Bizi Takip Edin

BESLENME

SAĞLIKLI YİYECEKLERDEN DAHA ÇOK KEYİF ALMANIN 6 YOLU

-

 

healthBu ipuçlarıyla çikolatalı keklerden lahanaya geçişinizi kolaylaştırın. 

Eğer yediğiniz sebzeler sadece halka şeklinde ve yağda kızarmışsa benchte hangi sayıyı yakaladığınız çok önemli değil. Doğru beslenme olmazsa antrenmanlar neredeyse işlevsiz kalacaktır. Fakat kruvasanlardan turpgillere geçiş de kolay gerçekleşmeyebilir. Antrenman sonrası kendinizi TV karşısında, internetten yakınlardaki fast food restoranlarının menülerine bakarken bulabilirsiniz. Aynı kaslarınız gibi iştahınız da eğitilebilir. Bu önerilerimizle daha sağlıklı yiyecekleri daha lezzetli hale getirmeniz kolaylaşacak.

Göz zevki önemli

Gökkuşağının tadına bakılmaz mı? Journal of Consumer Research’de yayınlanan bir araştırmaya göre renkli sebzelerden oluşan tabaklar daha cazip ve tatmin edici oluyor ve %22 oranında daha az kalori almanızı sağlayabiliyor. Renkli şekerlerlemeler yemek yerine renkli sebze tabaklarını düşünün.

Ruh halinizi ayarlayın

Televizyon karşısında yenen yemekleri daha sofistike bir soundtrack’e sahip yemeklerle değiştirin. Oxford Universitesi’nde yayınlanan bir araştırmaya göre rahatlatıcı müzikler yemeklerin daha az tatsız hissedilmesini sağlıyor. Brokolinizi yerken uygun bir albümü tercih edin, Game of Thrones’u sonra da izleyebilirsiniz.

Sıcak mı soğuk mu?

Journal of Sensory Studies’de yayınlanan araştırmaya göre tatlı aromaları algılamamızı sağlayan  TRPM5 reseptörü yemekler daha sıcak olduğunda beyne daha güçlü elektrik sinyalleri yolluyor. Yapılabilecek en doğru şey çeşitli yemek pişirme yollarını deneyip hem emek vermek hem de kendi damak tadınıza uygun yemekleri kendiniz yaparak keşfetmek. Soğuk havuçlara evet; ama soğuk yulaf lapasına hayır!

Tekrar tekrar deneyin

Annenizin çocukken size zorla yedirdiği yeşillikleri düşünün. Aslında anne doğrusunu yapıyordu. Appetite’da yayınlanan makaleye göre aynı tadı tekrar tekrar aldığınızda sebzelere olan sevginiz ve alışkanlığınız gelişiyor. Belki 10 kez deneyecek ve biraz zorlanacaksınız ama 1 ay içinde de değişiklikleri hissetmeye başlayacaksınız. Bir tabak daha ıspanak alır mısınız?

Kötü bir alışkanlık

Yemekten önce göreceğiniz leziz yemek fotoğrafları öğününüzün tadını arttırabilir. Üzülmeyin internette çok da dolaşmanıza gerek yok, anahtar kelime: ‘food porn’. PLoS ONE’ın araştırmasına göre Instagrama girip yemek fotoğrafları arasında biraz dolaştığınızda, algılarınızın etkisiyle önünüze gelen yemeği de daha keyifle yiyeceksiniz.

Çalışmak lazım

Antrenman sonrası yemeğinizin günün en güzel yemeği olması tesadüf değil. Johns Hopkins Üniversitesi öncesinde çalışılan, emek verilen yemeklerin daha lezzetli hissedildiğini söylüyor. Gidip bahçelerden sebze toplamanıza gerek yok tabi ki, fakat evinize vereceğiniz sipariştense markete kısa bir yürüyüşle gidip alışveriş yapmak ve istediğiniz yemekleri de kendinizin hazırlaması yediğinizden daha çok keyif almanızı sağlayacak.

BESLENME

Besleyici sporcu sandviçi

Umut Doğan Yıldız

-

Sporcu beslenmesi ve sporcu tarifleri konusunda ihtiyacınız olacak bilgileri vermeye devam ediyoruz. İşte avokadolu sandviç tarifi.

