Bizi Takip Edin

ERKEK AKLI

SPOTIFY’A BÜYÜK RAKİP: APPLE MUSIC

-

 

spotApple geçtiğimiz gün gerçekleşen Dünya Geliştiriciler Konferansı’nda yine kendinden uzun süre söz ettirecek duyurulara imza attı. Bunlardan biri de Spotify‘ı yakından ilgilendiren Apple Music uygulaması. Spotify’ın CEO’su her ne kadar konuya oldukça ilgisizmiş gibi yaklaşmış olsa da aslında korkması gereken bir nokta mevcut.

Apple Music uygulaması duyurulduktan sonra Spotify CEO’su Daniel Ek’in olaya tepkisi oldukça netti. “Oh ok.” diye tweet atan ve sonra tweetini silen Ek, belli ki Apple Music’i esaslı bir rakip olarak görmüyor. Ancak Daniel Ek’in henüz hesaba katmadığı şeyler olabilir.

Spotify kolay arayüzünün dışında kullanıcılara ücretsiz kullanım imkanı da sunarak Apple Music uygulamasına karşı büyük bir avantaj sağlıyor. Ancak Spotify’ın gelirleri, aylık 10 dolar (Türkiye’de 10 TL) ödeyen premium kullanıcılar tarafından sağlanıyor. Spotify’ın ücretsiz kullanım avantajı da tam bu noktada bir dezavantaja dönüşüyor zira Apple’ın uygulaması da yurt dışında 10 dolarlık bir ücrete tabi ve Spotify’a ödeme yapan kullanıcıların (ki bu 60 milyon kullanıcının sadece yüzde 15’i) Apple Music için ödeme yapma fikrine sıcak bakacağı oldukça açık. Üstelik Spotify aylık ücret aldığı ve üyeliği bıraktığında herhangi bir ceza ödemesi gibi bir zorunluluk sunmadığı için kullanıcıların Apple Music’e geçmesi çok da zorlayıcı görünmüyor. Tam da bu sebeple Apple Music uygulaması Android‘e de gelerek, Spotify abonelerini “çalmak istiyor.”

Bir diğer nokta da uygulamanın aile içi paylaşımıyla ilgili. Konuyla ilgili bir an önce harekete geçmesi gereken Spotify, aile içi paylaşımlarda beş kişilik bir aile için 29,99 dolar abonelik fiyatı sunarken Apple Music altı kişilik bir aile için tek bir aylık ödemede 14,99 dolar ücret biçiyor.

Ayrıca Apple Music uygulaması iOS 8.4 ve sonrası için telefona yüklü olarak geliyor. Yani kullanıcıların App Store’a girip uygulamayı indirmelerine gerek yok. Ellerinin altında hazır bir şekilde ödeme yapmayı bekleyen bir müzik uygulaması mevcut olacak. Üstelik Apple Music, ilk üç ay ücretsiz. Spotify’ın Apple Music’i ciddiye alıp bir an önce atılım yapması gerek gibi görünüyor. Apple Music “müzik alışkanlıklarımızı kökten değiştirir” mi bilinmez ancak yakın gelecekte Spotify kullanımını değiştirebilir.

ERKEK AKLI

Kilolarıyla dalga geçenleri ifşa etti!

Umut Doğan Yıldız

-

Shelly Proebstel adında bir kadın plajda bikinili vücuduyla dalga geçen kişileri sosyal medyada ifşa etti!

Shelly Proebstel adındaki kadın, facebook hesabından yaptığı paylaşımda: “Kiloluyum diye etrafta birkaç adam benimle sesli bir şekilde gülerek dalga geçti. Bikinili görüntüme çok gülen bu insanlar, parmakla beni gösterip sesli sesli alay ediyorlardı” diye paylaştı. 

Bikinili vücut algısının kendisini çok üzdüğünü ve bu algının yanlış olduğuna dikkat çeken Shelly Proebstel,

Kilolular bikini giyemez mi?

