Bizi Takip Edin

SAĞLIK

SAĞLAM BiR UYKU ÇEKiN

-

 

Uyurken koyun saymanın modası geçti. Başınızı yastığa stres içinde koyup, vakitli vakitsiz uyanıyorsanız bu reçeteye ihtiyacınız var.

Birkaç saatlık uykudan sonra gözlerinizi gecenin karanlığına
açıyorsanız veya bir türlü uykuya dalamıyorsanız, parasomnia belirtileri
yaşıyor olmanız olası. Bu hastalığı daha önce duymamış olabilirsiniz ama
sandığınızdan çok daha yaygın. 2005 yılında ABD’de bulunan National
Sleep Foundation’ın yürüttüğü bir ankette, yetişkinlerin yüzde 75’inin
uyurgezerlik dahil pek çok uyku problemi yaşadığı ortaya çıkmıştı.
Konu sağlıklı bir uykuya geldiğinde, Slasher tarzı korku filmlerindeki
kurbanlar gibi kendimizi tehlikeye atan ölümcül hatalar yapabiliyoruz.
(Sahiden, neden gece yarısı tek başlarına gezerler ki?) Arizona Üniversitesi,
tamamlayıcı tıp dalında uyku ve rüya üzerine uzmanlaşan Prof. Dr.
Rubin Naiman, en büyük hatamızı şöyle açıklıyor: “İnsanlar çok fazla kafein
almalarına rağmen sabaha kadar deliksiz uyuyabileceklerini sanıyor.”
Oysaki çoğu zaman asıl suçlu saat 5’te içtiğimiz
fazladan espresso değil. “Delta Uyku Sistemi”
adındaki sesli uyku ilacının yaratıcısı olan araştırmacı
Jeffrey Thompson, çoğu uyku probleminin
temelinde yaşadığımız stresin yattığını
belirtiyor: “Sinir sistemimiz kısa koşular için
yaratılmıştır. Ama biz tam bir stres maratonu
içinde koşuyoruz. Yatağa endişe içinde girdiğimiz
zaman gecenin bir yarısı uyanma ihtimalimiz de
oldukça yükseliyor.” Hepimiz böyle bir gecenin
sabahında ortalıkta ruh gibi dolaşıyoruz. Bununla
başetmek için de tabii ki kahve içiyoruz!
Uyurken koyun saymanın modası geçti. Günlük yaşantınızda yapacağınız birkaç basit değişiklik, biraz meditasyon, tuhaf ama işe yarayan birkaç taktik ve bakış açınızda yapacağınız ufak ayarlamalarla uyku konusunda Garfield ile yarışmanız bile mümkün.

Sayfalar: 1 2 3 4 5 6 7 8

SAĞLIK

Temizlik yaparken dikkat edilmesi gerekenler

Umut Doğan Yıldız

-

Temizlik yaparken dikkat edilmesi gerekenler nelerdir hiç merak ettiniz mi? İşte detayları veriyoruz.

  • Temizlik yaparken, hava yoluyla yayılan polenleri ve alerji yapan maddeleri evinizden uzaklaştırmak için klima filtrelerini temizleyin, havalandırma kanallarının tozunu dikkatlice alın.
  • Neleri atacağınızı gözden geçirirken ilaç dolabını da ihmal etmeyin. Tarihi geçmiş ve bozulmuş ilaçları derhal atın. Böylece hem yanlış ilaç kullanımına bağlı riskleri bertaraf etmiş olursunuz hem de dolabınızda yer açılır.
  • Bodrumu, ardiyeyi ya da garajını temizlerken artık boya, solvent, tiner, makine yağı gibi zehirli maddeleri taşıyan eski teneke kutuları bir kenara ayırın. Diğer çöplerden ayrı olarak zehirli atık konteynerlerine atın.
  • Aynı şekilde lavabo altlarını, dolapları kontrol edip zehirli olabilecek eski temizlik malzemelerinden kurtulun.
  • Banyo, tuvalet gibi ıslak ve nemli alanlardaki küf ve mantarları zehirli madde içermeyen temizleyicilerle temizleyin. Mantar ve küf hassasiyeti olan kişilerde alerjilere hatta daha ciddi hastalıklara sebep olabilir.
  • Düşmelere ve kazalara engel olmak için halı ve kilimlerinin kaymasını engelleyen tabanlıkların sağlam olduğunu kontrol edin, eskiyenleri değiştirin.
  • Çocuklarının oynadığı alanlarda ya da arka bahçenizde kazalara sebep olabilecek kırık korkuluk, çit, merdiven ve açıkta kalmış inşaat artıklarını ortadan kaldırın.
  • Havyan besliyorsanız hijyen konusunda daha dikkatli olmanız gerekir. Çünkü dışarıdan eve giren bir köpek ya da kedi eve mikrop taşıyabilir, böylece evin hijyeni bozabilir.

