Bizi Takip Edin
Men's Health Türkiye

Men's Health Türkiye

TEHLİKELİ KESTİRME: STEROİD

FITNESS

TEHLİKELİ KESTİRME: STEROİD

-

 

stero2Kısa sürede kas gelişimi uğruna sağlığınızdan olmaya değer mi?

İnsanlar yoğun iş temposu ritüelinden kaçmak ve bedenlerine gereken ilgiyi göstermek için spor salonlarına akın ediyorlar. Böylelikle aktif spor yaşamına katılan insan sayısı her geçen gün artıyor. Özellikle de “plaj vücuduna” sahip olmayı isteyen bazı erkekler, doğal yollarla birkaç ay çalıştıktan sonra bekledikleri hızda sonuç alamayınca hayal kırıklığına uğruyorlar. Kimisi pes edip sporu bırakıyor, kimisi de steroid maddelerine başvurarak hedefe kestirmeden ulaşmak uğruna sağlıklarını
tehlikeye atıyor. Sağlıksız diyorum çünkü bu maddeleri hekim kontrolünde değil, antrenörlük belgesi olmayan sahte eğitmenlere danışarak kullanıyorlar.

İlk önce steroidlere kısa bir bakış atalım. Steroidler lipit içerikli olan ve dört halkalı karbon iskeletinden oluşan maddelerdir. Uyarıcılar, uyuşturucular, anabolik steroidler, B-bloke edici maddeler bu sınıfa giriyor. Bu yazıda ise, son dönemde kullanımı oldukça yaygınlaşan ve yapılan çeşitli araştırmalarda özellikleri, yararları ve zararları çokça tartışılan anabolik steroidler üzerinde duracağım.

Vücudumuzda testislerden salgılanan, erkeklik hormonu olarak tanımladığımız hormonlar anabolizan özelliğe sahipler. Bu hormonlar içinde en fazla testosteron bulunuyor. Kadın ile erkek arasındaki cinsiyet farklılıkları ve kas gelişim farkı, testosteronun erkeklerde kadınlara oranla daha fazla olmasından kaynaklanıyor. Testosteronun etkileri anabolik ve androjenik etkiler olmak üzere ikiye ayrılıyor. Bunlardan anabolik etki doku yapımı için, androjenik etki ise erkeklik için gereklidir. Laboratuvarlarda testosteronun çeşitli türevleri yapılarak, hormonal etkisi azaltılabiliyor ve anabolik etkisi ağır basan ilaçlar üretiliyor. Bu ilaçlar vücut geliştirmeden ziyade, tıbbi alanlarda çeşitli sağlık sorunları için hekimler tarafından belirli dozlarda öneriliyor. Örneğin gelişme oranları normal olmayan çocukların gelişmesinde, çeşitli anemi türlerinin tedavisinde, cinsel gelişimi tamamlanamamış ergenlerin tedavisinde ve yaşlıların kısıtlanmış fiziksel aktivite tedavilerinde kullanılabiliyor.

Peki bu ilaçlar spor salonlarına neden taşınıyor? Hiçbir sağlık sorunu olmayan sapasağlam insanlar, bu ilaçları kullanarak yağsız beden kitlesini artırıp, kas inşa etmeye çalışıyorlar. Steroidler kişilerin kas protein sentezine yardımcı oluyor ancak diğer vücut hücrelerini, dokularını ve organlarını da etkiliyor. Herhangi bir hormonun vücuda enjekte edilmesiyle sindirim, endokrin ve diğer sistemler, vücudun normal hemokinetik durumunu korumak için uyarılıyorlar. Vücudun doğal
yollarla ürettiği hormonlar ise tembelleşerek, işlevlerini yavaş yavaş kaybetmeye başlıyorlar. Ne yazık ki, tüm bu etkiler kişinin psikososyal ve fizyolojik durumuna zarar veriyor.

Sayfalar: 1 2

FITNESS

Sakatlanma riskini engelleyin!

-

Sakatlanma riskini azaltan Banded Single-Leg RDL egzersiziyle amaçlarınıza ulaşın.

Kış mevsimi, tatlı su vücut geliştirmecilerinin heveslerini soğuk hava deposuna kaldırdığı zaman dilimidir. Ancak gerçek bir MH erkeği, hedeflerine giden yolun temellerinin bu mevsimde atıldığını bilir. Evet, şu anda içinde bulunduğumuz mevsimden bahsediyoruz. Partiler, sarhoşluklar ve tembellikle geçirilen sabahlar sizi uzun mesafe koşularından ve yüksek ağırlıklarla yapılan squat’lardan alıkoysa da, bu düşük yoğunluklu egzersizi günlük olarak uygulayarak vücudunuzla ilgili hedeflerinize 2019 yılı itibariyle ulaşabilirsiniz. Kontrollü bir şekilde her taraf için 10’ar tekrar yapmanızın yeterli olacağı bu egzersiz, ciddi anlamda terlemenize bile yol açmayacak.

