Bizi Takip Edin

BESLENME

PROTEİN PATLAMASI!

Umut Doğan Yıldız

-

 

Yeni sandviç tarifleri vermeye devam ediyoruz. Proteinli sandviç nasıl hazırlarım diyorsanız, size iki yeni öneri daha sunuyoruz!

Somon Benedict

TABAN İkiye bölünmüş İngiliz muffin ekmeğinin yarısı, kızartılmış

PROTEİN 85 gram fırında somon füme, didiklenmiş; 1 poşe yumurta

EK MALZEMELER Sote ıspanak, mutfak robotunda hollandaise sos*

*Bir mutfak robotuna 1 yumurta sarısı, 1,5 limonun suyu, bir tutam tuz ve küçük bir tutam acı kırmızı biberi ekleyin. Robot çalışırken, 57 gram erimiş yağı emilene dek yavaş yavaş ekleyin. Donması için bir dakika bekletin.

722 kalori, 29 g protein, 15 g karbonhidrat (1 g lif), 61 g yağ

 

Kübalı Hindi

TABAN Yumuşak bir ekmek türü

PROTEİN 115 gram hindi pirzola, sarımsak, kimyon ve misket limonuyla çeşnilenmiş, zeytinyağıyla tavada kızartılmış.

EK MALZEMELER Her iki tarafa da dilimlenmiş İsviçre peyniri, dereotlu salatalık turşusu (yatay veya dikey dilimli), her iki tarafa da sarı hardal ekleyin, bir panini gibi tost yapın.

547 kalori, 48 g protein, 25 g karbonhidrat (2 g lif), 28 g yağ

Continue Reading
Advertisement

BESLENME

Yemeklerde hangi yağ kullanılmalı?

Umut Doğan Yıldız

-

Yağlar konusunda bilgilerinizi güncelleme zamanı geldi! Peki yemeklerinizde hangi yağları kullanmanız gerekiyor? 

Beslenmede olduğu gibi yağların tüketiminde de çeşitliliği önemsemeniz gerekiyor. Özellikle dışarıda ayçiçek ve mısırözü gibi bitkisel yağların kullanıldığını biliyoruz. Bu sebeple evde daha çok Akdeniz diyetinin en önemli parçası olan zeytinyağını tercih edin. Elbette tereyağından vazgeçemeyenleri de unutmamak gerek. Tereyağı sağlıklı beslenmede yasak değil, sadece bütün yağlar gibi miktarına dikkat edilmeli. Pilav yaparken tereyağı, sıcak yemeklerinizde ayçiçek veya fındık yağı, soğuk yemeklerinizde ise zeytinyağı kullanabilirsiniz.

Eğer bütçen elveriyorsa, Hindistan cevizi yağı, badem yağı ve avokado yağı gibi yağları da beslenmene dahil edebilirsin. Yağ denince aklına sadece sıvı olarak tüketilen yağlar gelmesin: Badem, fındık, fıstık ve ceviz gibi tohumlar; avokado, keten tohumu gibi besinler de yağ grubuna giriyor.

Kaynak: Uzman Diyetisyen Dilara Koçak

Devamı

BESLENME

Rahat bir uyku için yapılacaklar

Umut Doğan Yıldız

-

Pirinç kepeği yağı, uykusuzluğun gerilimi için yeni tedaviniz. Mükemmel bir uyku için bu çözümü deneyin.

Gittikçe daha fazla kişi zamanını ofiste harcarken, çoğumuzun zihinsel sağlığını etkileyecek bir krize doğru zombiler gibi yürüyor oluşu hiç şaşırtıcı değil. Sürekli yorgun gezen insanlar olarak bizim için uykusuzluk, işle ilgili stresten kaynaklanan yorucu bir belirti. Bu problem yüzünden her yıl milyonlarca saat iş kaybı yaşanıyor.

Şimdi sizi kâbus gibi istatistiklerle uyandırdığımıza göre, işte rüya gibi yeni haberler: Araştırmacılara göre, mutfağınızdaki basit bir yağ değişimi stresle ilişkili uyku probleminizi çözebilir. Pirinç kepeği yağında bulunan bir kimyasalın, ofisin dışına taşınan uykusuzluğun etkileriyle savaştığı kanıtlandı.

