Bizi Takip Edin

FITNESS

ZİRVE İÇİN SAVAŞ! UTKU TUNCER RÖPORTAJI

-

 

CrossFit’in ülkemizdeki açık ara en başarılı ismi, kendini uluslararası alanda da ispatlamak ve finallerde yarışan ilk Türk olmak istiyor.

1On yılların spor dünyasında en hızlı çıkış yapan branşlarından biri olan CrossFit’e Türkiye’de gönül verenlerin sayısı her geçen gün artıyor. Bu CrossFit tutkunlarının arasında yer alan bir
isim, hem yurtiçinde elde ettiği başarılarla hem de uluslararası yarışmalarda gösterdiği performansla öne çıkıyor: Utku Tuncer. İki buçuk yıldır CrossFit ile uğraşan Utku Tuncer, sporcu geçmişinin de yardımıyla CrossFit’te basamakları en hızlı tırmanan isim oldu. Önce İstanbul’daki CrossFit box’larının açtığı özel yarışmalarda birincilikler elde etti. Daha sonra birçok uluslararası özel yarışmada ve bölgesel oyunda boy göstererek kendini ispatladı. Reebok’un iki yıldır düzenlediği Battle of Bosphorus’ta da zirveyi kimseye bırakmadı. En son CrossFit Games Meridian Regional yarışmalarında 22’nci olan Utku’yla tabii ki üyesi olduğu ve hayatının büyük bölümünü geçirdiği CrossFit Antrum’da buluştuk. Utku sadece iki buçuk yıldır CrossFit’le ilgilense de, sporcu geçmişi bundan çok daha eskiye dayanıyor. Eğitimini de spor yöneticiliği alanında yapan Utku’nun CrossFit’e başlama hikayesi, kendisini atletik açıdan bir boşlukta hissetmesiyle doğmuş: “Marmara Üniversitesi Spor Yöneticiliği 2008 mezunuyum. 2007 yılında MAC’te işe girdim. 2014 yılına dek burada çalıştım ve özel dersler verdim. Bu süreçte CrossFit yapmıyordum, daha çok fitness ile ilgileniyordum. Aynı zamanda Enka Spor Kulübü’nde ve milli takımda sutopu oynuyordum. 20 sene boyunca sutopu oynadım. Bu süreçte hem sutopu, hem de fitness antrenmanlarını birlikte götürüyordum. 2012 yılında sutopunu bıraktım ve kendimi atletizm açısından boşlukta hissettim. Bir spor daha yapmam gerekiyordu. Sonra internette CrossFit videolarına rastladım ve yarışmaları çok hoşuma gitti. Sutopundan sonra atletik kariyerime bu sporda devam edebileceğimi düşündüm. Ardından CrossFit’i öğrenip antrenmanlarını yapmaya başladım. Kendimi test ettim ve yarışmalara hazırlandım. Sporcu olarak daha önceleri de dolu tribünlere oynadığım için, yarışmalarda panik yapmıyorum ve psikolojik olarak güçlü kalabiliyorum.”

Psikolojik olarak güçlü kalmanın ilk şartı kendine güvenmektir. Utku’nun da bu konuda pek bir sorunu yok gibi. CrossFit’e başladıktan sadece iki buçuk ay sonra bu yarışmalara nasıl katılabileceğini araştırmaya başlamış olması da sürpriz değil: “Zaten ilk başta CrossFit Games yarışlarını izleyerek bu sporu yapmaya karar vermiştim. Sonra bu yarışmalara nasıl katılabileceğimi araştırdım ve CrossFit Open yarışması olduğunu gördüm. CrossFit oyunlarının ilk elemesine girdim. Yarışmaya katılabilmek için ilk 48’e girmem gerekiyordu ama 68’inci oldum. Buna rağmen iki aylık bir süreçte çok fazla geliştiğimi fark ettim. Biraz daha yüklenirsem bu işi yapabileceğimi düşündüm. Sıradaki hedefimi 2014 yılında CrossFit Games’te yarı finallere kalmak olarak belirledim. Bir sene boyunca yarışmaya hazırlandım. 2014 yılında Asia Regionals’da yarı finallere kaldım ve orada 8’inci oldum.”

