Bizi Takip Edin
Men's Health Türkiye

Men's Health Türkiye

Sedef hastalığı nedir

FITNESS

Sedef hastalığı nedir

-

 

Sedef hastalığı nedir, nasıl tedavi edilir, hangi kremler kullanılır, etkileri nelerdir.

Tıp dilinde “psoriazis” diye isimlendirilen sedef hastalığı, bağışıklık sisteminin rol oynadığı kronik, tekrarlayıcı ve her yaşta ortaya çıkabilen bir deri rahatsızlığıdır. Hastalık sıklıkla deride kırmızı zemin üzerinde kalın grimsi-beyaz parlak, pullanan plakalarla kendini gösterir. Sedef hastalığı saçlı deride, tırnakta, elde, ayakta, gövdede, dizde, dirsekte, genital bölgelerde; kısacası tüm vücutta görülebilir. Ancak şiddeti kişiden kişiye değişir.

Sedef hastalığının bağışıklık sistemi, genetik ve çevresel faktörlerin karşılıklı etkileşimi sonucu geliştiği düşünülmektedir. Belirli faktörler hastalığın hızlanmasına veya ilk atağın başlamasına sebep olmaktadır. Ağız-boğaz enfeksiyonları, bazı ilaçların kullanımı (ağrı kesiciler, hormon ilaçları, kortizon, tansiyon ilaçları), stres, travmalar ve iklim sedef hastalığını etkileyebilmektedir. Her on sedef hastasından bir ya da ikisinde iltihaplı sedef romatizması görülmektedir. Bu hastaların eklem sorunları, eklemlerde ağrı, şişme, kızarma ve hareket kısıtlılığı görülmektedir. Böyle bir sıkıntı ile hekime başvurulduğunda mutlaka sedef hastalığının olduğu söylenmelidir. Yine dirsek ağrısı, topuk dikeni gibi yumuşak doku şikâyetleri de sedef ile ilişkili olabilir.

Sedef hastalığının tedavisi var mı?

Sedef hastalığı doğru tedavi ile kontrol altına alınabilmekte ve uzun süren iyilik dönemleri sağlanabilmektedir. Ancak hastalıkta zaman zaman alevlenmeler görülebilmektedir. Bu atakların süresi ve aralığı kişiden kişiye değişir. Yetkinliği olmayan bazı kişiler içeriğini sadece kendilerinin bildiği, ruhsatı ve bilimsel dayanağı olmayan şampuan ve kremlerle hastalığı iyileştirdiklerini iddia etmektedirler. Gerçek dışı bu yöntemlerle hastalar, hem geçek tedaviye ulaşmakta gecikmekte hem de ciddi maddi zarara uğramaktadır. Bazı hastalar da bağışıklık sistemini güçlendirdiği ileri sürülen bu tip bitkisel ürünleri kullanmanın yararlı olabileceği yanılgısına kapılmaktadır. Bu, hatalı bir yaklaşımdır. Çünkü sedef tedavisinde kullanılan ilaçların önemli bir kısmı tam tersine bağışıklık sisteminin hatalı ve aşırı tepkisini baskılamayı amaçlar.

Sedef hastalığı ne zaman geçer?

Sedef hastalığı yaşam boyu sürebilen bir hastalıktır. Hastalık, her hastada farklı ve kişiye özel bir seyir göstermektedir. Başka bir deyişle her hastanın sedefi farklıdır. Bu yüzden sedef hastalığı bireysel bir tedavi gerektirir. İddia edildiği gibi tüm sedef hastalarına iyi gelen tek bir tedavi yöntemi yoktur. Sedefin kesin çözümünü bulduğunu iddia eden, alternatif veya bitkisel karışımları satan kişi ve kuruluşlara kanmamak gerekir. Eczanelerde bulunan Sağlık Bakanlığı onaylı ürünlerin kullanılması tercih edilmelidir. Çözüm bir deri hastalıkları uzmanında aranmalıdır. Eczanelerde yapılan karışımlar dışında internette, aktarlarda ya da telefonla satılan, içeriğinin ne olduğu belli olmayan karışımlar kesinlikle kullanılmamalıdır.

Sedef hastalığında hangi kremler kullanılır?

Sedef hastalığı hafif ve bölgesel olduğunda krem, pomat, losyonlar kullanılır. Daha yaygın ve şiddetli ise ultraviyole tedavisi uygulanabilir. Bu tedavilerin yetersiz kaldığı durumlarda ağızdan alınan tablet, kapsül ya da iğne şeklinde tedaviler uygulanabilir. Sedef hastalığında, çok nadir durumlar dışında kortizon içeren tablet veya ampullerin kullanılması kesinlikle hatalıdır. Çünkü bunlar hastalığı baskılar ve bırakıldıklarında belirtiler eskisinden daha şiddetli olarak geri döner.

Continue Reading
Advertisement

FITNESS

Sakatlanma riskini engelleyin!

-

Sakatlanma riskini azaltan Banded Single-Leg RDL egzersiziyle amaçlarınıza ulaşın.

Kış mevsimi, tatlı su vücut geliştirmecilerinin heveslerini soğuk hava deposuna kaldırdığı zaman dilimidir. Ancak gerçek bir MH erkeği, hedeflerine giden yolun temellerinin bu mevsimde atıldığını bilir. Evet, şu anda içinde bulunduğumuz mevsimden bahsediyoruz. Partiler, sarhoşluklar ve tembellikle geçirilen sabahlar sizi uzun mesafe koşularından ve yüksek ağırlıklarla yapılan squat’lardan alıkoysa da, bu düşük yoğunluklu egzersizi günlük olarak uygulayarak vücudunuzla ilgili hedeflerinize 2019 yılı itibariyle ulaşabilirsiniz. Kontrollü bir şekilde her taraf için 10’ar tekrar yapmanızın yeterli olacağı bu egzersiz, ciddi anlamda terlemenize bile yol açmayacak.

