Bizi Takip Edin

BESLENME

SEBZENİN BÜYÜLÜ DÜNYASI

Umut Doğan Yıldız

-

 

Yazın en iyi yeni yemek kitaplarının yazarlarından bu seçmelerle mutfağınızı doldurun.

Kabak Çiçekleri

Narin, hafif kadifemsi bir yapıları ve ince bir yaz kabağı aromaları var, bu da onları, doldurmak için ideal bir malzeme yapıyor. Benim favorim, onları mozzarella ve umami yönünden zengin ançüez ile doldurup çok çok hafif bir unlu karışıma batırıp hızlıca kızartmak.

ELIZABETH BLAU, Honey Salt Cookbook’un ortak yazarı

Nane

Yeşilliklerle veya tahıllarla yapılan salatalara karıştırıldığında, yoğurda katıldığında veya meyve salatasında leziz bir tat verir. Kokteyle eklenebilir veya geç saatte içeceğiniz rahatlatıcı bir içecek olarak demlenebilir.

-LESLIE JONATH, Feed Your People’ın yazarı

Kavun – Karpuz

Pazara gidin ve alabildiğiniz kadar çeşit kavun alın. Susuzluğu hemen dindirecek bir seçenek olarak çekirdekli, kesilmiş crenshaw ve kantalup kavunlarını, karpuzu saklama kaplarında, buzdolabında tutuyorum. Ayrıca meyve suyu yapmak için kavun dilimlerini naneyle birleştirip blender’da püre yapıyorum. Bunu partiler için sürahilerde tutabilir veya buz kalıplarında dondurabilirsiniz.

Şeftali

Izgara için idealler. Isı, meyvenin mükemmele yakın aromasını göğe çıkarır. Şeftaliyi ızgara sobrassada (İspanya’dan gevşek, paprikalı sosis) ile birlikte yapmaya başlamıştım ancak üzerine dana bacon dilimleri koyduğunuzda da sizi mutlu edebilir. -MATT GOULDING, Pasta, Pane, Vito’nun yazarı

Domates

Salam, marul ve domates sandviçi, dünyanın en ünlü sandviçidir ancak en iyi yaz domatesleri çıktığında salam ve marul gereksiz olmaya başlar. Bunun yerine, hafif kızartılmış ekmeğe kalın bir katman mayonez sürüp üzerine birkaç
kalın domates dilimi, tuz parçacıkları ve bolca öğütülmüş karabiber koymayı seviyorum. -M.G.

Mısır

Bunun klişe olduğunu biliyorum ama Pensilvanya gibi bir tarım eyaletinde yaşadığınızda bu takıntıyı anlıyorsunuz. Yılın diğer hiçbir zamanı, asla ama asla süt mısırı yemem. Yalnızca yazları… Genellikle mısırları bütün olarak ızgara
yapıyorum. Mısırın dış yaprakları tamamen yandığında hazır oluyorlar. Tanelerinde hafif bir yanık istiyorsanız son birkaç dakikada dış yaprakları soyun. -DAVID JOACHIM, Mastering Pizza’nın ortak yazarı

Pazar Yumurtası

Yaz yumurtaları besin değerleriyle doludur ve tavuklar özgürce gezip doğal beslendiğinden, tatları daha iyidir. Yumurtalar, aktif hayata sahip erkekler için en mükemmel yiyeceklerdendir, protein ve yağdan oluşan ideal bir denge sunarlar. Suda pişirin. Çırparak veya çırpmadan tavada yapın. Yumurta yiyin! -E.K.

Patlıcan

Normalde patlıcandan nefret ederim, arkadaşlarım onun, benim mor kriptonitim olduğunu söylüyor. Ancak yazları ızgaraya atıyor, unutana kadar yakıyor, ardından soyup sarımsak, tahin ve zeytinyağıyla eziyorum. Dilediğiniz
şeyin üzerine bolca sürebilir veya kaşıkla yiyebilirsiniz. -M.G.