Utku’nun 8’inci olduğu bu elemelerden sonra CrossFit Regionals’da bir değişikliğe gidildi ve Afrika ile Avrupa ortak bir bölgeye dahil edilerek, CrossFit Meridian bölgesi kuruldu. Yüzlerce elit
atletin katıldığı yarışmada finallere kalmak için Afrika bölgesinde ilk 10’a girmesi gereken Utku, bunu başararak 4200 atlet arasında 5’inci oldu. Daha sonra Afrika bölgesinde ilk 10’a giren atletlerle Avrupa bölgesinin en iyi 30 atleti, finallere katılmak için mücadele etti ve Utku bu yarışmada 22’nci oldu. Utku bu son katıldığı yarışmada ilk 15’i hedeflemiş olsa da, hedefe çok da uzak olmadığını ve eksiklerini gördüğü için mutlu: “2014 yılındaki Asia Regionals’ta zayıflıklarımı görme şansım pek olmamıştı, çünkü katılım sayısı daha azdı. Bu sene katılım daha yoğundu ve çok iyi atletler vardı. Kuvvet anlamında iyi olsam da, dayanıklılık konusunda biraz zorlandım. 30 dakikalık antrenmanları daha fazla yapmaya ihtiyaç duyduğumu anladım. Dolayısıyla bir dahaki sene için bu eksikliklerimin üzerine gidip, daha verimli bir şekilde hazırlanmaya karar verdim.”

Sayfalar: 1 2 3

FITNESS

Evde bulunması gereken spor ekipmanları

Umut Doğan Yıldız

-

Egzersiz yapabilmek için pahalı spor ekipmanlarına sahip olmanız gerektiğini düşünmeyin.

Fitness Eğitim Direktörü Samantha Clayton, egzersize yeni başlayanlar için düşük, hatta sıfır maliyetli ekipmanları sıralıyor.

Egzersiz yaparken yeteri kadar sıvı almamız önemlidir. Eğer dışarıda yürüyüş veya başka bir egzersiz yapacaksan, yanında su bulundurmayı ihmal etme. Aynı şekilde evde egzersiz yaparken de yeterli miktarda su alımı büyük önem taşır.

Yoga matı

Uygun fiyat alternatifleriyle kolaylıkla ulaşabileceğiniz bir yoga matı, ihtiyaç duyduğun anda bir egzersiz alanı yaratmanızı sağlar. Yoga matı kullanmak için yoga yapmak şart değil: Mat, şınav ve mekik hareketlerinin yanı sıra farklı mekanlarda yapacağınız egzersizler için temiz ve kaymaz bir zemin sağlar. Yoga matına alternatif olarak halı veya havlu da kullanabilirsiniz.

Dambıl

Dambıllar, dayanıklılık antrenmanlarının vazgeçilmezidir ve mükemmel sonuçlar verir. Dolayısıyla doğru ağırlıkta bir dambıl seçmek büyük önem taşır.

Örneğin daha hafif ancak iyi bir forma sahip dambıllar, ağır ve daha kötü formdaki dambıllara göre çok daha iyi sonuçlar verir.

Atlama ipi

Atlama ipiyle hem çok eğlenebilir hem de mükemmel bir kardiyo egzersizi yapabilirsiniz. Ayrıca atlama iplerini vücut esnekliğini artırmak için yapacağınız egzersizlerde de kullanabilirsiniz. Alternatif olarak herhangi bir iple de ilerleyebilirsiniz.

Direnç bandı

Direnç bandı; pratik, hafif ve kullanımı kolay bir ekipman. Direnç bandına alternatif olarak yumuşak bir ip veya rulo yapılmış bir havlu, basit egzersizlerde işe yarayabilir. Fitness için tasarlanmamış tüpleri veya lastikleri kullanmanızı ise önermem çünkü bunlar egzersiz sırasında koparak vücudunuza zarar verebilir.

Sağlık topu

Sağlık topuyla etkili üst ve alt vücut egzersizleri yapabilirsin. Bu toplar özellikle bir partnerle birlikte yapılan egzersizlerde oldukça işe yarıyor. Sağlık topuna alternatif olarak basketbol veya futbol topu kullanabilirsiniz.

