Bizi Takip Edin

BESLENME

SAĞLIKLI ATIŞTIRMALIKLAR

-

 

İster kaslanma ister zayıflama olsun amacınıza hizmet eden sağlıklı bir atıştırmalık her zaman vardır.

1

Wasabili bezelye

Ne için? Antrenman sonrası

Ülkemizde de satılan bu bayır turpu aromalı Japon çerezi, baharatlı tadının yanı sıra, sindirim sisteminize yardımcı olmasıyla da ünlü. Japonya’da yapılan dokuz yıllık bir araştırmanın sonucuna göre, HDL (iyi kolestrol) seviyenizi azaltmadan, LDL (kötü kolestrol) seviyenizi düşürerek, kalp krizi riskinizi azaltıyor. Kurutulmuş bezelyeler ayrıca iyi bir protein ve lif kaynağı.

2

Kurt üzümü

Ne için?Sağlıklı ve uzun ömürlü bir hayat

‘Goji berry’ adıyla da bilinen bu kırmızı bitkilerde bulunan antioksidanlar, vücudunuzdaki serbest radikalleri hedef alarak, kalp krizi ve kanser riskini azaltıyor. Ayrıca, Hong Kong’da yapılan bir araştırmaya göre, antioksidan özelliği sayesinde sarı nokta hastalığının neden olduğu kalıcı görme kayıplarına karşı gözlerinizi koruyor. Beslenme uzmanı Stephanie Moore, dünyada besin değeri en yüksek gıdalardan biri olduğunu belirterek, “Hipofiz bezini tetikleyip büyüme hormonu üretmesini sağlıyor. Bu da enerjinizin artmasına ve yıpranmış olan dokuların onarılmasına yardım ediyor” diyor.

3

Kuru yemiş

Ne için? Antrenman öncesi, antrenman sonrası, zayıflama

Kuru yemiş dünyasından özellikle ceviz, badem ve Brezilya fındığı, kas gelişimi ve onarımı için muhteşem birer protein kaynağı. Ayrıca yüksek tansiyonu düşüren omega-3 asitleri bakımından da zenginler. Dahası, zayıflamak isteyenler için bir avuç çerez açlığı bastırmak için birebir. Amerika’da yapılan bir araştırmaya göre, kuru yemişler bazal metabolizmayı yüzde 11 oranında artırabiliyor.

4

Kurutulmuş et

Ne için? Antrenman sonrası, yağ yakımı

Kurutulmuş etler lezzetlidir, besleyicidir ve her yere yanınızda götürebilirsiniz. İngiliz beslenme uzmanı Stephanie Moore, “Protein deposu olan doymuş yağ oranı düşük kuru etler, sağlıklı omega-3 yağları, çinko, B12 vitamini ve demir içerir” diyor. Harvard Üniversitesi Tıp Fakültesi’nde gerçekleştirilen bir araştırmaya göre, vücudumuz yüksek proteinli besinleri sindirirken daha fazla kalori yakıyor. Böylece zayıflamamıza da yardımcı oluyor.

5

Lor peyniri

Ne için? Gece yarısı atıştırması

Kas gelişimi ve kemik sağlığı için çok önemli olan kalsiyum, lor peynirinde bolca bulunuyor. Diyetisyen Stephanie Moore, yapılan egzersizler sonrası kas onarımı ve gelişimi için gerekli olan glutamin bakımından da lor peynirinin zengin olduğunu belirtiyor. Finli araştırmacılar, kalsiyum yönünden zengin olan süt ürünlerinin vücutta yağ yakımını hızlandırdığını ortaya çıkardı.

6

Patlamış mısır

Ne için? Yağ yakımı

Yüksek oranda lif içeren patlamış mısır, midenizi tok tutuyor. Ancak tuzsuz, yağsız ve şekersiz olarak tüketmeniz şart. Ayrıca patlamış mısır kan şekeri değerini sabit tutuyor. Hatta kanseri önleyici özellikler taşıyor. Scranton Üniversitesi’nde yapılan ve tam tahıllı atıştırmalıkların test edildiği bir araştırmada, patlamış mısırın en yüksek seviyede polifenol antioksidanları içeren atıştırmalık olduğu ortaya çıktı.

7

Susam

Ne için? Yağ yakımı

Bir avuç susamda, kandaki kolesterol seviyesini ve tansiyonu düşüren tekli doymamış yağlar, protein ve mineral bulunur. Enerji üretimi için büyük önem taşıyan demirden de bol miktarda barındırır. Kanada’da yapılan bir araştırmaya göre, susam tohumunu portakal gibi C vitamini yönünden zengin gıdalarla beraber yerseniz, vücudunuz demiri daha kolay özümsüyor.

