Bizi Takip Edin

BESLENME

YİYİN, ZİHNİNİZ AÇILSIN!

-

 

Sağlam kafa ve sağlam vücut için belli başlı yiyecekler vazgeçilmezdir. Peki, bu yiyecekler hangileri? Cevabı yazımızda saklı…

Unutkanlıktan, yorgunluk ve alzheimer’a kadar pek çok hastalığın dermanı gözünüzün önünde duran yiyeceklerde saklı.

1

Kırmızı Lahana

Kırmızılâhana, polifenoller ve antioksidanlar açısından oldukça zengindir. Bu da kişiyi Alzheimer hastalığının eşiğine sürükleyen beyindeki plaklaşmayı önler. O zaman kendinize güzel bir kırmızı lahana salatası yapmanızda fayda var.

 

2

Çilekgiller

Beslenme düzenlerinden çilek, böğürtlen, yaban mersini, kızılcık, ahududu gibi meyveleri eksik etmeyen kişilerin öğrenme kapasitelerini artırdıkları belirlendi. Bu meyveler ayrıca yaşlanma ile beyinde oluşan zararları bertaraf etme açısından da oldukça  etkili. O zaman ne yapmalı? Sabah mısır gevreğinin içine bir avuç da çilekgillerden atmalı…

3

Avokado

Maine Üniversitesi’nde yapılan bir araştırmaya göre yüksek tansiyon kişinin idrak etme yeteneğini olumsuz etkileyebiliyor. Avokado ise yüksek tansiyona iyi geliyor. O zaman salatalardan, özellikle de meyve salatalarından avokadoyu eksik etmemekte fayda var.

4

Badem

Bademde bulunan fenilalanin, beyni harekete geçirerek kişinin ruhsal durumunu iyileştiren sinir taşıyıcıları olan dopamin, adrenalin ve noradrenalin üretimini tetikler. Ayrıca badem, riboflavin yani B2 vitamini açısından da zengindir. B2 vitamini de hafızayı geliştirmesiyle bilinir.

5

Şalgam Kökü

Şalgam kökü, betanin, diğer adıyla trimetilglisin (TMG) açısından oldukça zengindir. Bu madde de ruhsal duruma iyi gelir ve kişinin dikkatini, konsantrasyonu ve görme yeteneğini artırır. O zaman şalgam köklerini salatanıza koymaktan çekinmeyin, neşeniz yerine gelsin ve gözünüzden bir şey kaçmasın.

6

Midye
Bu yumuşakçaların içinde bulunan B12 vitamini beynin verimli çalışması için bire birdir. B12 vitamini eksikliği bulunan yaşı ilerlemiş kişilerin beyin atrofisi (körelme) ile karşılaşma ihtimalleri daha fazla. Yaşlılık ve beyinde meydana gelen bu tip körelmeler özellikle Alzheimer ve idrak etme yeteneğinde oluşan bozukluklarda etkili. O zaman genç ve dinç kalmanın yolunu arıyorsanız bol limonlu midyeler bu iş için biçilmiş kaftan.

7

Üzüm

Yapılan bir araştırmaya göre üzümde bulunan epicatechin beyne giden kan akışını artırıyor. Bu artış da hafızaya iyi geliyor. Tabi bu meyveden yapılan başka ürünlerin de aynı etkiyi yaratıp yaratmadığı halen araştırma konusu. Hemen heyecanlanmayalım!

8

Karides

Karides D vitamini açısından zengindir. D vitamini eksikliğinin zihinsel işlevlerde bozukluk, şizofreni ve Alzheimer gibi hastalıklara zemin hazırladığını düşünürsek karidesin önemi bir kez daha açığa çıkıyor. Ayrıca D vitamini sinirlerin gelişim faktörlerini de olumlu yönde etkiliyor. E, sotesi hem bu kadar güzel olan hem de bu kadar faydalı şeyi bir arada sunan bir şey yenmez mi hiç!

9

Pazı

Yapılan bir araştırmaya göre E vitamini alımının artırılması beyin işlevlerinin düzgün çalışmasını sağlarken, sinirsel bozuklukların da önüne geçiyor. Pazı da E vitamini deposu olduğuna göre, işlem basit: Bol bol pazı yiyin.

 

Continue Reading
Advertisement

BESLENME

Sağlıklı omlet tarifi

Umut Doğan Yıldız

-

Bu sağlıklı omlet tarifi ile spor salonundaki ağırlıkların hakkını vereceksiniz.

Sporcular için omlet tarifi

Kas yapan yemek tarifleri, sporcu beslenmesi denildiği zaman akla ilk Men’s Health gelir.

