Connect with us

FITNESS

4 HAREKETLE GÜÇLEN

Published

on

Güçlenmek için tek ihtiyacınız olan şey bir dambıl ve  15 dakikalık süre.

Yoğun iş ve şehir hayatı yüzünden antrenmanınız için yeteri kadar vakit ayıramadığınız oluyordur. Eğer vaktinizin sınırlı olduğu günlerde antrenman yapmayınca kendinizi kötü hissediyorsanız, yoğunluğunuz yüzünden o günü boş geçirmek sizi yıldırmasın. Tek dambılla ara vermeden yapacağınız bu antrenmanla kısa süre çalışsanız da formunuzu fazlasıyla koruyacaksınız. Kaliforniya’da bulunan Results Fitness’in sahibi olan Amerikalı antrenör Alwyn Cosgrove, bütün kaslarınızı çalıştıracak bu antrenmanı set aralarında ikişer dakika dinlenerek üç ya da dört tur olarak yapmanızı öneriyor. Sonuçları almaya başlayınca bize hak vereceksiniz.
Talimatlar  Her hareketi aralarda dinlenmeden bir tur olarak yapın. Turu bitirdikten sonra 2-3 dakika dinlenin ve sonraki tura geçin. Toplamda 3-4 tur yapmalısınız.

1-1

Dambıl swing

Ayaklarınız omuz genişliğinde açıkken iki elinizle tam önünüzde bir dambıl tutun. Squat hareketi yaparken dambılı bacaklarınızın arasına alın. (Önkolunuz üst bacağınızın iç kısmına değsin.) Doğrulurken aynı zamanda ağırlığı da başınızın üstüne doğru iki elinizle kaldırın. Bu, bir tekrar demek. Toplam 10 tekrar yapın.

2-1

Squat pres

Ayaklarınız omuz genişliğinden biraz daha açık olacak şekilde, ayak parmaklarınız hafif dışa dönükken iki elinizde birer dambıl tutun. Kollarınız bu sırada aşağıya sarkık olsun. Dambıl yere değene kadar squat hareketini yapın. Şimdi, doğrulurken aynı anda kollarınızı başınızın üstüne doğru kaldırın. Bu hareketi toplam 10 tekrar yapın.

3-1

Rotasyon twist

Sağ elinize bir dambıl alın. Belinizden aşağı sarkıp, eğilerek row pozisyonuna geçin. Bu sırada sağ kolunuz yere dik gelmeli. Sol bacağınız da sağın bir iki adım önünde olmalı. Şimdi, dambılı göğsünüze doğru çekerken omuzlarınızı da sağa doğru döndürün. 10 tekrar yapın ve dambılı diğer elinize alarak hareketi tekrarlayın.

4-1

Tirbuşon

Önce klasik squat pozisyonu alarak harekete başlayın. İki elinizle bir dambılı sağ ayak bileğinizin dış tarafına doğru götürün. Doğrulurken, gövdenizi döndürün. İki elinizle ağırlığı sol kulağınızın yanına doğru kaldırın. Tekrar başlangıç pozisyonuna dönün ve hareketi tekrarlayın. Her iki tarafa doğru toplam 10 tekrar yapmalısınız.

 

Devamı
Advertisement

FITNESS

Kilo vermek isterken fenomen oldu

Umut Doğan Yıldız

Published

on

Lise sırasında kilo almaya başlayan Tara Frost, kilo vermek için spor salonuna yazıldı ve hiç tahmin etmediği şekilde fenomen bir fitness model haline geldi.

Doğum Yılı: 1987

Milliyet: Amerikan

Kaslı kadınlar dosyamızın bugünkü konuğu:Tara Frost

Tara Frost, önceleri vücudunda aşırı yer kaplayan yağlarını kaybetmenin yollarını aramaya, beslenme ve eğitim hakkında araştırma yapmaya başladı. Sonunda, bir spor salonuna yazıldı ve orada ne yapılacağı hakkında neredeyse hiç bilgisi yoktu. Zamanla doğru beslenme ve doğru antrenmanla birlikte kilo veren Tara, şimdilerde instagramın keşfet özelliğini sömürüyor.

Şöhrete Yükseliş

Birkaç yıllık çalışma ve diyet sonrasında Tara, CrossFit ile ilgilenmeye başladı. Fitness ve CrossFit‘e yolculuğuna başladığından beri Tara giderek büyüyen hayran kitlesiyle başarılı bir isim haline geldi.  

Uzun vadeli hedefinin ne olduğu sorulduğunda Tara, eğitim ve beslenme konusunda daha fazla bilgi edinmek ve gelişmek istediğini belirterek, müşterilerine en iyi kalitede eğitimi sunabilmeyi istediğini söylüyor.

Spor programı

Tara her zaman egzersizlerini değiştirdiğini, sürekli olarak yeni tip antrenmanlar denediğini belirtiyor. Ona göre fiziksel gelişmenin en iyi yolu vücudu şaşırtmak.

