Bizi Takip Edin

BESLENME

ZİHNİNİZİ SAĞLIKLI GIDALARI SEVMEK İÇİN PROGRAMLAYIN

-

 

beslenmeBir sonraki sefer pizza siparişi vermeden önce aklınıza bu taktikleri getirin.

Ivır zıvır bağımlılığınıza takılmak zorunda değilsiniz. Tufts University’nin araştırmasına göre beyninizi daha sağlıklı besinleri istemeye ayarlayabilirsiniz.

Araştırmacılar 6 aylık bir süreçte katılımcıların beyin taramalarını incelemişler. Deneklerin bir kısmı sağlıklı bir beslenme planı izlerken diğerleri normal beslenmelerine devam etmişler. Taramalar beyinde özel olarak ‘striatum’ bölgesine yoğunlaşmış. (beyinde bağımlılık ve özlemleri tetikleyen ödül merkezi) Böylelikle beynin yüksek kalorili ve sağlıklı yiyecek imajlarına nasıl tepkiler verdiği izlenmiş.

Altı ay sonunda beslenme programını değiştirenlerde (ızgara tavuk veya salata) gibi sağlıklı gıdaların imajlarına karşı daha yüksek striatum aktivitesi izlenebilmiş. Kurabiye ve patates kızartması gibi gıdalara ise daha düşük tepki alınmış. Katılımcılar ortalama 6.5 kilo vermişler.

Tufts’da bulunan Energy Metabolism Laboratuvarı’nın direktörü olan Dr. Susan Roberts’a göre spesifik bir spora göre kaslarımızı geliştirebildiğimiz gibi, daha sağlıklı bir beslenme için de beynimizi eğitebiliriz.

Abur cubura olan tutkunuzun belki de en önemlisi açlık tetiklemelerine karşı doyurucu olmaları. Roberts’a göre “Eğer bu krizlerde çikolata yerseniz, kolay sindirebilir bir gıda olduğu için hızlı yükselen şekeriniz size doyma hissi verecektir. Böylelikle beyniniz çikolatayı açlığı kolayca geçiren bir besin olarak kodlayacaktır. Bir sonraki açlık krizinde de çikolata aramaya başlayacaksınız.”

Roberts’ın çalışması beyinde besinleri arzulamayı tetikleyen gıdaları karıştırmak ve zayıflatmayı öneriyor. Örneğin yüksek proteinli ya da lifli gıdaları küçük çikolata parçacıklarıyla beraber tüketmek. Böylelikle bu gıdalar vücut tarafından absorbe edilebilecek fakat o kadar kolay sindirilemeyecektir. Ayrıca çalışma büyük öğünlerde sağlıklı besinler tüketmekle ilgili başka beyin bağlantıları da buluyor. Hamburger yerine ızgara tavuğu tercih etmek ve zamanla beyninizin tatmin duygularını buna göre ayarlayabilmek.

Doğal mide kazınmalarınıza benzemese de proteinli gıdaları ve sebzeleri açlık bastırmak için 2 dilim pizzaya tercih etmeye kendinizi zorlayın. Bu genel tercihler vücut ve beyniniz arasındaki uyumu yükseltecek ve zamanla beslenme alışkanlıklarınız değişecektir. Bir dahaki tatlı krizinizde öğününüze protein ve lifli gıdalar katmaya bakın böylelikle sindirim açısından damarlarınıza eroin enjekte etmeye benzer bir sağlıksızlığı tercihe etmemiş olun.

BESLENME

Minik karpuz ürettiler

Umut Doğan Yıldız

-

Uzun bir süredir küçük boyutlarda ürün yetiştiren firma, şimdi de zeytin boyutunda karpuz üretti.

Firmanın ürettiği mini karpuzlar, 26. Uluslararası Gıda ve İçecek İhtisas Fuarı‘nda (26. FoodProduct) katılımcıların ilgisini çekti.

