Bizi Takip Edin

BESLENME

ZAYIFLATAN VE KAS YAPAN YİYECEKLER

-

 

Yediğiniz yiyeceklerin vücudunuzu ne şekilde etkileyeceğini bilmek sizi bir adım daha öteye taşıyacaktır.

Metabolizmayı hızlandıran yiyecekler yerseniz kilo verme sürecini de hızlandırırsınız. Zinde kalmak, vücudunuzun besin ihtiyacını doğru yönde karşılamak, üstüne bir de kilolarınızdan kurtulmak istiyorsanız, o zaman alışveriş sepetinize doldurduğunuz yiyeceklerin seçimine de oldukça özen göstermeniz gerekiyor.

Kereviz

“Kerevizi yerken harcadığınız kalori, yiyip de aldığınız kaloriden fazladır” denir. Kerevizin pek sevilen bir sebze olduğu söylenemez belki ama fazla kalori almadan karnınızı doyuracağınız da bir gerçek. Potasyum ve sodyum kombinasyonu olarak görülen bu sebze, vücudunuzdaki sıvıların dengesini sağlamanın yanı sıra yiyeceklerin daha hızlı hareket etmesine imkân veriyor. Her ne kadar hakkında “yemeyiz” diyerek türküler ve tezahüratlar yazılsa da kerevizi kesinlikle yemeliyiz. Özellikle limonlu ve sarımsaklısı da pek güzel oluyor. O kadar da hakkını yemeyelim, canım…

Kutu ton balığı

Her ne kadar kutuyu açınca bir yığın yağla karşılaşıyor olsak da aslında ton balığı çok yağlı bir yiyecek sayılmaz. Düşük yağ oranına sahip bu protein deposu, B6 ve B12 vitaminleri açısından oldukça zengin bir yiyecek. Aynı zamanda sindirimin kolaylaşması ve stresin azalmasına da yardımcı olduğunu unutmayalım. Stresin insanların kendilerini yemeğe verip kilo almalarında en önemli etkenlerden biri olduğunu da atlamaya gerek yok tabii.

Fasulye

Fasulye fazla lifli içeriğe sahiptir ki, bu da kolesistokinin olarak bilinen bir sindirim hormonunun salınımını artırır. Bu hormon, doğal iştah azaltıcı özelliğine de sahiptir.

Greyfurt

Amerikalılar tarafından yapılan bir araştırmaya göre her yemekte yarım greyfurt yiyen kişiler 12 haftalık bir süre içerisinde en az 1,6 kg verdiler. Greyfurdun içindeki maddeler, kilo verme sürecine katkıda bulunur. Büyük bir C vitamini deposu olduğunu da akıldan çıkarmamak lazım tabii. Acı olmasına acı bir meyve, orası doğru. Fakat üzerine şeker dökerek yiyebilirsiniz. Öyle daha güzel olur.

Ciğer

B5 vitamini vücudunuzda eksikse, yağ yakma kapasiteniz düşük, vücudunuzun enerji üretimi de az demektir. B5 açısından zengin olan ciğer bu gibi sorunlar için bire bir. Tadının iyi mi kötü mü olduğu tartışılır ama birçok insanın ismini bile duyunca kaçtığı bir besin maddesidir ciğer. Fakat faydalarından dolayı ciğere burun kıvırmak yerine babayiğitliğinizi ortaya koyun ve tabağınızı silip süpürün. Bu noktada daha da lezzetli olan ciğer şiş de imdadınıza koşabilir.

Fıstık

Purdue Üniversitesi’nde yapılan bir araştırmaya göre normal kiloda olan kişiler 500 kalori değerinde yer fıstığı tükettiklerinde bir sonraki yemekte çok daha az yiyorlar. Yeter ki üstü tuz kaplı olmasın.

Sardalya

Q10 olarak bilinen koenzim açısından zengin olan sardalya enerji verir.
Ayrıca son zamanlarda yapılan bir çalışmaya göre Q10 seviyesi yüksek tutulan diyetlerde kilo verme başarısı iki kat daha fazla oluyor. Özetle, sardalya boyundan büyük sonuçlar veren bir balık.

