Bizi Takip Edin

SPOR

Yürüyüş yapmanın 10 kuralı

Umut Doğan Yıldız

-

 

Yürüyüş yapmak insana hem ruh hem sağlık açısından iyi geliyor. İşte yürüyüş yaparken dikkat edilmesi gereken 10 kural.

Sporun, doğada yürüyüş yapmanın artık bir tedavi şekli haline dönüştüğünü söyleyen Liv Hospital Aile Hekimi Uzmanı Dr. Öğr. Gör. “Yürümek, zaman mekan tanımadan tüm koşullar altında yapılması mümkün bir spordur” diyor. Dr. Öğr. Gör Eren Eroğlu yürüyüş yaparken dikkat edilmesi gereken noktalara değindi.

· Yürüyüşün fayda sağlaması açısından giyeceklere ve yiyeceklere de dikkat etmek gerekir. Yürüyüş yaparken performansın iyi olmasında kıyafetlerin etkisi büyüktür. Kıyafetler terlemeyi engellememeli buna karşılık dış şartlardan da kişiyi korumalıdır.

· Soğuk havalarda yapılan yoğun spor ve yürüyüş kalp hastalığı ve yüksek tansiyon riskini arttıracağı için soğuktan korunmak önemlidir. Fakat günde yarım saat yürümek bile tansiyonun kontrol edilmesinde ve şeker hastalığının tedavisinde önemlidir.

· Yürüyüş yaparken ayak sağlığına da dikkat edilmelidir. Uygun ve taban yumuşaklığı doğru seçilmiş spor ayakkabısı performansı arttırır. Doğa yürüyüşlerinde güneşten etkilenmemek için gözlük takılmalı, şapka ile ya da kremlerle açık yerlerin korunması zararların oluşmasına engel olur.

· Yürüyüş öncesi ve yürüyüş sırasında yenilip içilenler de önemlidir. Yürüyüşten yaklaşık bir saat önce kolay sindirilebilir karbonhidrat, zinde yürüyüş yapılmasına yardımcı olur. Aynı şekilde yürüyüş sonrası da boşalan karbonhidrat depolarını kasları eritmeden doldurmak üzere bir meyve yenilmelidir.

· Su ise yürüyüş sırasında zaman gözetmeden düzenli tüketilmesi gerekir. Susama hissini beklemeden 10 dakikada bir içilecek birkaç yudum su yürüyüşün iyi geçmesini sağlayacağı gibi yürüyüş sonrasında oluşacak yorgunluğa da engel olacaktır.

· Yürüyüş ve egzersiz yapmamak kadar aşırı veya yanlış yapılan uygulamalar da zararlıdır. Yürümenin ve spor yapmanın faydası sürdürülebilirliğindedir. Eğer sakatlık araya girerse faydadan çok zarar getirecektir. Bu nedenle amatör ya da profesyonel spor yapan ya da yürüyen herkesin atlamaması gereken ilk kural sakatlanmamaktır.

· Yapılacak sporun ve yürümenin yoğunluğu ve süresi kişiden kişiye değişir. İnsan kendi limitlerini bilmeli ve onun sınırlarına kadar yürüyüş yapmalıdır. Kabaca söylemek gerekirse yaşa uygun kalp hızının yüzde 60 ile yüzde 80’i iyi bir egzersiz temposudur.

· Haftanın en az dört günü yürüyüş yapılmalıdır. Kalp, ortopedik, görme gibi rahatsızlıkları olmayanlar saatte 6 km yani terletecek hızda yürüyebilir. Böylece kalp damar sistemi bu tempoya adapte olmak için bir çabanın içine girecek hızını arttıracak ve kendine yeni bir seviye kazandıracaktır.

· Herkesin kendi biyolojik spor saati farklıdır. Egzersiz yapanlar bunu hisseder ve bilir. Günün belirli saatlerinde performans iyiyken başka bir saatte ulaşılabilecek tempoya yetişmek mümkün olmayabilir. Fakat sabah saatleri yürüyüş için çok tercih edilmemelidir.

· Özellikle yüksek tansiyonu olanların günün ilk saatlerinde uykudan uyanma hormonlarının etkisi ile tansiyon daha yüksek olur. Üzerine eklenen yorgunlukla bu zorluk daha çok hissedilir. Bu nedenle yürüyüş için bu kişiler daha çok öğleden sonraki saatleri tercih etmelidir.

SPOR

Dünya Rafting Şampiyonası Tunceli’de

Umut Doğan Yıldız

-

Dünya Rafting Şampiyonası Türkiye’de ilk defa Tunceli’de20’nin üzerinde ülke Tunceli’ye gelerek Munzur çayında yarışmak istediğini bildirdi.

Tunceli Valisi Tuncay Sonel, Tunceli’nin ev sahipliğinde Türkiye’de ilk kez düzenlenecek R4 Dünya Rafting Şampiyonası’na şu ana kadar 20’nin üzerinde ülkenin takımlarıyla katılacağını söyledi.

Sonel, Tunceli’nin ev sahipliğinde 8-13 Haziran 2019 tarihlerinde gerçekleştirilecek R4 Dünya Rafting Şampiyonası’nın kentin tanıtımı için çok önemli olduğuna dikkat çekti.

Devamı

SPOR

Türkiye’den Avrupa Oyunları’na 110 sporcu

Umut Doğan Yıldız

-

Türkiye, Belarus’un başkenti Minsk’te düzenlenecek 2. Avrupa Oyunları’na 110 sporcuyla katılmaya hazırlanıyor.

Türkiye Milli Olimpiyat Komitesinden yapılan açıklamaya göre, 21-30 Haziran tarihlerinde gerçekleştirilecek 2. Avrupa Oyunları’nda Türkiye’yi 14 dalda 110 sporcu temsil edecek.

50 ülkeden 4 binin üzerinde sporcunun katılacağı oyunlarda, 200 madalya yarışması yapılacak.

Milli sporcular; atıcılık, atletizm, badminton, 3×3 basketbol, bisiklet, boks, cimnastik, güreş, judo, kano, karate, masa tenisi, okçuluk ve sambo dallarında mücadele edecek.

Devamı

SPOR

Bu akşam TV’de hangi maçlar var?

Umut Doğan Yıldız

-

Bu akşam TV’de hangi maçlar var? İşte bu akşamın maçları ve spor programları.

23 Mayıs Perşembe TV’de maçlar

07:00 beIN Sports Haber – Yeni Gün

07:00 A Spor – Sabah Sporu

10:00 A Spor – Dünyadan Futbol

10:00 TRT Spor – Spor Dünyası

11:00 beIN Sports Haber – beIN Manşet

11:00 TRT Spor – Spor Manşet

13:00 beIN Sports Haber – beIN Gün Ortası

14:00 TRT Spor – Spor Stüdyosu

16:40 TRT Spor – Gündem Futbol

18:00 beIN Sports Haber – beIN Ana Haber

19:00 beIN Sports 2 – Simba – Sevilla

19:00 beIN Sports Haber – Şampiyonun Yıldızı

19:30 beIN Sports Haber – Şampiyonluğun Öyküsü

21:00 A Spor – Futbol Meydanı

23:00 A Spor – Son Sayfa

Devamı

Popüler

 

www.pilioo.com