Bu konuda son noktaya geldik sayılır. İnşallah çok güzel şeyler ortaya çıkacak.”

BABA OLMAK

Bütün bu koşturmaca içinde, Berkay için bunların hepsinden çok daha önemli bir şey var: kendisi aynı zamanda taze bir baba. Çocuğundan bahsederken gözleri parlıyor: “Baba olmanın eşsiz bir duygu olduğu hep söylenirdi ancak insan yaşamadan anlamıyor. İlk bir aydan sonra bebeğin seninle göz teması kurduğunda, sana bakıp ufaktan bir gülümsediğinde yaşadığın hissi tarif etmek çok zor. Şu anda büyük bir aşk yaşıyorum. Ben böyle bir sevgiyi bilmiyormuşum. İçimde böyle bir oda varmış. Hâlâ aklım almıyor yaşadığım aşkı. Bunu yaşamayan insanlar, ne kaybettiklerini anlayamazlar.”

BUGÜNE KADARKİ EN FİT HALİ

Son olarak, Berkay ile Men’s Health’e konuk olma hikâyesinden bahsedelim. Onun bu amaç için geçirdiği 6 aylık süreç,aslında hayatının kısa bir özeti gibi: “İlk olarak bu projeye karar verdiğimizde 10 kilo fazlam vardı. Altı ay içinde 8,5 kilo verdim ve gelişerek kilo verdim. Mantıklı bir şekilde ve sabrederek çalıştım. Bana göre bu işin yüzde 70’i doğru beslenme, yüzde 20’si antrenman ve yüzde 10’u da dinlenme ve uyku. Uyku kısmı haricinde her şeyi kusursuz yaptım. Birçok şeyi tamamen kestim, özellikle de son dönemde. Aslında bu da aynı kariyerim gibi. En zor anlarda hedefime daha sıkı tutundum. Zaten başka türlü başarılı olmanız imkânsız. Şu anda bugüne kadarki en fit halimdeyim. Kendimi çok daha sağlıklı hissediyorum, çok daha dinç uyanıyorum sabahları. Düzenli spor yapan hiçbir insan yorgun uyanmaz, çok daha dinç durur. Bence herkes bunu kendi için yapmalı. Ben kırk yaşına yaklaşmış bir babayım ve kendime bakan bir adamım. Gerçekten formda olmak isteyen ama harekete geçememiş herkese tavsiyem: Aynaya baksınlar ve bugün bir karar versinler.”

Röportaj: FATİH BÜYÜKBAYRAK
Fotoğraf lar: UĞUR UTKU SEZER

anaslide

BACAK KASLARI İÇİN EFSANE PROGRAM

Umut Doğan Yıldız

-

Bu efsane hareketle bacak ve merkez bölgesi kaslarınızı güçlendirirken denge ve hareket kabiliyetinizi de geliştireceksiniz. Bacak kaslarını geliştirmek için haftaları atlamayın.

HAFTA 1

Reverse lunge

(bir adımınızı geri atın, o dizinizi bükün ve gövdenizle yere doğru alçalın) ve her iki bacakla SPLIT SQUAT (Bir ayağınızı öne atın ve gövdenizi yere yaklaştırın) yapın.

PAZARTESİ 6 TEKRARDAN 3 SET
SALI 6 TEKRARDAN 3 SET
ÇARŞAMBA 8 TEKRARDAN 3 SET
PERŞEMBE KNEE TO WALL: DUVARIN BİR ADIM ÖNÜNDEYKEN ÖNDEKİ DİZİNİZİ DUVARA DEĞDİRİN. BU BİR TEKRARDIR. 6 TEKRARDAN 5 SET YAPIN.
CUMA 10 TEKRARDAN 3 SET
CUMARTRSİ 12 TEKRARDAN 3 SET
PAZAR TEST: HER HAREKETİ HER İKİ TARAFA 15 TEKRAR YAPIN. YAPAMIYORSANIZ HAFTAYI TEKRAR EDİN.

HAFTA 2

Pistol negative

Sol ayağınız bir box’un üzerinde, sağ ayağınız havada olacak şekilde durun. Sol dizinizi sağ ayağınız yere değene kadar bükün ve tekrar doğrulun. Bu 1 tekrardır.