Keten tohumu yağı

Yemeklere keten tohumu yağı eklemek tokluk hissini artırıyor. İçindeki temel yağlar, midenizin yiyecekleri daha uzun süreli tutmasını sağlıyor. Böylece yatmadan önce mideniz kazınmamış oluyor. Fakat keten tohumu ürünleri kullanırken biraz temkinli olmakta yarar var.

Sirke

İsveçliler tarafından yapılan bir araştırmaya göre sirkede bulunan asetik asit yemeklerin mideden ince bağırsağa geçişini yavaşlatıyor. Böylece daha uzun süre tok kalabiliyorsunuz.

Yeşil salata

Yemeğe geçmeden önce büyük bir tabak yeşil salata yiyin. Yapılan bir araştırmaya göre ana yemekten önce yeşillik yiyen erkekler %12 daha az yemek tüketiyor. Kısaca, ‘Yeşil murattır’ mantığını korumak lazım. Şişmanlamak kısmetinizi kapatabilir çünkü.

Kuş üzümü

Yapılan araştırmalara göre C vitamini alımını artırmak, daha fazla kilo vermeye giden yolu kolaylaştırıyor. Bu meyvenin içindeki C vitamini sayesinde de yağ yakma potansiyeliniz artıyor. Dahası da var. Kuş üzümünde diğer meyvelere göre daha fazla konsantre C vitamini mevcut. Çalılıklarda yetiştiği için orada burada rastlama ve bedavadan mideye indirme şansınız da yüksek.

Organik fileto

Yeşilliklerle beslenmiş hayvanların eti, doymamış omega-6 yağı asidi açısından zengindir ve bu asidin vücut yağını ve kilo alımını azalttığı belirtiliyor. Et alırken üzerindeki etikete bir göz atmakta fayda var.

Yulaf

Güne yulaf lapasıyla başlayabilirsiniz. Yulafta bulunan çözülebilir lifler sadece tokluk hissi vermekle kalmaz, açlık hissini de geciktirir. Hazırlaması sadece 5 dakikanızı alır. Ben o kadar bile uğraşamam diyorsanız atın mikrodalga fırına. Tadı o zaman da iyi olan nadir besinlerdendir.

Buğday kepeği

B3 vitamini açısından zengindir. Kan şekerinin dengelenmesi ve yağ birikiminin en az düzeye indirilmesinde etkilidir. İçine şeker katıp çerez niyetine yiyebilirsiniz.

Yumurta

Hem protein kaynağı, hem kas geliştirmeye yardımcı, hem de açlık hissini geciktiren besin maddelerinden biridir. Ayrıca yumurtada B12 vitamini de var. Demek ki ‘Sepet sepet yumurta sakın beni unutma’ şeklindeki manide varmış bir keramet.

Kırmızı biber

Japonlar tarafından yapılan bir araştırmaya göre kahvaltıda yediklerinin üstüne azıcık kırmızı biber serpen kişiler, öğlen yemeklerinde normalde yediklerinden daha az yemek yiyor. Sebebi açlığı erteleyen kapsaisin maddesi. Yani acı iştah açar düşüncesinin aksine kırmızı biber zayıflatıcı bir etki gösteriyor.

Su

Hayat kaynağı olan su, kilo vermede de en büyük kaynaklardan biri. Diyelim acıktınız ve daha yemek yemenize birkaç saat var. Biraz su için. Açlığınızı bastırdığını göreceksiniz.

Yeşil çay

Yeşil çayın içinde metabolizmayı ve yağ yakımını hızlandıran kateşin isimli antioksidan var. Dolayısıyla içmesi faydalı… Fakat fazla abartmamakta yarar var.

Kabak çekirdeği

Kabak çekirdeği çinko açısından oldukça zengin bir yiyecek. Çinko ise iştah kontrolünde oldukça önemli bir mineral…  Ara sıra birkaç avuç kabak çekirdeği yiyin.

Patlamış mısır

Cipsin ve diğer atıştırmalık şeylerin yerine bir kâse ev yapımı patlamış mısır yiyiverin. Patlamış mısırın 25 gramında bulunan 100 kilokalori, 25 tane üzüm veya orta boy bir muza eşdeğer bir oran sunuyor.

 

ZAYIFLATAN VE KAS YAPAN YİYECEKLER 2 için tıklayınız.

 

BESLENME

Minik karpuz ürettiler

Umut Doğan Yıldız

-

Uzun bir süredir küçük boyutlarda ürün yetiştiren firma, şimdi de zeytin boyutunda karpuz üretti.