Midye

Midyeyle patates, en uyumlu yemek olabilir. Midyeleri buğday birası veya blond ale ile kaynatın ve patateslerle servis edin. Bu kadar. Bir kâsede sarhoş edici bir yaz. -D.J.

Yengeç

İşte, bol bol yağ yemeniz için bir bahane. Yengeci buharda pişirin ve ardından erimiş yağa batırın. Daha da iyisi, üzerine deniz mahsulü soslarından ekleyin. Yengeç eti parçaları eklediğiniz pizzaya çok renkli fırınlanmış biberler,
doğranmış acı kırmızıbiber, dereotu ve tarhun otu gibi taze bitkiler, biraz limon suyu ve manda mozzarella koymayı deneyin. -D.J.

 

Continue Reading
Advertisement

BESLENME

Sporcu beslenmesi nasıl olur?

Umut Doğan Yıldız

-

Sporcu beslenmesi konusunda son zamanlarda değişik öneriler duyuyorsanız eğer, bunların bir kısmını birlikte inceleyelim.

HİNDİSTAN CEVİZİ SUYU

Yüksek kaliteli bir spor salonu size bunlardan ikram edebilir, ancak araştırmacılar hidrasyon için bildiğiniz normal sudan daha iyi olmadığını düşünüyor. Susadınız mı? Sebile yönelin.

AVOKADO

Araştırma üstüne araştırma, meyvenin kalp sağlığına faydalarını doğruladı. Ayrıca yüksek lif içeriği tok tutmaya yardımcı olabilir.

KIVIRCIK LAHANA

Turpgillerden olan bu sebze, âdeta doğanın CrossFit’çisi gibi pek çok şeyi başarır. Vitamin bakımından zengindir ve ayrıca kanserin büyümesini ve yayılmasını önleyebilecek kükürt bileşikleri içerir.

ACAİ ÇİLEĞİ

Bu meyveler sadece antioksidanlarla dolup taşmıyor, aynı zamanda sağlıklı bir antienflamatuvar görevi görüyor. Onları diyetinize dâhil etmek, egzersiz sonrası iyileşmeye yardımcı olabilir ve kas hasarını sınırlayabilir.

KOMBU ÇAYI

Bağırsak sağlığını destekleyici bu içecek, homeopatik sahnenin temelini oluşturuyor. Ancak bilimsel jüri hâlâ yararları üzerinde fikir birliğine varamadı. Tadı da bir acayip.

KİNOA

Bu kadim tahıl, esansiyel amino asitleri içeren eksiksiz bir protein kaynağı. Kas büyümenizi hızlandırmak için beyaz pirinç yerine deneyin.

YEŞİL ÇAY

Yeşil çaydaki kateşinlerin uzun süreli tüketimi metabolik sendromla savaşır (tip 2 diyabetin öncüsü) ve koroner hastalık riskinizi azaltabilir. Demliğin altını yakın.

ISPANAK

Yapraklı yeşillerin kaslara yardım eden demir içeriğine ek olarak, günde bir porsiyon yiyenler üzerinde yapılan bir çalışma, kalp hastalığı riskini yalnızca bir haftada azalttığını buldu.

BADEM SÜTÜ

Mineral içeriği bakımından süt ile karşılaştırılabilir, ancak protein içermez (bu yüzden yine de süt içiyorsunuz, değil mi?). Bir bardak inek sütü, bademden yapılandan beş kat fazla protein içerir.

ÇİYA TOHUMU

Etiket üzerindeki iddialarına rağmen, bu tohumlarda vücudunuzun gerçekten ihtiyaç duyduğu omega-3 türü bulunmuyor. İyi bir lif kaynağı olmakla birlikte, omega almak için yağlı balık yemeniz daha iyi olur.

Devamı

BESLENME

Sebze ve meyve tüketmeden beslenmek

Umut Doğan Yıldız

-

Karbonhidratsız, sebze ve meyve tüketmeden beslenme mevzusuu masaya yatırdık.