PAZARTESİ 4 TEKRARDAN 4 SET
SALI 6 TEKRARDAN 4 SET
ÇARŞAMBA 8 TEKRARDAN 4 SET
PERŞEMBE CLOSED-FEET SQUAT:
AYAKLARINIZ BİTİŞİK SQUAT YAPARAK ALÇALABİLDİĞİNİZ KADAR ALÇALIN. 10 TEKRARDAN 5 SET YAPIN.CUMA 10 TEKRARDAN 4 SET CTS. 12 TEKRARDAN 4 SET
PAZAR TEST: HER İKİ BACAK İÇİN ÜÇ TEKRARDAN 1 SET YAPIN. YERE 3-5 SANİYEDE ALÇALIN. YAPAMIYORSANIZ, BU HAFTAYI TEKRAR EDİN.

HAFTA 3

Single leg wall sit

Sırtınızı duvara yaslayın, ayaklarınız 60 cm kadar önde olsun. Dizleriniz 90 derece olana kadar alçalın. Sonrasında doğrulun ve bir bacağınızı düz hale getirerek 15 saniye bekleyin.

PAZARTESİ 4 TEKRARDAN 4 SET
SALI 6 TEKRARDAN 4 SET
ÇARŞAMBA 8 TEKRARDAN 4 SET
PERŞEMBE PIGEON POSES: DİZLERİNİZİN ÜZERİNDEYKEN SAĞ BACAĞINIZI ARKANIZA SOL BACAĞINIZI ÖNE UZATIN. 15 SANİYE BEKLEYİN.
CUMA 6 TEKRARDAN 4 SET
CUMARTESİ 8 TEKRARDAN 4 SET
PAZAR TEST: 3 TEKRAR WALL SIT YAPIN. (HER İKİ BACAKLA 20 SANİYE) OLMADI MI? 3. HAFTAYI TEKRAR EDİN.

 

HAFTA 4

Assisted pistol

TRX bandının 60 cm önünde durarak tutacaklarını kavrayın. Sağ ayağınızı yerden kaldırarak bacağınızı öne doğru uzatın ve sol dizinizi kırarak kalçanızı yere yaklaştırın. Bu bir tekrardır.

PAZARTESİ 4 TEKRARDAN 2 SET
SALI 6 TEKRARDAN 2 SET
ÇARŞAMBA 8 TEKRARDAN 2 SET
PERŞEMBE CROSSED LEG SQUAT: SOL AYAĞINIZI SAĞ AYAĞINIZIN ARKASINA GÖTÜRÜN VE PARMAK UCUNDA ALÇALIN.10 TEKRARDAN 5 SET YAPIN.

CUMA 10 TEKRARDAN 2 SET
CUMARTESİ 12 TEKRARDAN 2 SET
PAZAR TEST: HER İKİ BACAKLA 12 TEKRARDAN 2 SET YAPIN. ÜÇ SANİYEDE ALÇALIN. YAPAMIYORSANIZ 4. HAFTAYI TEKRAR EDİN.

 HAFTA 5

Pistol Squat yapmak için bir ayağınızı yerden kaldırın ve öne doğru uzatın. Diğer dizinizi bükün ve kalçanız yere iyice yaklaşana kadar devam edin. Şimdi doğrulun. Tebrikler!

Devamı

anaslide

BURPEE YAPARKEN BAŞ DÖNMESİ!

Umut Doğan Yıldız

-

Burpee yaparken başın dönüyorsa bunun birden fazla nedeni olabilir.

Egzersiz programına yeni eklediysen, bu hareket yapabilirlik seviyene bağlı olarak sana şiddetli gelebilir. Eğer zorlanıyorsan, egzersizi basitten zora doğru olacak şekilde aşamalandır. Burpee öncelikle bir box / kutu kullanılarak yapılmalı. Ellerini yerden daha yüksek bir yere koyarak açıyı daha uygun hâle getirebilirsin.

Ayrıca antrenmanının hangi kısmına, hangi yoğunlukta eklediğin de önemli. Aerobik ve anaerobik kapasiten yeterli değilse, nabzının aşırı yükselmesi de baş dönmesine sebep olabilir. Ayrıca yanlış ve yetersiz beslenme sonucu kan şekerinde düşme yaşanabilir; bu da baş dönmesine yol açar. Bunları dikkate alarak egzersiz ve beslenme planlamanı yeniden oluşturman gerekebilir.

