Bizi Takip Edin

BESLENME

YAĞ TAKVİYELERİ

-

 

Beslenme programınıza daha fazla sağlıklı yağ eklemenin en iyi, hızlı ve kolay yollarından biri yine doğal yollardan alınan besin takviyeleri.

 

Zeytinyağı

Tekli doymamış yağlar, toplam beslenmenizin yaklaşık yüzde 15’ini oluşturabilir. Dörtte üçü tekli doymamış yağdan oluşan zeytinyağı, bu açıdan en iyi kaynaktır. Çoğumuz, en azından salata üzerinde zeytinyağı gezdirerek günde bir ya da iki yemek kaşığı zeytinyağı tüketiyoruz. Ancak eğer yapamıyorsanız, protein karışımınıza ya da yulaf ezmenize biraz zeytinyağı eklemelisiniz.

İpucu: Naturel sızma zeytinyağını tercih edin. Bu zeytinyağı türü diğerlerinden daha az işlem görmüştür. Eğer zeytinyağıyla bir şey pişirecekseniz, düşük sıcaklıkta pişirin. Yüksek sıcaklık zeytinyağının kimyasal yapısını değiştirir.

Keten Tohumu Yağı

Keten tohumu yağı, omega-3 yönünden zengindir. Günde bir ya da iki yemek kaşığı keten tohumu tüketmeyi deneyin. Zeytinyağıyla aynı şekilde tüketebilirsiniz.

İpucu: Keten tohumu yağının şişesini açar açmaz, buzdolabına koymayı ihmal etmeyin. Keten tohumu yağı, çok hızlı bayatlayan bir kimyasal yapıya sahiptir. Tabii bu yağı kullanarak bir şey pişirmemeniz lazım. Keten tohumundaki ısıya duyarlı çoklu doymamış yağ asitleri, sıcaklıkla yok oluyor.

Balık Yağı

Balık yağı bir başka harika omega-3 kaynağıdır ama keten tohumu yağından farklı olarak balık yağında iki elzem yağ asidi olan EPA ve DHA da bulunur. (‘Elzem’ ifadesi bu yağların vücudunuzda üretilmediği ve beslenme yoluyla alınması gerektiği anlamına geliyor.) Yeterli miktarda EPA ya da DHA alabilmek için her gün bir sürü balık yemeniz gerekir. İşte bu noktada balık yağı kapsülleri imdadınıza yetişiyor.

İpucu: Alacağınız balık yağı kapsüllerinin etiketlerindeki DHA ve EPA oranlarına dikkat edin. Bu iki rakamın toplamı 300-600 miligram arasında olmalıdır. Birkaç farklı balık yağı seçeneğiniz varsa, siz mutlaka somon yağını tercih edin. Vücudunuza en faydalı kimyasal bileşim somon balığı yağında bulunur.

 

BESLENME

Hindi füme sandviç tarifi

Umut Doğan Yıldız

-

Biliyoruz son dönemde hindi füme işine girdiniz. Hindi fümeyi sevenler için işte tarifimiz. Kinoa ve çiyalı hindi füme sandviç.

Sporcu beslenmesinin en güncel adresi Men’s Health Türkiye, sporcu tarifleri ermeye devam ediyor.

1/ Tam buğday ekmeği (İçine bir tutam çiya ve kinoa tohumu ekleyin

2/ Hindi füme

3/ Soya filizi ( İsteğe bağlı)

4/ Fesleğen yaprağı (Nane de olur)

5/ Beyaz peynir, dilimlenmiş

6/ Domates, dilimlenmiş

7/ Maskolin yeşillik (Yerine sevdiğiniz bir yeşilliği ekleyebilirsiniz)

Hardallı sos tarifi

1 Yumurta sarısı, Yarım yemek kaşığı hardal, Zeytinyağı, Limon

YAPILIŞI

Bir yumurta sarısı, yarım yemek kaşığı hardal, biraz zeytinyağı ve limon suyunu bir kâsede iyice çırpın. Karışımı ekmeğinize sürün. Domates ve yeşillikleri yıkayın, domatesi ve peyniri isteğinize göre dilimleyin. Geriye kalan tek şey ise tüm malzemeleri sandviç ekmeğinize doldurmak. Hızlı bir öğün için paketleyip yanınıza alın.

Devamı

BESLENME

Mandalinanın 10 faydası

Umut Doğan Yıldız

-

Mandalinanın vücuda faydaları nelerdir? İşte kış aylarının vazgeçilmez meyvesi mandalinanın sağlık açısından olumlu etkileri.

Kış aylarının vazgeçilmezi ve turunçgillerin baş tacı olan mandalina C vitamini başta olmak üzere içerdiği A, B vitaminleri, kalsiyum, lif, potasyum, demir, fosfor ile tam bir sağlık deposu. Bağışıklık sistemini güçlendirmekten kanser riskini düşürmeye, iştah kontrolünü sağlamaktan yüksek kan basıncını önlemeye kadar sağlığımız üzerinde pek çok önemli faydalar sağlıyor.Bu nedenle sofralarımızda düzenli olarak bulunmayı fazlasıyla hak ediyor. Ancak mandalinanın faydalarından en etkili şekilde yararlanmak için bazı kurallara dikkat etmek gerekiyor. Örneğin bol gözenekli bir kabuğa sahip olan mandalina diğer turunçgillere göre daha çabuk su kaybettiği için aldıktan sonra 2-3 gün içinde tüketmeniz biyo yararlılığı açısından önemli. Beslenme ve Diyet Uzmanı Müzeyyen Çelik mandalinanın sağlığımız üzerindeki önemli yararlarını anlattı, tüketirken nelere dikkat etmemiz gerektiği konusunda önemli uyarılarda bulundu!

