Bizi Takip Edin

SPOR

REEBOK MUDRACE KASIRGASI!

Umut Doğan Yıldız

-

 

Spor, çamur ve eğlencenin birleştiği koşu festivali Reebok Mudrace, 22 Temmuz Pazar günü, Yeşilvadi Şile’de sporseverlerle buluştu. Biz de MH olarak ordaydık!

Gün boyunca yetişkin ve çocuk sporcular, çamur ve zorlu engellerle donatılmış iki farklı parkurda yarıştı. Fitness tutkunları, doğayla iç içe keyifli bir patikada kendilerine meydan okudu. Yarışmacılar finish çizgisine çamur içinde büyük bir mücadelenin ardından ulaştı. 5K boyunca 20’den fazla engeli aşarak yarışan koşuculardan Mustafa Araç ve Seda Kurtuldu birinci olurken, 7-9 yaş kategorisinde Kuzey Başol ve Yasemin Çatmaz birinci oldu; Efe İşler ve Duru Ak ise 10- 12 yaş kategorisindeki kazananlar oldu.

Yarışların yanı sıra festivalde, training alanında yoga, pilates, zumba gibi aktiviteler, müzik performansları, söyleşiler ve çeşitli workshoplar gerçekleştirildi. Çocuklar için birbirinden farklı arazi ve hava koşullarında yaptıkları oyun ve atölyelerle dikkat çeken “Sınır Tanımayan Çocuklar”, Mudrace’in ruhuna uygun aktivitelerle yer aldı. Mudrace yarışlarının 7.si, “Be More Human” mottosuyla insanı fiziksel, zihinsel ve sosyal olarak geliştirmeye teşvik eden öncü spor markası Reebok ana sponsorluğunda organize edildi. Etkinliğin ikincisi ise Eylül ayında Kilyos’ta gerçekleştirilecek.

Rakamlarla Reebok Mudrace!

– Çamur yapmak için 150 ton su, 1 ton buz, 4 ton demir ve 3 ton ahşap malzeme kullanıldı.

– 80 m3 hafriyat yapıldı.

– 9’u çamurlu olmak üzere toplam 21 engel yer aldı.

– Gün sonunda toplam 2.270 km mesafe koşuldu ve 287.000 kalori yakıldı.

– Temizlenme duşlarında 65 ton su tüketildi.

– Yarışma boyunca ısınma ve ceza olarak 11.000’den fazla burpee yapıldı.

– Kurulumda 215 kişi çalıştı. Organizasyon günü ise 110 görevli yaklaşık 1.650.000 adım attı.

Men’s Health adına yarışan Göktuğ, parkuru başarıyla tamamladı!

SPOR

18 Mart Pazartesi TV’de maçlar

Umut Doğan Yıldız

-

Bugün 18 Mart Pazartesi. İşte bugünün maçları ve spor programları.

11:00 beIN Sports Haber – beIN Manşet

11:00 TRT Spor – Spor Manşet

11:00 A Spor – Spor Ajansı

12:30 beIN Sports Haber – LaLiga World

14:00 TRT Spor – Spor Stüdyosu

15:00 A Spor – Spor Gündemi

16:00 beIN Sports Haber – Fransa’dan Futbol

19:00 beIN Sports Haber – beIN Final

22:00 A Spor – Takım Oyunu

22:00 TRT Spor – Yüz Yüze Futbol

22:45 beIN Sports MAX 1 – Ajaccio – Lens (CANLI)

22:45 beIN Sports 2 – Mansfield – Lincoln City (CANLI)

23:00 beIN Sports Haber – Türkiye’den ve Dünyadan Haber

23:30 TRT Spor – Spor Artı

Devamı

SPOR

Yağ yakıp kas yapmak için su

Umut Doğan Yıldız

-

Egzersiz yapalım, ağırlık kaldıralım ve yağlarımızı yakarak zayıflayalım, kan şekerimize yüklenmeyelim ama şunu da unutmayalım: Herkesin bünyesi farklıdır. 

Bu da herkesin sahip olduğu yağ miktarının da farklı olduğu anlamına gelir. Aynı kiloda, aynı boyda iki ayrı kişi her gün aynı egzersizi yapsa bile yaktıkları yağ ve verdikleri kilo farklı olacaktır. Bunu da bir ara not olarak belirtelim.

Madem kas kütlemizi artırarak yağlarımızla vedalaşmaya karar verdik, o zaman bu konuda da bilmemiz gerekenleri öğrenelim: Vücuttaki kas kitlesi artmaya başlayınca su ihtiyacı da artacak. Bu da yakılan her bir kaloriye karşılık bir mililitre su tüketilmesi gerekiyor demek. Peki, kas yapmak için egzersizde maksimum performansı nasıl sergileyeceğiz? Aşağıdaki ipuçları bu konuyu da açıklıyor:

· Egzersizden 1 – 1,5 saat önce karbonhidrat ağırlıklı bir öğün tüketin, asla aç kalmayın.

· Egzersiz programınız sabah saatlerindeyse, kahvaltınızda ekmek bulundurmayı ihmal etmeyin.

· Kahvaltıdan önce veya akşam iş çıkışında spor yapacaksanız, karbonhidrat açısından zengin olan meyve, kuru meyve, süt ve yulaf tüketmeye gayret edin.

· Egzersizden önce su içmemek gibi bir hataya düşmeyin. Tam tersine bol bol su için.

· Su içmeye egzersiz esnasında da devam edin. Her yarım saatte bir bardak su içmek hem performansınızı artırır hem de vücudunuzdan toksinlerin atılmasına yardımcı olur.

· Egzersizin ardından ilk bir saat içinde yağsız et, tavuk, balık gibi yağsız protein kaynaklarına, makarna, ekmek, çorba gibi bir karbonhidratlara ve salata veya meyve gibi antioksidan zengini besinlere sofranızda yer açın.

· Egzersizden sonraki ilk bir saat içinde idrar çıkışınız varsa, egzersiz sırasında yeterli miktarda su tüketmişsiniz demektir. Aksi durumda ise böbreklere aşırı yük binmesi, vücut sıcaklığının yükselmesi gibi olumsuz durumlarla karşı karşıya kalabilirsiniz.

· Egzersizden sonra su tüketimine devam edin. Böylece hem iştahınızı kontrol altına almanız kolaylaşır hem de egzersiz sırasında su kaybınız olduysa, bunu telafi edersiniz.

Devamı

SPOR

Hentbolda 19. hafta

Umut Doğan Yıldız

-

Hentbol Erkekler Süper Lig’de 19. hafta karşılaşmaları oynanacak.

Hentbol Federasyonundan yapılan açıklamaya göre, Erkekler Süper Lig’de haftanın maç programı şöyle:

16 Mart Cumartesi:

16.00 Beşiktaş Mogaz-Adıyaman Belediyespor (Süleyman Seba)

17 Mart Pazar:

13.00 1955 Batman Belediyespor-Nilüfer Belediyespor (Batman 19 Mayıs)

14.00 İzmir Büyükşehir Belediyespor-Maliye Piyango (Celal Atik)

17.00 SELKA Eskişehir Hentbol-Karşıyaka Belediyespor (Porsuk)

18.00 Göztepe-MYK Hentbol (Celal Atik)

Devamı

Popüler

 

www.pilioo.com