Hareket uzmanı Ollie Frost, “Banded single-leg rdl egzersizi, belinizin kuvvetini ve baş üstü kaldırışlardaki esnekliğinizi artırır,” diyor. Bununla birlikte hareketin dengesiz yapısı da merkez bölge kuvvetinizi ciddi oranda yükseltecektir. Önemi yüksek olan bu bölgeleri hedef alarak uzun vadede başarı sağlayabilirsiniz. Olay bu kadar basit. Öte yandan hareketin beyin fonksiyonunuzu da artıracağını söyleyen Frost, “Bu tarz kompleks egzersizlere alıştığınızda basit egzersizler size sakız çiğnemek kadar kolay gelecektir,” diyor. Şimdi yerinizden kalkın ve 2019 yılına bedenen ve zihnen daha güçlü bir şekilde başlamak için harekete geçin.

1/ Etrafını sar

İlk tekrarınıza başlamak için uzun bir direnç bandını sağ ayağınızla sağ omzunuza dolayın. Daha iyi bir denge için gözlerinizi duvardaki bir noktaya odaklayın.

2/ Öne eğil

Kalça kaslarınızı sıkarak sol bacağınızı geriye doğru düz bir biçimde kaldırın. Kalçanızı bükerek öne doğru eğilin. Bunu yaparken sırtınızı düz tutun. Bu şekilde duraklayın.

3/ Dizler yukarı

Dengenizi koruyarak hareketi tersine doğru uygulayın. Şimdiyse merkez bölgenizi sıkarak sol dizinizi kalça hizanıza yükseltin. Direnç bandı omuz hizanızda olacak şekilde 1 saniye kadar bekleyin.

4/ Zirvede bırak

Vücudunuzu sabit tutarak sağ kolunuzu başınızın üzerine doğru kaldırın. Kontrollü bir şekilde başlangıç pozisyonuna dönün. Tekrar sayınızı tamamladığınızda hareketi diğer yöne doğru tekrar edin. Geleceğinize sağlam bir yatırım yaptığınızı unutmayın.

Bu hareketi yaparak ne kazanacaksınız?

Merkez bölge kontrolü + Sakatlanmayan omuzlar + Beyin gücü + Yeni kişisel rekorlar

Devamı

FITNESS

Yağ Düşmanı: Roberta Mezencio

-

Yağ düşmanı, ağırlık ve protein dostu, kaslı kadın Roberta Mezencio ile tanışalım.

Brezilya doğumlu Roberta Mezencio her zaman fitnesı güçlü bir tutkuyla sürdürdü.

Spor salonundaki ilham verici özverisi ve sosyal medya paylaşımları, Roberta’yi öne çıkaran şey oldu.

Milliyet: Brezilya

Meslek: Spor Modeli

Roberta kardiyoya karşı ağırlık egzersizini tercih ediyor. Sağlıklı bir diyet ile desteklenen yoğun bir egzersiz rutini izliyor.

Roberta bütün yıl boyunca sağlıklı ve besleyici bir diyet uygular. Çoğunlukla fast-food yemekten kaçınır.

Roberta’nin en sevdiği yiyecek grupları arasında yağsız et, kepekli tahıllar, az yağlı süt ve sebzeler bulunur.

Meyvelere gelince, yüksek glisemik meyvelerden kaçınır, çünkü insülin seviyelerini yükseltir.

Devamı

FITNESS

Merkez bölge bitiricileri

-

Spor salonuna iş olsun diye gidiyorsanız, haftanın beş günü antrenman yapmak da fayda etmez. İşleri biraz karıştırarak fark edilebilir değişiklikler yaratın.

Kabul edelim ki birçoğumuz aynı antrenmanları yapmaktayız. Ufak bir koşu, birkaç dakika bench press ve esneme egzersizleri… Devamlı olarak geçmiş zamanı tekrar ederseniz, aldığınız sonuçlar da geçmiştekilerle aynı olur. “The HIITman” adıyla da tanınan kişisel antrenör Courtney Fearon, kaslarınızı bir hafta boyunca şok edebileceğiniz bir antrenman programı tasarladı. İsterseniz eski programlarınızı uygulayabilirsiniz ancak antrenmanınızı bu 20 dakikalık merkez bölge çalışmalarıyla sonlandırın. Asla pişman olmayacaksınız.

Karın

Bu günlerde sıkı bir istasyon çalışması yaparak leg raise, oblique twist, abs wheel rollout ve mountain climber gibi egzersizleri tercih edin.

Sprint

Sprint günlerinizde kısa, aktif ve nispeten daha uzun dinlenme süreleriyle yüksek yoğunluklu interval antrenmanlar yapın. Koşu bandını, AirDyne bisikletlerini ya da SkiErg makinasını kullanabilirsiniz.

Denge

Dengenizi artıracak çalışmalar yaptığınız günlerdeyse weighted dead bug, bird dog, pull down ve plank varyasyonlarını yaparak merkez bölgenizin derinliklerindeki kasları harekete geçirebilirsiniz.

Devamı

Popüler

 

 

www.pilioo.com