Firmanın ürettiği mini karpuzlar, 26. Uluslararası Gıda ve İçecek İhtisas Fuarı‘nda (26. FoodProduct) katılımcıların ilgisini çekti.

Alınan bilgilere göre, çocuklara meyve ve sebzeleri sevdirmek için böyle bir küçültme yolu seçtiğini söyleyen firma yetkilileri, minik ürünlerin çocukların ilgisini çektiğini ifade ediyorlar.

Uzun bir süredir mini sebze ve meyveler üreten bir Türk firması şimdi de mini karpuz üretti. Zeytin boyutunda olan karpuzun kabuğu karpuz, içerisi ise salatalık tadını andırıyor.


Devamı

BESLENME

Sağlıklı omlet tarifi

Umut Doğan Yıldız

-

Bu sağlıklı omlet tarifi ile spor salonundaki ağırlıkların hakkını vereceksiniz.

Sporcular için omlet tarifi

Kas yapan yemek tarifleri, sporcu beslenmesi denildiği zaman akla ilk Men’s Health gelir.

Malzemeler

Üç kişilik

Süt, 500 ML
Tane karabiber ¼ yemek kaşığı
Kuru soğan, yarım
Tütsülenmiş mezgit, 500 G
Tereyağı
Katkısız un, 100 G
Krema, 150 G
Hollandaise sos, 150 G
Yumurta, 9
Rendelenmiş parmesan, 10 G

Yapılışı

1/ Sütü küçük bir tavaya dökün, karabiber ve soğanı da ekleyin. Kaynamadan hemen öncesine kadar ısıtın ve derisi altta kalacak şekilde mezgiti ekleyin. Dört dakika yavaşça kaynatın, çıkarıp derisini ayıkladıktan sonra didikleyin. Sütü süzün ve derin bir tavada ısıtın.

2/ Başka bir tavada tereyağını eritin ve unu kavurun. Pürüzsüz bir sos yapmak için sütü yavaş yavaş ekleyerek karıştırın. Yağda çözünebilen D vitamini ve yüksek miktarda kalsiyum için kremayı çırpın ve Hollandaise sosla birlikte karışıma ekleyin.

3/ Yumurtaları çırpın, tavaya ekleyin ve karıştırın. Altı pişmiş, üstü yumuşakken, didiklenmiş mezgiti ekleyin ve bir kaşıkla sosu ince bir tabaka olacak şekilde üstüne yayın. Rendelenmiş parmesanı da ekledikten sonra biraz kahverengileşene kadar tavada tutun. İşte bu kadar. Tadını çıkarın.

Tarif The Beehive’ın şefi Dominic Chapman’dan alınmıştır.

Devamı

BESLENME

Antrenman öncesi omlet tarifi

Umut Doğan Yıldız

-

Egzersizden önce bu protein ve karbonhidrat deposu omleti deneyin.

Antrenman öncesi beslenme tarifleri için sitemize göz atmayı unutmayın.

Sporcular için omlet tarifi ve malzemeler

Dört kişilik

Büyük kuru soğan 2, piyazlık doğranmış olmalı
Saf sızma zeytinyağı
Bir adet defne yaprağı
Patates, 900 g, dilimlenmiş olmalı
Yumurta, 9 
Tuz ve karabiber

Antrenman öncesi omlet yapılışı

1/ Bir tavada soğanları defne yaprağıyla beraber kavurun. Soğanlar yumuşayınca patatesleri ekleyin, kısık ateşte 10 dakika pişirin ve altın rengine dönene kadar karıştırın. Patates hem glikojen (kas yakıtı) deposudur hem de kas fonksiyonlarına yardımcı olan potasyum bakımından zengindir.

2/ Yumurtaları bir kâsede tuz ve karabiber ekleyerek çırpın. Patatesleri ve soğanları da ekleyerek karıştırın. Orta ateşte bir tavaya alın ve dört dakika pişirin.

3/ Üstünü bir tabakla kapatın ve omleti tabağa ters çevirmeden önce dört dakika daha pişirin. Beş dakika dinlendirin ve spor salonuna götürmek üzere dilimleyin. Tarif, Camino’nun şefi Nacho del Campo’dan alınmıştır.

Devamı

Popüler

 

www.pilioo.com