Bizi Takip Edin

BESLENME

SEKS GÜCÜNÜ ARTIRAN YİYECEKLER

-

 

Erkekler hem yemeyi hem de seksi severler. Neyse ki ikisini birleştirmenin de bir yolu var.

 

0

Seksle ilgili ne sorununuz olduğu önemli değil. İster gücünüzü kaybetmiş ister kan dolaşımınızla ilgili bir problem yaşıyor olun, beslenme düzeninize aşağıdaki besinleri ekleyerek bu şartları değiştirmeniz mümkün. Yani bugün yediklerinizi değiştirirseniz, bundan sonra daha iyi bir seks hayatınız olur!

1 (1)

Performans kaygısından kurtulmak için

Yumurta:Onunla üçüncü randevunuza çıkacaksınız ve sinirler haliyle çok gergin. Sinirlerinizi yatıştırmak için yiyeceklere güvenin. Randevunuzun olduğu günün sabahı yumurta yiyin, çünkü yumurta seks gücünüzü yüksek tutacak ve zihninizi stresten kurtaracak iyi bir B vitamini kaynağıdır. Ne zaman kendinizi gergin ve stresli hissetseniz, vücudunuzda ilk tükenen madde B vitamini olur. Bu vitamin seviyesini yüksek tutarak yataktaki performansınızı hiç paniğe kapılmadan artırabilirsiniz.

2

Sperm sayınızı artırmak için

Ciğer: Kulağa pek seksi gelmediğinin farkındayız, ancak üreme yeteneğinizi bu kadar artıran ve A vitamini deposu olan başka bir yiyecek yok. Her gün yeteri kadar A vitamini alan erkekler, daha fazla sperm üretimine ve daha yüksek bir performansa sahip oluyorlar. Vücudunuzdaki A vitamini seviyesi azaldığında ise sperm üretimi de çok belirgin bir şekilde düşüşe geçiyor. Vücudunuzun her boşalmada 5 miligram (günlük gereksiniminizin üçte biri) çinko kaybettiğini de ekler ve ciğerin aynı zamanda mükemmel bir çinko deposu olduğunu da söylersek, konunun önemi daha bir netleşecektir.

3

İsabetli bir atış sağlamak için

Şeftali:Yeteri kadar C vitamini alamayan erkekler daha düşük kalitede sperm üretirler. Teksas Üniversitesi bilim insanları günde en az 200 miligram C vitamini alan erkeklerin daha yüksek sayıda sperm ürettiklerini söylüyor. C vitamini aynı şekilde spermlerinizin yığılmasını engelleyerek, ufaklıkların yumurtaya ulaşma şanslarını da yükseltiyor. Portakal her ne kadar iyi bir C vitamini deposu olarak bilinse de donmuş şeftali daha zekice bir seçim. Dondurucunuzda kahvaltılık gevreğinize ya da soğuk içeceklerinize eklemek için bir torba dilimlenmiş şeftali bulundurun, zira uzmanlara göre bu şekilde tazesinden daha çok C vitamini almış oluyorsunuz.

4

Ereksiyonu korumak için

Yaban mersini: İlaçları unutun. Doğa ananın bu mavi güç kaynağı sizin için çok daha iyi. Yaban mersini ereksiyon problemi olan erkekler için en iyi besin kaynaklarından biridir. Zira, fazla kolesterol arter duvarları boyunca depolanmadan önce yaban mersini fazla kolesterolü sindirim sisteminizden atmaya yarayan çözülebilir liflerle doludur. Dahası kan damarlarınızı rahatlatıp dolaşımı iyileştirecek bileşikler açısından da zengindir. Düşük kolesterol ve daha iyi bir dolaşımın faydası ne midir? Penise ne kadar fazla kan giderse, yaşlanmış olsanız bile daha sert ereksiyonlar yaşayabilirsiniz.

 

Continue Reading
Advertisement

BESLENME

Sebze ve meyve tüketmeden beslenmek

Umut Doğan Yıldız

-

Karbonhidratsız, sebze ve meyve tüketmeden beslenme mevzusuu masaya yatırdık.

Hata: Karbonhidratsız beslenmek

Diyete başlayanların en büyük hatalarından biri karbonhidratlı gıdaları tamamen kesmektir. Bu amaçla sadece ekmeği değil, makarnayı da bırakırlar. Oysa yapılacak en büyük hatalardan biri sıfır karbonhidratla zayıflamaya çalışmak olacaktır çünkü bu besin grubunun yerini alacak başka bir şey yoktur. Şöyle düşünün: Karbonhidrat, anne sütünde bile bulunur ve unutmayın ki anne sütü, hali hazırda dünya üzerindeki en mucizevi besindir!

Düzeltmek için: Burada anahtar kelimeler “kaliteli karbonhidratlar” ve “ihtiyaç oranı!” Kaliteli karbonhidratlardan kasıt tam tahıllı, çavdarlı ekmekler; makarna, bulgur ve esmer pirinç gibi vücuda yararlı gıdalar. Hepsinden önemlisi de şu: Beyin hücreleriniz enerjisini karbonhidratlardan alır ve karbonhidrat tüketmek, aynı zamanda insan psikolojisini de olumlu yönde etkiler.