Alınan bilgilere göre, çocuklara meyve ve sebzeleri sevdirmek için böyle bir küçültme yolu seçtiğini söyleyen firma yetkilileri, minik ürünlerin çocukların ilgisini çektiğini ifade ediyorlar.

Uzun bir süredir mini sebze ve meyveler üreten bir Türk firması şimdi de mini karpuz üretti. Zeytin boyutunda olan karpuzun kabuğu karpuz, içerisi ise salatalık tadını andırıyor.


Devamı

BESLENME

Sağlıklı omlet tarifi

Umut Doğan Yıldız

-

Bu sağlıklı omlet tarifi ile spor salonundaki ağırlıkların hakkını vereceksiniz.

Sporcular için omlet tarifi

Kas yapan yemek tarifleri, sporcu beslenmesi denildiği zaman akla ilk Men’s Health gelir.

Malzemeler

Üç kişilik

Süt, 500 ML
Tane karabiber ¼ yemek kaşığı
Kuru soğan, yarım
Tütsülenmiş mezgit, 500 G
Tereyağı
Katkısız un, 100 G
Krema, 150 G
Hollandaise sos, 150 G
Yumurta, 9
Rendelenmiş parmesan, 10 G

Yapılışı

1/ Sütü küçük bir tavaya dökün, karabiber ve soğanı da ekleyin. Kaynamadan hemen öncesine kadar ısıtın ve derisi altta kalacak şekilde mezgiti ekleyin. Dört dakika yavaşça kaynatın, çıkarıp derisini ayıkladıktan sonra didikleyin. Sütü süzün ve derin bir tavada ısıtın.

2/ Başka bir tavada tereyağını eritin ve unu kavurun. Pürüzsüz bir sos yapmak için sütü yavaş yavaş ekleyerek karıştırın. Yağda çözünebilen D vitamini ve yüksek miktarda kalsiyum için kremayı çırpın ve Hollandaise sosla birlikte karışıma ekleyin.

3/ Yumurtaları çırpın, tavaya ekleyin ve karıştırın. Altı pişmiş, üstü yumuşakken, didiklenmiş mezgiti ekleyin ve bir kaşıkla sosu ince bir tabaka olacak şekilde üstüne yayın. Rendelenmiş parmesanı da ekledikten sonra biraz kahverengileşene kadar tavada tutun. İşte bu kadar. Tadını çıkarın.

Tarif The Beehive’ın şefi Dominic Chapman’dan alınmıştır.

Devamı

BESLENME

Antrenman öncesi omlet tarifi

Umut Doğan Yıldız

-

Egzersizden önce bu protein ve karbonhidrat deposu omleti deneyin.

Antrenman öncesi beslenme tarifleri için sitemize göz atmayı unutmayın.

Sporcular için omlet tarifi ve malzemeler

Dört kişilik

Büyük kuru soğan 2, piyazlık doğranmış olmalı
Saf sızma zeytinyağı
Bir adet defne yaprağı
Patates, 900 g, dilimlenmiş olmalı
Yumurta, 9 
Tuz ve karabiber

Antrenman öncesi omlet yapılışı

1/ Bir tavada soğanları defne yaprağıyla beraber kavurun. Soğanlar yumuşayınca patatesleri ekleyin, kısık ateşte 10 dakika pişirin ve altın rengine dönene kadar karıştırın. Patates hem glikojen (kas yakıtı) deposudur hem de kas fonksiyonlarına yardımcı olan potasyum bakımından zengindir.

2/ Yumurtaları bir kâsede tuz ve karabiber ekleyerek çırpın. Patatesleri ve soğanları da ekleyerek karıştırın. Orta ateşte bir tavaya alın ve dört dakika pişirin.

3/ Üstünü bir tabakla kapatın ve omleti tabağa ters çevirmeden önce dört dakika daha pişirin. Beş dakika dinlendirin ve spor salonuna götürmek üzere dilimleyin. Tarif, Camino’nun şefi Nacho del Campo’dan alınmıştır.

Devamı

Popüler

 

www.pilioo.com