Egzersiz yaparken doğru nefes alıp vermek de işin en önemli kısımlarından biri. Kaslarının en iyi performansını sergilemesi için oksijene ihtiyacı vardır ama bu oksijeni kaliteli bir şekilde alman gerekir. Çok sık ve hızlı nefesler alıp verirsen bu da bir süre sonra mide bulantısı ve baş dönmesine neden olabilir. Tüm bunlara dikkat etmene rağmen baş dönmesi devam ediyorsa, tabii ki doktora görünmende fayda var.

Çağdaş Cemre Kılıç, Burn & Joy’un Kurucusu, Egzersiz Danışmanı

Devamı

anaslide

ÇARPINTININ NEDENİ SADECE KALP DEĞİL!

Umut Doğan Yıldız

-

Kalpte çarpıntı, göğüs ağrısı ve nefes darlığı kalbimizin bize yolladığı sinyallerin başında geliyor. Bu sinyallerden çarpıntı, kalbin hızlı çalışması anlamına geldiği için bu sorunu yaşayanlar çoğunlukla kalp hastalıklarına yönelik muayene oluyor, şikayetleri çözümsüz kalabiliyor. Bunun nedeni ise toplumdaki yaygın inanışın aksine, kalpte çarpıntının sadece kalp hastalıklarının belirtisi olmaması.

Kardiyoloji Uzmanı Prof. Dr. Ahmet Karabulut; ilk planda kalp hastalığı habercisi olarak düşünülse de, çarpıntının aslında tüm vücuttaki sorunlar için bir belirti olabileceğine işaret ederek, sanılanın aksine her çarpıntının nedeni kalpteki bir sorundan kaynaklanmadığını belirtiyor. Kalbimiz hızlı çarparak aslında vücudumuz için bize sinyal göndermeye çalışıyor. Bu nedenle çarpıntıya yönelik araştırma yapılırken kalp dışındaki faktörlerin de dikkate alınması çok önem teşkil ediyor.  Çarpıntı gelişimine yol açan ve doğrudan kalbi ilgilendirmeyen nedenleri öğrenmeye hazır mısın?

Kansızlık 
Genç yaşlı her yaş grubunun ortak sorunlarından biri olan kansızlık genellikle tedavisi ihmal edilen bir hastalık. Kansızlıkta kalp vücudun oksijen ihtiyacını karşılamak için daha çok çalışıyor ve bu tablo da kendini çarpıntıyla belli ediyor.

Guatr
Boyunda bulunan tiroit bezinin anormal derecede hızlı çalışması vücudun metabolizmasını hızlandırıyor. Bu tablo sıklıkla kendini çarpıntıyla gösteriyor. Sebebi bulunamayan çarpıntı şikayetlerinde mutlaka tiroit hormonlarına bakılması gerekiyor.

Hipoglisemi
Kardiyoloji Uzmanı Prof. Dr. Ahmet Karabulut kan şekerinin düşmesi anlamına gelen hipogliseminin genç yaşlı herkesi tehdit ettiğini vurguluyor. Çarpıntı, yemek yedikten hemen sonra aşırı insülin salınmasına bağlı olarak da gelişebiliyor. Hipoglisemi kendini sıklıkla halsizlik ve çarpıntıyla gösteriyor.

Uyku bozuklukları
Uyku bozuklukları çarpıntının sık görülen sebeplerinden biri. Vücut uyku sırasında metabolizmasını yavaşlatıyor ve dinleniyor. Düzenli ve kaliteli uyku uyumayan kişilerde kandaki stres hormonlarının seviyesindeki artışa paralel olarak gün içerisinde kalp hızı daha yüksek seyrediyor ve çarpıntı daha sık gözleniyor.

Sigara ve alkol tüketimi
Tütün ürünleri ve aşırı alkol tüketimi vücudun metabolizmasını etkiliyor ve stres hormon seviyelerinde artış yapıyor. Bu durum da sıklıkla çarpıntı ataklarına yol açıyor.

Hipotansiyon
Tansiyon düşüklüğü anlamına gelen hipotansiyon daha çok uzun boylu ve zayıf gençler ile yaşlılarda görülüyor. Kardiyoloji Uzmanı Prof. Dr. Ahmet Karabulut aşırı yorgunluk, ayakta durma ve az su içilmesiyle bağlantılı olan tansiyon düşüklüğünün genelde halsizlik, baş dönmesi ve çarpıntıyla ortaya çıktığını söylüyor.

