Bizi Takip Edin

BESLENME

SEBZENİN BÜYÜLÜ DÜNYASI

Umut Doğan Yıldız

-

 

Yazın en iyi yeni yemek kitaplarının yazarlarından bu seçmelerle mutfağınızı doldurun.

Kabak Çiçekleri

Narin, hafif kadifemsi bir yapıları ve ince bir yaz kabağı aromaları var, bu da onları, doldurmak için ideal bir malzeme yapıyor. Benim favorim, onları mozzarella ve umami yönünden zengin ançüez ile doldurup çok çok hafif bir unlu karışıma batırıp hızlıca kızartmak.

ELIZABETH BLAU, Honey Salt Cookbook’un ortak yazarı

Nane

Yeşilliklerle veya tahıllarla yapılan salatalara karıştırıldığında, yoğurda katıldığında veya meyve salatasında leziz bir tat verir. Kokteyle eklenebilir veya geç saatte içeceğiniz rahatlatıcı bir içecek olarak demlenebilir.

-LESLIE JONATH, Feed Your People’ın yazarı

Kavun – Karpuz

Pazara gidin ve alabildiğiniz kadar çeşit kavun alın. Susuzluğu hemen dindirecek bir seçenek olarak çekirdekli, kesilmiş crenshaw ve kantalup kavunlarını, karpuzu saklama kaplarında, buzdolabında tutuyorum. Ayrıca meyve suyu yapmak için kavun dilimlerini naneyle birleştirip blender’da püre yapıyorum. Bunu partiler için sürahilerde tutabilir veya buz kalıplarında dondurabilirsiniz.

Şeftali

Izgara için idealler. Isı, meyvenin mükemmele yakın aromasını göğe çıkarır. Şeftaliyi ızgara sobrassada (İspanya’dan gevşek, paprikalı sosis) ile birlikte yapmaya başlamıştım ancak üzerine dana bacon dilimleri koyduğunuzda da sizi mutlu edebilir. -MATT GOULDING, Pasta, Pane, Vito’nun yazarı

Domates

Salam, marul ve domates sandviçi, dünyanın en ünlü sandviçidir ancak en iyi yaz domatesleri çıktığında salam ve marul gereksiz olmaya başlar. Bunun yerine, hafif kızartılmış ekmeğe kalın bir katman mayonez sürüp üzerine birkaç
kalın domates dilimi, tuz parçacıkları ve bolca öğütülmüş karabiber koymayı seviyorum. -M.G.

Mısır

Bunun klişe olduğunu biliyorum ama Pensilvanya gibi bir tarım eyaletinde yaşadığınızda bu takıntıyı anlıyorsunuz. Yılın diğer hiçbir zamanı, asla ama asla süt mısırı yemem. Yalnızca yazları… Genellikle mısırları bütün olarak ızgara
yapıyorum. Mısırın dış yaprakları tamamen yandığında hazır oluyorlar. Tanelerinde hafif bir yanık istiyorsanız son birkaç dakikada dış yaprakları soyun. -DAVID JOACHIM, Mastering Pizza’nın ortak yazarı

Pazar Yumurtası

Yaz yumurtaları besin değerleriyle doludur ve tavuklar özgürce gezip doğal beslendiğinden, tatları daha iyidir. Yumurtalar, aktif hayata sahip erkekler için en mükemmel yiyeceklerdendir, protein ve yağdan oluşan ideal bir denge sunarlar. Suda pişirin. Çırparak veya çırpmadan tavada yapın. Yumurta yiyin! -E.K.

Patlıcan

Normalde patlıcandan nefret ederim, arkadaşlarım onun, benim mor kriptonitim olduğunu söylüyor. Ancak yazları ızgaraya atıyor, unutana kadar yakıyor, ardından soyup sarımsak, tahin ve zeytinyağıyla eziyorum. Dilediğiniz
şeyin üzerine bolca sürebilir veya kaşıkla yiyebilirsiniz. -M.G.

