Bizi Takip Edin

SPOR

Spora vücudun tepki verme süresi

Umut Doğan Yıldız

-

 

Yaptığınız egzersizlere vücudunuz ne kadar sürede cevap veriyor? Öğrenmek için okumaya devam edin…

Yeni başlanan ya da aktif yapılan egzersizlerin değişkenliği, vücudun cevap verme süresini etkiler. Yeni başlayanlar ilk üç haftada hızlı bir şekilde vücut tepkisini fark edebilir. Fakat hâlihazırda aktif olarak egzersiz yapanların optimal aralıklarda egzersiz rutinlerini ve yoğunluklarını değiştirmeleri gerekir.

Kaslar spora ne zaman tepki verir

Dünyada kabul gören görüş, vücudun yapılan antrenmana dört ila altı hafta arasında tamamen adapte olduğu yönündedir. Bu süreler kişilere göre farklılık gösterebilir. Zamanla kendinizi daha iyi tanır ve bir eğitmenle birlikte size en uygun planı belirleyebilirsiniz.

Kemal Uysal, Five Element / Kemal Uysal Akademi Kurucusu, Profesyonel Koç, Atlet Koçu ve Sağlıklı Yaşam Danışmanı

SPOR

Masa başında çalışanlar için egzersiz

Umut Doğan Yıldız

-

Özellikle masa başında çalışanlar sıklıkla bel, boyun, sırt ağrısı gibi problemler, postür sorunları yaşıyor. İşte masa başı çalışanlar için egzersizler

DoktorTakvimi.com uzmanlarından Ortopedi ve Travmatoloji Uzmanı Prof. Dr. Levent Altınel, birkaç basit önlem ve egzersizle bu soruların önüne geçmenin mümkün olduğunu söylüyor.

 

Gün boyu oturarak çalışmak başta bel-boyun ve sırt ağrıları olmak üzere bağ dokusu, kas ve eklem hastalıkları, kireçlenme gibi insan hayatını olumsuz etkileyen önemli hastalıklara davetiye çıkarıyor. Sekreterler, çağrı merkezi çalışanları, memurlar gibi ofis çalışanları uzun süre sabit pozisyonlarda çalışmak durumunda kaldığından bu anlamda ciddi sıkıntılara maruz kalıyor.

Aslında güvenli gibi görünen ofis hizmetlerindeki ofis çalışanları; insan hayatını olumsuz etkileyen önemli rahatsızlıklara açık olduğunu söyleyen DoktorTakvimi.com uzmanlarından Ortopedi ve Travmatoloji Uzmanı Prof. Dr. Levent Altınel, “Özellikle, masa başında çalışanlar ve bilgisayar kullananlarda boyun ağrısı sıkça görülüyor. Boyun ağrısına yol açan hastalıklarda ağrı bazı kişilerde sadece ensede görülürken; enseden başa, sırta, kollara ve hatta göğse doğru yayılabiliyor” diyor.

DoktorTakvimi.com uzmanlarından Ortopedi ve Travmatoloji Uzmanı Prof. Dr. Levent Altınel ofis çalışanlarının en sık yaşadığı postür sorunlarını ise şöyle sıralıyor:

Üst çapraz sendrom (Upper Cross Syndrome): Özellikle bilgisayar ve masa başında çalışanların maruz kaldığı problemlerin başında üst çapraz sendrom geliyor. Bu sendromda baş öne doğru çıkar, dolayısıyla boyun düzleşir, omuriliğin içinden geçtiği kanal daralır, boyun ve omuz kuşağı kaslarında spazm ve ağrı gelişir. Kola ve parmaklara yayılan uyuşmalar oluşabilir.

Kifoz: Ofis çalışanlarında oldukça sık görülen bir duruş bozukluğudur. Başın öne tilti omuzların yuvarlaklaşması ve omurganın sırt bölgesinin öne doğru eğilmesidir. İlgili kasların olması gerekenden fazla boyunun uzaması kuvvetsizlilerine neden olur, sıklıkla sırt ağrısı oluşturur ve fibromiyaljiye (inatçı/ yaygın kas ağrısı) kadar giden kısır döngü oluşturabilir.