MALZEMELER

1/ Tam Buğdaylı ve Çiya Tohumlu sandviç ekmeği

2/ Kaşar peyniri, dilimlenmiş

3/ Avokado, dilimlenmiş

4/ Lahana, dilimlenmiş

5/ Dereotu

Haydari Sos:

Tereyağı

Kuru nane

Süzme yoğurt

Tam yağlı yoğurt

Sarımsak (isteğe bağlı)

Tuz

YAPILIŞI

Orta ateşte biraz tereyağı eritin ve içine uygun miktarda naneyi ve isteğe bağlı olarak az sarımsağı ekleyin. Yağı yakmadan biraz kızdırıp altını kapatın. Yakın miktarlarda süzme yoğurt ile tam yağlı yoğurdu karıştırın ve tereyağlı nane ve tuzu karışıma katın. Haydariniz hazırdır.İki dilim ekmeğin arasına haydariden sürün. Avokadoyu ikiye bölün, çekirdeğini çıkarıp soyun ve dilimleyin. Avokadolarla birlikte isteğinize göre dilimlenmiş kaşar peyniri, lahana ve ek olarak biraz dereotunu bir dilim ekmeğin üzerine koyun. Haydari sürülmüş ikinci dilimi de sandviçinizin üzerine kapatın. Malzemelerin sabit kalması için sandviçinizi streç filme sararak taşıyabilir ve tüketebilirsiniz.

Devamı

BESLENME

Yeşil humuslu çavdarlı sandviç

Umut Doğan Yıldız

-

Sporcu beslenmesi konusunda kafası karışık olanlara, evde hazırlanacak sporcu yemekleri, sporcu tarifleri ve pratik sandviç önerileri sunmaya devam ediyoruz.

MALZEMELER

1/ Çavdarlı sandviç ekmeği

2/ Marul

3/ Beyaz soğan, halka doğranmış

4/ Kaşar peyniri

5/ Domates, dilimlenmiş

6/ Soya filizi

Yeşil Humus Sos:

50 gram bezelye

25 gram edamame yeşil soya fasulyesi

1 yemek kaşığı susam yağı

Yarım çay kaşığı toz zencefil

YAPILIŞI:

Humusu hazırlamak için malzemelerin hepsini blenderdan geçirin. Bezelyeler yağ kaybı ve enerji dengesini destekleyen bakır ve manganez yönünden zengindir ve edamame de protein içeriğini artıracaktır.Ekmeklerinizin birer yüzüne humus karışımını sürün. Hazırlamış olduğunuz diğer tüm malzemeleri arasına ekleyerek sandviçinizi tamamlayın.

Devamı

BESLENME

Yeni sporcu sandviç tarifi

Umut Doğan Yıldız

-

Evinizde hazırlayıp, işe, okula, dışarı götürebileceğiniz kolay ve besleyici sporcu sandviçleri tariflerine devam ediyoruz.

Sporcu tarifleri, sporcu beslenmesi konusunda daha fazla bilgi almak için beslenme kategorimizi tıklayın.

Sandviç için malzemeler

1/ Çok Tahıllı ve Siyez Buğdaylı ekmek

2/ Salatalık, küp doğranmış

3/ Domates, küp doğranmış

4/ Beyaz peynir, küp doğranmış

5/ Fındık turp, ince, yuvarlak doğranmış

6/ Yeşil zeytin, küp doğranmış

Guacamole Sos tarifi:

Yarım olgun avokado

Çeyrek yemek kaşığı yeşil limon veya limon suyu

Yarım yemek kaşığı kırmızı soğan, ince doğranmış

Yarım yemek kaşığı kişniş, iyice doğranmış

Yarım yeşil acı biber, iyice doğranmış (isteğe bağlı)

Tuz

Karabiber

YAPILIŞI

Bir dilim çok tahıllı ekmeğin üzerine, guacamole için verilen malzemeleri blenderdan geçirerek sos olarak hazırlayıp sürün. Geriye kalan malzemeleri de ekmeğin üzerine koyup tuz, karabiber ve dilediğiniz baharatla tatlandırın. Açık sandviç, düşük karbonhidrat almanızı sağlayacak ve mükemmel lezzetin yanında avokadodaki sağlıklı yağı da almanızı sağlayacaktır.

Devamı

Popüler