Bağışıklık sistemini güçlendiriyor

Zengin C vitamini içeriği ve flavonoidler sayesinde bağışıklık sisteminin güçlenmesine katkı sağlıyor.

Yeni hücrelerin oluşumunu destekliyor

B vitamininden de oldukça zengin olan mandalina vücutta DNA ve RNA oluşumunda görev alarak yeni hücrelerin oluşmasını destekliyor.

Kansere kalkan oluyor

İçeriğindeki folat sayesinde kansere yol açabilecek DNA değişikliklerini önleyerek akciğer, meme, kolon, yemek borusu ve mide kanseri gibi bazı kanser türlerinin gelişimini önlemede etkili oluyor.

İştah kontrolünü sağlıyor

İçeriğindeki çözünür lif olan pektin daha uzun süre tokluk sağlıyor. Yapılan çalışmalara göre, mandalina obezite sorunu olan kişilerde iştah kontrolüne katkıda bulunarak kalori alımını azaltıyor.

Yüksek kan basıncını önlüyor

Mandalinanın potasyum içeriğiyle yüksek kan basıncını önleyerek kalp krizi riskini azalttığı da, yapılan çalışmalar sonucunda tespit edilen faydaları arasında yer alıyor. Beslenme ve Diyet Uzmanı Müzeyyen Çelik ayrıca içeriğindeki flavonoidler sayesinde kolesterolün düşmesinde de etkili olduğunu belirtiyor.

Kemik erimesine karşı etkili

Potasyum aynı zamanda kemik sağlığı için de gerekli olan bir mineral. Mandalina içerdiği potasyum ve A vitamini sayesinde sağlıklı kemik gelişiminin sağlanmasında ve kemik erimesinin önlenmesinde etkili oluyor.

Yaraların daha hızlı iyileşmesine katkı sağlıyor

Mandalinada bolca bulunan C vitamini vücutta kollajen sentezi için önemli. Kollajen yaraların hızlı iyileşmesini sağlıyor.

Demirin emilimini artırıyor

C vitamini aynı zamanda besinlerle alınan demirin vücuttaki emilimini artırıyor.

Göz hastalıklarını geciktirebiliyor

Mandalinada bolca bulunan A vitamini göz sağlığı için de önemli. A vitaminin yeterli alınması başta gece körlüğü olmak üzere makula dejenerasyonu ve katarakt oluşumunu geciktiriyor.

Kan şekeri dalgalanmalarına karşı etkili

Mandalinada bulunan flavonoidler diyabetle savaşmada da rol oynuyorlar. Flavonoidler hastalığa neden olan molekülleri nötralize eden antioksidanlar. Uygun porsiyon tüketildiğinde (1 porsiyon meyve=2 küçük mandalina) kan şekerindeki dalgalanmaları önleyerek tatlıya olan ihtiyacı azaltıyor.

Devamı

BESLENME

Doğal Kolajen: İlikli Kemik Suyu

Umut Doğan Yıldız

-

Sağlıklı beslenmenin temel taşlarından biri de ilikli kemik suyu tüketmek.

Gurvita İlikli Kemik Suyu antibiyotik,hormon, GDO kontrollü hayvanların ilikli kemikleri kullanılarak özel bir pişirme tekniği ile taze, jöle kıvamında hazırlandı.  Sağlıklı cam kavanozlarda soğuk zincir ile Migros,Macro Center  mağazalarında kasap bölümünde +4 derece dolaplarda ayrıca, markanın internet sitesinde satışa sunuldu.

Aynı şekilde taze, jöle kıvamında Paça,Kelle Paça, İşkembe Çorba çeşitleri de Gurmeler için satışa..

Şifa kaynağı İlikli Kemik Suyu ve sakatatçorbalarını neden kullanmalıyız?

  • Yüksek Protein, Kolajen, Amino Asit içerir,
  • Bağışlıklık sisteminin güçlenmesi
  • Çocuk gelişimi
  • Güçlü kemikler ,
  • Eklem, kıkırdak, bağdoku sağlığı ,
  • İlik üretimi ,
  • Sağlıklı kan,
  • Damar sağlığı,
  • Cilt, saç, tırnak, diş sağlığı ,
  • Selülit tedavisi ,
  • Güç ve kas gelişimi ,
  • Yaşlanma karşıtı ,
  • Kilo kontrolü ,
  • Kireçlenme ,
  • Romatizmal hastalıklar,
  • Sedef hastalığı ,
  • Yaraların iyileşmesi , 
  • Bulaşıcı hastalıklar , 
  • Sindirim bozuklukları ,
  • Akıl, beyin, sinir sistemi hastalıkları , 
  • Ağrı ve iltihapları azaltma,
  • İyi uyku.

Devamı

Popüler