Bizi Takip Edin

FITNESS

SIX PACK ÇIKARTTIĞININ FARKINDA OLMADIĞINIZ 4 EGZERSİZ

-

 

sixpackKaya kadar sert bir merkez bölgesi için mekik matında saatler geçirmeniz gerekmiyor.

Gym’de zamanınız kısıtlıyken, yoga seansları dışında en çok ihmal edilen şeylerin başında mekik hareketleri oluyor. Bazen tüm gününüzü bacak hareketlerine dahi ayırsanız, 10 dakikalık plankler benchle aynı yeri tutmayacaktır. Bu durumda da baklavaların ortaya çıkması zor görünüyor.

Neyse ki, karın bölgenizin yanmasını sağlayacak daha eğlenceli egzersizler de var. Hareketlerinizde merkez bölgenizi güçlendirebilecek çalışmalar yaparsanız, hem karın kaslarınız daha görünür olacak hem de ağırlık kaldırma gücünüz çok daha artacaktır. Vücudunuzun diğer kısımlarını da çalıştırırken, fark ettirmeden merkez bölgenizi güçlendirecek en iyi 4 hareket aşağıda.

Goblet squat

Squatlar bacak günlerinin antrenmanlarından. Yağ yaktıran, kas geliştiren ve spor aktivitelerinde sizi hızlandıracak bir hareketten bahsediyoruz. Fakat hareket doğru yapılırsa kas gelişimine ekstra katkıları da olacaktır. Kişisel antrenör Danny Fisher’a göre “Yapmanız gereken tek şey, kettlebelli vücudunuzun daha yukarısında tutmak. Ne kadar yüksekte tutarsanız ana etki o derecede bacaklardan karına doğru kayacaktır.” İşte şimdi bacak günlerini atlamamak için 6 iyi sebebe sahipsiniz.

Single-arm standing shoulder press

Sağlam sırt kasları shoulder press ile zaten mümkün fakat doğru teknikler sadece omuzları çalıştırmıyor.Hareketi doğru gerçekleştirip karın kaslarınızı keskinleştirmek elinizde. Fakat dikkatli olun: “Eğer merkez bölgenizi gergin tutamıyorsanız bu fazla ağırlık kullandığınızın göstergesidir.” diyor Fisher. Ağırlıkları bırakın ve her itmede karın kaslarınızı sıkın. Bu sizin rektus abdominisinizi inşa edecek ve hızlı kazanımlar için omuzlar izole olacaktır.

Chin-ups

Sizi spor salonlarına taşıyan şey sadece sağlık arayışı değildir. Daha belirgin, büyük kaslar için akıtılan terler hem egonuza, hem ruhunuza iyi gelir. Bu da formunuzu düzeltmek için bir motivasyon kaynağıdır. “Chin uplar sırasında dizlerinizi hafifçe kaldırmak merkez bölgenizi büyük bir baskı altında bırakmak için idealdir.” diyor Fisher. Biseps geliştiren bu tüm vücut hareketine bir de yan olarak six pack ekleyin ki aşk hayatınıza da renk gelsin!

Single-arm dumbbell press

Barbellinizi dambılla değiştirmek vites küçültmek gibi gelebilir fakat karın bölgesine sağlayacağınız faydalar sizi tersi için de ikna edecektir. “Tek kolla kaldırmak ister istemez ters bacağınızın da kalkmasını sağlar.” diyor Fisher. “Buna karşı merkez bölgenizle karşılık verip savaşın ki karın ve göğüs kaslarınız beraber çalışsın.” Arkanıza yaslanın fakat rahatlamayın! Bu bench press alternatifi tüm üst bedeninizi dönüştürecektir.

FITNESS

Kilo vermek isterken fenomen oldu

Umut Doğan Yıldız

-

Lise sırasında kilo almaya başlayan Tara Frost, kilo vermek için spor salonuna yazıldı ve hiç tahmin etmediği şekilde fenomen bir fitness model haline geldi.

Doğum Yılı: 1987

Milliyet: Amerikan

Kaslı kadınlar dosyamızın bugünkü konuğu:Tara Frost

Tara Frost, önceleri vücudunda aşırı yer kaplayan yağlarını kaybetmenin yollarını aramaya, beslenme ve eğitim hakkında araştırma yapmaya başladı. Sonunda, bir spor salonuna yazıldı ve orada ne yapılacağı hakkında neredeyse hiç bilgisi yoktu. Zamanla doğru beslenme ve doğru antrenmanla birlikte kilo veren Tara, şimdilerde instagramın keşfet özelliğini sömürüyor.

Şöhrete Yükseliş

Birkaç yıllık çalışma ve diyet sonrasında Tara, CrossFit ile ilgilenmeye başladı. Fitness ve CrossFit‘e yolculuğuna başladığından beri Tara giderek büyüyen hayran kitlesiyle başarılı bir isim haline geldi.  

Uzun vadeli hedefinin ne olduğu sorulduğunda Tara, eğitim ve beslenme konusunda daha fazla bilgi edinmek ve gelişmek istediğini belirterek, müşterilerine en iyi kalitede eğitimi sunabilmeyi istediğini söylüyor.

