Bizi Takip Edin
Men's Health Türkiye

Men's Health Türkiye

YAĞLARDAN KURTULMAK İÇİN!

ERKEK AKLI

YAĞLARDAN KURTULMAK İÇİN!

-

 

Yağlardan kurtulmak istiyorsanız ilk olarak nereden başlamanız gerektiğini de bilmeniz gerekmekte. İşte size hayatınızı kolaylaştıracak tavsiyeler!

Buzdolabınızı asla boş bırakmayın.

Kilo verme sürecine ters bir girişim gibi görünebilir ancak buzdolabınız boş kaldığı anda dışarı çıkıp koca bir burger menüsü söyleme olasılığınız oldukça yükselir. Seattle’da yer alan UW Medicine’den Uzman Diyetisyen Judy Simon, buzdolabınızı en azından dolu görünen bir halde tutmanızı öneriyor. Bir hafta için yeteri kadar meyve, sebze ve yağsız et türleri alın, haftada iki kez alışveriş yapın veya düzenli olarak siparişlerinizi getirmeleri için yerel süpermarketinizle konuşun. Yalnızca raflardaki yiyecekleri ön tarafa çekerek fazla görünmesini dahi sağlayabilirsiniz.   

 

İşe gidip gelirken kullandığınız yöntemi değiştirin.

İşe giderken sıklıkla bir şeylerin cazibesine kapılıp, diyelim ki Starbucks’tan bir büyük boy Caffe Mocha almak için duruyorsanız, güzergâhınızı değiştirmeyi düşünün. Bu içecek, %2 yağ oranına sahip sütle yapılıyor bile olsa, 360 kalori, 15 gram yağ, 44 gram karbonhidrat ve 35 gram şeker içeriyor. Yanına bir de yaban mersinli muffin eklerseniz kahvaltınızı bir mide bombasına dönüştürmüş olursunuz. Kendi kriptonitinizi görüş alanınızın dışına çıkarmanız, oraya uğrayarak bu tatlara teslim olmanızı zorlaştıracaktır.

 

Bu tehlikeli zamanda güvende olduğunuzdan emin olun.

Simon, özellikle iş bittikten bir veya iki saat sonra ancak akşam yemeği başlamadan önceki saatin, birçok erkek için zayıf nokta olduğunu söylüyor. Bu saatlerde, happy hour dâhilinde ücretsiz atıştırmalıklar sunan bir yerden veya sokaktaki dondurma standından mümkün olduğunca uzakta durduğunuzdan emin olun. Acil durumlar için en sevdiğiniz protein bar yanınızda olsun.

 

Kendinize “ebeveyn kontrolü” uygulayın.

Hafta sonlarınızı veya akşamlarınızı evde yemek programları veya bolca yiyecek içecek reklamı yapılan spor kanallarını izleyerek harcamayın. Dr. Hassink, yemek programları veya reklamları gösterilirken, fazla yeme isteğinin de artma eğilimi gösterdiğini belirtiyor. Daha az yemek odaklı olan programları seyretmeye çalışın (veya reklamlar sırasında odadan ayrılın) ve yeme isteğinizin azalıp azalmadığına dikkat edin.

 

“Güvenli” bir restoran bulun.

Her yemeği evde pişiremezsiniz. Bazı zamanlar, hayatın zorlukları sizi dışarıda yemeye veya eve sipariş vermeye zorlar. Ancak bu kararın sizi hazırlıksız yakalamasına izin vermeyin. Bunun yerine, ödevinizi önceden yapın ve evinize yakın, bazı besleyici seçenekler sunan (ya da en azından kızartmak yerine ızgara yapmayı ve “yağsız peynirin” ne olduğunu bilen bir aşçısı olan) “güvenli” bir veya iki restoran belirleyin. Bu mekânı, ailenizin sürekli tercih ettiği restoranın daha sağlıklı bir alternatifi olarak düşünün. Araştırma için ipucu: Menüsünde “büyük boy” yazan her yeri eleyin.

 

Şeker stoğunuzu iyi yönetin.

Bayramlar için aldığınız şeker ve çikolatalardan aşırmamak için, şekerleri bayramdan yalnızca bir gün önce satın alın. Yalnızca ihtiyaç duyduğunuz kadar alın ve ardından kalanlardan hemen kurtulun. Tatlılar evinizde ne kadar kısa süre kalırsa, onları yeme ihtimaliniz o kadar azalır. Hepsinden öte, şeker toplayan çocuklarınızın hepsini evinizde depolamasına göz yummayın.

Continue Reading
Advertisement

ERKEK AKLI

Stres, yağ yakmayı engelliyor

-

Yapılan araştırmalara göre stresli olmak yağ yakımını engelliyor.

Beyniniz haftanın yedi günü alarm veriyorsa, yağ yakmanız da imkânsızlaşır. Pure Sports Medicine’in kuvvet antrenörü Andy Reay’e kulak vererek biraz sakinleşin.

Kortizol adlı stres hormonunu mutlaka daha önce duymuşsunuzdur. Bu hormonun seviyesi kronik olarak arttığında vücudunuzda yağ depolamaya yol açan enzimler tetiklenir ve karın kaslarınız açıkça gözükmez. Bu hormon uyku kalitenizi de bozarak testosteron üretiminizin azalmasına yol açar ve antrenmanlardan aldığınız verimi azaltır.