Hata: Sebze ve meyve tüketmemek

Yukarıda aşırı proteinle beslenmenin zararlarından söz etmiştik. Bunun nedenlerinden biri de sebze ve meyve tüketimindeki azalma… Eskiden yemekten kalkınca ortaya gelen meyve tabaklarına artık rastlanmaz oldu. Sebzeler de günlük yediklerimiz arasından yavaş yavaş çekiliyor. Çünkü beslenmeyi doymakla, tok kalmakla açıklar olduk. Bir de itiraf etmek gerekirse, kimsenin sebzelerle uğraşacak zamanı yok. Tavuğu ızgaraya atıp sofraya getirdiğiniz zaman dilimi sebzelerin yıkanıp temizlenmesine, kabuklarının soyulup doğranmasına anca yetiyor. Hal böyle olunca sebzelerden adım adım uzaklaştık ve meyvelerin yerine hazır satılan meyve suyu ve meşrubatlara yöneldik.

Düzeltmek için: Dünya Sağlık Örgütü’nün önerisi şu: Günde 5-8 porsiyon sebze ve meyve yiyin! Ana öğünlerinizde yediklerinizin biri mutlaka sebze olsun, ara öğünlerde de meyveyi tercih edin.

Devamı

BESLENME

Aşırı proteinle beslenmek

Umut Doğan Yıldız

-

Aşırı protein almak zararlı mıdır? Protein dengesi nasıl olmalı?

Her besin grubunun aşırısını tüketmek yanlış. Proteinle ilgili sorun ise şu: Son 10 yılda aşırı protein tüketimiyle birlikte hem rektum kanseri hem de kolon kanseri olarak tanımlanan kolorektal kanserin de aynı oranda artması, sadece diyet yapanların değil herkesin aşırı protein tüketiminden kaçınması gerektiğinin işareti…

Düzeltmek için: Proteinsiz yaşamaya çalışmanın bir anlamı yok; çünkü proteinin ana görevi, doku ve hücrelerin onarılması… Burada yapılması gereken, doğru miktarı bulmak… Ortalama bir rakam vermek gerekirse, vücut ağırlığınızın her kilosu için günde 0,8-1 gram protein tüketmek yeterli. Diyelim 65 kilosunuz. Bu da demektir ki günde tükettiğiniz protein miktarı en fazla 65 gram olmak zorunda. Peki, hangi proteinleri tüketeceğiz? Öncelikle tükettiğiniz kırmızı et miktarı, haftada 2-3 üç defadan fazla olmamalı. Tavuk, balık, hindi eti de diğer protein kaynakları olarak diyetinizde yer almalı. Daha da önemlisi mercimek, karabuğday, kuru fasulye,Antep fıstığı, kabak çekirdeği gibi bitkisel protein kaynaklarına yönelmelisiniz. 

Devamı

BESLENME

Vegan öğünler oluşturma rehberi

Umut Doğan Yıldız

-

Artık makrolarınızla ilgili bir fikriniz var ve kendi öğünlerinizi oluşturmanız gerekiyor. Karşınızda alışık olmadığınız ve sizi zorlayabilecek bir süreç var.

Süpermarketin yolu gözüktü ve gittiğiniz yerin evinizde yangın çıkaracak çoklukta tütsü satan bir aktar olması gerekmiyor. Stansbury’nin yöntemlerini izleyerek kendi vegan öğününüzü yaratabilirsiniz.

DÜN YEDİĞİNİ YEME

Vegan beslenmeye bugün başladıysanız mesele yok fakat yenilikçi tavrınızı sürdürmelisiniz. Her diyette olduğu gibi vegan diyetlerde de ihtiyacınız olan tüm besinleri alabilmek için öğünlerin anahtar bileşenlerini değiştirmelisiniz. Üstelik bu sayede monotonluktan da kurtulursunuz.

BAKLAGİLLERE GÜVEN

Protein bakımından oldukça zengin olan siyah fasulye, nohut, mercimek ve barbunya, vegan bir beslenme programının temelini oluşturan besinlerdir.

TAHILINI SEÇ

Stansbury’nin favori tahılları olan kinoa, bulgur, arpa, karabuğday, esmer prinç ve basmati pirincini beslenme programınıza ekleyebilirsiniz.

DÖRT YA DA BEŞ SEBZELİ BİR KOMBİNASYON YAP

Buzdolabınız yeşil renkli besinlerle dolduysa, dondurucunuzu da kullanmaktan çekinmeyin. Zira donmuş sebzelerin besin değerleri oldukça yüksektir.

BAHARATLARI KULLAN

Zerdaçal, hardal tohumu, Arnavut biberi ve tarçın, vegan öğünlerinizde kullanabileceğiniz baharatlardır ve kilo vermenize yardımcı olur.

PROTEINİNİ SEÇ

Tofu, vegan protein tozları, jak meyvesi ve tempeh, protein bakımından zengin besinlerdir ve rahatlıkla tüketebilirsiniz.

Devamı

Popüler

 

www.pilioo.com