Bizi Takip Edin

BESLENME

SON SÜRAT YAĞ YAKIN

-

 

Metabolizma araç motoru gibidir; yiyecekleri yakıta dönüştürüp size gereken enerjiyi verir. Bu esnada vücuttan yağların atılmasını sağlar. Zayıflamak için verdiğimiz planla, motoru sabahtan akşama kadar çalıştırın.

107.00

ANAHTARI GREYFURTLA ÇEVİRİN

3, 2, 1, başla! Bedeninize giren ilk yakıt greyfurt olsun. ABD’deki Scripps Clinic’in yaptığı araştırmada, kahvaltıdan önce yarım bir greyfurt yiyen katılımcıların, 12 haftalık bir süre boyunca ortalama 1,3 kilogram verdiği gözlendi. İşin sırrı, narenciyede bulunan kimyasal maddelerin insülin seviyesini düşürerek metabolizmayı ateşlemesi.

07.30

PROTEİN DEPOSUNU DOLDURUN

Tabağınıza iki yumurtalı omlet ve bir dilim çemensiz pastırma koyun. Purdue Üniversitesi’nde yapılan güncel bir araştırmaya göre, bol proteinli bir kahvaltı yağ yakma işlemini hızlandırıyor. Çünkü yüksek şekerli ya da karbonhidratlı bir kahvaltıya kıyasla, vücut besinleri sindirmek için daha fazla enerji harcıyor. Dahası, şeker deposu olan kahvaltılık gevreklerin yol açtığı kan şekeri sıçramalarını da engelliyor.

08.00

TEST SÜRÜŞÜ YAPIN

Ağırlıkların durduğu köşeye doğru keskin bir dönüş yapın. Sporcu psikoloğu Dr. James Lamper, “Metabolizmanızı hızlandırmak için kısa bir süreyi direnç egzersizlerine ayırın” diyor. Haftada iki ila üç gün, kas grubu başına 8-10 egzersizlik birer set çalışın. Wisconsin Üniversitesi bilim insanlarının yaptığı araştırmada, sadece üç büyük kas grubunu çalıştıran katılımcıların (bench press, power clean ve squat) metabolizma hızlarının 39 saat boyunca yüksek kaldığı gözlendi.

11.00 

YOLLARI KAYGANLAŞTIRIN

Havalar hala sıcak sayılır Neyse ki birkaç parça buzla hem serinleyip, hem de yağlarımızı yakabiliriz. Nasıl mı? Her bardak suya birkaç küp buz ekleyerek, her gün fazladan ortalama 70 kalori yakabilirsiniz (haftada yaklaşık 500 kalori eder). Alman araştırmacılara göre, bu yöntemle metabolizma hızınız yüzde 30 artabiliyor. Araştırma ekibinden Dr. Michael Boschman, “Su iştahı bastırıp, bir yandan da toksinleri atarak şişkinliği önler” diye ekliyor. Etkisi 10 dakika gibi kısa bir sürede başlayıp, 35 dakika içinde en yüksek hıza ulaşıyor.

Sayfalar: 1 2

BESLENME

Sebze ve meyve tüketmeden beslenmek

Umut Doğan Yıldız

-

Karbonhidratsız, sebze ve meyve tüketmeden beslenme mevzusuu masaya yatırdık.

Hata: Karbonhidratsız beslenmek

Diyete başlayanların en büyük hatalarından biri karbonhidratlı gıdaları tamamen kesmektir. Bu amaçla sadece ekmeği değil, makarnayı da bırakırlar. Oysa yapılacak en büyük hatalardan biri sıfır karbonhidratla zayıflamaya çalışmak olacaktır çünkü bu besin grubunun yerini alacak başka bir şey yoktur. Şöyle düşünün: Karbonhidrat, anne sütünde bile bulunur ve unutmayın ki anne sütü, hali hazırda dünya üzerindeki en mucizevi besindir!

Düzeltmek için: Burada anahtar kelimeler “kaliteli karbonhidratlar” ve “ihtiyaç oranı!” Kaliteli karbonhidratlardan kasıt tam tahıllı, çavdarlı ekmekler; makarna, bulgur ve esmer pirinç gibi vücuda yararlı gıdalar. Hepsinden önemlisi de şu: Beyin hücreleriniz enerjisini karbonhidratlardan alır ve karbonhidrat tüketmek, aynı zamanda insan psikolojisini de olumlu yönde etkiler.

