Bizi Takip Edin

SAĞLIK

PROSTATINIZ İÇİN BEŞ EN İYİ YİYECEK

Umut Doğan Yıldız

-

 

Bu seçimlerimizle kanserle savaşın, cinsel sağlığınızı koruyun ve iyi beslenin. İşte prostat için ne yenmeli  sorusunun cevabı:

Yazı: Jennifer Teeman Derleyen: Saide Tokuç Fotoğraf: Ted Cavanaugh

1 Zerdeçal

Bu sarımsı baharat, antienflamatuar özelliği olabilecek kürkümin içeriyor. Çalışmalar, kürküminin prostat kanseri hücrelerinin metabolize olma sürecini sekteye uğrattığını gösteriyor. Yakın zamanda Japonya’da yapılan araştırma ise bileşimin prostat kanseri hücrelerinin yayılımını baskıladığı fikrini pekiştirdi.

İpucu Toz zerdeçalı patatesle karıştırın, ızgara kabakla baharat olarak kullanın, patlamış mısırınıza dökün veya hafif bir köri aroması için buharda pilavınızla karıştırın.

2 Karpuz

Illinois Üniversitesi’nde 2017’de yapılan bir çalışmaya göre, katılımcılar günlük olarak tükettikleri her 2 miligram (mg) likopenle, prostat kanseri geçirme risklerinde yüzde 1 düşüş yaşadılar. Bu oran çok yüksek görünmeyebilir, ancak karpuzun kırmızı kısmının 1,5 kâseye denk gelen miktarında 9 ila 13 mg likopen bulunuyor.

İpucu Küp şeklinde doğradığınız bir avuç soğuk karpuzu blender’a atın ve üzerine sulu bir hâle gelene dek yeteri kadar Hindistan cevizi suyunu ekleyin.

3 Enginar Kalbi

Bu dikenli sebzenin hassas kalbi, prostat kanseri hücrelerinin gelişimini azaltabilecek bir antioksidan olan ferulik asit barındırıyor. Yakın zamanda İtalya’da yapılan bir çalışma, ferulik ve kafeik asit (kafeinde de bulunur) zengini bir beslenme planının, prostat kanserine yakalanma riskinizi azaltabileceğine karar verdi.

İpucu Enginarları yumuşayana dek kaynattıktan sonra yarıya bölün, üzerine zeytinyağı ve limon suyu sürerek ızgara yapın, hafif yanana dek döndürün. Tuz, karabiber ve nane parçalarıyla süsleyin.

4 Sardalya

Glickman Urological & Kidney Institute’tan ürolog Dr. David A. Levy, bu tarz soğuk su balıklarında prostat hücrelerinin sağlığını iyileştirebilecek omega-3 yağ asitleri bulunduğunu söylüyor. Dr. Levy, daha fazla omega-3 tüketmenin, yalnızca altı haftadan sonra prostat hücrelerinin metabolizma hızını geliştirebileceğini de ekliyor.

İpucu Doğranmış konserve sardalyayı doğranmış tam pişmiş yumurta, süzme yoğurt, limon suyu, tuz ve karabiberle karıştırarak kötü kokusunu azaltın. Krakerlerle veya kereviz saplarını batırarak yiyebilirsiniz.

5 Havuç

İyi görme yetisinden sorumlu olan bileşen, aynı zamanda prostatınızı korumanıza da yardımcı olabilir. Yakın zamanda Vietnam’da yapılan bir çalışmaya göre, en çok havuç tüketen erkekler, en az tüketenlere kıyasla yüzde 65 daha az prostat kanserine yakalanma riski taşıyor. Neden mi? Havuçtaki karoten, diğer yiyeceklerdekine kıyasla daha çok “biyolojik olarak kullanılabilir” olabilir. Bu da besin değerinin vücudunuz tarafından daha iyi emileceği anlamına geliyor.

İpucu Havuç ve kuru üzüm salatasını unutmayın. Bir miktar havucu rendeleyin ve bir avuç kuru üzüm ekleyin, biraz da kırmızı şarap sirkesi ve zeytinyağı koyun. Baharatlayın. Afiyet olsun.

 

Ne Yiyorum

Uzman Glickman Urological & Kidney Institute’ta ürolog ve Cleveland Clinic Lerner College of Medicine’de klinik Yard. Doç. Dr. David. A. Leny

Öğle Yemeği   Büyük bir saklama kabında domates, salatalık, brokoli ve biraz balzamik sirkeyle yeşillik salatası + 1 büyük bardak acılı sebze veya çorba + muz, elma veya bir avuç ahududu + 600 ml su

 

 

 

SAĞLIK

Ödem atıcı çay tarifi

Umut Doğan Yıldız

-

Az su içiyor ve su içme alışkanlığı kazanamıyorsanız, bunun nedeni az ve sık su içmeyi denemiyor olmanızdan kaynaklanıyor olabilir.

Su içmeyi alışkanlık edinmek için düzenli bir şekilde, su içmeyi gün içine yayın. Günde en az dört küçük pet şişe (500 ml) su içmeye başlayın. Sürahi içerisine, limon ve sevdiğiniz meyveleri ekleyerek biraz tatlandırıp, renklendirmenizde bir sakınca yoktur. Ancak siz fazla abartmayın.

Yapılan araştırmalar, gün içinde dişini fırçalıp,sade naneli sakız çiğneyenlerin daha çok su içme ihtiyacı duyduğunu ortaya koydu. Bu taktikleri deneyerek, su içme ihtiyacı hissedebilirsiniz.

