Bizi Takip Edin

SAĞLIK

RAHATLAMANIN EN KESİN YÖNTEMİ

-

 

atesİzleyin ve sağlık olarak karşılığını alın.

Rahatlayın: University of Alabama’da gerçekleştirilen yeni araştırmaya göre ateş karşısında oturmak kan basıncınızı düşürüp rahatlamanızı sağlayabilir.

İnsanlar 15 dakika boyunca cayır cayır yanan bir ateşin videosunu, ses desteğiyle beraber izleyince ortalama olarak sistolik kan basınçları 6, diastolik kan basınçları ise 3 değer düşüyor.

Araştırmacılardan Dr. Christopher Dana Lynn’e göre çalışma gündüz saatlerinde yapıldığı için, ateşin gece vakitlerinde yaratabileceği rahatlatıcı etkiyi az bile ölçmüş olabilir.

Lynn ateşin karşısında partneriniz yanınıza alıp sarılmayı ya da arkadaşlarınızla kaynaşmayı öneriyor. Ona göre prososyal insanlar (yani diğer insanlara, sosyal durumlara, sosyal etkileşimlere daha pozitif bakan) ateş karşısında rahatlamaya daha yatkınlar. Ayrıca zor kapsanabilen, dikkati dağınık insanlar dahi daha rahatlayabiliyor çünkü onlar da ateş karşısında mest olup, kitlenebiliyorlar.

Peki bu sıcaklık ve parlamalar nasıl bizi rahatlatıyor? Lynn’e göre insanlar ateşi rahatlatıcı bularak evrilmiş olabilirler çünkü stresle başedebilenler daha uzun süre yaşıyor ve daha çok üreyebiliyorlar. “Stres sizi öldürebilir. Gerçekten. Bundan dolayıdır ki stresi azaltabilmek türümüzün hayatta kalması için önemlidir.”

Dopamin (zevk almamızda önemli bir rolü olan beyin kimyasalı) ile alakalı olan genler bulunmakta ve bu kendini vermeyle alakalı olabilir diyor Lynn. “Bu meseleyle alakalı olan, bize yardım edebilecek her durum evrimsel olarak isteyeceğimiz şeylerdir.”

Evde şömine yok mu? Lynn televizyon izlemenin de aynı etkilere sahip olabileceğini söylüyor. Birinci olarak televizyon aynı ateş gibi titrek ışıklar yayar ve beklenmeyen sesler çıkartır. Ayrıca ikisi de her ne kadar ilgilenmek istemeseniz de dikkatinizi ele geçirecek kapasiteye sahiptirler.

Ayrıca ikisinin de sosyal boyutları vardır. “Tarihe baktığımızda ateş karşısında anlatılmış, paylaşılmış ciddi bir sözlü tarihten bahsedebiliriz. Bu televizyonda haberleri, olayları, hikayeleri takip etmekten ne kadar farklı?” diyor Lynn.

 

SAĞLIK

Ödem atıcı çay tarifi

Umut Doğan Yıldız

-

Az su içiyor ve su içme alışkanlığı kazanamıyorsanız, bunun nedeni az ve sık su içmeyi denemiyor olmanızdan kaynaklanıyor olabilir.

Su içmeyi alışkanlık edinmek için düzenli bir şekilde, su içmeyi gün içine yayın. Günde en az dört küçük pet şişe (500 ml) su içmeye başlayın. Sürahi içerisine, limon ve sevdiğiniz meyveleri ekleyerek biraz tatlandırıp, renklendirmenizde bir sakınca yoktur. Ancak siz fazla abartmayın.

Yapılan araştırmalar, gün içinde dişini fırçalıp,sade naneli sakız çiğneyenlerin daha çok su içme ihtiyacı duyduğunu ortaya koydu. Bu taktikleri deneyerek, su içme ihtiyacı hissedebilirsiniz.

Bitki çayları da vücuttan toksin atımı ve iştah kontrolünde size destek olur. Her gün aynı çayı içmek yerine, elinizin altında farklı bitki çayları bulundurmayı deneyin. Yeşil çay, beyaz çay, mate, rooibos, oolong gibi çaylar metabolizmanızı hızlandırırken; rezene, ıhlamur, melisa ve papatya gibi çaylar sindiriminizi kolaylaştırır. Bunun yanı sıra ödem attıran çay tarifi de veriyoruz. Deneyin ve farkı gör.

