Bizi Takip Edin

BESLENME

ÜZÜMÜN MUCİZEVİ DÖNÜŞÜMÜ

-

 

Hazırlayan: Emrah Ataş
Kadehiniz dolsun ama taşmasın! Üzümün mucizevî dönüşümü sonucunda adeta yaşayan bir içkidir, şarap. Peki, şairlere ilham kaynağı olan bu içkiyi içerken kadehinizi, gerçekten de sağlığınıza mI kaldırıyorsunuz?

Fazla! Günde üç küçük bardağı (375ml) geçmek…
“Günlük alkol kotanızı aşarsanız, şarabın tüm olumlu etkilerini ziyan edersiniz” diyor Biyokimya Profesörü Dr. Alan Crozier ve ekliyor: “kalp hastalıkları, siroz, kanser ve kalp krizi riskinizi de böylece artırmış olursunuz.”  Bu yüzden kendinizden geçmek yerine ılımlı hareket etmekte yarar var. Yani şarabı fazla kaçırmış olmayın. Bir başka önemli nokta ise şarabı yemek eşliğinde içmek… Alkoldeki kansere yol açan özellikleri bertaraf etmek için şarabı; özellikle ıspanak, lahana gibi folik asit açısından zengin sebzelerle birlikte içmekte yarar var. Ayrıca yoğunluğu yüksek olan şarapların antioksidan özelliği daha fazladır. Yoğunluğu en yüksek olan şaraplar ise Sardinya Adası’ndaki Neuro’da ve Güney Batı Fransa’daki Madiran Köyü’nde üretilenlerdir.

Az! Günde 1 küçük bardağın (125ml)altında kalmak…
Günde bir bardak şarap kalp hastalıkları riskini önemli ölçüde azaltan flavanoid antioksidanların oluşumu için içebileceğiniz minimum miktardır. Flavanoidler, kötü kolesterolü azaltırken iyi kolesterolü artırır. Yapılan araştırmalara göre haftada 7 bardak kırmızı şarap içen erkeklerin prostat kanserine yakalanma riskleri %48 oranında azalıyor. Fakat ipin ucunu kaçırmamak çok önemli… Şişeyi açtıktan sonra mantar tıpayı kaldırıp bir yerlere fırlatmamak işin kilit noktası, aklınızda olsun.

Yeterli! günde 1-3 küçük bardak (125ml-375ml) içmek…
“Bu miktar, kırmızı şaraptan sağlık adına faydalanabilmek için tam yerinde bir ölçü. Amerikalılar tarafından yapılan bir araştırmaya göre günde bir bardak kırmızı şarap, prostat kanserine yakalanma riskinizi yarıya indirebiliyor. Daha iyi haberler de var! İspanyol araştırmacılara göre kırmızı şarap akciğer kanserine yakalanma riskini de %13 oranında azaltıyor. Her şey iyi hoş ama sevincinizden zil takıp oynamadan önce başka bir araştırmanın yarattığı ayıltıcı etkiye de kulak verin. Royal College Of Physicians tarafından yapılan bir araştırmaya göre tavsiye edilen miktarlardan daha fazla şarap tüketmek kanser riskini artırıyor.

Kıpkırmızı
Sağlığa sağlık katmak için kırmızı şarap için!

Kavaklıdere Primeur 2008 Kırmızı:
Canlı, taze ve dengeli yapısıyla uyumlu ve taze bir şarap. Aperatif olarak içilebileceğiniz gibi peynir, ızgara et ve şarküteri ürünlerinin yanında da size eşlik edebilir. Aromalı şaraplardan hoşlananlara…
Fiyatı: 7.90 YTL

Villa Doluca Neo Kırmızı 2007:
Villa Doluca Neo, Boğazkere üzümünün güçlü yapısını, Kalecik Karası’nın aromatik karakteristiğini ve Elazığ yöresinin meşhur Öküzgözü üzümünün mükemmel uyumunu yansıtıyor. Dengeli bir içim keyfi için bire bir.
Fiyatı: 15.50 YTL

Büyülübağ Cabernet Sauvignon:
Fransa/Bordeaux tipi özel kupajlardan biri… Kırmızı meyve, trüf, vanilya ve toprak aromalarının algılandığı şarap zengin ve dengeli içimiyle keyif veriyor.
Fiyatı: 33.50 YTL

 

Continue Reading
Advertisement

BESLENME

Smoothie nasıl hazırlanır?

Umut Doğan Yıldız

-

Smoothie dosyasını açıyoruz. Smoothie’lerden alınacak verimi maksimum seviyeye çıkarmak için tavsiyeler.

SIVI BAZ/PROTEİN KAYNAĞINI SEÇİN

Smoothilere süt yerine sıvı baz olarak su, maden suyu, yeşil çay, yoğurt, kefir veya süzme yoğurt kullanabilirsiniz. Smoothie’nize ekleyeceğiniz protein kaynağı, daha uzun süre tok kalmanızı sağlayacaktır; yoğurt ve sütle bunu elde edebilirsiniz. Ancak bitkisel kaynaklı sütlerin protein içerikleri daha düşük olduğundan, Hindistan cevizi veya badem sütü eklerseniz sağlıklı yağ da eklediğinizden emin olun.

Kış için smoothie tarifi!

SEBZE EKLEYİN

Yeşil yapraklı sebzeler kanserden kalp hastalıklarına, diyabetten kilo sorunları ve hormonal problemlere kadar karşılaşabileceğiniz birçok hastalıktan koruyucu içeriklere sahiptir. Smoothie’niz için en iyi tercihlerden olan ıspanak ve pazıyı kullanabilirsiniz. Mevsiminde olduğu sürece, kabak, maydanoz, havuç, salatalık gibi çoğu sebzeyi smoothie’nize ekleyebilirsiniz.

