Bizi Takip Edin
Men's Health Türkiye

Men's Health Türkiye

TÜRKİYE’DEN DÜNYAYA YENİ BİR SPOR AKIMI: JUNGLE CHALLENGE

FITNESS

TÜRKİYE’DEN DÜNYAYA YENİ BİR SPOR AKIMI: JUNGLE CHALLENGE

-

 

Geçtiğimiz haftalarda Hillside Etiler’de Kulüp Müdürü Alkan Şeker ile röportaj gerçekleştirdik.

Kısaca kendinizi tanıtır mısınız?

1995 yılında spor sektörüne girdim. Birçok spor kulübünde yönetici olarak görev yaptım. 2011 yılından beri ise Hillside City Club’da Kulüp Müdürü olarak görev yapmaktayım. 

 Jungle Challenge’dan  biraz bahseder misiniz?

JUNGLE Challenge® ilhamını vahşi doğadan alarak yüksek temposu ile kardiyo deneyimine yenilikçi bir bakış açısı getiren bir grup egzersizi. Bu egzersizi oluşturan hareketler, hayvanların vahşi yaşama uyum sağlamak ve var olmak için geliştirdiği özelliklerinden esinleniyor. Motivasyonu her zaman zirvede tutacak bir temposu var, öyle ki ders sonunda “iyi hissetmek” garanti. Yaparken eğlendirirken diğer taraftan yüksek temposu ile de etkili ve sıkı bir antrenman metodu. JUNGLE Challenge® dersinde çitanın hızına, timsahın kuvvetine, gorilin gücüne, bufalonun sağlamlığına ya da leoparın esnekliğine erişmek için yaratılmış hareketler belirli setler halinde tekrarlanıyor.

 

Jungle Challenge yaratma fikri nasıl ortaya çıktı ?

Hillside City Club olarak, JUNGLE Challenge®’ı uzun yılların getirdiği tecrübe ve binlerce üyenin deneyimine ortak olmanın kattığı vizyon ile yarattık. Trendleri yakından takip ettiğimizden dolayı, son dönemde vücut ağırlığının kullanıldığı Functional Training ve kısa sürede etkili sonuçlar veren High-Intensity Interval Training’in yükselen trendler arasında olduğunu elbette ki biliyorduk. Biz de bu tekniklerle yapılan motivasyonu yüksek eğlenceli bir ders arayışı içine girdik. Ekip olarak doğanın önemi ve öğrettikleri konusunda da bilincimiz bir hayli yüksek, herkesin de bu konuyla ilgisi artan bir ilgisi var. Biz de tüm bu trendleri birleştiren bir ders yaratmak istedik ve ortaya JUNGLE Challenge® çıktı.

Bu farklı antrenmanı yapan üyelerinizden nasıl geri dönüş aldınız?

Antrenman bir motivasyondur. Yıllarca bu motivasyonu sağlamak için çeşitli markalar farklı farklı uygulamalar yarattı. JUNGLE Challenge® için görselin egzersizle birleştirildiği farklı, ezber bozan bir egzersiz motivasyonu diyebiliriz. Bu motivasyonla birlikte derse katılanların yorumları, ders esnasında hiçbir şey düşünmedikleri ve zamanın nasıl geçtiğini anlamadıkları yönünde oluyor. Ders ile aldığımız yorumların en başında ise, dersin dışarıdan bakıldığı zaman zor görünmesi fakat yapıldığı zaman hem eğlenceli hem de etkili bir antrenman olduğu şeklinde.

Bundan sonraki zamanlarda da bu tür farklı aktiviteleri Hillside ile birlikte insanlarla tanıştırmayı düşünüyor musunuz?

Hillside City Club olarak daha önce dünyada ses getiren egzersiz akımlarının Türkiye’deki ilk temsilcisi olduk. JUNGLE Challenge® ile de kendi yarattığımız egzersizi dünyayla tanıştırarak bir ilke imza attık. Bundan sonraki dönemde de spor akımlarının Türkiye’deki öncüsü olmaya devam edeceğiz. Bu yolda ilerlerken sporseverlere elbette ki sürprizlerimiz olacak.

2018 için Hillside olarak farklı projeleriniz olacak mı?

Haziran ayında düzenlenen ve dünyanın dört bir yanından 260 bin üzerinde ziyaretçiyi ağırlayan, spor ve sağlıklı yaşam dünyasının en önemli fuarı RiminiWellness’da adımızdan sıkça söz ettirdik. İtalya’dan Macaristan’a, Polonya’dan, Almanya ve Hollanda’ya birçok eğitmen dersin sertifikasını almak üzere başvuruda bulundu. Buna paralel olarak da yurt dışındaki spor kulüplerinde JUNGLE Challenge® workshopları hazırlamayı planlıyoruz. Önümüzdeki yıl Hillside City Club Etiler’de ise heyecan verici sürprizlerimiz olacak.

Artık spor severlerin spor salonlarından beklentileri farklılaştı mı? Bu açıdan Hillside neler yapıyor?

Artık spor tutkunları, spor yapma motivasyonunu artıracak, ilgi çekici ve görselliğe sahip egzersiz arayışında. Biz de binlerce üyenin spor deneyimine ortak olmanın kattığı tecrübeyle tam olarak bu arayışı karşılayabilecek bir egzersiz olan JUNGLE Challenge®’ı yarattık. Böylece misafirlerimize hikayesi, etkili tekniği, egzersiz dinamizmine uygun tekno – rock fusion müzikleri ve görsel olarak ders ile bütünleşen video görüntüleri ile motivasyonu her zaman zirvede tutacak yepyeni egzersizimizle epik bir deneyim sunuyoruz.

