Bizi Takip Edin

FITNESS

DOĞRU YUMRUK ATMA KILAVUZUNUZ

-

 

Nasıl yumruk atılacağını bilmek hayatta kalmanız için önemli bir adım. Elbette bu bir spor!? İşte bu sporu en iyi yapanlardan biri olan Türkiye K1 KickBoks şampiyonu Kerem Dinçer’den yumruklarınızı konuşturmanız için gereken ipuçları:


Doğru ısın
“Sağlam bir yumruğun sadece kol kaslarıyla atıldığını düşünmüyorsunuz herhalde? Yumruğun gücü yere sağlam basan ayaklarınız tarafından yaratılır ve sırasıyla bacak, kalça, sırt ve omuz kaslarıyla aktarılarak kolunuza gelir. Yani yumruk atmak, pek çok kas grubunun bir arada çalışması gereken bir harekettir. Bu yüzden kum torbasıyla idmana başlamadan önce tüm vücudu ısıtmanız gerekir. Ben kaslarımı idmana hazırlamak için silkme hareketini kullanıyorum.”

Gardını düşürme
“Her kombinasyon sonrası yorulan kollarınızı indirmek istediğinizi biliyorum. Ancak bunu yapmak sizi acemi göstermekten başka işe yaramaz. Üstelik bu hatayı alışkanlık hâline getirir ve maçta (ya da sokakta) tekrarlarsanız karşınızdaki kişinin sizi yere yıkması için bir şans tanımış olursunuz. Tavsiyem, kollarınızı yukarıda, çenenizi de kapalı vaziyette tutmanız. Çenenizi omuzlarınızın arasına almak istercesine içeri çekin ve gözlerinizi rakibin üzerine tutun. Tabii bu şekilde çalışmak ilk başlarda kollarınızın yorgunluktan yanmasını sağlayacaktır. Ancak ringde ya da sokakta nakavt olmaktan iyidir.”

Bileğini bük
Onlar bileğinizi bükmeden siz bileğinizi bükün. Kum torbasına yumruk atarken elinizin ilk temas etmesi gereken yeri, yumruğunuzun ucu olan parmak eklemleridir. Bu sayede kum torbasının size geri uyguladığı güç, (Newton’un etki tepki ilkesini hatırlayın) bileğiniz tarafından emilmeyecek, kolunuz aracılığıyla vücudunuza aktarılacaktır. Gücü sadece bileğinizin karşılaması sakatlıklara davetiye çıkartır.

Basit adımlarla başla
Kum torbasını karşınıza alıp hemen “Rocky” serisini çevirmeye girişmeyin. Önce basit ama temel vuruşlarla başlayın. Bir sağ direkt çıkartın. Biraz kroşe ve aparkat çalışın. Her tekrarı doğru teknikle yaptıktan sonra bunları bir araya getirin. Eğer yanlış tekniğe alışırsanız, bunun geri dönüşü çok zordur.

Önce teknik sonra güç
Profesyonel biri çalışırken, kum torbasının fazla hareket ettiğini görmezsiniz. Bunun kum torbasının ağırlığıla bir alakası yoktur. Acemiler antrenman yaparken enerjilerini kontrollü harcayamaz ve her yumruğunu sanki sonuncusuymuş gibi atmaya başlar. Ve bu yüzden kısa süre sonra yorulur. Kendinizi üç dakikalık beş raunt boyunca kum torbası yumruklayacakmış gibi hazır tutmalısınız.

Sadece yumrukla olmaz
Antrenman yaparken biraz tiyatro oynayın. Maça çıkmış gibi davranın ve kum torbasını rakibinizin yerine koyun. Arada ona sarılın, çevresinde dönün, gardınızı bozmadan vücudunuzu sağa sola yatırın, ayak oyunları yapın… Maçlarda kimse sabit durmaz, bunu unutmayın.

FITNESS

Kilo vermek isterken fenomen oldu

Umut Doğan Yıldız

-

Lise sırasında kilo almaya başlayan Tara Frost, kilo vermek için spor salonuna yazıldı ve hiç tahmin etmediği şekilde fenomen bir fitness model haline geldi.

Doğum Yılı: 1987

Milliyet: Amerikan

Kaslı kadınlar dosyamızın bugünkü konuğu:Tara Frost

Tara Frost, önceleri vücudunda aşırı yer kaplayan yağlarını kaybetmenin yollarını aramaya, beslenme ve eğitim hakkında araştırma yapmaya başladı. Sonunda, bir spor salonuna yazıldı ve orada ne yapılacağı hakkında neredeyse hiç bilgisi yoktu. Zamanla doğru beslenme ve doğru antrenmanla birlikte kilo veren Tara, şimdilerde instagramın keşfet özelliğini sömürüyor.

Şöhrete Yükseliş

Birkaç yıllık çalışma ve diyet sonrasında Tara, CrossFit ile ilgilenmeye başladı. Fitness ve CrossFit‘e yolculuğuna başladığından beri Tara giderek büyüyen hayran kitlesiyle başarılı bir isim haline geldi.  

