Bizi Takip Edin

BESLENME

SEÇ, KARIŞTIR, YE

-

 

Sağlığına önem veren erkekleri yeni bir beslenme deneyimiyle tanıştırıyoruz: Müsli.

 

SPORCULAR VE ZAYIFLAMAK ISTEYENLER için ideal bir öğün, dengeli protein,
karbonhidrat, yüksek lif ve vitamin
içermeli. Üstelik yüzde 100 organik
olmalı. Böylesi zengin ve dengeli
beslenmenin en pratik yolu ise,
tamamen kendinizin hazırlayacağı bir
müsli karışımı. Üstelik aktar aktar
dolaşıp, malzeme toplama derdinden
kurtaran güzel bir sistem de var.
Meandmuesli markası, internet sitesi
üzerinden organik ve katkı maddesi
içermeyen malzemelerle istediğiniz
karışımı yapıp, evinize kadar yolluyor.
Meandmuesli Genel Müdürü Can
Zaimoğlu, bugün büyük ilgi gören bu
markayı, ortağı Mansour Azar’la nasıl
yarattıklarını şöyle anlatıyor:
“Avusturya’da eğitim hayatımızın
sonuna yaklaşırken, ‘Ee, şimdi ne
yapacağız?’ sorusuna verdiğimiz yanıt
bu markayı yarattı. Yurt dışında kurulu
bir düzenimiz ve bir yerlerde çalışma
fırsatımız varken, girişimcilik ve özgür
ruh sayesinde farklı arayışlara yöneldik
Almanya’da daha önce kurulmuş ve
insanların pek dikkatini çekmemiş olan
bir girişimden ilham aldık ve yola
koyulduk. Meandmuesli markası bu
şekilde doğdu.”

85 gr. CLASSIC OATS
MÜSLİ’NİN BESİN DEĞERLERİ
(Beş tahıl gevreği, armut, elma, gün kurusu,
üzüm, keten tohumu, badem)
PROTEİN 9,5 gr.
ENERJİ 302 kcal
KARBONHİDRAT 48,8 gr.
YAĞ 6,6 gr.

 

“KENDİ MÜSLİNİ YARAT”
Bir e-ticaret firması olarak “kendi
müslini kendin yarat” söylemiyle yola
çıkan ve 2012 yılında kurulan
meandmuesli, meandmuesli.com
adresinde herkesin damak zevkine
göre müsli içeriği sunuyor. Bu
karışımları hazırlamak oldukça basit ve
eğlenceli. Önce vitamin ve lif deposu
gevrek karışımlarını seçiyorsunuz.
Ardından müslinize istediğiniz meyve
lezzetini katıyorsunuz. Ve elbette,
sağlık için sayısız faydalarıyla
kuruyemişler de bu karışıma dâhil
oluyor. Müslinizi süt, yoğurt ve meyve
suyuyla karıştırarak istediğiniz öğünde
tüketebiliyorsunuz. Dilerseniz, eve
gelen kutudaki karışım kodunu
sevdiklerinizle de paylaşıp, herkese
önerebiliyorsunuz.
Can Zaimoğlu, müslinin içeriğinde
vücudun ihtiyacı olan dengeli protein,
karbonhidrat, yüksek lif, vitamin ve
mineralleri bir arada bulabileceğinizi
söylüyor. İnsülin seviyesini
dengelemek için vücudun en çok
enerjiye ihtiyaç duyduğu sabah
saatlerinde tüketebilirsiniz. Ayrıca,
antrenman veya koşu öncesi, içerdiği
yüksek karbonhidrat için Be Fit High
Carb tüketebilirsiniz. Şekersiz müsli
isteyenler için Be Fit serisinde Low Fat
ve Detox ürünleri, sağlıklı bir tatlı
kaçamağı yapmak isteyenler içinse
Chocolate & Cherry var.
Sağlıklı ve güvenli ürünler
kullandıklarını söyleyen Mansour Azar,
özellikle organik müsliyi kişiselleştirme
fikriyle yola çıktıklarını söylüyor:
“Meandmuesli’deki ürünlerin bir kısmı
organik tarımda dünyanın en gelişmiş
ülkeleri olan Avusturya ve Almanya’da,
bir kısmıysa bu alanda yeni yeni atılım
yapan ülkemizde yetiştiriliyor. Ayrıca
ürünlerimizin tümü, her aşamada sıkı
kontrollerden geçerek tüketiciye
ulaşıyor. Bu yüzden güvenle
tüketebilirsiniz.”

BESLENME

Badem nasıl tüketilmeli?

Umut Doğan Yıldız

-

Bu diyet türüyle daha fazla yemek yiyerek kilo verecek, yağ kaybederken kas oranını arttıracaksınız.Badem nasıl tüketilir, bir bakalım.

ABD’deki en popüler diyet kitabı olan The Abs Diet For Women kitabından tüyolar duymaya hazır mısınız? The Abs Diet For Women, karnınızı dümdüz yapmayı, karın kaslarını belirginleştirmeyi, zayıf ve sağlıklı bir hayat sürmenizi amaçlayan altı haftalık bir plan. Bu diyet türüyle daha fazla yemek yiyerek kilo verecek, yağ kaybederken kas oranını arttıracaksınız. 

