Bizi Takip Edin

BESLENME

SİZİ DAHA ÇOK ACIKTIRACAK 5 YİYECEK

-

 

Midenizin dolduğunu, doyduğunuzu hissediyor olabilirsiniz. Fakat bu seçenekler daha fazlasını istemenizi sağlayacak.

 

1

SULU PROTEIN SHAKELER

Protein shakeler çikolata tozlu süt mantığıyla çalışır; suyla karıştırmak asla süt keyfi vermez. Fakat çikolatalı süt çoğunlukla zevk için de olsa, yoğun shakeler daha çok doymak için. British Journal of Nutrition’de 2013 yılında yayınlana araştırmaya göre çeşitli, yoğun kıvamlı, kremalı ve yüksek karbonhidratlı protein shakelerden tüketen erkekler daha tok, doymuş ve tatmin olmuş hissediyorlar. Seyreltmek daha çok acıkmak için daha mantıklı.

2

DENİZ TUZU VE SİYAH ÇİKOLATA

En güzel kombinasyonlardan birisi gibi duyulmuyor, farkındayız. Fakat fıstık ezmeli krakerlerin tadına bakanlar bilir ki elden bırakması çok kolay bir tat da değil. Profesyonel sporcularla çalışan California’lı beslenme uzmanı Alan Aragon’a göre “İnsanoğlu biyolojik olarak hayatta kalmak için tatlı ve tuzlunun peşinde olur. Ekşi ve acı tatlar ise istenmez.”

3

ÇİN YEMEĞİ

Çin yemeklerine tat katmak için kullanılan bir kimyasal olan MSG açlık seviyelerimizi yükseltiyor. University of Sussex’de araştırmacıların keşfi şu yönde: İçinde bu malzemenin bulunduğu besinlerden tüketen insanlar yemekten 30 dakika sonra daha tok hissediyorlar fakat 1 saat sonra ise açlıkları tetiklenmiş oluyor. Araştırmada MSG tüketmeyen insanlar ise aynı seviyede kalıyorlar.

Sonuçlar net olmasa da teori şöyle: MSG yemekleri çok lezzetli yaptığı için tadı daha fazla alamadığınızda daha fazla tüketmek için bünye ateşleniyor.

4

EKMEK

American Journal of Clinical Nutrition’de yayınlanan rapora göre rafine karbonhidratlar neredeyse uyuşturucu bağımlılarının bağımlılıklarına benzer tutkular yaratabiliyor. İçinde bulunan yüksek fruktozlu mısır şuruplarıyla ekmekler, vücutta şekeri çok yükseltip sonra parçaladığı için açlık hissini yükseltiyor. Uzmanlar bunun aslında açlığı tetiklediğini değil, beyindeki ödül mekanizmalarını tetiklediğini söylüyor.

5

ALKOLLÜ İÇKİLER

Yemeklerle alkol tüketmek sizi açlık hissiyatından çıkarmaz. Hatta 2013’deki bir araştırmaya göre yemeklerle alkol tüketen insanlar, tüketmeyenlere göre bünyelerine ekstra kilojüller alırlar.

Ama açlık hissiyatıyla alkolün ilişkisi Aragon’a göre aslında ne miktarda içtiğinize bağlı. İki ya da daha fazla bardak içki içenler araştırmalara göre daha fazla besin tüketiyorlar. Bu da aslında örneğin patates kızartmalarını daha çok istemenizi, ne miktarda yiyeceğinizi daha az önemsemenizi sağladığı içindir.

 

Continue Reading
Advertisement

BESLENME

Protein tozlu pancake tarifi

Umut Doğan Yıldız

-

Kaslarınızın ihtiyacı olan proteini bu lezzetli tarifle karşılayın. İşte protein tozlu pancake tarifi!

MALZEMELER

 Whey protein, 2 ölçek (çikolata veya vanilya)
Fıstık ezmesi, 1 yemek kaşığı
Hindistan cevizi sütü, 50 ml
Yumurta, 2
Hindistan cevizi yağı, 1 çay kaşığı

YAPILIŞI

1/ Kahvaltı, brunch için veya koşu sonrası yakıtı olarak, bu proteinli pancake’ler kaçamak bir öğün gibi görünse de makrolarınıza uygun içeriğe sahiptir. Whey, fıstık ezmesi, süt ve yumurtaları bir kâsede birleştirin. İyice karıştırın.

2/ Hafif yağlanmış bir tavayı ısıtın ve karışımı parçalar halinde tavaya dökün. İdeal olarak, her pancake’in 10 cm çapında olması gerekir ancak ne kadar kalın veya ince istediğiniz size kalmış. İki dakika pişirin.

3/ Pancake’in altı kahverengiye döndüğünde spatula ile tavadan kaldırıp çevirin ve diğer tarafını pişirin. Orman meyveleri veya bir kaşık fıstık ezmesi ile sıcak servis edin. Ne kadar koyacağınıza siz karar verebilirsiniz.

