Bizi Takip Edin

BESLENME

TAKVİYE ZAMANI

-

 


 

 

Piyasada onlarca çeşit protein takviyesi var. Peki, hangi ürünü ne zaman almalısınız? Raflardaki en yeni ürünleri toplayarak ihtiyaca göre protein rehberi hazırladık.

Gece yatarken
Bildiğiniz gibi ABD kökenli bir dergiyiz. Eğer orijinal sayımızı alıp bakarsanız içerisinde onlarca çeşit, kutu içinde hazır protein içeceği ilanı görürsünüz. Neyse ki her baktığımızda içimizin gittiği bu ürünlerden biri, artık ülkemizde de satılıyor. 30 gramlık protein içeren QNT Protein Shake, çikolata ve çilek aromalı çeşitleriyle adeta evden hızlı bir şekilde çıkarken uzanıp buzdolabından alıvermek için yaratılmış. Merak edenler için, içeriğini de verelim: 173 kcal, 11,9 gram karbonhidrat, 0,6 gram yağ. Bu ‘evden acil çıkış’ proteini, tabii ki GNC mağazalarında satılıyor.
Tavsiyemiz: QNT Protein Shake

Ara öğünlerde
Pek çok amino asit tableti gördük. Ancak çiğnenebilen BCAA tabletine hiç rastlamamıştık. Dallı zincirli amino asitleri 2:1:1 oranında içeren (2500mg L-Lösin, 1250 mg L-izolösin ve 1250 mg L-valin)  Nanox BCAA Shots, kas dokusunun yıkılmasını, yorgunluğu ve testosteron seviyesinin düşmesini önlüyor. Spor yoğunluğuna göre günde 2-10 tablet kullanılabiliyor.
Tavsiyemiz: Nanox BCAA Shots

Yoğun antrenmanlarda
“Beni 20-30 gram protein kesmez, öyle bir antrenman yapıyorum ki yer gök inliyor” diyorsanız, protein içeceğiniz de yeri göğü inletmeli. O zaman, biraz önce bahsettiğimiz QNT Protein Shake’in 50 gram protein içeren versiyonu tam size göre. Üstelik içerdiği karbonhidrat ile antrenmana uzun süre devam etmenizi sağlıyor. İçeriği; 53 gram protein, 504 kcal, 69.5 gram karbonhidrat, 1.5 gram yağ.
Tavsiyemiz: QNT Protein Shake

Vaktiniz darsa
Gece yatarken hangi protein çeşidini kullanıyorsunuz? Whey mi? Yanlış anlamayın, whey proteini ile bir alıp veremediğimiz yok. Bilakis 45 dakika gibi kısa bir sürede kandaki maksimum çözünürlüğüne ulaşan bu protein çeşidi en yakın dostumuz. Ancak siz gece uykusundayken, uzun saatler boyunca kaslarınızın ihtiyacını tek bir şey karşılayabilir; kazein proteini. Bunun suda çözünen whey’den farkı kazein’in midede jel formunu oluşturması ve yavaş yavaş çözünmesi. Araştırmalar, bu jel formunun yedi saat boyunca sabit bir hızla çözüldüğünü gösteriyor.
Tavsiyemiz: Nanox Orbilox-8 Kazein proteini.

Acil protein ihtiyacında
Spora gidenlerin düştüğü büyük bir yanılgı varsa o da takviyeleri sadece spor öncesi ve sonrasında almaktır. Hâlbuki kaslarınızın gelişimi, antrenmandan sonraki 38 saat boyunca devam eder. Peki bu ihtiyacınızı nasıl karşılayacaksınız? Yatarken kazein proteini almanız gerektiğini biraz önce öğrendik. Peki ya iş yerinde ne yapacağız? Mesai saatlerinde masamızdan kalkıp kendimize protein içeceği mi hazırlayacağız? Hayır, çünkü protein barları var… GNC mağazalarında yeni yeni satılmaya başlanan QNT protein barı, belki 10 gramlık içeriğiyle gözünüzü doyurmaya yetmeyecek, ancak kendisinin 35 grama eş değer (135kcal-3.7 gr yağ) bir takviye olduğunu unutmayın. Özetle ani açlık krizlerinde ya da ara öğünlerde fazla kalori almadan protein ihtiyacınızı karşılamak için birebir. QNT’nin muz, çilek, çikolata ve hindistan cevizinden oluşan dört farklı aromalı çeşidi bulunduğunu da hatırlatalım.
Tavsiyemiz: QNT protein bar

Continue Reading
Advertisement

BESLENME

Smoothie nasıl hazırlanır?

Umut Doğan Yıldız

-

Smoothie dosyasını açıyoruz. Smoothie’lerden alınacak verimi maksimum seviyeye çıkarmak için tavsiyeler.

SIVI BAZ/PROTEİN KAYNAĞINI SEÇİN

Smoothilere süt yerine sıvı baz olarak su, maden suyu, yeşil çay, yoğurt, kefir veya süzme yoğurt kullanabilirsiniz. Smoothie’nize ekleyeceğiniz protein kaynağı, daha uzun süre tok kalmanızı sağlayacaktır; yoğurt ve sütle bunu elde edebilirsiniz. Ancak bitkisel kaynaklı sütlerin protein içerikleri daha düşük olduğundan, Hindistan cevizi veya badem sütü eklerseniz sağlıklı yağ da eklediğinizden emin olun.

Kış için smoothie tarifi!

SEBZE EKLEYİN

Yeşil yapraklı sebzeler kanserden kalp hastalıklarına, diyabetten kilo sorunları ve hormonal problemlere kadar karşılaşabileceğiniz birçok hastalıktan koruyucu içeriklere sahiptir. Smoothie’niz için en iyi tercihlerden olan ıspanak ve pazıyı kullanabilirsiniz. Mevsiminde olduğu sürece, kabak, maydanoz, havuç, salatalık gibi çoğu sebzeyi smoothie’nize ekleyebilirsiniz.