Hata: Sebze ve meyve tüketmemek

Yukarıda aşırı proteinle beslenmenin zararlarından söz etmiştik. Bunun nedenlerinden biri de sebze ve meyve tüketimindeki azalma… Eskiden yemekten kalkınca ortaya gelen meyve tabaklarına artık rastlanmaz oldu. Sebzeler de günlük yediklerimiz arasından yavaş yavaş çekiliyor. Çünkü beslenmeyi doymakla, tok kalmakla açıklar olduk. Bir de itiraf etmek gerekirse, kimsenin sebzelerle uğraşacak zamanı yok. Tavuğu ızgaraya atıp sofraya getirdiğiniz zaman dilimi sebzelerin yıkanıp temizlenmesine, kabuklarının soyulup doğranmasına anca yetiyor. Hal böyle olunca sebzelerden adım adım uzaklaştık ve meyvelerin yerine hazır satılan meyve suyu ve meşrubatlara yöneldik.

Düzeltmek için: Dünya Sağlık Örgütü’nün önerisi şu: Günde 5-8 porsiyon sebze ve meyve yiyin! Ana öğünlerinizde yediklerinizin biri mutlaka sebze olsun, ara öğünlerde de meyveyi tercih edin.

Devamı

BESLENME

Aşırı proteinle beslenmek

Umut Doğan Yıldız

-

Aşırı protein almak zararlı mıdır? Protein dengesi nasıl olmalı?

Her besin grubunun aşırısını tüketmek yanlış. Proteinle ilgili sorun ise şu: Son 10 yılda aşırı protein tüketimiyle birlikte hem rektum kanseri hem de kolon kanseri olarak tanımlanan kolorektal kanserin de aynı oranda artması, sadece diyet yapanların değil herkesin aşırı protein tüketiminden kaçınması gerektiğinin işareti…

Düzeltmek için: Proteinsiz yaşamaya çalışmanın bir anlamı yok; çünkü proteinin ana görevi, doku ve hücrelerin onarılması… Burada yapılması gereken, doğru miktarı bulmak… Ortalama bir rakam vermek gerekirse, vücut ağırlığınızın her kilosu için günde 0,8-1 gram protein tüketmek yeterli. Diyelim 65 kilosunuz. Bu da demektir ki günde tükettiğiniz protein miktarı en fazla 65 gram olmak zorunda. Peki, hangi proteinleri tüketeceğiz? Öncelikle tükettiğiniz kırmızı et miktarı, haftada 2-3 üç defadan fazla olmamalı. Tavuk, balık, hindi eti de diğer protein kaynakları olarak diyetinizde yer almalı. Daha da önemlisi mercimek, karabuğday, kuru fasulye,Antep fıstığı, kabak çekirdeği gibi bitkisel protein kaynaklarına yönelmelisiniz. 

Devamı

BESLENME

Vegan öğünler oluşturma rehberi

Umut Doğan Yıldız

-

Artık makrolarınızla ilgili bir fikriniz var ve kendi öğünlerinizi oluşturmanız gerekiyor. Karşınızda alışık olmadığınız ve sizi zorlayabilecek bir süreç var.

Süpermarketin yolu gözüktü ve gittiğiniz yerin evinizde yangın çıkaracak çoklukta tütsü satan bir aktar olması gerekmiyor. Stansbury’nin yöntemlerini izleyerek kendi vegan öğününüzü yaratabilirsiniz.

DÜN YEDİĞİNİ YEME

Vegan beslenmeye bugün başladıysanız mesele yok fakat yenilikçi tavrınızı sürdürmelisiniz. Her diyette olduğu gibi vegan diyetlerde de ihtiyacınız olan tüm besinleri alabilmek için öğünlerin anahtar bileşenlerini değiştirmelisiniz. Üstelik bu sayede monotonluktan da kurtulursunuz.

BAKLAGİLLERE GÜVEN

Protein bakımından oldukça zengin olan siyah fasulye, nohut, mercimek ve barbunya, vegan bir beslenme programının temelini oluşturan besinlerdir.

TAHILINI SEÇ

Stansbury’nin favori tahılları olan kinoa, bulgur, arpa, karabuğday, esmer prinç ve basmati pirincini beslenme programınıza ekleyebilirsiniz.

DÖRT YA DA BEŞ SEBZELİ BİR KOMBİNASYON YAP

Buzdolabınız yeşil renkli besinlerle dolduysa, dondurucunuzu da kullanmaktan çekinmeyin. Zira donmuş sebzelerin besin değerleri oldukça yüksektir.

BAHARATLARI KULLAN

Zerdaçal, hardal tohumu, Arnavut biberi ve tarçın, vegan öğünlerinizde kullanabileceğiniz baharatlardır ve kilo vermenize yardımcı olur.

PROTEINİNİ SEÇ

Tofu, vegan protein tozları, jak meyvesi ve tempeh, protein bakımından zengin besinlerdir ve rahatlıkla tüketebilirsiniz.

Devamı

Popüler

 

www.pilioo.com