Neyse ki bu sorunu çözmenin birkaç farklı yolu var. İlk olarak düzensiz beslenme alışkanlığınızdan kurtulmayı deneyebilirsiniz. Yemek yediğiniz zamanlarda vücudunuz insülin hormonu salgılar ve bu hormon kortizol hormonunun etkilerini ortadan kaldırır. Bu nedenle sık ama az yemek, akşam yemeğinde çok fazla beslenip sonrasında telafi etmeye çalışmaktan daha akıllıca bir yöntemdir.

Kendinizi yorgun hissettiğinizde daha sıkı çalışmayı denemekse stresinizi artırarak karın kaslarınıza giden yolu uzatacaktır. Hafta içinde yüzme gibi düşük darbe etkili sporları deneyebilir ya da kuvvet antrenmanlarına devam etmek istiyorsanız düşük ağırlık-yüksek tekrar prensibini benimseyebilirsiniz. Yani ağır çalışmaları pazar gününe saklamayı düşünebilirsiniz. Bazı sporcular bu gibi durumlarda kalp atışı değişkenliğini takip eder. Elite HRV gibi uygulamalarla kalp atışlarınız arasındaki süreyi ölçmek size vücudunuzun yorgunluk veya stres durumuna dair bilgi vererek antrenmanlarınızı daha etkin bir biçimde tasarlamanızı sağlar. Öte yandan takviye edici gıdaların da yardımına başvurabilirsiniz. Bu takviyelerin kötü yaşam şartlarınızı düzeltmek gibi maharetleri olmasa da magnezyum, C vitamini ya da daha az bilinen, hücre zarınızı oluşturan fosfatidilserin gibi takviyeler stres seviyenizi azaltmada yardımcınız olabilir. Derin bir nefes alın ve karın kaslarınızı çıkarmak konusunda endişeli davranmaktan vazgeçin.”

Devamı

ERKEK AKLI

Burçlara göre spor dalları

-

Biraz eğlenmek istediğinizi biliyoruz. İşte burçlara göre spor dalları.

Hangi burca hangi spor dalı daha uygun?

İkizler Burcu

Atletizm ve takım sporları tam bu burca göre. Jimnastik ve pilates gibi sporlar ikizler burcunun başarıyla yapabileceği sporlar arasında.

Koç Burcu

Koç burcu hangi sporu yapmalı? diye düşünen varsa eğer, bu burç daha çok düşünce temelli sporlarda başarılı oluyor. Bilardo, satranç gibi sporlar ve antrenörlük, koç burcunun başarılı bir şekilde yapacağı faliyetler arasında. Ayrıca fitness ve vücut geliştirme de koç burcunun başarılı bir şekilde yapacağı spor dalları arasında bulunuyor.

Boğa Burcu

Azimli bir yapıya sahip olan boğa burcu için uygun sporlar: dağcılık, atıcılık ve ağırlık kaldırma. 

Yengeç Burcu

Deniz sporlarında oldukça başarılı olan yengeç burçları için, yüzme, yelkencilik, kano, su topu ve atlayış biçilmiş kaftan.

Aslan Burcu

Avrupalı araştırmacılar, bu burcun güç gerektiren sporları başarılı bir şekilde yaptığını ortaya koydular.

Başak Burcu

Takım sporlarında çok başarılı olan başak burcu, fitness ve pilates gibi sporlarda da oldukça başarılılar.

Terazi Burcu

Hemen hemen tüm spor dallarında başarılı olabilen bir burç varsa o da terazi burçlarıdır.

Akrep Burcu

Risk ve kuvvet gerektiren sporlarda oldukça başarılı olan akrep burçları, dövüş ve tırmanış sporlarında büyük başarı gösteriyorlar.

Yay Burcu

Yay burcu tenis ve futbol gibi sporlarda oldukça iyi performans gösterirler.

Balık Burcu

Su sporları ve fitness balık burçlarının yapmaktan zevk alacağı ve başarılı olacağı spor dalları arasında.

Oğlak Burcu

Kayakçılık, dağcılık, yüzücülük ve koşuculuk, bu burç için en önemli başarıların kaydedileceği spor dalları arasında.

Kova Burcu

Atletizm ve vücut geliştirme sporları kova burcu için ideal sporlar.

Devamı

ERKEK AKLI

Spor salonunda görülen en komik 9 kişi

-

Spor la ilgili şimdiye kadar hep bilgilendirici içerikler hazırladık. Şimdi biraz da gülelim. İşte spor salonundan komik fotoğraflar.

Spor salonlarında görme ihtimali pek olmasa da sizin için komik fotoğraflar derlemesi yaptık.

1- Evden çalışmak bağımlılık yapar

2- Güvenlik her şeyden önemlidir

3- Müziksiz asla

4- Aranılan motivasyon


5- Sonsuza kadar spora elveda diyebilecek biri daha


6- Hepinizden nefret ediyorum

7- Topuklu ayakkabısız asla

8- Son teknoloji

9- Pilates topunun rahatlığı


Devamı

Popüler

 

 

www.pilioo.com