Ayarlanabilir step tahtası

Egzersiz amaçlı step tahtaları az yer kaplar ve dairesel hareketlerde veya kardiyo egzersizlerinde rahatlıkla kullanılabilir. Kaymaz yüzeyli, yüksekliği ayarlanabilir bir step seçmeye özen gösterin. Step tahtasına alternatif olarak sağlam bir ahşap kutu, sandık veya basamak kullanabilirsiniz.

Kronometre

İnterval antrenmanlarını doğru yapmak için mutlaka kronometre kullanmak gerekir. Ayrıca kronometre, egzersiz veya koşu süresi hakkında doğru bilgi verir ve kendinize karşı dürüst olmanızı sağlar. Bunun için kronometre özelliği bulunan bir cep telefonu da kullanabilirsiniz.

Motivasyon müziği

Müzik stresten arınmana ve kalan dakikalara odaklanmak yerine egzersizin tadını çıkarmanıza yardımcı olur.

Devamı

FITNESS

Basketbol İçin Antrenman Programı 1

Umut Doğan Yıldız

-

Basketbol antrenmanları için güçlendirici ve kondisyon artırıcı egzersiz programı serisi hazırladık.

Personal Trainer / Master Trainer Can Bayık, basketbol oynarken performansınızı en üst seviyeye çıkarmak ve sizi sakatlıklardan korumak için Men’s Health takipçilerine özel 4 haftalık bir antrenman programı hazırladı. Uygulamanız gereken bu antrenmanın ikinci programını videoda görebilirsiniz. Bu antrenman programı toplamda 3 set sürüyor ve 4 hareketten oluşuyor. Antrenör Can Bayık, hareketleri 45 saniye uygulamanızı ve aralarda 15 saniye dinlenmenizi öneriyor. Tekrar başa döndüğünüzde aralarda 1 dk dinlenmeyi de unutmayın. 

Bu videoda göreceğiniz başlıca hareketler Around The World, Core Bag Reverse Lunge, Dumbbell Lateral Raise, Front Raise, Montain Climber’dan oluşuyor.

Devamı

FITNESS

Omuzlarınızı ateşyelecek 4 hareketlik dumbbell antrenmanı

-

Editör :

Vücudunuzu dumbbelllardan güç alarak dönüştürün.

Dumbbell, en yaygın kullanılan fitness ekipmanı olabilir. Fakat bu kadar yaygın olması, dumbbell antrenmanlarının sıkıcı olmasını gerektirmiyor.

Bu antrenmanda, antrenör Alexia Clark curl ve press gibi klasik hareketleri küçük numaralarla modifiye ederek, merkez bölge ve omuz dayanıklılığını geliştirmeyi, dolayısıyla da üst gövdenizi şekillendirmeyi hedefliyor.

 

Dumbbell row hareketi sırtınızı ve omuzlarınızı hedeflerken, merkez bölgenizi de çalıştıracak. Sonraki hareketle birlikte omuzlarınız, ağırlığı göğüs seviyesinde tutmak için yer çekimine meydan okurken, özellikle ön ve yan omuz kaslarınız ekstradan çalışacak.

Dumbbell single-arm split-stance rows and presses hareketi ile 2 klasik üst gövde hareketini tek bir kalemde yapacak ve metabolizmanızı ateşleyeceksiniz.

Dumbbell circle press, triceps kaslarınızın desteği olmaksızın omuzlarınıza ekstra yük bindirecek. Ayrıca biceps kaslarınızı da çalıştıracaksınız. Özetle, hem biceps hem de omuz kaslarınız cayır cayır yanacak.

 

Talimatlar: Aşağıda yer alan hareketleri sırası ile 40’ar saniye yapın. Her bir hareketin arasında 20 saniye dinlenin.

  1. Dumbbell row reach
  2. Dumbbell 2-hand position pull
  3. Dumbbell single-arm split-stance row and press
  4. Dumbbell circle press

Bu, 1 turdur. Toplamda 3-5 tur yapın.

Devamı

Popüler

 

www.pilioo.com