Ödem atıcı çay tarifi

1 litre suya 1 yeşil elmayı doğrayın; 2 çubuk tarçın, 3 adet karanfil ve 2 adet kakule ekleyip 5 dakika kaynatın. Ateşi kapatıp içerisine 1 tatlı kaşığı beyaz çay, bir tutam ıhlamur, 20 adet kiraz sapı, bir avuç içi mısır püskülü ilave edin. 4 dakika demlenmesini bekleyin. Süzdükten sonra gün boyu sıcak veya soğuk olarak içebilirsiniz.

Devamı

SAĞLIK

Anksiyete tedavisi: Pilates

Umut Doğan Yıldız

-

Pilates yaparak kaygılarınızla başa çıkabilirsiniz. İşte pilatesin anksiyeteye iyi gelen etkisi.

Anksiyete çağımızın sık rastlanan rahatsızlıklarından. Bir dönem kendisi de anksiyete ile mücadele eden Pilates Eğitmeni Hollie Grant, pilatesin bunun için çok iyi bir tedavi yöntemi olduğunu söylüyor.

Konuyla ilgili fikirlerini dile getiren Pilates Eğitmeni Hollie Grant; “20’li yaşlarımdayken kafamdaki karmaşayı asla yoluna sokamıyordum. Dikkatimi toplamamı sağlayacak bir spor arayışındaydım. Pilates bu açıdan yardımcı oldu. Çünkü egzersiz esnasında konsantre olmak zorundasınız. Nefesinize, çalıştırdığınız kaslara, aktif olmayan kaslara ve hareketler esnasında duruşunuzda yapmanız gereken değişikliklere odaklanmanız gerekiyor.” diyor.

Psikoloji düzelten spor: pilates

Pilates yoğun bir dikkat gerektirdiği için göndermeyi unuttuğunuz e-posta veya nasıl ödeyeceğinizi kara kara düşündüğünüz faturalar o esnada aklınıza gelmiyor. Egzersiz yaparken kurmanız gereken beden ve zihin bağı anksiyeteyi azaltıyor. Hâliyle sağlığınıza daha iyi odaklanıyorsunuz.

Devamı

SAĞLIK

Uykunun yağ yakımına etkisi

Umut Doğan Yıldız

-

Eski ve yeni kurallar dosyamızın bugünkü konusu uyku. Yapılan araştırmalar yeterli uykunun yağ yakımına yardımcı olduğunu söylüyor.

GEÇ SAATE KADAR YATIN

“Erken kalkan yol alır” zihniyeti, ilerlemeniz söz konusu olduğunda erteleme tuşuna basıyor olabilir. Şimdi, bu konuyu masaya yatıralım.

ESKİ KURAL

Siz yataktan çıkana kadar, The Rock kas kazanma çabalarını Instagram’a yüklemiş oluyor. Büyü, şafaktan önceki süreçte gerçekleşiyor, biliyorsunuz.

YENİ KURAL

Uyku üzerinde çalışan bilim adamı Matthew Walker’ın söylediklerini aktaracak olursak;

Doğa Ana’nın “sekiz saat uyku” kavramını bize kazandırması 3,6 milyon yılını aldı ve bizim bunu tersine çevirmemiz yalnızca onlarca yıl sürdü. Şimdilerde, ortalama bir kişi yalnızca yaklaşık yedi saatini uyuyarak geçiriyor ve bu sizin sadece yorgun olmanıza neden olmuyor, aynı zamanda vücut yağ oranınızda görünür farka yol açıyor. “Uyku, yağ kaybının adı duyulmamış kahramanıdır,” diyor Londra’daki antrenman salonu Workshop Gymnasium’un performans koçu Artur Zolkiewicz. “Daha az uyuyan kişilerin kortizol seviyelerinde artış görünüyor, bu da kas kaybına ve iştah düzenlemesinde hayati bir faktör olan insülin hassasiyetinde düşüşe neden olur.” Chicago Üniversitesi’nin yaptığı bir çalışmada, katılan erkekler 5,5 saatin ardından uyandıklarında, 8,5 saat uyudukları zamana kıyasla diyetleri fark etmeksizin yarı miktarda yağ kaybetti. Aynı zamanda, sekiz saatten az uyuyan atletlerin antrenman sırasında yaralanma ihtimali yüzde 70 daha fazladır. Az uyuyan, fazla esneyen bir erkek için, spor salonunda çalışmak başından savması gereken keyifsiz bir misyona dönüşüyor.
Sürekli olarak yedi saatten az uyuyorsanız, öğle yemeğinde veya işten sonra 30 dakikalık bir antrenman, şafak sökmeden zombi gibi yaptığınız bir saatlik hareketlerden iyidir. Uykuyu yeni durağan kardiyonuz sayın.

Devamı

Popüler