Nutritients dergisinde yayımlanan araştırmada, bu yağda bulunan fitosterolün güçlü hipnotik etkisi olduğu görüldü. İlk olarak, ferulik asit kanınızdaki serotonin hormonu seviyesini düşürür. Normalde mutlulukla ilişkilendirilen serotonin seviyeleri, güneş ışığına maruz kalındığında da artar ve daha uyanık hissetmenizi sağlar. Bu hormonu kontrol altında tutarsanız uykuya daha kolay dalarsınız.

Pirinç kepeği yağındaki başka bir fitosterol olan y-oryzanol da histamin reseptörlerini engeller. Histamin, vücudunuzu sabaha karşı 3 civarında uyanık tutabilen, bağışıklık sisteminiz tarafından salınan bir inflamatuar etkendir. Reseptörleri engelleyerek gece boyu uyuyabilirsiniz.

Daha da önemlisi, Japonya’daki Tsukuba Üniversitesi’nden bilim insanları, kandaki stres hormonu seviyelerini hedefleyip düşürmek şeklinde gerçekleşen bu faydaların, özellikle anksiyete kaynaklı uyku sorunundan mustarip kişilerde görüldüğünü buldu.

Tabii ki sızma zeytinyağından (veya bolca kullandığınız balzamik sirkenizden ve biraz kıtır ekmeğinizden) tamamen vazgeçmek zorunda değilsiniz. Ancak yetiştirmeniz gereken işin son günü anksiyete gelip kapınızı çaldığında, akşam yemeğinizde kullandığınız yağı pirinç kepeği yağıyla değiştirmeniz, kesintisiz uyku için basit ve leziz bir çözüm sunacaktır.

 

Devamı

BESLENME

Probiyotik mi prebiyotik mi?

Umut Doğan Yıldız

-

Zerdeçal latteniz 2017’de kaldı. Paranızdan tasarruf edin ve gelişen sağlığınızın şerefine bir bardak prebiyotik beyaz hindiba kökü için.

Sağlığınızı yenilemenin Herkülvari bir çaba gerektirmesi yanıltıcı bir fikir. Elbette Metcon’larla başlayarak yeni bir antrenman planına dalabilirsiniz. Durmayın, günahlarınızı zor bir hile ve terle yıkayın. Ancak zahmetsiz bir gelişme için basit bir değişiklik yeterli olacaktır. Nutrients dergisindeki bir çalışmaya göre, kafeinsiz kahve alternatifi olan beyaz hindiba kökünde bulunan prebiyotik bileşenler, sağlığınızı tüm yönleriyle geliştirebilir.

Mikroorganizmaların uygun ortamda üremesini sağlayan mide bakterisi, uzun zamandır pazarlamacılar tarafından her derde deva bir ürün olarak övülüyordu. Ancak yoğurt sevenler için hazmetmesi zor haberlerimiz var. Yakın zamanda yapılan araştırmalar, probiyotik ürünlerin çoğunun sözlerini tutmadığı kararına vardı. Her bir şişedeki milyarlarca bakteri mide asidi tarafından yok ediliyor ve bu nedenle sağlığınız üzerinde çok az etkisi oluyor.

Diğer yandan, beyaz hindiba kökünde bulunanlar gibi prebiyotikler ise dayanıklıdır ve doğal mide biyomunuzu değiştirmeye çalışmak yerine onu besler. Mide biyomunuz beslenip iyileştiğinde, bakterileriniz sizi enflamasyon, karaciğer hasarı ve diyabetten korur ve metabolizmanızı ve yağ yakma potansiyelinizi oldukça yükseltir.

Sabahları içtiğiniz lattenin yerine geçecek basit bir değişiklik olarak bu, vücudunuzla ilgili hırsınızı gündemde tutmanın en kolay yoludur. Biz kahvemizi biraz badem sütüyle alalım, teşekkürler.

 

 

Devamı

Popüler