Hareket uzmanı Ollie Frost, “Banded single-leg rdl egzersizi, belinizin kuvvetini ve baş üstü kaldırışlardaki esnekliğinizi artırır,” diyor. Bununla birlikte hareketin dengesiz yapısı da merkez bölge kuvvetinizi ciddi oranda yükseltecektir. Önemi yüksek olan bu bölgeleri hedef alarak uzun vadede başarı sağlayabilirsiniz. Olay bu kadar basit. Öte yandan hareketin beyin fonksiyonunuzu da artıracağını söyleyen Frost, “Bu tarz kompleks egzersizlere alıştığınızda basit egzersizler size sakız çiğnemek kadar kolay gelecektir,” diyor. Şimdi yerinizden kalkın ve 2019 yılına bedenen ve zihnen daha güçlü bir şekilde başlamak için harekete geçin.

1/ Etrafını sar

İlk tekrarınıza başlamak için uzun bir direnç bandını sağ ayağınızla sağ omzunuza dolayın. Daha iyi bir denge için gözlerinizi duvardaki bir noktaya odaklayın.

2/ Öne eğil

Kalça kaslarınızı sıkarak sol bacağınızı geriye doğru düz bir biçimde kaldırın. Kalçanızı bükerek öne doğru eğilin. Bunu yaparken sırtınızı düz tutun. Bu şekilde duraklayın.

3/ Dizler yukarı

Dengenizi koruyarak hareketi tersine doğru uygulayın. Şimdiyse merkez bölgenizi sıkarak sol dizinizi kalça hizanıza yükseltin. Direnç bandı omuz hizanızda olacak şekilde 1 saniye kadar bekleyin.

4/ Zirvede bırak

Vücudunuzu sabit tutarak sağ kolunuzu başınızın üzerine doğru kaldırın. Kontrollü bir şekilde başlangıç pozisyonuna dönün. Tekrar sayınızı tamamladığınızda hareketi diğer yöne doğru tekrar edin. Geleceğinize sağlam bir yatırım yaptığınızı unutmayın.

Bu hareketi yaparak ne kazanacaksınız?

Merkez bölge kontrolü + Sakatlanmayan omuzlar + Beyin gücü + Yeni kişisel rekorlar

Devamı

FITNESS

Yağ Düşmanı: Roberta Mezencio

-

Yağ düşmanı, ağırlık ve protein dostu, kaslı kadın Roberta Mezencio ile tanışalım.

Brezilya doğumlu Roberta Mezencio her zaman fitnesı güçlü bir tutkuyla sürdürdü.

Spor salonundaki ilham verici özverisi ve sosyal medya paylaşımları, Roberta’yi öne çıkaran şey oldu.

Milliyet: Brezilya

Meslek: Spor Modeli

Roberta kardiyoya karşı ağırlık egzersizini tercih ediyor. Sağlıklı bir diyet ile desteklenen yoğun bir egzersiz rutini izliyor.

Roberta bütün yıl boyunca sağlıklı ve besleyici bir diyet uygular. Çoğunlukla fast-food yemekten kaçınır.

Roberta’nin en sevdiği yiyecek grupları arasında yağsız et, kepekli tahıllar, az yağlı süt ve sebzeler bulunur.

Meyvelere gelince, yüksek glisemik meyvelerden kaçınır, çünkü insülin seviyelerini yükseltir.

Devamı

FITNESS

Merkez bölge bitiricileri

-

Spor salonuna iş olsun diye gidiyorsanız, haftanın beş günü antrenman yapmak da fayda etmez. İşleri biraz karıştırarak fark edilebilir değişiklikler yaratın.

Kabul edelim ki birçoğumuz aynı antrenmanları yapmaktayız. Ufak bir koşu, birkaç dakika bench press ve esneme egzersizleri… Devamlı olarak geçmiş zamanı tekrar ederseniz, aldığınız sonuçlar da geçmiştekilerle aynı olur. “The HIITman” adıyla da tanınan kişisel antrenör Courtney Fearon, kaslarınızı bir hafta boyunca şok edebileceğiniz bir antrenman programı tasarladı. İsterseniz eski programlarınızı uygulayabilirsiniz ancak antrenmanınızı bu 20 dakikalık merkez bölge çalışmalarıyla sonlandırın. Asla pişman olmayacaksınız.

Karın

Bu günlerde sıkı bir istasyon çalışması yaparak leg raise, oblique twist, abs wheel rollout ve mountain climber gibi egzersizleri tercih edin.

Sprint

Sprint günlerinizde kısa, aktif ve nispeten daha uzun dinlenme süreleriyle yüksek yoğunluklu interval antrenmanlar yapın. Koşu bandını, AirDyne bisikletlerini ya da SkiErg makinasını kullanabilirsiniz.

Denge

Dengenizi artıracak çalışmalar yaptığınız günlerdeyse weighted dead bug, bird dog, pull down ve plank varyasyonlarını yaparak merkez bölgenizin derinliklerindeki kasları harekete geçirebilirsiniz.

Devamı

Popüler

 

 

www.pilioo.com