Bizi Takip Edin

SAĞLIK

Tuz ve sodyum eksikliği meselesi

Umut Doğan Yıldız

-

 

Vücudun tuza olan ihtiyacı ve eksikliğinde çalan alarmlar.. Tuz ve sodyum eksikliği meselesine bir de burdan göz atın!

Bizim de size bir soru sormamıza izin verin: Tansiyonunuzdan haberiniz var mı? Boston Üniversitesi’nde yapılan yeni ve önemli bir araştırmaya göre, tuzun zararlı etkileriyle ilgili çıkarımlar zaten yüksek tansiyonu olanlar üzerindeki araştırmalara dayanıyordu ve bunlar hâlâ geçerliliğini koruyor. Fakat sağlıklı bir kalbe sahip olanlar için tuzun zararlarıyla ilgili hiçbir bağlantı yok. Oldukça cezbedici bir düşünce olsa da, bu bile tansiyonu 120’ye 80 olanların “yiyebildiğin kadar ye” açık büfesinde istediğini götürebileceği anlamına gelmiyor. Bu araştırma, vücudumuzla yediklerimiz arasındaki etkileşimden ne kadar az haberimiz olduğunu kanıtlıyor. Örneğin, aynı araştırma, potasyumu artırmanın sodyumu kısmaktan daha etkili olabileceğini savunuyor. Kısacası, mikrodalgada ısıttığınız pizzalarla besleniyorsanız, artırılmış tuz miktarı muhtemelen endişelenmeniz gereken son şeydir. Ancak fileto balığınızı deniz tuzuyla ovalamak istiyorsanız, her şey serbest.

İDARİ KADRO

Hâlâ ikna olmadıysanız, yaranıza tuz basmak için daha çok sebep sunuyoruz.

METABOLIZMANIZI KORUYUN

İyot eksikliği tiroid problemlerine yol açarak metabolizmanızı aksatabilir. Deniz ürünleri tüketmiyorsanız, tavuk göğsünün üstüne ekeceğiniz bir tutam tuz işleri yoluna koyacaktır.

DAHA HIZLI TOPARLANIN

Zorlu ağırlık çalışmalarında terlemeyle kaybedilen sodyum, yeniden alınmadığında kramplara yol açabilir ve kas onarımını önleyebilir. Shake’lerinize biraz serpiştirin.

MUTLAKA SU İÇİN

Sıcakta antrenman yaptığınızda, antrenmandan önce tuz almak (tabii ki suyla beraber) susuz kalmanızı engeller. Bir elektrolit içecek deneyebilirsiniz.

Günde alınması gereken tuz miktarı!

Continue Reading
Advertisement

SAĞLIK

Temizlik yaparken dikkat edilmesi gerekenler

Umut Doğan Yıldız

-

Temizlik yaparken dikkat edilmesi gerekenler nelerdir hiç merak ettiniz mi? İşte detayları veriyoruz.

  • Temizlik yaparken, hava yoluyla yayılan polenleri ve alerji yapan maddeleri evinizden uzaklaştırmak için klima filtrelerini temizleyin, havalandırma kanallarının tozunu dikkatlice alın.
  • Neleri atacağınızı gözden geçirirken ilaç dolabını da ihmal etmeyin. Tarihi geçmiş ve bozulmuş ilaçları derhal atın. Böylece hem yanlış ilaç kullanımına bağlı riskleri bertaraf etmiş olursunuz hem de dolabınızda yer açılır.
  • Bodrumu, ardiyeyi ya da garajını temizlerken artık boya, solvent, tiner, makine yağı gibi zehirli maddeleri taşıyan eski teneke kutuları bir kenara ayırın. Diğer çöplerden ayrı olarak zehirli atık konteynerlerine atın.
  • Aynı şekilde lavabo altlarını, dolapları kontrol edip zehirli olabilecek eski temizlik malzemelerinden kurtulun.
  • Banyo, tuvalet gibi ıslak ve nemli alanlardaki küf ve mantarları zehirli madde içermeyen temizleyicilerle temizleyin. Mantar ve küf hassasiyeti olan kişilerde alerjilere hatta daha ciddi hastalıklara sebep olabilir.
  • Düşmelere ve kazalara engel olmak için halı ve kilimlerinin kaymasını engelleyen tabanlıkların sağlam olduğunu kontrol edin, eskiyenleri değiştirin.
  • Çocuklarının oynadığı alanlarda ya da arka bahçenizde kazalara sebep olabilecek kırık korkuluk, çit, merdiven ve açıkta kalmış inşaat artıklarını ortadan kaldırın.
  • Havyan besliyorsanız hijyen konusunda daha dikkatli olmanız gerekir. Çünkü dışarıdan eve giren bir köpek ya da kedi eve mikrop taşıyabilir, böylece evin hijyeni bozabilir.

