Bizi Takip Edin

FITNESS

VÜCUDUNUZ İÇİN EN ETKİLİ KARDİYO ANTRENMANI

-

 

kalpBu tekniği deneyin ve antrenmanlarınızı daha efektif kılın.

Antrenmanınız vücudunuzun tam istediğini karşılasaydı ne olurdu? Peki ya gelişmeleri ölçebiliyor olsaydınız hatta anında geri dönüş sağlayabilseydiniz?

Muhtemelen daha hızlı şekilde daha iyi olurdunuz.

Santa Clarita, California’da bulunan ‘Results Fitness’ şirketinin sahibi, Men’s Health’in fitness danışmanı Alwyn Cosgrove’e göre bunların hepsini ‘kalp ritmi interval antrenmanı”yla başarabilirsiniz.

Peki nasıl? Ne kadar çalışacağınıza ve o antrenmanda ne kadar dinleneceğinizi önceden belirlemeden (40 saniye çalış, 20 saniye dinlen ve sonra tekrarla gibi), kalp ritminizi takip edeceksiniz.

“Kalp ritmim maksimum %85 olana kadar çalışıyorum ve maksimum %65 olana kadar dinleniyorum.” diyor Cosgrove. Tabi bir kalp atış hızı monitörüne ihtiyacınız olacak. “Üst ve alt limitlerde sinyal vermesini sağlayabilirsiniz.”

Cosgrove 4 egzersiz arasında dönüşüm yapmayı sevdiğini söylüyor. Jump rope, kettlebell swing, battling rope ve sled push gibi ama siz daha az ya da daha çok yapabilirsiniz. “İlk antrenmanda hedeflediğim kalp ritmini bulana kadar çalışırım.  Sonra %65’e düşene kadar kendime toparlanma zamanı veririm. Devamında bir sonraki egzersize geçerim.”

Cosgrove 4 egzersizde de aynı yolu izlediğini söylüyor. Sonra belirlediği bir zaman içerisinde aynı hareketleri yapabildiği kadar çok sayıda yapıyor. Örneğin 30 dakikada.

“Güzel olan sürecin periyotlar şeklinde ilerlemesi. Fitness seviyem yükseldikçe, egzersizler arasında toparlanma hızım da yükselir ve daha çok tekrar yapabilirim.”

“Eğer yorgunsam ya da uçaktan yeni indiysem, kalp ritmim belli edecektir. Raundları tamamlamam zorlaşır.”

Yorgun hissedip antrenmanı bırakmak istediğiniz oluyor mu? Ya da normalden daha yoğun çalışmak istediğiniz? Kalp ritmi interval antrenmanları vücudun kendi dengesini bulmasını sağlıyor. Eğer Cosgrove’un tavsiyesini takip ederseniz, vücudunuzun ne kadar dinlenmesi gerektiğini, kaç tur yapabileceğini de bilebilirsiniz.

Cosgrove herhangi bir egzersize uygulanabileceğini söylüyor. “Bazı egzersizler kalp ritmini o kadar hızlı yükseltmez, böylelikle de daha uzun bir interval gerçekleştirirsiniz. Shuttle run, stepup, bisiklet, kürek ve diğer geleneksel kardiyo egzersizleri de etkili olacaktır.”

Continue Reading
Advertisement

FITNESS

Kilo vermek isterken fenomen oldu

Umut Doğan Yıldız

-

Lise sırasında kilo almaya başlayan Tara Frost, kilo vermek için spor salonuna yazıldı ve hiç tahmin etmediği şekilde fenomen bir fitness model haline geldi.

Doğum Yılı: 1987

Milliyet: Amerikan

Kaslı kadınlar dosyamızın bugünkü konuğu:Tara Frost

Tara Frost, önceleri vücudunda aşırı yer kaplayan yağlarını kaybetmenin yollarını aramaya, beslenme ve eğitim hakkında araştırma yapmaya başladı. Sonunda, bir spor salonuna yazıldı ve orada ne yapılacağı hakkında neredeyse hiç bilgisi yoktu. Zamanla doğru beslenme ve doğru antrenmanla birlikte kilo veren Tara, şimdilerde instagramın keşfet özelliğini sömürüyor.

Şöhrete Yükseliş

Birkaç yıllık çalışma ve diyet sonrasında Tara, CrossFit ile ilgilenmeye başladı. Fitness ve CrossFit‘e yolculuğuna başladığından beri Tara giderek büyüyen hayran kitlesiyle başarılı bir isim haline geldi.  

Uzun vadeli hedefinin ne olduğu sorulduğunda Tara, eğitim ve beslenme konusunda daha fazla bilgi edinmek ve gelişmek istediğini belirterek, müşterilerine en iyi kalitede eğitimi sunabilmeyi istediğini söylüyor.