Uzun vadeli hedefinin ne olduğu sorulduğunda Tara, eğitim ve beslenme konusunda daha fazla bilgi edinmek ve gelişmek istediğini belirterek, müşterilerine en iyi kalitede eğitimi sunabilmeyi istediğini söylüyor.

Spor programı

Tara her zaman egzersizlerini değiştirdiğini, sürekli olarak yeni tip antrenmanlar denediğini belirtiyor. Ona göre fiziksel gelişmenin en iyi yolu vücudu şaşırtmak.

Tara genellikle spor makineleri kullanmadığını söylüyor. Direnç bantları, vücut ağırlığı ve serbest ağırlıklar kullanarak açık bir zemin üzerinde egzersiz yapmaktan keyif aldığını da ekliyor.

Kardiyo söz konusu olduğunda, Tara, StairMaster ve Spin bisikletlerinde Yüksek Yoğunluklu Interval Eğitimi yapmayı tercih ediyor. Bunun, fazla vücut yağını hızlıca yakmanın en iyi yolu olduğuna inanıyor.

Devamı

FITNESS

Pes etmeyen fitness model

Umut Doğan Yıldız

-

Portekiz’de doğan Carol Benedetti bir süredir instagramın en ünlü fitness modellerinden biri olarak anılıyor.

Okulunu bitirdikten sonra fizyoterapist olarak çalışan Carol Benedetti,bu işi bırakıp fitness modelliğe soyundu.

Başlarda CrossFit ile yola başladığını söyleyen Carol Benedetti, bu tutkuyu farklı alanlara da taşıyarak instagram ünlüleri arasında yer almayı başardı.

Doğum Tarihi: 1993

Milliyet: Portekiz

CrossFit, fitness, halter gibi çeşitliliği bir arada barından antrenman programının kendisini geliştirdiğini söyleyen instagram fenomeni fitness model, bu programların yıldan yıla kendisini daha da geliştirdiğini ifade ediyor.

Devamı

FITNESS

Hem sağlıklı hem kaslı olmak!

Umut Doğan Yıldız

-

Bu ayki sayımızın kapağını süsleyen adam, bunu başarmak için çok sıkı çalıştı. Onun öğrendiklerinden yola çıkarak yolculuğunuzu aynı yerde sonlandırın.

Kişisel antrenör Hendrik Hoogenboezem’in bir görevi var. Hoogenboezem vücudunun yüzde yüz sağlıklı, yüzde yüz fit olmasının yanında mümkün olduğunca kuvvetli olmak istiyor. Geçtiğimiz yedi yıl boyunca çok sıkı çalışan Hoogenboezem, pizza ve çöreklerden feragat ederek spor salonunda vakit geçirdi. “Men’s Health’e kapak olmak uzun vadede en büyük hedefimdi. Bunu başardığımda ise bu uğurda vazgeçtiğim her şeye değdi,” diyor. Hayatınızı değiştirmeye karar vereceğiniz anı hâlâ bekliyorsanız, okumaya devam edin.

Altılı karın kası programı! TIKLAYINIZ

Kişisel Bir Planlamayla Başlayın

Hoogenboezem haftanın altı ya da yedi gününü spor salonunda antrenman yaparak geçiriyor. Odak noktası ise ağırlık antrenmanları. Squat, dumbbell chest press, kettlebell swing ve pulldown gibi hareketleri birlikte uygulayarak sonuç alan Hoogenboezem, ağırlık antrenmanlarının herkese uygun olmadığının bilincinde. Bu nedenle herkese yapmayı sevdiği şeyleri yapmasını öneriyor. “Koşu ya da hiking yapmayı seviyorsanız, bunları bir hobi olarak yapabilir ve fit kalırken eğlenebilirsiniz,” diyor.

Partnerinize Güvenin

Hoogenboezem daima elinden gelenin en iyisini yapmak için uğraşıyor. Buna arkadaşlarına ettiği yardımlar da dâhil. İyi bir antrenman partnerine sahip olmanın iki tarafı da kendini zorlamaya teşvik ettiğini söyleyen Hoogenboezem, “Aynı zamanda sert bir antrenmanı çıkarmanıza yardımcı olacak bir dostunuz olduğunu bilirsiniz,” diyor. Partnerinizi seçerken antrenmanlarınızı en az sizin kadar ciddiye aldığından emin olun.

Kürek çekerek kas kazanma programı! TIKLAYINIZ

Temiz Beslen, Yağsız Kal Hoogenboezem günde 6 ya da 7 kez yemek yiyor ve öğünlerindeki kilojulleri düşük tutarken besin değeri yüksek gıdaları tüketmeye özen gösteriyor. “Vücudunuzu uygun şekilde beslerseniz buna karşılık verecek ve size teşekkür edecektir,” diyor. Başarılı sporcunun protein kaynakları ise sığır eti, tavuk ve somondan oluşuyor. Bu şekilde beslenerek yağ yakımı adına kardiyoya ihtiyaç duymayan Hoogenboezem, “Disiplinim ve beslenme planım yağsız kalmamı sağlıyor. Sıkı bir ağırlık çalışması ve set aralarında minimum dinlenmeyle durağan bir tempoda yağ yakabiliyorum,” diyor.

Devamı

Popüler