Bizi Takip Edin

FITNESS

SPOR YAPIN, İŞTE YORULMAYIN

-

 

Günde 30 dakikalık bir antrenman, iş yerinde performansınızı uçuracak.

İş yerinde başarı, spor yapıp ter dökmekten geçiyor. İsveç’te yapılan araştırmalara göre, fit olmak iş yerinde yorgunluktan tükenmenizi engelliyor. Fitness testlerine katılan ve başarılı sonuç alan deneklerin, performansı düşük deneklere göre iş yerinde daha az yoruldukları gözlendi. Araştırmayı yöneten Prof. Dr. Markus Gerber, egzersiz yapmanın zihninizi tazeleyeceğini ve sosyal çevrenizi genişleteceğini belirtiyor. Her ikisi de, insanı stresten uzaklaştıran şeyler. Yoğunluğunu kademe kademe artırdığınız yarım saatlik bir antrenman, ofise gülümseyerek gitmeniz için yeter.

POZiTiF OLAN KAZANIR

Sakatlığa karşı en güçlü koruma kalkanınız: Toz pembe gözlükler. İngiltere’de yapılan çalışmalara göre, iyimser atletlerin yaralanma riskleri çok daha az ve sakatlık durumunda iyileşme hızları daha yüksek. Bardağın dolu tarafını görmeye çalışan erkekler, kazayı önleyen uygulamalar konusunda çok daha bilinçliler. Hatta rekabet ederken daha az baskı hissediyorlar. Araştırmayı yapan Prof. Dr. Ross Wadey, “Bu sayede sakatlıklara karşı yatkınlıkları büyük ölçüde azalıyor” diyor. Kötümser duyguların sizi ele geçirdiğini mi düşünüyorsunuz? Negatif düşüncelerinizi pozitife dönüştürün. Özellikle de performans geliştirme konusunda. Örneğin, gergin hissediyorsanız, bunu oyuna çok hazır olduğunuza dair bir işaret kabul edin ve kendinize güvenin.

01-1

Kendinizi Aşın

Gözünüzü ödüle dikin. Performansınıza değil, bitiş çizgisine odaklanırsanız daha hızlı koşarsınız. Fransa’da yapılan bir araştırmaya göre, yarışı hızlıca bitirmek gibi amaca yönelik şartlanan sporcular, performanslarına öncelik tanıyan atletlere oranla daha hızlı koşuyorlar. Araştırmayı yöneten Prof. Dr. Bernard Thon, nedenini şöyle açıklıyor: “Beyniniz kaslarınız kadar hızlı hareket edemez. Bu yüzden attığınız adımlara odaklanmak sizi yavaşlatır.” Uzun bir koşu sırasında, koşunun son ayağına yoğunlaşmak, zihninizi yorgun düşen kaslarınızdan uzaklaştırır.

 

Diz Ağrılarına Son
Eklem ağrıları yüzünde koşularla aranız limoni mi? O halde aranızı düzeltmek için chi’yi deneyin. UC SF Üniversitesi’nde yapılan bir araştırmaya göre, ChiRunning tekniği, atletlerin vücutlarındaki gerilimi azaltıyor. ChiRunning, vücut farkındalığına, topuk ve parmak ucu koordinasyonuna, gevşek bacaklara ve kısa adımlara odaklanan bir teknik. Prof. Dr. Deepak Kumar, bu özelliklerin tibyal gerilim kırılması, diz ve bel sakatlığı risklerini azalttığını söylüyor. İlhamını tai chi’den alan bu tekniği öğrenmek için iTunes’da bulunan ChiRunning uygulamasını (17,99 TL) telefonunuza indirebilirsiniz. Bu uygulama, metronom ve koşu rehberleri de içeriyor.

FITNESS

Hafta kaç gün antrenman yapılmalı?

Umut Doğan Yıldız

-

Dinlenme günleri ne kadar önemli, haftada kaç gün antrenman yapılmalı? İşte merak ettiğiniz soruların cevabı.