Bitki çayları da vücuttan toksin atımı ve iştah kontrolünde size destek olur. Her gün aynı çayı içmek yerine, elinizin altında farklı bitki çayları bulundurmayı deneyin. Yeşil çay, beyaz çay, mate, rooibos, oolong gibi çaylar metabolizmanızı hızlandırırken; rezene, ıhlamur, melisa ve papatya gibi çaylar sindiriminizi kolaylaştırır. Bunun yanı sıra ödem attıran çay tarifi de veriyoruz. Deneyin ve farkı gör.

Ödem atıcı çay tarifi

1 litre suya 1 yeşil elmayı doğrayın; 2 çubuk tarçın, 3 adet karanfil ve 2 adet kakule ekleyip 5 dakika kaynatın. Ateşi kapatıp içerisine 1 tatlı kaşığı beyaz çay, bir tutam ıhlamur, 20 adet kiraz sapı, bir avuç içi mısır püskülü ilave edin. 4 dakika demlenmesini bekleyin. Süzdükten sonra gün boyu sıcak veya soğuk olarak içebilirsiniz.

Devamı

SAĞLIK

Anksiyete tedavisi: Pilates

Umut Doğan Yıldız

-

Pilates yaparak kaygılarınızla başa çıkabilirsiniz. İşte pilatesin anksiyeteye iyi gelen etkisi.

Anksiyete çağımızın sık rastlanan rahatsızlıklarından. Bir dönem kendisi de anksiyete ile mücadele eden Pilates Eğitmeni Hollie Grant, pilatesin bunun için çok iyi bir tedavi yöntemi olduğunu söylüyor.

Konuyla ilgili fikirlerini dile getiren Pilates Eğitmeni Hollie Grant; “20’li yaşlarımdayken kafamdaki karmaşayı asla yoluna sokamıyordum. Dikkatimi toplamamı sağlayacak bir spor arayışındaydım. Pilates bu açıdan yardımcı oldu. Çünkü egzersiz esnasında konsantre olmak zorundasınız. Nefesinize, çalıştırdığınız kaslara, aktif olmayan kaslara ve hareketler esnasında duruşunuzda yapmanız gereken değişikliklere odaklanmanız gerekiyor.” diyor.

Psikoloji düzelten spor: pilates

Pilates yoğun bir dikkat gerektirdiği için göndermeyi unuttuğunuz e-posta veya nasıl ödeyeceğinizi kara kara düşündüğünüz faturalar o esnada aklınıza gelmiyor. Egzersiz yaparken kurmanız gereken beden ve zihin bağı anksiyeteyi azaltıyor. Hâliyle sağlığınıza daha iyi odaklanıyorsunuz.

Devamı

SAĞLIK

Uykunun yağ yakımına etkisi

Umut Doğan Yıldız

-

Eski ve yeni kurallar dosyamızın bugünkü konusu uyku. Yapılan araştırmalar yeterli uykunun yağ yakımına yardımcı olduğunu söylüyor.

GEÇ SAATE KADAR YATIN

“Erken kalkan yol alır” zihniyeti, ilerlemeniz söz konusu olduğunda erteleme tuşuna basıyor olabilir. Şimdi, bu konuyu masaya yatıralım.

ESKİ KURAL

Siz yataktan çıkana kadar, The Rock kas kazanma çabalarını Instagram’a yüklemiş oluyor. Büyü, şafaktan önceki süreçte gerçekleşiyor, biliyorsunuz.

YENİ KURAL

Uyku üzerinde çalışan bilim adamı Matthew Walker’ın söylediklerini aktaracak olursak;

Doğa Ana’nın “sekiz saat uyku” kavramını bize kazandırması 3,6 milyon yılını aldı ve bizim bunu tersine çevirmemiz yalnızca onlarca yıl sürdü. Şimdilerde, ortalama bir kişi yalnızca yaklaşık yedi saatini uyuyarak geçiriyor ve bu sizin sadece yorgun olmanıza neden olmuyor, aynı zamanda vücut yağ oranınızda görünür farka yol açıyor. “Uyku, yağ kaybının adı duyulmamış kahramanıdır,” diyor Londra’daki antrenman salonu Workshop Gymnasium’un performans koçu Artur Zolkiewicz. “Daha az uyuyan kişilerin kortizol seviyelerinde artış görünüyor, bu da kas kaybına ve iştah düzenlemesinde hayati bir faktör olan insülin hassasiyetinde düşüşe neden olur.” Chicago Üniversitesi’nin yaptığı bir çalışmada, katılan erkekler 5,5 saatin ardından uyandıklarında, 8,5 saat uyudukları zamana kıyasla diyetleri fark etmeksizin yarı miktarda yağ kaybetti. Aynı zamanda, sekiz saatten az uyuyan atletlerin antrenman sırasında yaralanma ihtimali yüzde 70 daha fazladır. Az uyuyan, fazla esneyen bir erkek için, spor salonunda çalışmak başından savması gereken keyifsiz bir misyona dönüşüyor.
Sürekli olarak yedi saatten az uyuyorsanız, öğle yemeğinde veya işten sonra 30 dakikalık bir antrenman, şafak sökmeden zombi gibi yaptığınız bir saatlik hareketlerden iyidir. Uykuyu yeni durağan kardiyonuz sayın.

Devamı

Popüler