Tara genellikle spor makineleri kullanmadığını söylüyor. Direnç bantları, vücut ağırlığı ve serbest ağırlıklar kullanarak açık bir zemin üzerinde egzersiz yapmaktan keyif aldığını da ekliyor.

Kardiyo söz konusu olduğunda, Tara, StairMaster ve Spin bisikletlerinde Yüksek Yoğunluklu Interval Eğitimi yapmayı tercih ediyor. Bunun, fazla vücut yağını hızlıca yakmanın en iyi yolu olduğuna inanıyor.

Devamı

FITNESS

Pes etmeyen fitness model

Umut Doğan Yıldız

Published

on

Portekiz’de doğan Carol Benedetti bir süredir instagramın en ünlü fitness modellerinden biri olarak anılıyor.

Okulunu bitirdikten sonra fizyoterapist olarak çalışan Carol Benedetti,bu işi bırakıp fitness modelliğe soyundu.

Başlarda CrossFit ile yola başladığını söyleyen Carol Benedetti, bu tutkuyu farklı alanlara da taşıyarak instagram ünlüleri arasında yer almayı başardı.

Doğum Tarihi: 1993

Milliyet: Portekiz

CrossFit, fitness, halter gibi çeşitliliği bir arada barından antrenman programının kendisini geliştirdiğini söyleyen instagram fenomeni fitness model, bu programların yıldan yıla kendisini daha da geliştirdiğini ifade ediyor.

Devamı

FITNESS

Hem sağlıklı hem kaslı olmak!

Umut Doğan Yıldız

Published

on

Bu ayki sayımızın kapağını süsleyen adam, bunu başarmak için çok sıkı çalıştı. Onun öğrendiklerinden yola çıkarak yolculuğunuzu aynı yerde sonlandırın.

Kişisel antrenör Hendrik Hoogenboezem’in bir görevi var. Hoogenboezem vücudunun yüzde yüz sağlıklı, yüzde yüz fit olmasının yanında mümkün olduğunca kuvvetli olmak istiyor. Geçtiğimiz yedi yıl boyunca çok sıkı çalışan Hoogenboezem, pizza ve çöreklerden feragat ederek spor salonunda vakit geçirdi. “Men’s Health’e kapak olmak uzun vadede en büyük hedefimdi. Bunu başardığımda ise bu uğurda vazgeçtiğim her şeye değdi,” diyor. Hayatınızı değiştirmeye karar vereceğiniz anı hâlâ bekliyorsanız, okumaya devam edin.

Altılı karın kası programı! TIKLAYINIZ

Kişisel Bir Planlamayla Başlayın

Hoogenboezem haftanın altı ya da yedi gününü spor salonunda antrenman yaparak geçiriyor. Odak noktası ise ağırlık antrenmanları. Squat, dumbbell chest press, kettlebell swing ve pulldown gibi hareketleri birlikte uygulayarak sonuç alan Hoogenboezem, ağırlık antrenmanlarının herkese uygun olmadığının bilincinde. Bu nedenle herkese yapmayı sevdiği şeyleri yapmasını öneriyor. “Koşu ya da hiking yapmayı seviyorsanız, bunları bir hobi olarak yapabilir ve fit kalırken eğlenebilirsiniz,” diyor.

Partnerinize Güvenin

Hoogenboezem daima elinden gelenin en iyisini yapmak için uğraşıyor. Buna arkadaşlarına ettiği yardımlar da dâhil. İyi bir antrenman partnerine sahip olmanın iki tarafı da kendini zorlamaya teşvik ettiğini söyleyen Hoogenboezem, “Aynı zamanda sert bir antrenmanı çıkarmanıza yardımcı olacak bir dostunuz olduğunu bilirsiniz,” diyor. Partnerinizi seçerken antrenmanlarınızı en az sizin kadar ciddiye aldığından emin olun.

Kürek çekerek kas kazanma programı! TIKLAYINIZ

Temiz Beslen, Yağsız Kal Hoogenboezem günde 6 ya da 7 kez yemek yiyor ve öğünlerindeki kilojulleri düşük tutarken besin değeri yüksek gıdaları tüketmeye özen gösteriyor. “Vücudunuzu uygun şekilde beslerseniz buna karşılık verecek ve size teşekkür edecektir,” diyor. Başarılı sporcunun protein kaynakları ise sığır eti, tavuk ve somondan oluşuyor. Bu şekilde beslenerek yağ yakımı adına kardiyoya ihtiyaç duymayan Hoogenboezem, “Disiplinim ve beslenme planım yağsız kalmamı sağlıyor. Sıkı bir ağırlık çalışması ve set aralarında minimum dinlenmeyle durağan bir tempoda yağ yakabiliyorum,” diyor.

Devamı

Popüler