Devamı

BESLENME

Badem nasıl tüketilmeli?

Umut Doğan Yıldız

-

Bu diyet türüyle daha fazla yemek yiyerek kilo verecek, yağ kaybederken kas oranını arttıracaksınız.Badem nasıl tüketilir, bir bakalım.

ABD’deki en popüler diyet kitabı olan The Abs Diet For Women kitabından tüyolar duymaya hazır mısınız? The Abs Diet For Women, karnınızı dümdüz yapmayı, karın kaslarını belirginleştirmeyi, zayıf ve sağlıklı bir hayat sürmenizi amaçlayan altı haftalık bir plan. Bu diyet türüyle daha fazla yemek yiyerek kilo verecek, yağ kaybederken kas oranını arttıracaksınız. 

Bademle ilgili bilmen gerekenler 

Süper güçleri: Kas yapar, açlık krizleriyle savaşır, karın bölgesindeki yağlanmayı engeller.
Gizli silahları: Protein, tekli doymamış yağlar, E Vitamini, lif, magnezyum, folik asit, fosfor.
Düşmanları: Obezite, kalp hastalıkları, kas kaybı, kırışıklıklar, kanser, yüksek tansiyon.
Yakın arkadaşları: Kabak çekirdeği, ay çekirdeği, ceviz, yer fıstığı ve avakado.
Taklitleri: Tuzlanmış veya kavrulmuş fıstıklar. İçerdikleri çok miktarlı tuz tansiyonu yükseltir.

Nasıl tüketmek gerekiyor?
Bir avuç kadarını salata, kahvaltı gevreği, yoğurt, yulaf ya da diyet dondurmanın üzerine koyarak tüketebilirsiniz. Hızlı bir öğün hazırlaman gerektiğinde az miktarda bademi bir tabak kepekli makarna, 100 gram tavuk göğsü ve iki çorba kaşığı mozzarella peyniriyle karıştırarak yiyebilirsiniz.

Hafif tatlı bir seçenek içinse fırını 200 dereceye getirin. Bir avuç bademe pişirme spreyi sık ve beş ile 10 dakika arasında fırında kızarmasını sağlayın. Bademler kavrulduktan sonra üzerine kahverengi şeker ve tarçın serpiştirin.

Süper karışım
• 250 gram badem
• 250 gram pekan cevizi
• 100 gram yulaf
• 2 çorba kaşığı bal
• ½  çay kaşığı tarçın
• 250 gram yaban mersini
• 250 gram kuru kayısı
• Karabiber
• Nane

Hazırlanışı

Fırını 120 dereceye ayarla. Badem ve pekan cevizlerini bir kâseye koyun ve üzerine çok hafif pişirme spreyi sıkın (Üç fıs kadar). Üzerine bir çorba kaşığı bal ve tarçını ilave ettikten sonra iyice karıştırın. Karışımı hazırladıktan sonra fırın tepsisine eşit bir şekilde dağıtın ve 15 dakika boyunca tepsiyi sık sık sallayarak kavrulmasını sağlayın. Fırından çıkardıktan sonra biraz soğumasını bekleyin ve üzerine kalan diğer bir çorba kaşığı bal ve kuru meyveleri ilave edin.

4 porsiyon oluşturur.

Servis başına: 170 kalori, 9 gram yağ (0 gramı doymuş), 18 gram karbonhidrat, 0 miligram sodyum, 3 gram lif, 3 gram protein.

Devamı

BESLENME

Avokado ve tofunun faydaları

Umut Doğan Yıldız

-

Takipçilerimizden gelen, “Avokado ve tofu hakkında beni bilgilendirir misiniz?” sorusunu yanıtladık.

Avokado A, C ve E Vitamini bakımından zengindir. Özellikle kalp ve damar sağlığını korur ve tansiyonu düşürücü etkisi vardır. Kandaki kötü kolesterolü düşürücü tekli doymamış yağlar ve diğer meyvelere nazaran daha fazla protein içerir. Zararlı toksinlerin vücuttan atılmasını sağlar. Ayrıca hücre yenilenmesine de katkıda bulunur. 100 gr’da 165–170 kalori vardır. Bir tanesi ortalama 250 kaloridir. Tofu, demirden ve özellikle B grubu vitaminler açısından zengindir. Yapımında kalsiyum tuzu kullanılmışsa iyi bir kalsiyum kaynağı da olabilir. Tofunun içeriğindeki kalorinin yarısı yağlardan gelse de 100 gr tofu porsiyonunda yalnızca 6 gr yağ bulunur ve kolesterol içermez. Genel olarak tofu ne kadar yumuşaksa yağ oranı da o denli düşüktür. Tofu sodyum kısıtlaması yani tuz kısıtlaması olan diyetler için iyi bir alternatif besindir.

Beslenme ve Diyet Uzmanı Aylin Yılmaz / AY Beslenme Danışmanlığı

Devamı

Popüler

 

www.pilioo.com