Uzun süredir fitness sektöründesiniz. İnsanların spor ve sağlıklı yaşamla ilgili bilinci konusunda iyiye doğru bir gidiş olduğunu düşünüyor musunuz?

Evet düşünüyorum. Özellikle yeni nesil bu konuda çok daha bilinçli. Profesyonel destek almanın yanında kendileri de zaman ayırarak koşu, yürüyüş ya da yüzme gibi doğada yapılan spor türlerini hayatlarına daha çok alıyor. Hatta yeni nesilin bu konudaki ilgisi modadan teknolojiye birçok alanda kendisini gösteriyor bence.

Continue Reading
Advertisement

FITNESS

Yağ Düşmanı: Roberta Mezencio

-

Yağ düşmanı, ağırlık ve protein dostu, kaslı kadın Roberta Mezencio ile tanışalım.

Brezilya doğumlu Roberta Mezencio her zaman fitnesı güçlü bir tutkuyla sürdürdü.

Spor salonundaki ilham verici özverisi ve sosyal medya paylaşımları, Roberta’yi öne çıkaran şey oldu.

Milliyet: Brezilya

Meslek: Spor Modeli

Roberta kardiyoya karşı ağırlık egzersizini tercih ediyor. Sağlıklı bir diyet ile desteklenen yoğun bir egzersiz rutini izliyor.

Roberta bütün yıl boyunca sağlıklı ve besleyici bir diyet uygular. Çoğunlukla fast-food yemekten kaçınır.

Roberta’nin en sevdiği yiyecek grupları arasında yağsız et, kepekli tahıllar, az yağlı süt ve sebzeler bulunur.

Meyvelere gelince, yüksek glisemik meyvelerden kaçınır, çünkü insülin seviyelerini yükseltir.

Devamı

FITNESS

Merkez bölge bitiricileri

-

Spor salonuna iş olsun diye gidiyorsanız, haftanın beş günü antrenman yapmak da fayda etmez. İşleri biraz karıştırarak fark edilebilir değişiklikler yaratın.

Kabul edelim ki birçoğumuz aynı antrenmanları yapmaktayız. Ufak bir koşu, birkaç dakika bench press ve esneme egzersizleri… Devamlı olarak geçmiş zamanı tekrar ederseniz, aldığınız sonuçlar da geçmiştekilerle aynı olur. “The HIITman” adıyla da tanınan kişisel antrenör Courtney Fearon, kaslarınızı bir hafta boyunca şok edebileceğiniz bir antrenman programı tasarladı. İsterseniz eski programlarınızı uygulayabilirsiniz ancak antrenmanınızı bu 20 dakikalık merkez bölge çalışmalarıyla sonlandırın. Asla pişman olmayacaksınız.

Karın

Bu günlerde sıkı bir istasyon çalışması yaparak leg raise, oblique twist, abs wheel rollout ve mountain climber gibi egzersizleri tercih edin.

Sprint

Sprint günlerinizde kısa, aktif ve nispeten daha uzun dinlenme süreleriyle yüksek yoğunluklu interval antrenmanlar yapın. Koşu bandını, AirDyne bisikletlerini ya da SkiErg makinasını kullanabilirsiniz.

Denge

Dengenizi artıracak çalışmalar yaptığınız günlerdeyse weighted dead bug, bird dog, pull down ve plank varyasyonlarını yaparak merkez bölgenizin derinliklerindeki kasları harekete geçirebilirsiniz.

Devamı

FITNESS

Yüklenmeme haftası nedir?

-

Yüklenmeme (deloading),” onarımın ve iyileşmenin desteklenmesi için antrenmanlarınızın gücünün ve yoğunluğunun azaltılması demektir.

Biraz yorgunuz, değil mi? Sizi suçlamıyoruz. Yaz bedenini korumak için harcadığınız onca efor oldukça yorucu olabilir. Geceler günlerden uzunken ayağınızı gazdan çekmek ve tempoyu hafifletmek için doğru zaman olabilir.

Güç ve kondisyon koçu Sam Pepys, “Uygun bir şekilde dinlenmeden vücudunuzun güç üretme kabiliyeti engellenir ve sonuç alamamaya başlarsınız,” diyor. Kaslarınız iyi hissetse bile, ağırlık çalışmak vücudunuzdaki çoklu fonksiyonlardan sorumlu olan merkezi sinir sisteminize (CNS) zarar verir. CNS’niz yıpranmışsa, enerjinizi toplamakta ve günlük yaşamınızda odaklanmakta güçlük çekersiniz.

Her beşinci haftada bir yüklenmeme haftası yapın. Zamanlamanızı ofis partileri sezonuna göre ayarlayabilirsiniz: “Geceleri geç saatlerde eve alkollü dönüp ertesi gün yorucu antrenmanlar yapmak tükenmişliğe giden en kısa yoldur,” diyor Pepys. Tamamen bırakmadan nasıl yavaşlayacağınızdan emin değil misiniz? İpuçlarımız (sağda) işinizi kolaylaştıracaktır.

Yüklenmeme tembellik için bir bahane değil. Pepys’in adımlarını takip edin ve sonuçlarını görün.

AZALTIN

Standart bir antrenman haftasında genellikle kaldırdığınız ağırlıkları ve tekrarları yüzde 50 oranında azaltın.

SAKİN OLUN

Yüksek yoğunluklu antrenmandan vazgeçip sürekli ve sabit kardiyo için maksimum kalp atış hızınızın yüzde 70’ini hedefleyen bir antrenman yapın.

YENİ ŞEYLER DENEYİN

Bu haftayı jimnastik veya yoga gibi farklı idmanları denemek için bir fırsat olarak kullanın.

Devamı

Popüler

 

 

www.pilioo.com