Bikini giymek için sadece zayıf olmak gerekmediğini söyleyen Shelly, bu tip insanlar yüzünden kilolu insanların özgüvenlerini yitirdiğini ve yazın sıcağında bile kapalı giysiler giymeyi tercih ettiklerini belirtti.

Artık bu duruma dur demesi gereken birilerine ihtiyaç olduğunu da söyleyen genç kadın, bu zorbalık yüzünden çoğu kilolu insanın kendini evlerine hapsettiklerini ve hayata küserek intihar bile ettiklerinin altını çizdi.

Devamı

ERKEK AKLI

Yeni nesil menü FineDine

Umut Doğan Yıldız

-

Yeme–içme sektörünün yıldızı parlayan girişimlerinden FineDine, restoranlara dijital tablet menü hizmeti sağlayarak misafirin yemek deneyimini ve restoranın operasyonunu verimli hale getirmek için çalışıyor.

FineDine, restoranları her değiştireceği yemekte menü basmaktan kurtaran, mevsim değişikliklerinde istediği ürünü ve yemeği menüsüne kolayca ekleyebilmeyi sağlayan, müşterilerinin en çok hangi yemeğin sayfasına girip hangisine hiç bakmadıklarını görebilecekleri bir çözüm.

Restoran misafirleri, günlük hayatlarına dahil ettikleri teknolojik yenilikleri restoran deneyimlerinde de görmek istiyorlar. Restoran hikayesinin olmazsa olmazı menü de artık yeni nesil hale geliyor. Mobil telefonlar ve tabletler son tüketicinin hayatında vazgeçilmez bir yer aldı, hayatlarını kolaylaştırırken alışkanlıkları olmaya da başladı. Mobil cihaz kullanmaya alışan tüketiciler, farklı deneyimlerinde de bu cihazların sağlayacağı faydayı öngörebiliyor ve ürünün kullanımını kabulleniyor. FineDine, misafire menüde yönlendirici unsur olan görselliği sağlıyor. Yemeklerin istediğiniz kadar fotoğrafına, hatta videosuna menünüzde yer verebiliyorsunuz. FineDine, restoran açısından ise misafirlerine hikayesini yeni nesil teknoloji ile sunan bir enstrüman.

FineDine kullanan restoranlar, hesap ortalamasında %20 bir artış olduğunu söylerken restoranlarının misafirlerinin gözünde yenilikleri takip eden bir algı ile konumlandıklarını da belirtiyorlar. FineDine, restoranlara ciro artışı, marka algısının artırılması gibi katkılarda bulunurken aynı zamanda çok önemli bir bilgi kaynağı haline de geliyor. Menüdeki yemeklerin satışına ve görüntülenmesine dair bilgileri restoranlara sağlayabilen FineDine, yeme içme sektörünün geleceğinin yorumlanması açısından da önemli bir değer taşıyor. FineDine’nın bir hizmeti de Mobil menü servisi. Bu servis, restoran misafirlerinin tabletle birlikte telefonlarında da menüleri görüntülemesine herhangi bir uygulama indirmeden olanak sağlıyor.

İki genç Türk girişimcinin kurduğu FineDine’nın, hem Türk restoran pazarına hem de global restoran pazarına sağlayacağı katkıları ileriki dönemlerde sıkça duyacağız gibi gözüküyor. Dünyada Raffles Hotels, Shangri-La Hotels, Hilton Hotels ve Hard Rock Cafe gibi markalarla çalışan FineDine’dan tablet menü hizmeti almak için websitelerinden iletişime geçebilirsiniz. www.finedinemenu.com @finedinemenu #finedinemenu

Devamı

ERKEK AKLI

Spider Curl egzersizi

-

Editör :

Adeta bir örümcek gibi esnek ve güçlü olabilirsiniz.

 

Devamı

Popüler

 

www.pilioo.com