Bizi Takip Edin

FITNESS

Spor bırakıldığında kilo alınır mı?

Umut Doğan Yıldız

-

 

Fitness ile ilgili akla en çok takılan sorulardan biri de, spor yapmayı bırakınca verilen kiloların geri alıp alınmayacağı mevzusu.

Spor bırakıldığında kilo almak

Egzersiz yapmak gün içinde daha fazla kalori harcamanızı sağlar. Basitçe düşünmek gerekirse; aldığınız kaloriler aynı kalırken yaktığınız kaloriler azalırsa, bu durum kilo vermeye engel olabilir.

Eskisi kadar çok egzersiz yapamayıp , eskisi kadar çok yemeye devam eden biri, kilo alma tehlikesiyle karşı karşıyadır. Ancak yediklerinizi biraz azaltarak veya gün içinde size enerji harcatan aktivitelere devam ederek bu durumu engelleyebilirsiniz. Önemli olan temiz beslenmektir. Spor bıraktıktan sonra kilo almak tamamen sizin ellerinizde olan bir şeydir. Sporu bıraktığınız zaman kilo da alabilirsiniz, kilo da verebilirsiniz.

Spor bırakıldığında kilo vermek

Kimileri de kilo vermekten, kas kaybetmekten korkar. Spor yapmayı hayatınızın içine aldıysanız ve buna rağmen bazı engellerle karşılaşıp, spora ara vermek durumunda kaldıysanız; ilk olarak yapacağınız şey beslenmenize dikkat etmek olacaktır.

Kas kaybetmek

Zor kazandığınız kaslarınız sandığınız kadar kolay erimez. Kas kütlenizi ve kuvvetinizi artırmanın temel yolu nükleus adlı çekirdeklerden geçer. Bu çekirdekler protein sentezini ve bunun da ötesinde, daha fazla proteini kasa çevirebilme kabiliyetinizi kontrol eder. Antrenmanın kaslarınızda yarattığı ilk etki büyüme değil, daha fazla çekirdek üretmenizdir ve bu sayede kas dokularınızı artırarak, emekleriniz boşa gitmeden daha büyük kol kaslarına sahip olabilirsiniz. Kaslarınız aslında büyük yapılar olduğu için bir ya da iki çekirdekten daha fazlasına ihtiyacınız var. Spor salonuna yeni başlayan kişiler hızlıca gelişim gösterirken, sizin bekleyişinizin nedeni ise çekirdeklerinizin sizi bekletmesidir.

Yıllarca spor yapıp, bir noktadan sonra kanepeyi squat istasyonuna tercih ettiğinizde, nükleusların öldüğüne ve bir daha ortaya çıkmadıklarına inanılırdı. Yapılan son araştırmalarda, bilim insanları bağ dokuda bulunan ve antrenman yapmayı bırakınca ölen nükleusları incelediler. Yapılan hata ise aynı şeyin kaslar için de geçerli olduğunu varsaymalarıydı. Ancak daha detaylı çalışmalar, biceps ve triceps kaslarınızın öyle hemen gitmeye pek niyetli olmadıklarını gösteriyor.

Continue Reading
Advertisement

FITNESS

Ağırlık çalışmak anksiyeteyi önler

Umut Doğan Yıldız

-

 Bilime göre, ağırlık kaldırmak anksiyetenin yenilmesinde doktorunuzun alışıldık buyruklarından çok daha etkili.

Anksiyete hastalığıyla savaşan çoğu insandan yalnızca ufak bir kısmı tedavi görüyor. Bu, can sıkıcı bir istatistik. The Mental Health Foundation, özellikle erkekler arasında, problemlerimiz hakkında konuşmamızı zorlaştıran günümüzün dar görüşlü kültürünü suçluyor. Bu kültür değişiyor ancak ilerleme yavaş gidiyor.

Neyse ki, Sports Medicine’da yayımlanan araştırmaya göre, henüz içini dökmeyenler için alternatif bir tedavi var ve bu tedaviyi yerel spor salonunuzda bulabilirsiniz. Bilim insanları, ister dairesel antrenman olsun ister göğüs antrenmanı, direnç antrenmanlarının zihinsel sağlığınızı geliştireceğini keşfetti. Egzersizin modunuzu yükseltmesi yeni bir konsept değil ve yalnızca günü kötü geçen insanlar için de olumlu bir reçete yerini tutuyor. Ancak araştırmayla ilgili en vurucu nokta, anksiyete veya depresyonla savaşıyorsanız, elinizde dambılla geçirdiğiniz sürenin psikoterapi gibi tıbbi tedavilerden daha etkili olduğunu önermesidir. Araştırma uzun zamandır aerobik egzersize odaklanmıştı ancak bu, ağır demirleri kaldırmanın bilişsel yararlarına ışık tutan ilk çalışmaydı. Ayrıca etkileri de antrenman sonrası hacminiz gibi kaybolmuyor. Ayrıca araştırmacılar, direnç antrenmanını beynin farklı bölgelerini bağlayan ve aralarında sinyalleri aktaran beyaz maddedeki küçülmenin azalmasıyla ilişkilendirdi. Sinir liflerinden oluşan bu ağda, siz yaşlandıkça delikler ve lezyonlar görülebilir, bunlar da Alzheimer gibi dejeneratif kondisyonlara yol açabilir. Ancak haftada iki kez ağırlık kaldırmak, zihinsel sağlığınızı hem şimdi hem de gelecek yıllarda koruyarak bu süreci kısaltabilir. Kısacası, bacak günü kulağa sıkıcı geliyorsa bir kez daha düşünmenin zamanıdır.

 

Devamı

FITNESS

Fit kadınlar: Hannah Stocking

Umut Doğan Yıldız

-

En fit kadınlar dosyasının bugünkü konuğu: Hannah Stocking

      

 

 
 
 
 
 
Bu gönderiyi Instagram’da gör
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

Teaching Lele how to play volleyball 💪😤 @lelepons @julissa_prado

Hannah Stocking (@hannahstocking)’in paylaştığı bir gönderi ()

 

 
 
 
 
 
Bu gönderiyi Instagram’da gör
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

Me trying to face my problems head on 😤🇬🇷 (tag a swimmer good or bad)

Hannah Stocking (@hannahstocking)’in paylaştığı bir gönderi ()

Devamı

FITNESS

Spinning antrenmanı

Umut Doğan Yıldız

-

BMX sürüşünün faydalarını iç mekânlara taşıyın. Londra’daki spor salonu 1Rebel’dan fitness antrenörü Pierre Pozzuto’nun spinning antrenmanı için statik bisiklete atlayın.

i/ Sprint combo

Hafif dirençteki bisiklette dambılları tutun. 30 sn yumruk atın, 30sn sprint atın. 30sn dinlenin ve tekrarlayın.

  

ii/ Ups and downs

Orta direnç. Ayakta 20sn tepe tırmanışı yapın. Oturun ve maksimumda 10sn sürün. 30sn dinlenin. Tekrarlayın.

iii/ Shoulder split

Ağırlıklarla yavaşça sürün. Bir kolu yukarı kaldırın, diğeriyle ileri uzanın. Kolları değiştirin, 60sn boyunca tekrarlayın.

 

Devamı

Popüler