Midye

Midyeyle patates, en uyumlu yemek olabilir. Midyeleri buğday birası veya blond ale ile kaynatın ve patateslerle servis edin. Bu kadar. Bir kâsede sarhoş edici bir yaz. -D.J.

Yengeç

İşte, bol bol yağ yemeniz için bir bahane. Yengeci buharda pişirin ve ardından erimiş yağa batırın. Daha da iyisi, üzerine deniz mahsulü soslarından ekleyin. Yengeç eti parçaları eklediğiniz pizzaya çok renkli fırınlanmış biberler,
doğranmış acı kırmızıbiber, dereotu ve tarhun otu gibi taze bitkiler, biraz limon suyu ve manda mozzarella koymayı deneyin. -D.J.

 

BESLENME

Smoothie nasıl hazırlanır?

Umut Doğan Yıldız

-

Smoothie dosyasını açıyoruz. Smoothie’lerden alınacak verimi maksimum seviyeye çıkarmak için tavsiyeler.

SIVI BAZ/PROTEİN KAYNAĞINI SEÇİN

Smoothilere süt yerine sıvı baz olarak su, maden suyu, yeşil çay, yoğurt, kefir veya süzme yoğurt kullanabilirsiniz. Smoothie’nize ekleyeceğiniz protein kaynağı, daha uzun süre tok kalmanızı sağlayacaktır; yoğurt ve sütle bunu elde edebilirsiniz. Ancak bitkisel kaynaklı sütlerin protein içerikleri daha düşük olduğundan, Hindistan cevizi veya badem sütü eklerseniz sağlıklı yağ da eklediğinizden emin olun.

Kış için smoothie tarifi!

SEBZE EKLEYİN

Yeşil yapraklı sebzeler kanserden kalp hastalıklarına, diyabetten kilo sorunları ve hormonal problemlere kadar karşılaşabileceğiniz birçok hastalıktan koruyucu içeriklere sahiptir. Smoothie’niz için en iyi tercihlerden olan ıspanak ve pazıyı kullanabilirsiniz. Mevsiminde olduğu sürece, kabak, maydanoz, havuç, salatalık gibi çoğu sebzeyi smoothie’nize ekleyebilirsiniz.

SAĞLIKLI YAĞ KULLANIN

Yağlar da proteinlere benzer şekilde tokluk sürecinizi uzatır ve sebze ve meyvelerde bulunan, yağda çözünen vitaminlerin emilimine yardımcı olur. Özellikle smoothie kâsesi hazırlayacağınız zaman daha yoğun kıvam elde etmek için avokado, kaju veya fıstık ezmesini deneyebilirsiniz. Tercih edebileceğiniz diğer sağlıklı yağ kaynaklarına örnek olarak badem, fındık, ceviz, keten tohumu, tahin ve chia tohumunu sayabiliriz.

Metabolizma hızlandıran smoothie!

MEYVE İLE LEZZET KATIN

Meyvelerin smoothie’nizin tadını güzelleştirdiğini biliyoruz ancak smoothie’nizin şeker ve kalori bombası hâline gelmemesi için kontrollü miktarlarda, bir ya da iki porsiyon meyve kullanmalısınız. Muz, çilek gibi popüler tatlar yanında yaban mersini, böğürtlen, elma, armut, kivi, mango, şeftali gibi birçok meyveyi de deneyebilirsiniz. Smoothie kâseniz içinse donmuş meyve kullanmak daha hoş bir kıvam elde etmenizi sağlayacaktır.

KOMPLEKS TAHIL SEÇİN

Günlük olarak ihtiyacımız olan enerjiyi karşılamak için karbonhidratlara ihtiyaç duyarız. Bu nedenle smoothie’nize yulaf ekleyebilirsiniz ancak glüten hassasiyetiniz varsa kinoa, karabuğday, amarant gibi seçenekler, smoothie’niz için mükemmel tercihler olacaktır. Haşlanmış baklagiller de smoothie kâselerinize iyi bir kıvam veren karbonhidrat kaynaklarıdır.