Stres ve kaygı bozukluğu
Vücutta oluşan her türlü fiziksel ve duygusal stres çarpıntıyı tetikliyor. Bunun yanında kaygı bozukluğu, evham ve depresyon da çarpıntının temel sebeplerini oluşturuyor.

Mineral ve su dengesizliği
Vücuttaki su ve tuz miktarının az olması çarpıntıyı tetikleyebiliyor. Bu duruma sıklıkla halsizlik ve tansiyon düşüklüğü de etki ediyor.

Hormonal değişimler
Kadınlarda oluşan hormonal değişimler kendini çarpıntı olarak gösterebiliyor. Özellikle menstrual periyotlar öncesinde ve menopoza geçiş sürecinde çarpıntı atakları sık gözleniyor. Hamilelik sürecinde de kalp atım hızı yükseliyor ve çarpıntı şikayetleri sıklaşıyor.

Kondisyon düşüklüğü
Çarpıntının en sık sebeplerinden biri de vücudun efor yapmaması sonucu oluşan hamlama ve kondisyon düşüklüğü. Genç yaşlı herkesi etkileyen bu durum yokuşta ve merdivenlerde çarpıntı ile nefes darlığıyla kendini gösteriyor.

Kafein ve çay
Prof. Dr. Ahmet Karabulut kafeinli enerji içecekleri ile yoğun kahvelerin genellikle çarpıntıyı tetiklediklerine işaret ederek, “Aşırı koyu siyah çay da çarpıntıyı tetikleyen içecekler arasında yer alıyor. Yeşil çay ise tam tersine kalbi sakinleştiren ve çarpıntıyı azaltan bir içecek olarak nitelendiriliyor” diyor.

Ateşli hastalıklar
Ateş yüksekliği çarpıntıyı tetikleyen temel etkenlerden biri. Sıklıkla enfeksiyon ya da romatizmal hastalıkların eşlik ettiği ateş yüksekliği sırasında kalbin üzerindeki yük artıyor ve kalp daha çok çalışıyor. Bunun sonucunda da çarpıntı oluşuyor.

Gıda takviyeleri
Özellikle vücut geliştirme için kullanılan bitkisel gıda takviyelerinin çoğunda vücudu tetikleyecek maddeler bulunuyor ve bu durum çarpıntıya yol açabiliyor.

Aşırı spor ve egzersiz
Hazır olamayan bir vücudun yoğun spor yapması sıklıkla çarpıntıya neden oluyor. Zaman zaman bu durum ciddi ritim bozukluklarını tetikleyebiliyor. Bu nedenle sıfırdan spora başlayacak kişilerin ilk ay ısınma şeklinde spor yapmaları gerekiyor.

Alerji
Besin alerjileri sık görülen çarpıntı sebeplerinden biri. Deniz mahsullerinde daha sık görülen bu durum yemek sırasında sıklıkla çarpıntı ve halsizlikle ortaya çıkıyor. Ağır yemek sonrasında hazımsızlığa bağlı çarpıntı atakları da sık görülüyor.

Kronik hastalıklar
Yüksek tansiyon, KOAH gibi kronik hastalıklar, romatizmal hastalıklar ve kanser türleri de vücutta iltihabi reaksiyon oluşturarak çarpıntıya yol açabiliyor.

Olumsuz yaşam koşulları
Çok tozlu, havasız iş ve ev koşulları da çarpıntıyı tetikleyebilen etkenlerden. Deniz seviyesinden yüksek rakımlara giden kişilerde oksijen açlığına bağlı çarpıntı şikayetleri de sık görülüyor.

Böbrek üstü bezlerinin hastalıkları
Böbrek üstü bezleri vücuttaki stres hormonlarını salgılayan temel organlar. Hastalık nedeniyle bu bezden aşırı salınan hormonlar çarpıntı ve tansiyon yüksekliğiyle sinyal veriyor.

Ağrı
Vücutta gelişen baş ağrısı, diş ağrısı, böbrek ağrıları, bel ağrıları ve kireçlenme ağrıları vücuttaki stres seviyesini yükselterek çarpıntıyı tetikleyebiliyor.

İlaçlar
İlaç kullanımı, çarpıntıya yol açan en önemli dış etkenlerden biri. Özellikle grip ve astım ilaçları, guatr ilaçları, antibiyotikler ve depresyon ilaçları ciddi çarpıntı atakları yapabiliyor

Devamı

Popüler