Devamı

SAĞLIK

Alkol kilo yapar mı?

Umut Doğan Yıldız

-

Alkol ve kilo ilişkisini inceliyoruz. Alkol kilo yapar mı?!

Bilim insanları genelde alkolün zararları üzerine daha çok dikkat çekiyor; ancak alkollü içeceklerin günlük kalori alımına ne kadar etki ettiği pek fazla incelenen bir konu değil. Araştırmacılar, 2007 – 2010 yılları arasında National Health and Nutrition Examination tarafından yapılmış anketleri inceleyip alkol ve kalori arasındaki bağlantıya bakmış. Sonuçta erkeklerin yüzde 30’unun, kadınların ise yüzde 18’inin her gün alkol aldığı tespit edilmiş. Bu kişilerin aldığı günlük kalorinin yüzde 16’sı alkollü içeceklerden geliyor. Her gün (çok az bile olsa) içki içmek, zaman içinde kilo almana sebep olur. St. Louis’deki Washington Üniversitesi’nin Beslenme Bölümü Direktörü Connie Diekman’e göre, her gün normal alınan kalorilere bir 100 kalori de alkolden eklemek, yılda fazladan beş kiloya tekabül ediyor.

DÜŞÜK KARBONHİDRATLI DİYETLER

Düşük karbonhidratlı diyetler popülerliğini devam ettiriyor. Yapılan araştırmalar da bunların altı ya da 12 aylık süreçlerde düşük yağlı diyetlerden daha etkili olduğu yönünde. Ancak bu çalışmalar, bu tür diyetlerin uzun vadedeki etkilerini değerlendirme konusunda yeterli değil. Sadece insülin direnci olan kişilere faydaları biliniyor. Elde edilen bazı veriler, kardiyovasküler hastalıklara yakalanma riskinin artması ile düşük karbonhidratlı diyetler arasında bir bağlantı olduğunu gösteriyor ancak daha fazla araştırmaya ihtiyaç var.

Devamı

SAĞLIK

Soğan keserken gözler nasıl korunur

Umut Doğan Yıldız

-

Soğan oldukça faydalı bir besin ancak keserken gözleri yaşlar içinde bırakabiliyor. Peki soğan keserken gözler nasıl korunur?

Sarımsak ve soğan sağlığın için oldukça faydalıdır. Doktor Matthew Kadey, bu ayki hikayesinde sarımsak ve soğanın göğüs ve kolon kanseri riskini azalttıklarından ayrıca C Vitamini ve kesretin gibi antioksidanlar içermeleri nedeniyle yaşlanmayı geciktirdiğinden ve hastalıklara karşı savunma sağladıklarından bahsediyor.

Ancak bu kadar faydalı özelliğe sahip olmalarına karşın koku bakımından gerçekten rahatsız ediciler. Ayrıca seni ağlatabilirler. Kadey, bunun nedeninin içeriklerinde bulunan sülfür olduğunu söylüyor. Aynı madde soğanı keserken gözlerinin yanmasına da neden olur. Bunu önlemek istiyorsan işte sana bir tavsiye: Soğanları kesmeden önce bir miktar soğut. Böylece sülfürün havaya yayılma süresini uzatmış olursun ve gözlerin yanmaz.

Devamı

Popüler

 

www.pilioo.com