Kilo vermek isteyenler kaç gün dinlenmeli

Kaslarınız sadece toparlanması için değil, gelişmesi için dinlenme günleri, en az antrenman ve beslenme kadar önemlidir. Varmak istediğiniz noktaya göre, amacınız eğer kilo vermek ve sadece kardiyo merkezli antrenman yapıyorsanız, dinlenme günlerini haftada 1 güne düşürebilirsiniz.

Kas geliştirmek isteyenler kaç gün dinlenmeli

Amacınız kas geliştirmekse ve başlangıç seviyesindeyseniz, haftada üç gün antrenman, dört gün dinlenme yapmalısınız. Eğer orta seviye veya üzerindeyseniz, dört-beş gün antrenman, iki-üç gün dinlenme şeklinde antrenmanlarınızı programlayın.

Bazı durumlarda bu süreler kişilere göre farklılık gösterebilir. Sonuca ulaşmak için uygun bir beslenme programıyla beraber dinlenmeyi de ihmal etmeyin.

Ayrıca, dinlenme günlerinde de beslenmenize dikkat etmeniz geriyor. Standart tavsiyelerin yanısıra, kendinize neyin iyi geldiğini deneme yanılma yöntemiyle zaman içinde kavramanız her şeyden çok önem taşıyor.

Devamı

FITNESS

Merkez bölgesi için 3 hareket

Umut Doğan Yıldız

-

Merkez bölgendeki tüm kasları çalıştırmak için oldukça etkili bu hareketleri deneyin.

Deadlift ve farmer carry hareketlerini haftada iki defa ağırlık antrenmanlarınıza ekleyin, bird dog hareketini ise her gün yapın ve farkı görün.

Deadlift hareketi

Ayaklarınızı kalça genişliğinde açın, ağır bir çift dambılı ayaklarınızın önüne yerleştirin. Omurganızı düz tutmaya gayret edin, enseniziserbest bırakarak dambılları kavrayacağınız kadar öne eğilin(a). Topuklarınızı yere bastır ve dambılları yerden kaldırırken karnınızı sıkın (b). Evet, karnınızı sıkın çünkü işin püf noktası bu. Tekrar öne eğilin. Bu, bir tekrar eder. 8-12 tekrardan 3-4 set yapın.

Farmer Carry

İki elinize de ağır birer dambıl alın ve omuzlarınızı geride tutun. Karnınızı sıkı ve sırtınızı dik tutarak öne doğru 10 adım atın; arkanızı dönün, 10 adım atarak başlangıç noktasına tekrar dönün ve dambılları yere bırakın. Bu, bir tekrar eder. 4 tekrarlık 3-4 set yapın.

Bird Dog

Masa pozisyonundayken (a) sağ kolunuzu kulağınızla aynı hizaya kaldırızve aynı anda sol bacağınızı da yere paralel olana kadar arkaya doğru uzatın (b). Başlangıç pozisyonuna dönün ve diğer tarafta tekrarlayın. Dengenizi sağlamak için karnınızı sıkı tutun. 10-15 tekrarlık 3-4 set yapın.

Kaynak: Women’s Health Türkiye

Devamı

FITNESS

Antrenör Valentina Lequeux

Umut Doğan Yıldız

-

Dünyanın en ünlü antrenörlerinden biriyle tanışın. Dünyaca ünlü kadın sporcu Valentina Lequeux.

Buenos Aires, Arjantin’de doğdu ve Florida’da (ABD) büyüdü Valentina Lequeux bir spor modeli, kişisel antrenör ve çevrimiçi hissiyat.

2016 yılında sosyal medyada başlayan yolculuğu ile fitili ateşleyen Valentina Lequeux, paylaştığı fotoğraflarını ve videolarını yayınlamaya devam ediyor.

İnanılmaz bir şekilde artan takipçi sayısıyla dikkat çeken sporcu kadın, dünyadaki diğer insanların kendi spor yolculuklarına başlaması için ilham veriyor.

Çalışmalarını kişisel bir eğitmen olarak sunmak için bir web sitesi oluşturan kaslı kadın Lequeux, başkalarına hayallerindeki fiziğe kavuşmaları için ilham veriyor.

Doğum Tarihi: 1989

Milliyet: Arjantin

Devamı

Popüler

 

www.pilioo.com