8

Süzme yoğurt

Ne için? Antrenman sonrası

Yoğurdun süzülmesi, sütte bulunan bir protein türü olan kazeinin yoğun olarak toplanmasına yol açıyor. Kaliforniya Üniversitesi’ndeki araştırmacılara göre, kazein vücudun kendi başına üretemediği temel aminoasitlerin tamamını içeriyor. Yoğurtla birlikte taze yaban mersini yiyerek, antienflamatuvar ve antioksidan etkilerinden faydalanabilirsiniz.

9

Zeytin

Ne için? Antrenman sonrası

Kahvaltı soframızın vazgeçilmezi olan zeytinler, birlikte hücre hasarına karşı müthiş bir koruma sağlayan tekli doymamış yağ ve E vitamini yönünden oldukça zengin. Barselona Üniversitesi’nde yapılan bir araştırma, kolon kanserine karşı önleyici bir etkileri olduğunu da ortaya koydu. Fransa’da gerçekleştirilen bir araştırmaysa, kemik erimesi riskini azalttıklarını tespit etti. Yeşil zeytinler daha fazla sodyum içeriyor. Bu yüzden siyah zeytinleri tercih etmelisiniz.

 

BESLENME

Mandalinanın 10 faydası

Umut Doğan Yıldız

-

Mandalinanın vücuda faydaları nelerdir? İşte kış aylarının vazgeçilmez meyvesi mandalinanın sağlık açısından olumlu etkileri.

Kış aylarının vazgeçilmezi ve turunçgillerin baş tacı olan mandalina C vitamini başta olmak üzere içerdiği A, B vitaminleri, kalsiyum, lif, potasyum, demir, fosfor ile tam bir sağlık deposu. Bağışıklık sistemini güçlendirmekten kanser riskini düşürmeye, iştah kontrolünü sağlamaktan yüksek kan basıncını önlemeye kadar sağlığımız üzerinde pek çok önemli faydalar sağlıyor.Bu nedenle sofralarımızda düzenli olarak bulunmayı fazlasıyla hak ediyor. Ancak mandalinanın faydalarından en etkili şekilde yararlanmak için bazı kurallara dikkat etmek gerekiyor. Örneğin bol gözenekli bir kabuğa sahip olan mandalina diğer turunçgillere göre daha çabuk su kaybettiği için aldıktan sonra 2-3 gün içinde tüketmeniz biyo yararlılığı açısından önemli. Beslenme ve Diyet Uzmanı Müzeyyen Çelik mandalinanın sağlığımız üzerindeki önemli yararlarını anlattı, tüketirken nelere dikkat etmemiz gerektiği konusunda önemli uyarılarda bulundu!

Bağışıklık sistemini güçlendiriyor

Zengin C vitamini içeriği ve flavonoidler sayesinde bağışıklık sisteminin güçlenmesine katkı sağlıyor.

Yeni hücrelerin oluşumunu destekliyor

B vitamininden de oldukça zengin olan mandalina vücutta DNA ve RNA oluşumunda görev alarak yeni hücrelerin oluşmasını destekliyor.

Kansere kalkan oluyor

İçeriğindeki folat sayesinde kansere yol açabilecek DNA değişikliklerini önleyerek akciğer, meme, kolon, yemek borusu ve mide kanseri gibi bazı kanser türlerinin gelişimini önlemede etkili oluyor.

İştah kontrolünü sağlıyor

İçeriğindeki çözünür lif olan pektin daha uzun süre tokluk sağlıyor. Yapılan çalışmalara göre, mandalina obezite sorunu olan kişilerde iştah kontrolüne katkıda bulunarak kalori alımını azaltıyor.

Yüksek kan basıncını önlüyor

Mandalinanın potasyum içeriğiyle yüksek kan basıncını önleyerek kalp krizi riskini azalttığı da, yapılan çalışmalar sonucunda tespit edilen faydaları arasında yer alıyor. Beslenme ve Diyet Uzmanı Müzeyyen Çelik ayrıca içeriğindeki flavonoidler sayesinde kolesterolün düşmesinde de etkili olduğunu belirtiyor.

