Bizi Takip Edin

BESLENME

YEDİ ŞEKERLİ VE ÖLÜMCÜL GÜNAH

-

 

Sinsi şeker alışkanlıklarınızı açığa çıkarın, onun yerine yağ tüketerek acı sonuçlarından kaçının. 

seker21/ Enerji İçin Tüketiyorsunuz

Enerjiye ihtiyaç duyduğunuzda şekerli bir şeyler içmek daima yanlış bir karardır. Sandığınızın aksine enerjiniz düşmeye devam eder. Onun yerine Dr. David Perlmutter’in daha iyi bir önerisi var: “Yağlar, özellikle de ketonlar adı verilen türü beyin hücrelerinin gücünü ateşlemede şekerden açık ara daha etkilidir.” Bir dahaki sefere kendinizi halsiz hissettiğinizde, kahvenize bir çay kaşığı MCT yağı ekleyin. Neurobiology of Aging dergisinde yayımlanan bir araştırmada, 40 ml MCT’nin zihinsel fonksiyonları keskinleştirdiği görüldü.

2/ Tüm Kalorilere Şüpheyle Yaklaşıyorsunuz

Karbonhidratlar şekere dönüştürülür ve vücut tarafından yağlardan farklı olarak algılanır. İnsülin salınımını uyararak vücuda yağ depolaması için sinyal verir. Öte yandan Dr. Perlmutter,
besinsel yağların böyle bir etkisi olmadığını söylüyor. Hebrew Üniversitesi’ndeki uzmanlar, saati düzenli planlanmış öğünlere sahip yağ ağırlıklı bir beslenme düzeninin metabolizmayı hızlandırdığını ve kilo vermeyi tetiklediğini buldu. Özetle, tereyağlı yumurtayla yakın dost olmaya bakın.

3/ Şekerin Güvenli Olduğunu Sanıyorsunuz

Dünya Sağlık Örgütü’nün son raporuna göre şeker ve et, kanser istatistiklerini yükseltmekle suçlanıyor. Bizim tavsiyemize gelirsek, şeker alışverişini durdurun ve organik çimle beslenmiş
et tüketin. Dr. Perlmutter tahılla beslenmiş sığır etinin zararlarını şöyle açıklıyor: “Bu etler kanser riskini düşüren omega-3 yönünden pek zengin olmuyor. İçerdiği antibiyotik, büyüme hormonu ve genetiğiyle oynanmış yemler de cabası.”

4/ Yağı Düşman Bellediniz

Yapılan en büyük pazarlama hatalarından biri, kalp hastalıklarına yol açtığı için faturanın doymuş yağlara kesilmesi, şekerin ise cezasız kalmasıdır. Fakat artık adalet tecelli ediyor: Amerikan Tıp Derneği Dergisi’nde yayımlanan bir araştırmada, en yüksek miktarda şeker tüketen kişilerin kanlarındaki trigliserit oranı daha yüksek, iyi kolesterol seviyesi ise daha düşük çıktı.

5/ Diyet İçin Kaloriyi Kesiyorsunuz

Aslında yapmanız gereken şey şekeri tamamen bırakıp yağ tüketimini artırmak. Yumurta sarısı zihinsel fonksiyon için faydalı olan kolin adlı kimyasal maddeyle dolup taşarken, balık yağı bolca D vitaminiyle yüklü. Dahası, şekerin yerini yağla doldurarak daha uzun süre tok kalırsınız ve karotenoid gibi temel kanser karşıtı fitokimyasalları alırsınız.

6/ Yakıt Sağlıyor

Kardiyo günlerinde enerji içeceklerine yüklenirseniz, vücudunuz da şeker talep etmeyi öğrenir. Bu duruma son vermeniz mümkün. “Eğer vücut temel yakıt kaynağı olarak yağ yakmaya adapte olursa, karbonhidrat yüklemesine gerek kalmaz” diye açıklıyor Dr. Perlmutter. Antrenman öncesi yarım avokado yiyin veya bir smoothie’ye ekleyerek tüketin.

7/ Şekeri Az Tüketiyorsunuz

Günde bir paket sigara içerken sosyal içiciliğe geçtiğini ilan eden biri sigarayı ne kadar bırakmış sayılırsa, “şekerli şeyleri arada tüketiyorum” demek de o kadar “şekersiz bir hayat” sayılır. Uzmanlar, şekerin uyuşturucu gibi bağımlılık yaratan özellikler taşıdığını keşfetti. Şekeri bırakıp, içine bir avuç nane veya bir dilim limon konulmuş su içme alışkanlığı edinin.

BESLENME

Smoothie nasıl hazırlanır?

Umut Doğan Yıldız

-

Smoothie dosyasını açıyoruz. Smoothie’lerden alınacak verimi maksimum seviyeye çıkarmak için tavsiyeler.

SIVI BAZ/PROTEİN KAYNAĞINI SEÇİN

Smoothilere süt yerine sıvı baz olarak su, maden suyu, yeşil çay, yoğurt, kefir veya süzme yoğurt kullanabilirsiniz. Smoothie’nize ekleyeceğiniz protein kaynağı, daha uzun süre tok kalmanızı sağlayacaktır; yoğurt ve sütle bunu elde edebilirsiniz. Ancak bitkisel kaynaklı sütlerin protein içerikleri daha düşük olduğundan, Hindistan cevizi veya badem sütü eklerseniz sağlıklı yağ da eklediğinizden emin olun.

Kış için smoothie tarifi!