Spor programı

Tara her zaman egzersizlerini değiştirdiğini, sürekli olarak yeni tip antrenmanlar denediğini belirtiyor. Ona göre fiziksel gelişmenin en iyi yolu vücudu şaşırtmak.

Tara genellikle spor makineleri kullanmadığını söylüyor. Direnç bantları, vücut ağırlığı ve serbest ağırlıklar kullanarak açık bir zemin üzerinde egzersiz yapmaktan keyif aldığını da ekliyor.

Kardiyo söz konusu olduğunda, Tara, StairMaster ve Spin bisikletlerinde Yüksek Yoğunluklu Interval Eğitimi yapmayı tercih ediyor. Bunun, fazla vücut yağını hızlıca yakmanın en iyi yolu olduğuna inanıyor.

Devamı

FITNESS

Pes etmeyen fitness model

Umut Doğan Yıldız

-

Portekiz’de doğan Carol Benedetti bir süredir instagramın en ünlü fitness modellerinden biri olarak anılıyor.

Okulunu bitirdikten sonra fizyoterapist olarak çalışan Carol Benedetti,bu işi bırakıp fitness modelliğe soyundu.

Başlarda CrossFit ile yola başladığını söyleyen Carol Benedetti, bu tutkuyu farklı alanlara da taşıyarak instagram ünlüleri arasında yer almayı başardı.

Doğum Tarihi: 1993

Milliyet: Portekiz

CrossFit, fitness, halter gibi çeşitliliği bir arada barından antrenman programının kendisini geliştirdiğini söyleyen instagram fenomeni fitness model, bu programların yıldan yıla kendisini daha da geliştirdiğini ifade ediyor.

Devamı

FITNESS

Hem sağlıklı hem kaslı olmak!

Umut Doğan Yıldız

-

Bu ayki sayımızın kapağını süsleyen adam, bunu başarmak için çok sıkı çalıştı. Onun öğrendiklerinden yola çıkarak yolculuğunuzu aynı yerde sonlandırın.

Kişisel antrenör Hendrik Hoogenboezem’in bir görevi var. Hoogenboezem vücudunun yüzde yüz sağlıklı, yüzde yüz fit olmasının yanında mümkün olduğunca kuvvetli olmak istiyor. Geçtiğimiz yedi yıl boyunca çok sıkı çalışan Hoogenboezem, pizza ve çöreklerden feragat ederek spor salonunda vakit geçirdi. “Men’s Health’e kapak olmak uzun vadede en büyük hedefimdi. Bunu başardığımda ise bu uğurda vazgeçtiğim her şeye değdi,” diyor. Hayatınızı değiştirmeye karar vereceğiniz anı hâlâ bekliyorsanız, okumaya devam edin.

Altılı karın kası programı! TIKLAYINIZ

Kişisel Bir Planlamayla Başlayın

Hoogenboezem haftanın altı ya da yedi gününü spor salonunda antrenman yaparak geçiriyor. Odak noktası ise ağırlık antrenmanları. Squat, dumbbell chest press, kettlebell swing ve pulldown gibi hareketleri birlikte uygulayarak sonuç alan Hoogenboezem, ağırlık antrenmanlarının herkese uygun olmadığının bilincinde. Bu nedenle herkese yapmayı sevdiği şeyleri yapmasını öneriyor. “Koşu ya da hiking yapmayı seviyorsanız, bunları bir hobi olarak yapabilir ve fit kalırken eğlenebilirsiniz,” diyor.

Partnerinize Güvenin

Hoogenboezem daima elinden gelenin en iyisini yapmak için uğraşıyor. Buna arkadaşlarına ettiği yardımlar da dâhil. İyi bir antrenman partnerine sahip olmanın iki tarafı da kendini zorlamaya teşvik ettiğini söyleyen Hoogenboezem, “Aynı zamanda sert bir antrenmanı çıkarmanıza yardımcı olacak bir dostunuz olduğunu bilirsiniz,” diyor. Partnerinizi seçerken antrenmanlarınızı en az sizin kadar ciddiye aldığından emin olun.

Kürek çekerek kas kazanma programı! TIKLAYINIZ

Temiz Beslen, Yağsız Kal Hoogenboezem günde 6 ya da 7 kez yemek yiyor ve öğünlerindeki kilojulleri düşük tutarken besin değeri yüksek gıdaları tüketmeye özen gösteriyor. “Vücudunuzu uygun şekilde beslerseniz buna karşılık verecek ve size teşekkür edecektir,” diyor. Başarılı sporcunun protein kaynakları ise sığır eti, tavuk ve somondan oluşuyor. Bu şekilde beslenerek yağ yakımı adına kardiyoya ihtiyaç duymayan Hoogenboezem, “Disiplinim ve beslenme planım yağsız kalmamı sağlıyor. Sıkı bir ağırlık çalışması ve set aralarında minimum dinlenmeyle durağan bir tempoda yağ yakabiliyorum,” diyor.

Devamı

Popüler