Devamı

SAĞLIK

Alkol kilo yapar mı?

Umut Doğan Yıldız

-

Alkol ve kilo ilişkisini inceliyoruz. Alkol kilo yapar mı?!

Bilim insanları genelde alkolün zararları üzerine daha çok dikkat çekiyor; ancak alkollü içeceklerin günlük kalori alımına ne kadar etki ettiği pek fazla incelenen bir konu değil. Araştırmacılar, 2007 – 2010 yılları arasında National Health and Nutrition Examination tarafından yapılmış anketleri inceleyip alkol ve kalori arasındaki bağlantıya bakmış. Sonuçta erkeklerin yüzde 30’unun, kadınların ise yüzde 18’inin her gün alkol aldığı tespit edilmiş. Bu kişilerin aldığı günlük kalorinin yüzde 16’sı alkollü içeceklerden geliyor. Her gün (çok az bile olsa) içki içmek, zaman içinde kilo almana sebep olur. St. Louis’deki Washington Üniversitesi’nin Beslenme Bölümü Direktörü Connie Diekman’e göre, her gün normal alınan kalorilere bir 100 kalori de alkolden eklemek, yılda fazladan beş kiloya tekabül ediyor.

DÜŞÜK KARBONHİDRATLI DİYETLER

Düşük karbonhidratlı diyetler popülerliğini devam ettiriyor. Yapılan araştırmalar da bunların altı ya da 12 aylık süreçlerde düşük yağlı diyetlerden daha etkili olduğu yönünde. Ancak bu çalışmalar, bu tür diyetlerin uzun vadedeki etkilerini değerlendirme konusunda yeterli değil. Sadece insülin direnci olan kişilere faydaları biliniyor. Elde edilen bazı veriler, kardiyovasküler hastalıklara yakalanma riskinin artması ile düşük karbonhidratlı diyetler arasında bir bağlantı olduğunu gösteriyor ancak daha fazla araştırmaya ihtiyaç var.

Devamı

SAĞLIK

Soğan keserken gözler nasıl korunur

Umut Doğan Yıldız

-

Soğan oldukça faydalı bir besin ancak keserken gözleri yaşlar içinde bırakabiliyor. Peki soğan keserken gözler nasıl korunur?

Sarımsak ve soğan sağlığın için oldukça faydalıdır. Doktor Matthew Kadey, bu ayki hikayesinde sarımsak ve soğanın göğüs ve kolon kanseri riskini azalttıklarından ayrıca C Vitamini ve kesretin gibi antioksidanlar içermeleri nedeniyle yaşlanmayı geciktirdiğinden ve hastalıklara karşı savunma sağladıklarından bahsediyor.

Ancak bu kadar faydalı özelliğe sahip olmalarına karşın koku bakımından gerçekten rahatsız ediciler. Ayrıca seni ağlatabilirler. Kadey, bunun nedeninin içeriklerinde bulunan sülfür olduğunu söylüyor. Aynı madde soğanı keserken gözlerinin yanmasına da neden olur. Bunu önlemek istiyorsan işte sana bir tavsiye: Soğanları kesmeden önce bir miktar soğut. Böylece sülfürün havaya yayılma süresini uzatmış olursun ve gözlerin yanmaz.

Devamı

Popüler

 

www.pilioo.com