Bademle ilgili bilmen gerekenler 

Süper güçleri: Kas yapar, açlık krizleriyle savaşır, karın bölgesindeki yağlanmayı engeller.
Gizli silahları: Protein, tekli doymamış yağlar, E Vitamini, lif, magnezyum, folik asit, fosfor.
Düşmanları: Obezite, kalp hastalıkları, kas kaybı, kırışıklıklar, kanser, yüksek tansiyon.
Yakın arkadaşları: Kabak çekirdeği, ay çekirdeği, ceviz, yer fıstığı ve avakado.
Taklitleri: Tuzlanmış veya kavrulmuş fıstıklar. İçerdikleri çok miktarlı tuz tansiyonu yükseltir.

Nasıl tüketmek gerekiyor?
Bir avuç kadarını salata, kahvaltı gevreği, yoğurt, yulaf ya da diyet dondurmanın üzerine koyarak tüketebilirsiniz. Hızlı bir öğün hazırlaman gerektiğinde az miktarda bademi bir tabak kepekli makarna, 100 gram tavuk göğsü ve iki çorba kaşığı mozzarella peyniriyle karıştırarak yiyebilirsiniz.

Hafif tatlı bir seçenek içinse fırını 200 dereceye getirin. Bir avuç bademe pişirme spreyi sık ve beş ile 10 dakika arasında fırında kızarmasını sağlayın. Bademler kavrulduktan sonra üzerine kahverengi şeker ve tarçın serpiştirin.

Süper karışım
• 250 gram badem
• 250 gram pekan cevizi
• 100 gram yulaf
• 2 çorba kaşığı bal
• ½  çay kaşığı tarçın
• 250 gram yaban mersini
• 250 gram kuru kayısı
• Karabiber
• Nane

Hazırlanışı

Fırını 120 dereceye ayarla. Badem ve pekan cevizlerini bir kâseye koyun ve üzerine çok hafif pişirme spreyi sıkın (Üç fıs kadar). Üzerine bir çorba kaşığı bal ve tarçını ilave ettikten sonra iyice karıştırın. Karışımı hazırladıktan sonra fırın tepsisine eşit bir şekilde dağıtın ve 15 dakika boyunca tepsiyi sık sık sallayarak kavrulmasını sağlayın. Fırından çıkardıktan sonra biraz soğumasını bekleyin ve üzerine kalan diğer bir çorba kaşığı bal ve kuru meyveleri ilave edin.

4 porsiyon oluşturur.

Servis başına: 170 kalori, 9 gram yağ (0 gramı doymuş), 18 gram karbonhidrat, 0 miligram sodyum, 3 gram lif, 3 gram protein.

Devamı

BESLENME

Avokado ve tofunun faydaları

Umut Doğan Yıldız

-

Takipçilerimizden gelen, “Avokado ve tofu hakkında beni bilgilendirir misiniz?” sorusunu yanıtladık.

Avokado A, C ve E Vitamini bakımından zengindir. Özellikle kalp ve damar sağlığını korur ve tansiyonu düşürücü etkisi vardır. Kandaki kötü kolesterolü düşürücü tekli doymamış yağlar ve diğer meyvelere nazaran daha fazla protein içerir. Zararlı toksinlerin vücuttan atılmasını sağlar. Ayrıca hücre yenilenmesine de katkıda bulunur. 100 gr’da 165–170 kalori vardır. Bir tanesi ortalama 250 kaloridir. Tofu, demirden ve özellikle B grubu vitaminler açısından zengindir. Yapımında kalsiyum tuzu kullanılmışsa iyi bir kalsiyum kaynağı da olabilir. Tofunun içeriğindeki kalorinin yarısı yağlardan gelse de 100 gr tofu porsiyonunda yalnızca 6 gr yağ bulunur ve kolesterol içermez. Genel olarak tofu ne kadar yumuşaksa yağ oranı da o denli düşüktür. Tofu sodyum kısıtlaması yani tuz kısıtlaması olan diyetler için iyi bir alternatif besindir.

Beslenme ve Diyet Uzmanı Aylin Yılmaz / AY Beslenme Danışmanlığı

Devamı

BESLENME

Florentine usulü yumurta tarifi

Umut Doğan Yıldız

-

Pratik, sağlıklı, protein ve vitamin deposu bir öğün için bu tarifi uygulayabilirsiniz. İşte Florentine usulü yumurta tarifi!

Malzemeler:
• 2 çay kaşığı tuzsuz tereyağı
• 180 gram bebek ıspanak
• 2 yumurta
• 1 tam tahıllı muffin, ikiye bölünmüş ve tost makinesinde kızartılmış
• Tuz ve karabiber

Hazırlanışı: 

Fırını önceden 180 dereceye ayarlayın. Ufak bir tavada orta ateşte tereyağını eritin. Ispanakları ilâve edip canlılığını yitirene kadar karıştırın. Ateşin üzerinden alın. İki adet muhallebi kabının içini yağlayın ve her birine bir yemek kaşığı su koyun. Yumurtaları içine kırın. 15-20 dakika arası fırınlayın. Yarım muffinlerin üzerine ıspanak ve yumurtayı koyun. İsteğe göre baharat serpin.

(2 kişilik) Kişi başına: 207 kalori, 10 gr yağ (4 gramı doymuş), 23 gr karbonhidrat, 361 mg sodyum, 6 gr lif, 11 gr protein.

Devamı

Popüler

 

www.pilioo.com