Bizi Takip Edin

BESLENME

Tatlıyı bırakamıyorum diyenler

Umut Doğan Yıldız

-

 

Tatlıyı bırakamıyorum diyenler için Men’s Health çözüm önerisi sunuyor. Tatlı nasıl bırakılır? cevabı haberimizde.

Şekerin metabolizmanıza, bel ölçünüze ve genel sağlığınıza eşsiz bir hasar verdiğini büyük olasılıkla duydunuz. Yine de kendinizi durduramıyorsunuz. Sanki o beyaza bağımlısınız.

Beslenme düzenimizle ilgili yanlış giden her şeyin merkezine şekeri koyan bu “yalnız silahşör” teorisi kulağa ikna edici geliyor ve kesinlikle çok kitap sattırıyor. Ancak bu zamana dek şekerin beyaz un gibi diğer rafine karbonhidratlardan çok daha kötü olduğunu gösteren kanıtlar pek iç açıcı değil. Ancak tükettiğimiz boş kalorilerin çoğunluğu şekerden olduğu için, kendisine yeni atfedilen bir numaralı toplum düşmanı statüsünü hak ediyor.

Tatlıyı kesmek size iyi gelecek. İşte tatlı nasıl kesilir sorununun çözümü:

ÇÖZÜM:

❱ Gizli şekerden kurtulun: İşlenmiş yiyeceklerin çoğunda ilave şeker bulunuyor. Kesin strateji, besin değeri etiketlerini okumak. Ancak bu, şekerin gizli isimlerini biliyorsanız işe yarıyor. Bunlardan bazılarına agave nektarı, arpa maltı şurubu, karamel, mısır şurubu, dekstroz, fruktoz, galaktoz, yüksek fruktozlu mısır şurubu, bal, laktoz, maltoz, akçaağaç şurubu, şeker kamışı, sukroz dâhildir.

❱ Şekerli içeceklerden kaçının: Bu içecekler size iki açıdan vuruyor: hem kalorileri yüksek hem de vücut, sıvılarla doymaya katı yiyecekle olduğu kadar hazır değil. Martin Carmichael ve John Apolzan, doyma farkını nörolojik olarak ölçmek için beraber çalışarak deneklere şekerli içecekler veriyor ve ardından çeşitli yiyeceklerin de görüntülerine baktıklarında fMRI’larını karşılaştırıyorlar.

❱ Damak tadınızı eğitin: Martin, daha az işlenmiş yiyecek yemenizi söylüyor. İlave şeker ve kalorileri azaltmış olacaksınız. “Buna arka kapıdan kilo kaybı diyorum,” diyor. Mükemmel bir ilk adım: İşyerinde bir şeyler atıştıran biriyseniz şeker ve donatları çiğ meyve ve sebzelerle değiştirin. Sağlıklı olmasının yanı sıra, meyveler şeker isteğinizi de bastıracaktır.

❱ Düşük karbonhidratlı beslenmeye başlayın: Doktorunuz kan şekerinizin yüksek olduğunu söylerse düşük karbonhidratlı bir diyete başlamak işe yarayabilir. “Beyazlardan” kaçının; proteine ve sağlıklı yağlara yüklenin.

BESLENME

Yüksek proteinli pancake

Umut Doğan Yıldız

-

Yüksek proteinli bu tarifi uygulayarak kaslarınıza bayram ettirin.

MALZEMELER

Yumurta proteini tozu, 1 ölçek Yulaf unu, 4 yemek kaşığı Süt, 1 yemek kaşığı Tarçın, 1 çay kaşığı

YAPILIŞI

1/ Bir kâseye bir yumurta kırın ve ardından pürüzsüz bir hale gelene dek kalan malzemeleri bir çatalla karıştırın. İster inanın ister inanmayın, pancake’leriniz neredeyse hazır.

2/ Şimdi ise küçük bir tabak alın, karışımı yarım santimetre kalınlığında döküp tabağa ufak ufak vurarak bir halka halinde eşit şekilde yayın. Dikkat edin; çalıştığınız yüzeylerden pancake hamurunu kazımaya çalışmak değerli vaktinizi harcar.

3/ Mikrodalgada bir dakika en yüksek sıcaklıkta pişirin. Hala sıvı kıvamdaysa 30 saniye daha tutun, ardından aç kalan kaslarınızı hemen besleyin. 30 gramlık büyüme yakıtınızı almak için pancake hamurunuz bitene dek tekrarlayın.

Devamı

BESLENME

Orman meyveli proteinli pancake

Umut Doğan Yıldız

-

Orman meyveli proteinli pancake ile kaslarınıza ihtiyacı olan enerjiyi verin.

Whey Proteinle yapılan tarifler için web sitemizde arama yapın.

MALZEMELER

Whey protein, 1 ölçek Hindistan cevizi yağı Yumurta beyazı, 3 Yulaf, 5 yemek kaşığı Muz, 1 Yaban mersini, çilek veya ahududu, büyük bir avuç dolusu Kabartma tozu, 2 yemek kaşığı İsteğe bağlı: Orta boy tatlı patates

YAPILIŞI

1/ Yulafları bir mutfak robotuna atın ve un benzeri bir yapıya gelene dek robotta çekin. (Tatlı patates kullanıyorsanız beş dakika mikrodalgada tutun, küp doğrayın ve ardından ilave karbonhidrat vuruşu için karışıma ekleyin.)

2/ Yumurtaları, muzu, proteini ve kabartma tozunu ekleyip pütürsüz olana dek karıştırın.

3/ Yaban mersinini, ahududunu veya çileği ekleyin.

4/ Yapışmaz bir tavaya biraz Hindistan cevizi yağı ekleyin.

5/ Karışımdan bir miktar alıp tavaya dökün, her iki tarafını da birer dakika pişirin.

6/ Gece buzdolabında bekletip sabah ısıtın, bir parça yer fıstığı ezmesi ve/veya balla servis edin.

Devamı

BESLENME

Pirincin kalorisini düşürmek için ne yapılır?

Umut Doğan Yıldız

-

Pirinci pişirdikten sonra soğumasını beklemek, kalori oranının azalmasını sağlıyor. 

Sri Lanka’daki The College of Chemical Sciences’ta görevli bir ekip, beyaz pirinci pişirmiş ve 12 saat buzdolabında bıraktıktan sonra tekrar ısıtmış. Sonuç olarak pirincin kalori içeriğinin yüzde 10-12 oranında düştüğü gözlenmiş. Bu rakamın bazı pirinç çeşitlerinde yüzde 50’yi bulabileceği ön görülüyor. Ancak dikkat etmen gereken bir şey var: Pirinci Hindistan cevizi yağıyla (180 gr pirinç için bir tatlı kaşığı kadar) pişirmen gerekiyor. Bu yağ ve soğutma işlemi, pirincin yapısını değiştiriyor. İnce bağırsakta glikoza dönüşmeyen, dirençli nişasta içeriğini artırıyor. Bu da düşük kalori anlamına geliyor.

Devamı

Popüler

 

www.pilioo.com