Hata: Karbonhidratsız beslenmek

Diyete başlayanların en büyük hatalarından biri karbonhidratlı gıdaları tamamen kesmektir. Bu amaçla sadece ekmeği değil, makarnayı da bırakırlar. Oysa yapılacak en büyük hatalardan biri sıfır karbonhidratla zayıflamaya çalışmak olacaktır çünkü bu besin grubunun yerini alacak başka bir şey yoktur. Şöyle düşünün: Karbonhidrat, anne sütünde bile bulunur ve unutmayın ki anne sütü, hali hazırda dünya üzerindeki en mucizevi besindir!

Düzeltmek için: Burada anahtar kelimeler “kaliteli karbonhidratlar” ve “ihtiyaç oranı!” Kaliteli karbonhidratlardan kasıt tam tahıllı, çavdarlı ekmekler; makarna, bulgur ve esmer pirinç gibi vücuda yararlı gıdalar. Hepsinden önemlisi de şu: Beyin hücreleriniz enerjisini karbonhidratlardan alır ve karbonhidrat tüketmek, aynı zamanda insan psikolojisini de olumlu yönde etkiler.

Hata: Sebze ve meyve tüketmemek

Yukarıda aşırı proteinle beslenmenin zararlarından söz etmiştik. Bunun nedenlerinden biri de sebze ve meyve tüketimindeki azalma… Eskiden yemekten kalkınca ortaya gelen meyve tabaklarına artık rastlanmaz oldu. Sebzeler de günlük yediklerimiz arasından yavaş yavaş çekiliyor. Çünkü beslenmeyi doymakla, tok kalmakla açıklar olduk. Bir de itiraf etmek gerekirse, kimsenin sebzelerle uğraşacak zamanı yok. Tavuğu ızgaraya atıp sofraya getirdiğiniz zaman dilimi sebzelerin yıkanıp temizlenmesine, kabuklarının soyulup doğranmasına anca yetiyor. Hal böyle olunca sebzelerden adım adım uzaklaştık ve meyvelerin yerine hazır satılan meyve suyu ve meşrubatlara yöneldik.

Düzeltmek için: Dünya Sağlık Örgütü’nün önerisi şu: Günde 5-8 porsiyon sebze ve meyve yiyin! Ana öğünlerinizde yediklerinizin biri mutlaka sebze olsun, ara öğünlerde de meyveyi tercih edin.

Devamı

BESLENME

Aşırı proteinle beslenmek

Umut Doğan Yıldız

-

Aşırı protein almak zararlı mıdır? Protein dengesi nasıl olmalı?

Her besin grubunun aşırısını tüketmek yanlış. Proteinle ilgili sorun ise şu: Son 10 yılda aşırı protein tüketimiyle birlikte hem rektum kanseri hem de kolon kanseri olarak tanımlanan kolorektal kanserin de aynı oranda artması, sadece diyet yapanların değil herkesin aşırı protein tüketiminden kaçınması gerektiğinin işareti…

Düzeltmek için: Proteinsiz yaşamaya çalışmanın bir anlamı yok; çünkü proteinin ana görevi, doku ve hücrelerin onarılması… Burada yapılması gereken, doğru miktarı bulmak… Ortalama bir rakam vermek gerekirse, vücut ağırlığınızın her kilosu için günde 0,8-1 gram protein tüketmek yeterli. Diyelim 65 kilosunuz. Bu da demektir ki günde tükettiğiniz protein miktarı en fazla 65 gram olmak zorunda. Peki, hangi proteinleri tüketeceğiz? Öncelikle tükettiğiniz kırmızı et miktarı, haftada 2-3 üç defadan fazla olmamalı. Tavuk, balık, hindi eti de diğer protein kaynakları olarak diyetinizde yer almalı. Daha da önemlisi mercimek, karabuğday, kuru fasulye,Antep fıstığı, kabak çekirdeği gibi bitkisel protein kaynaklarına yönelmelisiniz. 

Devamı

Popüler

 

www.pilioo.com