SAĞLIKLI YAĞ KULLANIN

Yağlar da proteinlere benzer şekilde tokluk sürecinizi uzatır ve sebze ve meyvelerde bulunan, yağda çözünen vitaminlerin emilimine yardımcı olur. Özellikle smoothie kâsesi hazırlayacağınız zaman daha yoğun kıvam elde etmek için avokado, kaju veya fıstık ezmesini deneyebilirsiniz. Tercih edebileceğiniz diğer sağlıklı yağ kaynaklarına örnek olarak badem, fındık, ceviz, keten tohumu, tahin ve chia tohumunu sayabiliriz.

Metabolizma hızlandıran smoothie!

MEYVE İLE LEZZET KATIN

Meyvelerin smoothie’nizin tadını güzelleştirdiğini biliyoruz ancak smoothie’nizin şeker ve kalori bombası hâline gelmemesi için kontrollü miktarlarda, bir ya da iki porsiyon meyve kullanmalısınız. Muz, çilek gibi popüler tatlar yanında yaban mersini, böğürtlen, elma, armut, kivi, mango, şeftali gibi birçok meyveyi de deneyebilirsiniz. Smoothie kâseniz içinse donmuş meyve kullanmak daha hoş bir kıvam elde etmenizi sağlayacaktır.

KOMPLEKS TAHIL SEÇİN

Günlük olarak ihtiyacımız olan enerjiyi karşılamak için karbonhidratlara ihtiyaç duyarız. Bu nedenle smoothie’nize yulaf ekleyebilirsiniz ancak glüten hassasiyetiniz varsa kinoa, karabuğday, amarant gibi seçenekler, smoothie’niz için mükemmel tercihler olacaktır. Haşlanmış baklagiller de smoothie kâselerinize iyi bir kıvam veren karbonhidrat kaynaklarıdır.

BAHARATLARDAN FAYDALANIN

Smoothie’nize tat katacak ve aynı zamanda size fayda sağlayacak baharatlar ve lezzetlendiriciler de kullanabilirsiniz. Tatlı bir smoothie için tarçın, vanilya, agave şurubu, bal veya pekmez gibi ürünler, ferahlatıcı bir deneyim içinse açai, spirulina, zerdeçal, matcha ve zencefil deneyebilirsiniz. Sabah smoothie’nizdeki kahve ve matcha, canlandırıcı bir kafein desteği olarak en iyi dostunuz olacaktır.

Devamı

BESLENME

Cinsel gücü artıran 12 yiyecek

Umut Doğan Yıldız

-

Cinsel gücün ve isteğin artıp azalmasında yeme alışkanlıklarının etkili olduğu bir gerçek. O halde cinsel gücü artıran yiyeceklere bir bakın.

Devamı

BESLENME

Sık aralıklı beslenme doğru mu?

Umut Doğan Yıldız

-

Kurallar değişiyor. Sık aralıklı beslenme, iki ila üç saatte bir altı küçük öğün tüketmek artık doğru kabul edilmiyor.

YEMEK PROGRAMINIZI PARÇALAYIN

Aşırı değişken beslenme kalıpları yüzünden gerilmeyin. Adaptasyon, günümüzün kuralı.

ESKİ KURAL

İstikrarlı yağ kaybı, azimli bir beslenme planıyla kazanılır: İki ila üç saatte bir altı küçük öğün tüketin; kahvaltıyı atlarsanız risk alırsınız. İyisi mi siz tüm o saklama kapları için daha büyük bir iş çantası alın.

YENİ KURAL

Klişe olsa da doğru: En iyi diyet, sadık kalabildiğiniz diyettir. Bu nedenle, iş günü boyunca aç hisse- diyorsanız, dilediğiniz kadar sık yemek yiyin. Ancak yakıtsız kalan vücudunuzun acıyla çığlık atmasın- dan korkup, kahvaltıdan iki saat sonra fıstık ezmeli pirinç patlaklarını zorla yemeye çalışmanıza gerek yok. Tıbbi bir inceleme, öğün sıklığı ile yağ kaybı arasında kayda değer bir ilişki göremedi. Aynı zamanda, Plos One’daki bir çalışmada da günde üç öğün tüketmenin aslında metaboliz- manızı hızlandırdığı keşfedildi.

Vücudunuzun açlık sinyallerini reddettiğinizde, daha büyük bir kilo alma riskiyle karşı karşıyasınız demektir: Cornell Üniversitesi’ndeki bilim insanları, karınları yemeleri gerektiğinin işaretini verene dek bekleyen insanlara kıyasla, iştahları fark etmeksizin saate göre beslenenlerin kan şekerlerinin daha çok yükseldiğini gördü. Ekstra kütle kazanmak istiyorsanız bu işe yarayacak olsa da yağ kaybettiğiniz dönemde ters tepecektir.

Aralıklı orucun büyük bir hayranı-yım,” diyor Zolkiewicz. “Model olarak yaptığım fotoğraf çekimleri için hazırlanmak amacıyla bunu kullanıyorum ve vücudumun açlık sinyalleriyle temasta kalmama yardımcı oluyor.”

Beslenme uzmanlarının “öğün atlama” dediği zaman kısıtlamalı beslenme programının, yağ oksidasyonunu artırdığı görüldü. Diğer bir deyişle, ofise gitmeden önceki yulaf lapası zamanını kaçırırsanız endişelenmeyin. Acıktıysanız da tek yapmanız gereken bir şeyler yemek.

Devamı

Popüler