Skolyoz: Fonksiyonel olarak aynı pozisyonda özellikle de tek yöne rotasyonda oturmanın ya da çalışmanın omurgaya oluşturduğu yük ile yana doğru bir eğilme-eğri oluşturabilir. Bu eğriyi oluşturan omurlarda dejenarasyonlar gelişebilir. Etrafındaki yumuşak dokular spazma girip ağrı şikayeti oluşturabilir.

Lordoz: Bel doğal kavisinin olması gerektiğinden fazla artmasıdır. Bel bölgesinde ağrı şikayeti yapar. Özellikle karın ve sırt kaslarının zayıflamasına neden olur. Dolayısıyla kaldırma, çekme, itme gibi aktivitelerde bel problemleri yaşayabilir.

 

Sürekli oturulmamalı, molalarda yürüyüş yapılmalı

DoktorTakvimi.com uzmanlarından Ortopedi ve Travmatoloji Uzmanı Prof. Dr. Levent Altınel, bu sorunların önlemenin yolunun sağlıklı bir işyeri ortamından geçtiğini hatırlatıyor. Sağlıklı bir işyeri ortamı için işveren tarafından çalışma molalarında egzersiz ve rahatlama amaçlı uygun ortamların ayrılması gerektiğini söyleyen Altınel, mümkünse güne başlamadan önce germe ve rahatlama egzersizleri yapılmasının faydalı olacağını anlatıyor.

 

Masada yapılacak bazı basit düzenlemelerin bile postürü düzeltme konusunda fayda sağlayacağının altını çizen DoktorTakvimi.com uzmanlarından Ortopedi ve Travmatoloji Uzmanı Prof. Dr. Levent Altınel, “Bilgisayar ekranı yüzün tam karşınızda olacak şekilde yerleştirilmeli ve bilgisayar kullanırken sürekli sağa ya da sola dönmeye gerek kalmamalıdır. Bilgisayar ekranı çok aşağıda ya da yukarıda olmamalıdır. Boyun olabildiğince öne eğilmeden yani düz tutulmalıdır. Otururken sırtınızı yaslanmalı ve dik durulmalıdır. Bunun için sandalye yüksekliği iyi ayarlanmalıdır. Gün içinde masa başında da kısa molalar yaratmak ve kendinize zaman ayırarak egzersiz yapmak gerekiyor. Çünkü sabit bir şekilde bilgisayar karşısında oturup çalışıldığında bel ve boyun kaslarının zamanla tembelleşiyor. Bu da sonuçta boyunda düzleşme, boyun ve bel fıtıklarına zemin hazırlıyor. Bu nedenle gün boyunca oturmamalı, fırsat buldukça ayakta durmalı hatta daha ziyade yürümeye gayret etmeliyiz. Ayrıca havaların uygun olduğu zamanlarda öğle aralarında yürüyüş yapmak kasların hareketi ve vücudun oksijen alımı için çok faydalıdır” diyor.

 

Geçmeyen ağrılarınız varsa vakit kaybetmeden doktora başvurun

DoktorTakvimi.com uzmanlarından Ortopedi ve Travmatoloji Uzmanı Prof. Dr. Levent Altınel, tüm bu koruyucu tedbirler ve yapılan egzersizlere rağmen sırt ve boyun ağrılarınız geçmiyorsa, fark edilebilir postür bozuklukları gelişmeye başladıysa mutlaka bir uzmana başvurulması gerektiğini belirtiyor. Altınel, “Belden bacağa yayılan ağrıların bel fıtığı, boyundan kola ve ele yayılan ağrıların ise boyun fıtığı olabileceğini akılda tutulmalıdır. Bu durumlarda hastalığın şiddetine göre ilaç tedavisi, fizik tedavi ya da cerrahi tedavi uygulanarak rahatlama sağlanmaktadır” diyor.

