Bizi Takip Edin

BESLENME

ZİHNİNİZİ SAĞLIKLI GIDALARI SEVMEK İÇİN PROGRAMLAYIN

-

 

beslenmeBir sonraki sefer pizza siparişi vermeden önce aklınıza bu taktikleri getirin.

Ivır zıvır bağımlılığınıza takılmak zorunda değilsiniz. Tufts University’nin araştırmasına göre beyninizi daha sağlıklı besinleri istemeye ayarlayabilirsiniz.

Araştırmacılar 6 aylık bir süreçte katılımcıların beyin taramalarını incelemişler. Deneklerin bir kısmı sağlıklı bir beslenme planı izlerken diğerleri normal beslenmelerine devam etmişler. Taramalar beyinde özel olarak ‘striatum’ bölgesine yoğunlaşmış. (beyinde bağımlılık ve özlemleri tetikleyen ödül merkezi) Böylelikle beynin yüksek kalorili ve sağlıklı yiyecek imajlarına nasıl tepkiler verdiği izlenmiş.

Altı ay sonunda beslenme programını değiştirenlerde (ızgara tavuk veya salata) gibi sağlıklı gıdaların imajlarına karşı daha yüksek striatum aktivitesi izlenebilmiş. Kurabiye ve patates kızartması gibi gıdalara ise daha düşük tepki alınmış. Katılımcılar ortalama 6.5 kilo vermişler.

Tufts’da bulunan Energy Metabolism Laboratuvarı’nın direktörü olan Dr. Susan Roberts’a göre spesifik bir spora göre kaslarımızı geliştirebildiğimiz gibi, daha sağlıklı bir beslenme için de beynimizi eğitebiliriz.

Abur cubura olan tutkunuzun belki de en önemlisi açlık tetiklemelerine karşı doyurucu olmaları. Roberts’a göre “Eğer bu krizlerde çikolata yerseniz, kolay sindirebilir bir gıda olduğu için hızlı yükselen şekeriniz size doyma hissi verecektir. Böylelikle beyniniz çikolatayı açlığı kolayca geçiren bir besin olarak kodlayacaktır. Bir sonraki açlık krizinde de çikolata aramaya başlayacaksınız.”

Roberts’ın çalışması beyinde besinleri arzulamayı tetikleyen gıdaları karıştırmak ve zayıflatmayı öneriyor. Örneğin yüksek proteinli ya da lifli gıdaları küçük çikolata parçacıklarıyla beraber tüketmek. Böylelikle bu gıdalar vücut tarafından absorbe edilebilecek fakat o kadar kolay sindirilemeyecektir. Ayrıca çalışma büyük öğünlerde sağlıklı besinler tüketmekle ilgili başka beyin bağlantıları da buluyor. Hamburger yerine ızgara tavuğu tercih etmek ve zamanla beyninizin tatmin duygularını buna göre ayarlayabilmek.

Doğal mide kazınmalarınıza benzemese de proteinli gıdaları ve sebzeleri açlık bastırmak için 2 dilim pizzaya tercih etmeye kendinizi zorlayın. Bu genel tercihler vücut ve beyniniz arasındaki uyumu yükseltecek ve zamanla beslenme alışkanlıklarınız değişecektir. Bir dahaki tatlı krizinizde öğününüze protein ve lifli gıdalar katmaya bakın böylelikle sindirim açısından damarlarınıza eroin enjekte etmeye benzer bir sağlıksızlığı tercihe etmemiş olun.

BESLENME

Protein tozlu pancake tarifi

Umut Doğan Yıldız

-

Kaslarınızın ihtiyacı olan proteini bu lezzetli tarifle karşılayın. İşte protein tozlu pancake tarifi!

MALZEMELER

 Whey protein, 2 ölçek (çikolata veya vanilya)
Fıstık ezmesi, 1 yemek kaşığı
Hindistan cevizi sütü, 50 ml
Yumurta, 2
Hindistan cevizi yağı, 1 çay kaşığı

YAPILIŞI

1/ Kahvaltı, brunch için veya koşu sonrası yakıtı olarak, bu proteinli pancake’ler kaçamak bir öğün gibi görünse de makrolarınıza uygun içeriğe sahiptir. Whey, fıstık ezmesi, süt ve yumurtaları bir kâsede birleştirin. İyice karıştırın.

2/ Hafif yağlanmış bir tavayı ısıtın ve karışımı parçalar halinde tavaya dökün. İdeal olarak, her pancake’in 10 cm çapında olması gerekir ancak ne kadar kalın veya ince istediğiniz size kalmış. İki dakika pişirin.

3/ Pancake’in altı kahverengiye döndüğünde spatula ile tavadan kaldırıp çevirin ve diğer tarafını pişirin. Orman meyveleri veya bir kaşık fıstık ezmesi ile sıcak servis edin. Ne kadar koyacağınıza siz karar verebilirsiniz.

