Bizi Takip Edin

SPOR

Yağ yakıp kas yapmak için su

-

 

Egzersiz yapalım, ağırlık kaldıralım ve yağlarımızı yakarak zayıflayalım, kan şekerimize yüklenmeyelim ama şunu da unutmayalım: Herkesin bünyesi farklıdır. 

Bu da herkesin sahip olduğu yağ miktarının da farklı olduğu anlamına gelir. Aynı kiloda, aynı boyda iki ayrı kişi her gün aynı egzersizi yapsa bile yaktıkları yağ ve verdikleri kilo farklı olacaktır. Bunu da bir ara not olarak belirtelim.

Madem kas kütlemizi artırarak yağlarımızla vedalaşmaya karar verdik, o zaman bu konuda da bilmemiz gerekenleri öğrenelim: Vücuttaki kas kitlesi artmaya başlayınca su ihtiyacı da artacak. Bu da yakılan her bir kaloriye karşılık bir mililitre su tüketilmesi gerekiyor demek. Peki, kas yapmak için egzersizde maksimum performansı nasıl sergileyeceğiz? Aşağıdaki ipuçları bu konuyu da açıklıyor:

· Egzersizden 1 – 1,5 saat önce karbonhidrat ağırlıklı bir öğün tüketin, asla aç kalmayın.

· Egzersiz programınız sabah saatlerindeyse, kahvaltınızda ekmek bulundurmayı ihmal etmeyin.

· Kahvaltıdan önce veya akşam iş çıkışında spor yapacaksanız, karbonhidrat açısından zengin olan meyve, kuru meyve, süt ve yulaf tüketmeye gayret edin.

· Egzersizden önce su içmemek gibi bir hataya düşmeyin. Tam tersine bol bol su için.

· Su içmeye egzersiz esnasında da devam edin. Her yarım saatte bir bardak su içmek hem performansınızı artırır hem de vücudunuzdan toksinlerin atılmasına yardımcı olur.

· Egzersizin ardından ilk bir saat içinde yağsız et, tavuk, balık gibi yağsız protein kaynaklarına, makarna, ekmek, çorba gibi bir karbonhidratlara ve salata veya meyve gibi antioksidan zengini besinlere sofranızda yer açın.

· Egzersizden sonraki ilk bir saat içinde idrar çıkışınız varsa, egzersiz sırasında yeterli miktarda su tüketmişsiniz demektir. Aksi durumda ise böbreklere aşırı yük binmesi, vücut sıcaklığının yükselmesi gibi olumsuz durumlarla karşı karşıya kalabilirsiniz.

· Egzersizden sonra su tüketimine devam edin. Böylece hem iştahınızı kontrol altına almanız kolaylaşır hem de egzersiz sırasında su kaybınız olduysa, bunu telafi edersiniz.

Continue Reading
Advertisement

SPOR

Türkiye Balkan şampiyonu oldu

-

Türkiye, Kuzey Makedonya’nın başkenti Üsküp’te düzenlenen organizasyonda 9 altın, 6 gümüş ve 8 bronz olmak üzere toplam 23 madalya ile şampiyon oldu.

Türkiye Judo Federasyonundan yapılan açıklamaya göre, başkent Üsküp’te 2 gün süren şampiyonada tatamiye çıkan milli sporcular, 9 altın, 6 gümüş ve 8 bronz olmak üzere toplam 23 madalya kazandı.

Devamı

SPOR

Ramil Guliyev Fas’ta ikinci oldu

-

Uluslararası Atletizm Federasyonları Birliği (IAAF) tarafından düzenlenen Elmas Lig’in altıncı etabında milli sporcu Ramil Guliyev, erkekler 200 metrede ikinci oldu.

Fas’ın başkenti Rabat’ta gerçekleştirilen etapta erkekler 200 metrede yarışan Guliyev, 20.28’lik derecesiyle ikinci sırada yer aldı.

Kanadalı Andre de Grasse, 20.19’luk süresiyle 200 metre yarışını birinci sırada bitirdi. Ekvadorlu Alex Quinonez ise 20.30 ile üçüncü sırayı elde etti.

Dünya ve Avrupa şampiyonu Ramil Guliyev, şu ana kadar topladığı 27 puanla Elmas Lig’de liderliğini sürdürdü.

Devamı

SPOR

Bu akşam TV’de hangi maçlar var?

-

Bu akşam TV’de hangi maçlar var? İşte bu akşamın maçları ve spor programları.

18 Haziran Salı TV’de maçlar

07:00 A Spor – Sabah Sporu
07:00 TRT Spor – İlk Baskı
10:00 TRT Spor – Spor Bülteni
10:15 NTV – Sporun Not Defteri
11:00 A Spor – Spor Ajansı
11:00 TRT Spor – Spor Manşet
13:00 beIN Sports Haber – beIN Gün Ortası
14:00 A Spor – Transfer Hattı
14:00 TRT Spor – Gündem Futbol
16:00 A Spor – Spor Gündemi
16:00 TRT Spor – Transfer Günlüğü
17:45 TRT Spor – Spor Akşamı
18:00 beIN Sports Haber – beIN Ana Haber
20:00 TRT Spor – Transfer Gündemi
21:00 beIN Sports Haber – beIN Transfer
21:00 A Spor – Transfer Raporu
22:00 TRT Spor – İtalya – Brezilya (Canlı)
23:00 beIN Sports Haber – beIN Bugün
23:00 A Spor – Son Sayfa
00:30 TRT Spor – Bolivya – Peru (Canlı)
03:30 TRT Spor – Brezilya – Venezuela (Canlı)

Devamı

Popüler

 

www.pilioo.com