 

Ofis çalışanları için 10 önemli egzersiz

  • Pektoral Germe: Ellerinizi başınızın arkasında kenetleyin. Kalçanızı hafifçe öne eğip, göğsünüzü ileri doğru itin. Bu pozisyonda dirsekleriniz geriye çekerek göğsünüzü gerin. 20 saniye boyunca gerip bırakın. İki kez yapıp, her saatte bir kez tekrar edin.
  • Tripceps (kol kası) kuvvetlendirme: Sandalyenizin kollarından tutarak, öne doğru çömelip kalkın. 15 saniye bekleyin. Hareketi beş kez tekrarlayın.
  • Omuz Kuvvetlendirme: Ağırlığı 1.5 kilodan fazla olmayan dosya, kitap ya da su şişesi ile kolunuzu dirsek düzken baş üzerine indirip kaldırın. Hareketi 10 kez tekrarlayın.
  • Kalça Germe: Oturken ayaklarınızı üst üste koyup uzatın. Ellerinizi kenetleyip ileriye doğru uzanın. 20 saniye bekleyip, gevşeyin. Her saat için 2-3 tekrar yapın.
  • Core Gücü: Core (karın-bel merkez kas gurubu) kuvvetlendirmek için sandalyenizin ön kısmında oturun. Bacaklarınızı sırasıyla kaldırın. Bel ve kalçada öne arkaya eğilme olmamasına dikkat edin. Her bacak için 8 kez yapın ve günde iki kez tekrarlayın.
  • El bileği: El bileğinizi saat yönünde ve tersi yönde 10 kez çevirin. Karpal tünel sendromu gibi rahatsızlıklara önlem alın.
  • Latissimus( kanat kası) germe: Avuç içi yukarıyı gösterecek şekilde, ellerinizi başınızın üzerinde birleştirin. Sağ tarafınıza eğilip 20 saniye kadar bekleyin. Diğer taraf içinde tekrar edin. 30 dakikada bir yapabilirsiniz.
  • Sırt-bel germe: Ellerinizi çapraz omuzlarda tutun. Derin bir nefes alarak sandalyeden kalkmadan başınızdan yukarıya uzanmaya çalışın. Nefesinizi verirken gevşeyin. Hareketi beş kez tekrarlayın.
  • Üst kol kası kuvvetlendirme: Ofiste bulacağınız bir ağırlık ile( su şisesi gibi) çalışırken, ya da telefonla konuşurken diğer kolunuzu büküp açın. Her kol için 20 tekrar yapın.

Boyun hareketleri: Boynunuzun hafifçe gerildiğini hissedecek kadar; sağa, sola, aşağıya ve yukarıya doğru çevirin her yön için 5 saniye bekleyip diğer yöne geçin. Hareketi günde iki kez tekrarlayın.

Devamı

SPOR

Milli sporcumuzdan tarihi başarı!

Umut Doğan Yıldız

-

Türkiye Otomobil Sporları Federasyonu ve Spor Toto tarafından desteklenen milli otomobil sporcusu Ayhancan Güven, Fransa Paul Ricard Pisti’nde kazandığı çifte şampiyonlukla Türk otomobil sporları tarihindeki en önemli uluslararası başarılardan birisine imza attı.

13-14 Ekim tarihlerinde düzenlenen Porsche Carrera Cup Fransa ve Benelux ortak son ayağında mücadele eden Güven, 13 Ekim Cumartesi günü koşulan ilk yarışı kazanarak 2018 Porsche GT3 Cup Benelux Şampiyonu olarak göğsümüzü kabarttı. Podyumda İstiklal marşımızı dinleten 20 yaşındaki genç milli sporcumuz Ayhancan Güven, 14 Ekim Pazar günü de büyük bir başarıya imza atmayı başardı.

Fransa’da şampiyon olan ilk yabancı pilot

Porsche Carrera Cup Fransa final yarışına, İtalyan rakibi Alessio Rovera’yla eşit puanda başlayan Güven, 30 dakika boyunca son tura kadar rakibinin ataklarına boyun eğmeyerek podyuma çıkmayı başardı. Bu sonuçla Benelux kupasının ardından Porsche Carrera Cup Fransa şampiyonluk kupasını da kazanan Ayhancan Güven, 1987 yılından bu yana yapılan ve Dünya’nın en prestijli ve en çekişmeli tek marka kupalarından birisi olarak kabul edilen Porsche Carrera Cup Fransa‘da şampiyonluk elde eden ilk yabancı pilot oldu.