Devamı

BESLENME

Badem nasıl tüketilmeli?

Umut Doğan Yıldız

-

Bu diyet türüyle daha fazla yemek yiyerek kilo verecek, yağ kaybederken kas oranını arttıracaksınız.Badem nasıl tüketilir, bir bakalım.

ABD’deki en popüler diyet kitabı olan The Abs Diet For Women kitabından tüyolar duymaya hazır mısınız? The Abs Diet For Women, karnınızı dümdüz yapmayı, karın kaslarını belirginleştirmeyi, zayıf ve sağlıklı bir hayat sürmenizi amaçlayan altı haftalık bir plan. Bu diyet türüyle daha fazla yemek yiyerek kilo verecek, yağ kaybederken kas oranını arttıracaksınız. 

Bademle ilgili bilmen gerekenler 

Süper güçleri: Kas yapar, açlık krizleriyle savaşır, karın bölgesindeki yağlanmayı engeller.
Gizli silahları: Protein, tekli doymamış yağlar, E Vitamini, lif, magnezyum, folik asit, fosfor.
Düşmanları: Obezite, kalp hastalıkları, kas kaybı, kırışıklıklar, kanser, yüksek tansiyon.
Yakın arkadaşları: Kabak çekirdeği, ay çekirdeği, ceviz, yer fıstığı ve avakado.
Taklitleri: Tuzlanmış veya kavrulmuş fıstıklar. İçerdikleri çok miktarlı tuz tansiyonu yükseltir.

Nasıl tüketmek gerekiyor?
Bir avuç kadarını salata, kahvaltı gevreği, yoğurt, yulaf ya da diyet dondurmanın üzerine koyarak tüketebilirsiniz. Hızlı bir öğün hazırlaman gerektiğinde az miktarda bademi bir tabak kepekli makarna, 100 gram tavuk göğsü ve iki çorba kaşığı mozzarella peyniriyle karıştırarak yiyebilirsiniz.

Hafif tatlı bir seçenek içinse fırını 200 dereceye getirin. Bir avuç bademe pişirme spreyi sık ve beş ile 10 dakika arasında fırında kızarmasını sağlayın. Bademler kavrulduktan sonra üzerine kahverengi şeker ve tarçın serpiştirin.

Süper karışım
• 250 gram badem
• 250 gram pekan cevizi
• 100 gram yulaf
• 2 çorba kaşığı bal
• ½  çay kaşığı tarçın
• 250 gram yaban mersini
• 250 gram kuru kayısı
• Karabiber
• Nane

Hazırlanışı

Fırını 120 dereceye ayarla. Badem ve pekan cevizlerini bir kâseye koyun ve üzerine çok hafif pişirme spreyi sıkın (Üç fıs kadar). Üzerine bir çorba kaşığı bal ve tarçını ilave ettikten sonra iyice karıştırın. Karışımı hazırladıktan sonra fırın tepsisine eşit bir şekilde dağıtın ve 15 dakika boyunca tepsiyi sık sık sallayarak kavrulmasını sağlayın. Fırından çıkardıktan sonra biraz soğumasını bekleyin ve üzerine kalan diğer bir çorba kaşığı bal ve kuru meyveleri ilave edin.

4 porsiyon oluşturur.

Servis başına: 170 kalori, 9 gram yağ (0 gramı doymuş), 18 gram karbonhidrat, 0 miligram sodyum, 3 gram lif, 3 gram protein.

Devamı

BESLENME

Avokado ve tofunun faydaları

Umut Doğan Yıldız

-

Takipçilerimizden gelen, “Avokado ve tofu hakkında beni bilgilendirir misiniz?” sorusunu yanıtladık.

Avokado A, C ve E Vitamini bakımından zengindir. Özellikle kalp ve damar sağlığını korur ve tansiyonu düşürücü etkisi vardır. Kandaki kötü kolesterolü düşürücü tekli doymamış yağlar ve diğer meyvelere nazaran daha fazla protein içerir. Zararlı toksinlerin vücuttan atılmasını sağlar. Ayrıca hücre yenilenmesine de katkıda bulunur. 100 gr’da 165–170 kalori vardır. Bir tanesi ortalama 250 kaloridir. Tofu, demirden ve özellikle B grubu vitaminler açısından zengindir. Yapımında kalsiyum tuzu kullanılmışsa iyi bir kalsiyum kaynağı da olabilir. Tofunun içeriğindeki kalorinin yarısı yağlardan gelse de 100 gr tofu porsiyonunda yalnızca 6 gr yağ bulunur ve kolesterol içermez. Genel olarak tofu ne kadar yumuşaksa yağ oranı da o denli düşüktür. Tofu sodyum kısıtlaması yani tuz kısıtlaması olan diyetler için iyi bir alternatif besindir.

Beslenme ve Diyet Uzmanı Aylin Yılmaz / AY Beslenme Danışmanlığı

Devamı

Popüler

 

www.pilioo.com