Kemik erimesine karşı etkili

Potasyum aynı zamanda kemik sağlığı için de gerekli olan bir mineral. Mandalina içerdiği potasyum ve A vitamini sayesinde sağlıklı kemik gelişiminin sağlanmasında ve kemik erimesinin önlenmesinde etkili oluyor.

Yaraların daha hızlı iyileşmesine katkı sağlıyor

Mandalinada bolca bulunan C vitamini vücutta kollajen sentezi için önemli. Kollajen yaraların hızlı iyileşmesini sağlıyor.

Demirin emilimini artırıyor

C vitamini aynı zamanda besinlerle alınan demirin vücuttaki emilimini artırıyor.

Göz hastalıklarını geciktirebiliyor

Mandalinada bolca bulunan A vitamini göz sağlığı için de önemli. A vitaminin yeterli alınması başta gece körlüğü olmak üzere makula dejenerasyonu ve katarakt oluşumunu geciktiriyor.

Kan şekeri dalgalanmalarına karşı etkili

Mandalinada bulunan flavonoidler diyabetle savaşmada da rol oynuyorlar. Flavonoidler hastalığa neden olan molekülleri nötralize eden antioksidanlar. Uygun porsiyon tüketildiğinde (1 porsiyon meyve=2 küçük mandalina) kan şekerindeki dalgalanmaları önleyerek tatlıya olan ihtiyacı azaltıyor.

Devamı

BESLENME

Doğal Kolajen: İlikli Kemik Suyu

Umut Doğan Yıldız

-

Sağlıklı beslenmenin temel taşlarından biri de ilikli kemik suyu tüketmek.

Gurvita İlikli Kemik Suyu antibiyotik,hormon, GDO kontrollü hayvanların ilikli kemikleri kullanılarak özel bir pişirme tekniği ile taze, jöle kıvamında hazırlandı.  Sağlıklı cam kavanozlarda soğuk zincir ile Migros,Macro Center  mağazalarında kasap bölümünde +4 derece dolaplarda ayrıca, markanın internet sitesinde satışa sunuldu.

Aynı şekilde taze, jöle kıvamında Paça,Kelle Paça, İşkembe Çorba çeşitleri de Gurmeler için satışa..

Şifa kaynağı İlikli Kemik Suyu ve sakatatçorbalarını neden kullanmalıyız?

  • Yüksek Protein, Kolajen, Amino Asit içerir,
  • Bağışlıklık sisteminin güçlenmesi
  • Çocuk gelişimi
  • Güçlü kemikler ,
  • Eklem, kıkırdak, bağdoku sağlığı ,
  • İlik üretimi ,
  • Sağlıklı kan,
  • Damar sağlığı,
  • Cilt, saç, tırnak, diş sağlığı ,
  • Selülit tedavisi ,
  • Güç ve kas gelişimi ,
  • Yaşlanma karşıtı ,
  • Kilo kontrolü ,
  • Kireçlenme ,
  • Romatizmal hastalıklar,
  • Sedef hastalığı ,
  • Yaraların iyileşmesi , 
  • Bulaşıcı hastalıklar , 
  • Sindirim bozuklukları ,
  • Akıl, beyin, sinir sistemi hastalıkları , 
  • Ağrı ve iltihapları azaltma,
  • İyi uyku.

Devamı

BESLENME

Sindirim hızlandırıcı smoothie

Umut Doğan Yıldız

-

Diyetisyen Yrd. Doç. Dr. Gamze Şanlı Ak’ın hazırladığı enfes smoothie tariflerine bir yenisi daha eklendi: Sindirim hızlandırıcı smoothie

Gamze’nin Fit Notu: Polen, bilinen en eski doğal besin takviyeleri arasında yer alır. Polenin en büyük özelliği doğal bir alerji önleyici olmasıdır. Fiziksel performansın artırılmasında kullanılır.

MALZEMELER
3 orta boy taze kayısı
Yarım orta boy şeftali
Çeyrek papaya
3 yemek kaşığı süzme yoğurt
1 yemek kaşığı chia tohumu
1 tatlı kaşığı şekersiz ham kakao

Süslemek için
1 çay kaşığı polen

YAPILIŞI
Chia tohumunu, ham kakao ve yarım çay bardağı suda bekletip şişirerek chia pudingi hazırlayın. Smoothie yapımı için kalan tüm malzemeleri blender’a veya mutfak robotuna aktarın. Kıvamlı hâle gelene dek karıştırın. Kâseye smoothie ekleyip üzerine chia puding koyun ve süsleyin.

Devamı

Popüler