BAHARATLARDAN FAYDALANIN

Smoothie’nize tat katacak ve aynı zamanda size fayda sağlayacak baharatlar ve lezzetlendiriciler de kullanabilirsiniz. Tatlı bir smoothie için tarçın, vanilya, agave şurubu, bal veya pekmez gibi ürünler, ferahlatıcı bir deneyim içinse açai, spirulina, zerdeçal, matcha ve zencefil deneyebilirsiniz. Sabah smoothie’nizdeki kahve ve matcha, canlandırıcı bir kafein desteği olarak en iyi dostunuz olacaktır.

Devamı

BESLENME

Cinsel gücü artıran 12 yiyecek

Umut Doğan Yıldız

-

Cinsel gücün ve isteğin artıp azalmasında yeme alışkanlıklarının etkili olduğu bir gerçek. O halde cinsel gücü artıran yiyeceklere bir bakın.

Devamı

BESLENME

Sık aralıklı beslenme doğru mu?

Umut Doğan Yıldız

-

Kurallar değişiyor. Sık aralıklı beslenme, iki ila üç saatte bir altı küçük öğün tüketmek artık doğru kabul edilmiyor.

YEMEK PROGRAMINIZI PARÇALAYIN

Aşırı değişken beslenme kalıpları yüzünden gerilmeyin. Adaptasyon, günümüzün kuralı.

ESKİ KURAL

İstikrarlı yağ kaybı, azimli bir beslenme planıyla kazanılır: İki ila üç saatte bir altı küçük öğün tüketin; kahvaltıyı atlarsanız risk alırsınız. İyisi mi siz tüm o saklama kapları için daha büyük bir iş çantası alın.

YENİ KURAL

Klişe olsa da doğru: En iyi diyet, sadık kalabildiğiniz diyettir. Bu nedenle, iş günü boyunca aç hisse- diyorsanız, dilediğiniz kadar sık yemek yiyin. Ancak yakıtsız kalan vücudunuzun acıyla çığlık atmasın- dan korkup, kahvaltıdan iki saat sonra fıstık ezmeli pirinç patlaklarını zorla yemeye çalışmanıza gerek yok. Tıbbi bir inceleme, öğün sıklığı ile yağ kaybı arasında kayda değer bir ilişki göremedi. Aynı zamanda, Plos One’daki bir çalışmada da günde üç öğün tüketmenin aslında metaboliz- manızı hızlandırdığı keşfedildi.

Vücudunuzun açlık sinyallerini reddettiğinizde, daha büyük bir kilo alma riskiyle karşı karşıyasınız demektir: Cornell Üniversitesi’ndeki bilim insanları, karınları yemeleri gerektiğinin işaretini verene dek bekleyen insanlara kıyasla, iştahları fark etmeksizin saate göre beslenenlerin kan şekerlerinin daha çok yükseldiğini gördü. Ekstra kütle kazanmak istiyorsanız bu işe yarayacak olsa da yağ kaybettiğiniz dönemde ters tepecektir.

Aralıklı orucun büyük bir hayranı-yım,” diyor Zolkiewicz. “Model olarak yaptığım fotoğraf çekimleri için hazırlanmak amacıyla bunu kullanıyorum ve vücudumun açlık sinyalleriyle temasta kalmama yardımcı oluyor.”

Beslenme uzmanlarının “öğün atlama” dediği zaman kısıtlamalı beslenme programının, yağ oksidasyonunu artırdığı görüldü. Diğer bir deyişle, ofise gitmeden önceki yulaf lapası zamanını kaçırırsanız endişelenmeyin. Acıktıysanız da tek yapmanız gereken bir şeyler yemek.

Devamı

Popüler