SAĞLIKLI YAĞ KULLANIN

Yağlar da proteinlere benzer şekilde tokluk sürecinizi uzatır ve sebze ve meyvelerde bulunan, yağda çözünen vitaminlerin emilimine yardımcı olur. Özellikle smoothie kâsesi hazırlayacağınız zaman daha yoğun kıvam elde etmek için avokado, kaju veya fıstık ezmesini deneyebilirsiniz. Tercih edebileceğiniz diğer sağlıklı yağ kaynaklarına örnek olarak badem, fındık, ceviz, keten tohumu, tahin ve chia tohumunu sayabiliriz.

Metabolizma hızlandıran smoothie!

MEYVE İLE LEZZET KATIN

Meyvelerin smoothie’nizin tadını güzelleştirdiğini biliyoruz ancak smoothie’nizin şeker ve kalori bombası hâline gelmemesi için kontrollü miktarlarda, bir ya da iki porsiyon meyve kullanmalısınız. Muz, çilek gibi popüler tatlar yanında yaban mersini, böğürtlen, elma, armut, kivi, mango, şeftali gibi birçok meyveyi de deneyebilirsiniz. Smoothie kâseniz içinse donmuş meyve kullanmak daha hoş bir kıvam elde etmenizi sağlayacaktır.

KOMPLEKS TAHIL SEÇİN

Günlük olarak ihtiyacımız olan enerjiyi karşılamak için karbonhidratlara ihtiyaç duyarız. Bu nedenle smoothie’nize yulaf ekleyebilirsiniz ancak glüten hassasiyetiniz varsa kinoa, karabuğday, amarant gibi seçenekler, smoothie’niz için mükemmel tercihler olacaktır. Haşlanmış baklagiller de smoothie kâselerinize iyi bir kıvam veren karbonhidrat kaynaklarıdır.

BAHARATLARDAN FAYDALANIN

Smoothie’nize tat katacak ve aynı zamanda size fayda sağlayacak baharatlar ve lezzetlendiriciler de kullanabilirsiniz. Tatlı bir smoothie için tarçın, vanilya, agave şurubu, bal veya pekmez gibi ürünler, ferahlatıcı bir deneyim içinse açai, spirulina, zerdeçal, matcha ve zencefil deneyebilirsiniz. Sabah smoothie’nizdeki kahve ve matcha, canlandırıcı bir kafein desteği olarak en iyi dostunuz olacaktır.

Devamı

BESLENME

Cinsel gücü artıran 12 yiyecek

Umut Doğan Yıldız

-

Cinsel gücün ve isteğin artıp azalmasında yeme alışkanlıklarının etkili olduğu bir gerçek. O halde cinsel gücü artıran yiyeceklere bir bakın.

Devamı

BESLENME

Sık aralıklı beslenme doğru mu?

Umut Doğan Yıldız

-

Kurallar değişiyor. Sık aralıklı beslenme, iki ila üç saatte bir altı küçük öğün tüketmek artık doğru kabul edilmiyor.

YEMEK PROGRAMINIZI PARÇALAYIN

Aşırı değişken beslenme kalıpları yüzünden gerilmeyin. Adaptasyon, günümüzün kuralı.

ESKİ KURAL

İstikrarlı yağ kaybı, azimli bir beslenme planıyla kazanılır: İki ila üç saatte bir altı küçük öğün tüketin; kahvaltıyı atlarsanız risk alırsınız. İyisi mi siz tüm o saklama kapları için daha büyük bir iş çantası alın.

YENİ KURAL

Klişe olsa da doğru: En iyi diyet, sadık kalabildiğiniz diyettir. Bu nedenle, iş günü boyunca aç hisse- diyorsanız, dilediğiniz kadar sık yemek yiyin. Ancak yakıtsız kalan vücudunuzun acıyla çığlık atmasın- dan korkup, kahvaltıdan iki saat sonra fıstık ezmeli pirinç patlaklarını zorla yemeye çalışmanıza gerek yok. Tıbbi bir inceleme, öğün sıklığı ile yağ kaybı arasında kayda değer bir ilişki göremedi. Aynı zamanda, Plos One’daki bir çalışmada da günde üç öğün tüketmenin aslında metaboliz- manızı hızlandırdığı keşfedildi.

Vücudunuzun açlık sinyallerini reddettiğinizde, daha büyük bir kilo alma riskiyle karşı karşıyasınız demektir: Cornell Üniversitesi’ndeki bilim insanları, karınları yemeleri gerektiğinin işaretini verene dek bekleyen insanlara kıyasla, iştahları fark etmeksizin saate göre beslenenlerin kan şekerlerinin daha çok yükseldiğini gördü. Ekstra kütle kazanmak istiyorsanız bu işe yarayacak olsa da yağ kaybettiğiniz dönemde ters tepecektir.

Aralıklı orucun büyük bir hayranı-yım,” diyor Zolkiewicz. “Model olarak yaptığım fotoğraf çekimleri için hazırlanmak amacıyla bunu kullanıyorum ve vücudumun açlık sinyalleriyle temasta kalmama yardımcı oluyor.”

Beslenme uzmanlarının “öğün atlama” dediği zaman kısıtlamalı beslenme programının, yağ oksidasyonunu artırdığı görüldü. Diğer bir deyişle, ofise gitmeden önceki yulaf lapası zamanını kaçırırsanız endişelenmeyin. Acıktıysanız da tek yapmanız gereken bir şeyler yemek.

Devamı

Popüler