Yazıcı: ” Bu başarı bir milat olacak”

Türkiye Otomobil Sporları Federasyonu Başkanı Serkan Yazıcı; Ayhancan Güven’in otomobil sporlarında elde ettiği bu tarihi başarının ardından “Gençlik ve Spor Bakanlığımız ile Spor Toto Teşkilat Başkanlığımızın değerli katkılarıyla ülkemizi başarıyla temsil eden Ayhancan, imkan verildiği takdirde gençlerimizin Dünya çapında ne kadar başarılı sonuçlar elde edebileceğini kanıtlamış oldu. Genç sporcumuzu yürekten kutluyor, bu başarıların otomobil sporlarında bir milat olacağına inanıyoruz” diyerek, federasyon olarak gençlere olan desteklerinin devam edeceğini açıkladı.

Devamı

SPOR

Omurilik felci farkındalık koşusu!

Umut Doğan Yıldız

-

Omurilik felcinin tedavisi için yürütülen araştırmalara kaynak yaratmak amacıyla Türkiye’nin de aralarında bulunduğu 12 ülkede gelecek yıl altıncı kez düzenlenecek Wings For Life World Run, 5 Mayıs 2019’da İzmir’de gerçekleştirilecek.

Son 3 senede olduğu gibi bir kez daha Ege’nin incisinde yapılacak Wings For Life, dünyanın 12 farklı noktasında aynı anda başlayacak formatıyla da ilgi çekiyor.

 

Omurilik felcinin tedavisi için yapılan araştırmalara kaynak yaratan Wings for Life Vakfı, çalışmalarına dikkat çekmek ve araştırmalara fon sağlamak amacıyla Türkiye’nin de aralarında bulunduğu 12 ülkede aynı anda gerçekleşen bir koşu düzenliyor. “Koşamayanlar için Koşuyoruz” sloganıyla gelecek yıl altıncısı düzenlenecek etkinliğin Türkiye ayağı 5 Mayıs 2019’da İzmir’de gerçekleştirilecek. İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin katkılarıyla düzenlenen Wings For Life World Run’da bu yıl yine 8 bine yakın kişinin koşması bekleniyor.

Tüm geliri tamamen omurilik felcinin tedavisi için çalışmalar yürüten Wings For Life Vakfı’na aktarılan koşunun erken kayıt dönemi için: https://www.wingsforlifeworldrun.com/tr/tr

Geçen yıl 3 milyon Euro toplandı

Wings for Life World Run , 2018’de Viyana’dan Münih’e, Rio’dan Florida’ya, uygulama ile koşulan App Run’larla birlikte dünyada 66 ülkede 200’den fazla lokasyonda gerçekleşti. Koşudan elde edilen yaklaşık 3 milyon euro’luk gelir, tamamen kâr amacı gütmeyen bir kuruluş olan Wings For Life Vakfı’na aktarıldı. İlk 5 yarış sonunda toplanan yaklaşık 24 milyon euro’luk para omurilik felcinin tedavisi için harcandı. Şu ana kadar 191 araştırma projesine destek veren Wings For Life Vakfı, 15 ülkede devam eden 67 araştırmaya da desteğini sürdürüyor. Vakıf, bir araştırmaya ortalama 3 yıl boyunca destek oluyor.

Tekerlekli sandalyesi ile dünya şampiyonu oldu

Wings for Life World Run 2018’de de rekorlara sahne oldu. İsveçli maceracı ve tekerlekli sandalyeli atlet Aron Anderson, ABD’den katıldığı yarışta tam 89,85 km ile dünya şampiyonluğunu elde etti. Kadınlarda ise dünya şampiyonu koşuya Almanya’dan katılan Vera Nunes’in oldu. Portekizli sporcu, 53,78 kilometre koştu. İzmir’de gerçekleştirilen koşuda erkeklerde 62 kilometreyi geride bırakan Murat Kaya, kariyerinde ikinci kez bu şampiyonluğa ulaşırken kadınlarda zirveyi elde eden Olesya Nurgalieva ise 53,61 km’lik derecesiyle dünya üçüncüsü de oldu.

Devamı

Popüler