SEBZE EKLEYİN

Yeşil yapraklı sebzeler kanserden kalp hastalıklarına, diyabetten kilo sorunları ve hormonal problemlere kadar karşılaşabileceğiniz birçok hastalıktan koruyucu içeriklere sahiptir. Smoothie’niz için en iyi tercihlerden olan ıspanak ve pazıyı kullanabilirsiniz. Mevsiminde olduğu sürece, kabak, maydanoz, havuç, salatalık gibi çoğu sebzeyi smoothie’nize ekleyebilirsiniz.

SAĞLIKLI YAĞ KULLANIN

Yağlar da proteinlere benzer şekilde tokluk sürecinizi uzatır ve sebze ve meyvelerde bulunan, yağda çözünen vitaminlerin emilimine yardımcı olur. Özellikle smoothie kâsesi hazırlayacağınız zaman daha yoğun kıvam elde etmek için avokado, kaju veya fıstık ezmesini deneyebilirsiniz. Tercih edebileceğiniz diğer sağlıklı yağ kaynaklarına örnek olarak badem, fındık, ceviz, keten tohumu, tahin ve chia tohumunu sayabiliriz.

Metabolizma hızlandıran smoothie!

MEYVE İLE LEZZET KATIN

Meyvelerin smoothie’nizin tadını güzelleştirdiğini biliyoruz ancak smoothie’nizin şeker ve kalori bombası hâline gelmemesi için kontrollü miktarlarda, bir ya da iki porsiyon meyve kullanmalısınız. Muz, çilek gibi popüler tatlar yanında yaban mersini, böğürtlen, elma, armut, kivi, mango, şeftali gibi birçok meyveyi de deneyebilirsiniz. Smoothie kâseniz içinse donmuş meyve kullanmak daha hoş bir kıvam elde etmenizi sağlayacaktır.

KOMPLEKS TAHIL SEÇİN

Günlük olarak ihtiyacımız olan enerjiyi karşılamak için karbonhidratlara ihtiyaç duyarız. Bu nedenle smoothie’nize yulaf ekleyebilirsiniz ancak glüten hassasiyetiniz varsa kinoa, karabuğday, amarant gibi seçenekler, smoothie’niz için mükemmel tercihler olacaktır. Haşlanmış baklagiller de smoothie kâselerinize iyi bir kıvam veren karbonhidrat kaynaklarıdır.

BAHARATLARDAN FAYDALANIN

Smoothie’nize tat katacak ve aynı zamanda size fayda sağlayacak baharatlar ve lezzetlendiriciler de kullanabilirsiniz. Tatlı bir smoothie için tarçın, vanilya, agave şurubu, bal veya pekmez gibi ürünler, ferahlatıcı bir deneyim içinse açai, spirulina, zerdeçal, matcha ve zencefil deneyebilirsiniz. Sabah smoothie’nizdeki kahve ve matcha, canlandırıcı bir kafein desteği olarak en iyi dostunuz olacaktır.

Devamı

BESLENME

Cinsel gücü artıran 12 yiyecek

Umut Doğan Yıldız

-

Cinsel gücün ve isteğin artıp azalmasında yeme alışkanlıklarının etkili olduğu bir gerçek. O halde cinsel gücü artıran yiyeceklere bir bakın.

Devamı

BESLENME

Sık aralıklı beslenme doğru mu?

Umut Doğan Yıldız

-

Kurallar değişiyor. Sık aralıklı beslenme, iki ila üç saatte bir altı küçük öğün tüketmek artık doğru kabul edilmiyor.

YEMEK PROGRAMINIZI PARÇALAYIN

Aşırı değişken beslenme kalıpları yüzünden gerilmeyin. Adaptasyon, günümüzün kuralı.

ESKİ KURAL

İstikrarlı yağ kaybı, azimli bir beslenme planıyla kazanılır: İki ila üç saatte bir altı küçük öğün tüketin; kahvaltıyı atlarsanız risk alırsınız. İyisi mi siz tüm o saklama kapları için daha büyük bir iş çantası alın.

YENİ KURAL

Klişe olsa da doğru: En iyi diyet, sadık kalabildiğiniz diyettir. Bu nedenle, iş günü boyunca aç hisse- diyorsanız, dilediğiniz kadar sık yemek yiyin. Ancak yakıtsız kalan vücudunuzun acıyla çığlık atmasın- dan korkup, kahvaltıdan iki saat sonra fıstık ezmeli pirinç patlaklarını zorla yemeye çalışmanıza gerek yok. Tıbbi bir inceleme, öğün sıklığı ile yağ kaybı arasında kayda değer bir ilişki göremedi. Aynı zamanda, Plos One’daki bir çalışmada da günde üç öğün tüketmenin aslında metaboliz- manızı hızlandırdığı keşfedildi.

Vücudunuzun açlık sinyallerini reddettiğinizde, daha büyük bir kilo alma riskiyle karşı karşıyasınız demektir: Cornell Üniversitesi’ndeki bilim insanları, karınları yemeleri gerektiğinin işaretini verene dek bekleyen insanlara kıyasla, iştahları fark etmeksizin saate göre beslenenlerin kan şekerlerinin daha çok yükseldiğini gördü. Ekstra kütle kazanmak istiyorsanız bu işe yarayacak olsa da yağ kaybettiğiniz dönemde ters tepecektir.

Aralıklı orucun büyük bir hayranı-yım,” diyor Zolkiewicz. “Model olarak yaptığım fotoğraf çekimleri için hazırlanmak amacıyla bunu kullanıyorum ve vücudumun açlık sinyalleriyle temasta kalmama yardımcı oluyor.”

Beslenme uzmanlarının “öğün atlama” dediği zaman kısıtlamalı beslenme programının, yağ oksidasyonunu artırdığı görüldü. Diğer bir deyişle, ofise gitmeden önceki yulaf lapası zamanını kaçırırsanız endişelenmeyin. Acıktıysanız da tek yapmanız gereken bir şeyler yemek.

Devamı

Popüler