Spor programı

Tara her zaman egzersizlerini değiştirdiğini, sürekli olarak yeni tip antrenmanlar denediğini belirtiyor. Ona göre fiziksel gelişmenin en iyi yolu vücudu şaşırtmak.

Tara genellikle spor makineleri kullanmadığını söylüyor. Direnç bantları, vücut ağırlığı ve serbest ağırlıklar kullanarak açık bir zemin üzerinde egzersiz yapmaktan keyif aldığını da ekliyor.

Kardiyo söz konusu olduğunda, Tara, StairMaster ve Spin bisikletlerinde Yüksek Yoğunluklu Interval Eğitimi yapmayı tercih ediyor. Bunun, fazla vücut yağını hızlıca yakmanın en iyi yolu olduğuna inanıyor.

Devamı

FITNESS

Pes etmeyen fitness model

Umut Doğan Yıldız

-

Portekiz’de doğan Carol Benedetti bir süredir instagramın en ünlü fitness modellerinden biri olarak anılıyor.

Okulunu bitirdikten sonra fizyoterapist olarak çalışan Carol Benedetti,bu işi bırakıp fitness modelliğe soyundu.

Başlarda CrossFit ile yola başladığını söyleyen Carol Benedetti, bu tutkuyu farklı alanlara da taşıyarak instagram ünlüleri arasında yer almayı başardı.

Doğum Tarihi: 1993

Milliyet: Portekiz

CrossFit, fitness, halter gibi çeşitliliği bir arada barından antrenman programının kendisini geliştirdiğini söyleyen instagram fenomeni fitness model, bu programların yıldan yıla kendisini daha da geliştirdiğini ifade ediyor.

Devamı

FITNESS

Hem sağlıklı hem kaslı olmak!

Umut Doğan Yıldız

-

Bu ayki sayımızın kapağını süsleyen adam, bunu başarmak için çok sıkı çalıştı. Onun öğrendiklerinden yola çıkarak yolculuğunuzu aynı yerde sonlandırın.

Kişisel antrenör Hendrik Hoogenboezem’in bir görevi var. Hoogenboezem vücudunun yüzde yüz sağlıklı, yüzde yüz fit olmasının yanında mümkün olduğunca kuvvetli olmak istiyor. Geçtiğimiz yedi yıl boyunca çok sıkı çalışan Hoogenboezem, pizza ve çöreklerden feragat ederek spor salonunda vakit geçirdi. “Men’s Health’e kapak olmak uzun vadede en büyük hedefimdi. Bunu başardığımda ise bu uğurda vazgeçtiğim her şeye değdi,” diyor. Hayatınızı değiştirmeye karar vereceğiniz anı hâlâ bekliyorsanız, okumaya devam edin.

Altılı karın kası programı! TIKLAYINIZ

Kişisel Bir Planlamayla Başlayın

Hoogenboezem haftanın altı ya da yedi gününü spor salonunda antrenman yaparak geçiriyor. Odak noktası ise ağırlık antrenmanları. Squat, dumbbell chest press, kettlebell swing ve pulldown gibi hareketleri birlikte uygulayarak sonuç alan Hoogenboezem, ağırlık antrenmanlarının herkese uygun olmadığının bilincinde. Bu nedenle herkese yapmayı sevdiği şeyleri yapmasını öneriyor. “Koşu ya da hiking yapmayı seviyorsanız, bunları bir hobi olarak yapabilir ve fit kalırken eğlenebilirsiniz,” diyor.

Partnerinize Güvenin

Hoogenboezem daima elinden gelenin en iyisini yapmak için uğraşıyor. Buna arkadaşlarına ettiği yardımlar da dâhil. İyi bir antrenman partnerine sahip olmanın iki tarafı da kendini zorlamaya teşvik ettiğini söyleyen Hoogenboezem, “Aynı zamanda sert bir antrenmanı çıkarmanıza yardımcı olacak bir dostunuz olduğunu bilirsiniz,” diyor. Partnerinizi seçerken antrenmanlarınızı en az sizin kadar ciddiye aldığından emin olun.

Kürek çekerek kas kazanma programı! TIKLAYINIZ

Temiz Beslen, Yağsız Kal Hoogenboezem günde 6 ya da 7 kez yemek yiyor ve öğünlerindeki kilojulleri düşük tutarken besin değeri yüksek gıdaları tüketmeye özen gösteriyor. “Vücudunuzu uygun şekilde beslerseniz buna karşılık verecek ve size teşekkür edecektir,” diyor. Başarılı sporcunun protein kaynakları ise sığır eti, tavuk ve somondan oluşuyor. Bu şekilde beslenerek yağ yakımı adına kardiyoya ihtiyaç duymayan Hoogenboezem, “Disiplinim ve beslenme planım yağsız kalmamı sağlıyor. Sıkı bir ağırlık çalışması ve set aralarında minimum dinlenmeyle durağan bir tempoda yağ yakabiliyorum,” diyor.

Devamı

Popüler