Malzemeler

Üç kişilik

Süt, 500 ML
Tane karabiber ¼ yemek kaşığı
Kuru soğan, yarım
Tütsülenmiş mezgit, 500 G
Tereyağı
Katkısız un, 100 G
Krema, 150 G
Hollandaise sos, 150 G
Yumurta, 9
Rendelenmiş parmesan, 10 G

Yapılışı

1/ Sütü küçük bir tavaya dökün, karabiber ve soğanı da ekleyin. Kaynamadan hemen öncesine kadar ısıtın ve derisi altta kalacak şekilde mezgiti ekleyin. Dört dakika yavaşça kaynatın, çıkarıp derisini ayıkladıktan sonra didikleyin. Sütü süzün ve derin bir tavada ısıtın.

2/ Başka bir tavada tereyağını eritin ve unu kavurun. Pürüzsüz bir sos yapmak için sütü yavaş yavaş ekleyerek karıştırın. Yağda çözünebilen D vitamini ve yüksek miktarda kalsiyum için kremayı çırpın ve Hollandaise sosla birlikte karışıma ekleyin.

3/ Yumurtaları çırpın, tavaya ekleyin ve karıştırın. Altı pişmiş, üstü yumuşakken, didiklenmiş mezgiti ekleyin ve bir kaşıkla sosu ince bir tabaka olacak şekilde üstüne yayın. Rendelenmiş parmesanı da ekledikten sonra biraz kahverengileşene kadar tavada tutun. İşte bu kadar. Tadını çıkarın.

Tarif The Beehive’ın şefi Dominic Chapman’dan alınmıştır.

Devamı

BESLENME

Antrenman öncesi omlet tarifi

Umut Doğan Yıldız

-

Egzersizden önce bu protein ve karbonhidrat deposu omleti deneyin.

Antrenman öncesi beslenme tarifleri için sitemize göz atmayı unutmayın.

Sporcular için omlet tarifi ve malzemeler

Dört kişilik

Büyük kuru soğan 2, piyazlık doğranmış olmalı
Saf sızma zeytinyağı
Bir adet defne yaprağı
Patates, 900 g, dilimlenmiş olmalı
Yumurta, 9 
Tuz ve karabiber

Antrenman öncesi omlet yapılışı

1/ Bir tavada soğanları defne yaprağıyla beraber kavurun. Soğanlar yumuşayınca patatesleri ekleyin, kısık ateşte 10 dakika pişirin ve altın rengine dönene kadar karıştırın. Patates hem glikojen (kas yakıtı) deposudur hem de kas fonksiyonlarına yardımcı olan potasyum bakımından zengindir.

2/ Yumurtaları bir kâsede tuz ve karabiber ekleyerek çırpın. Patatesleri ve soğanları da ekleyerek karıştırın. Orta ateşte bir tavaya alın ve dört dakika pişirin.

3/ Üstünü bir tabakla kapatın ve omleti tabağa ters çevirmeden önce dört dakika daha pişirin. Beş dakika dinlendirin ve spor salonuna götürmek üzere dilimleyin. Tarif, Camino’nun şefi Nacho del Campo’dan alınmıştır.

Devamı

BESLENME

Yağ yakıcı Meksika kahvaltısı

Umut Doğan Yıldız

-

Metabolizmanın ısısını yükselten ve acı konusunda size inanlmaz bir deneyim tattıran yağ yakıcı Meksika kahvaltısına bir göz atın.

Yağ yakıcı Meksika kahvaltısı için malzemeler

İki kişilik yumurta 4
Tereyağı 
Kişniş
Bir tutam pul biber
Salsa sosu 75 g
Avokado
Küp doğranmış beyaz peynir 75 g

Yağ yakıcı kahvaltı tarifi

1/ Dört yumurtayı kremsi bir kıvama gelene kadar çırpın, sonra tereyağını tavada eritin.

2/ Yumurtayı, kişnişi ve kaldırabildiğiniz kadar pul biberi tavaya dökün. Malzemelerin iyice karıştığından emin olmak için karıştırarak pişirin.

3/ Omletin bir tarafına salsa sosu ve avokadoların yarısını koyun ve omleti katlayın.

Nutrition Journal’a göre, yemeklerinize avokado katmak atıştırma isteğinizi yüzde 28 oranında azaltır. Omletinizin üstüne peyniri ve kalan salsa sosuyla avokadoyu da ekleyin. Sert bir güne hazırsınız. Tarif Londra’daki Eggbreak’ten alınmıştır.

Devamı

Popüler

 

www.pilioo.com