Bizi Takip Edin

BESLENME

Pizzaya Ananas Konulur Mu?

-

 

İtalya mutfağının en meşhur yemeklerinden biri olan pizzaya ananas ekleme akımına kimileri karşı çıksa da, işin profesyonellerinin de bu konuya dair yorumunu okumanızda fayda var.

İtalya mutfağının en meşhur yemeklerinden biri olan pizzaya ananas ekleme akımına kimileri karşı çıksa da, işin profesyonellerinin de bu konuya dair yorumunu okumanızda fayda var.

Cüretkâr pizza yarartıcısı Sam Panopoulos, ilk kez 1962 yılında Kanada’da Satallite Restoran’ında Hawaiian servis ettiğinden beri ananasın gerçekten bir pizza malzemesi olup olmadığı gurmeler tarafından tartışılıyor.

Aslına bakılırsa anansın üstüne fazla gidiliyor. Ananasın besin değeri oldukça yüksek; özellikle C vitamini ve magnezyum, flavanoid ve fenolik asit gibi hastalıklarla savaşan antioksidanlar ve de bromelayin olarak bilinen bir grup sindirim enzimi bakımından zengin.

Sağlığa olan yararlarına rağmen, kimilerine göre ananaslı pizza en çok tercih edilen fastfood sapkınlığından başka bir şey değilken kimilerine göre ise ekşimtırak bir cennet.

The Independent, bu tartışmaya son vermek için üç profesyonel aşçıya danışarak taraflarını seçmelerini istedi. İşin uzmanlarına sorulan soru, pizzaya gerçekten ananas konup koyulmayacağıydı.

Sorunun muhattabı olan aşçıların bu güne kadar yediğiniz akşam yemeklerinin toplamından daha fazla pizza yaptığını, yani bu işi gerçekten bildiklerini söyleyebiliriz. İşin ilginç taraflarından bir diğeri ise bazı geleneksel pizza hamuru ustalarının ve hatta İtalyanların eşsiz dilimlerinde ananasa yer vermeleri. Profesyonel aşçıların pizzanın üzerindeki ananas dilimleri hakkındaki düşüncelerini öğrenmek için okumaya devam edin.

Şef Anthony  Carron, 800 Degrees Pizzeria

Pizzada ananas kullanmak Anthony Carron’ın kişisel bir tercihi olmasa da, başarılı şef 800 Degrees’i açtığında pes etmek zorunda kalmış. Carron, “Ananas, pizza yapmadığımız malzemeler arasında en çok talep edilendi,” diyor ve ekliyor: “Ancak elbette ki işe yaramaz konserve ananasları kullanmıyoruz”. Carron Hawaii ananaslarını bütün halde alıp onları soyuyor, dilimliyor, sızma zeytinyağı ve tuza buluyor, son olarak da karamelize olana kadar taş fırında kızartıyor.

Şef Emily Hyland, EMILY and Emmy Squared

Emily de müşterilere istediklerini vermekten yana olan bir diğer şef. The Independent’a verdiği demeçte, her malzemenin “dengeli ve fazla baskın olmadığı sürece” kabul edilebilir olduğunu söyleyen Hyland, “Nasıl pizza yapılacağı hakkında keskin kuralları olanlar, hayatında eğlence olmayan insanlar,” diyor. Onun favorisi ise pepperoni eşliğinde kimçi ve ananas.

Scott Weiner, Scott’s Pizza Tours

Scott Weiner şef olmasa da kesinlikle bir pizza uzmanı ve ananas savunucusu. İnsanların pizzaya ananas eklemeye karşı çıkmasının nedeninin bu yöntemin İtalyanların tarzı olmadığından kaynaklandığını ifade eden Weiner, “Ancak bu kişiler ananasın İtalyan mutfağında pepperoniden çok daha önce kullanıldığından bahsetmiyor. Tadının kötü olduğundan dolayı pizza malzemesi olamayacağını düşünenlere ise henüz doğru şekilde yapılmışını yemediklerini söyleyebilirim” diyor. Pizzadaki pişmemiş ve büyük ananas parçalarının kesinlikle doğru bir seçim olmadığını belirten Weiner, “Balla tatlandırılarak domuz etiyle birleştirilmiş, kızartılmış ve çekilmiş anansın çok daha lezzetli olduğunu söyleyebilirim. Ayrıca ananas kullanımıyla birlikte asit değeri artacağı için pizzanıza domates koydurmamak da ideal bir seçim olacaktır” diyor.

Nihai Karar: Ananaslı pizza yemeye devam.

Continue Reading
Advertisement

BESLENME

Siyah fasulyeli çimiçanga

-

Bu Teksas klasiğinden eti ayırmak, proteinden veya aromadan vazgeçmek anlamına gelmez. Bu tarifle antrenman sonrası beslenmeniz emin ellerde.

2 PORSİYON

• Bir kırmızı soğan, iyice doğranmış
• Sarımsak, 2 diş
• Toz kimyon, 3 çay kaşığı
• Kırmızı biber, kurutulmuş ve ezilmiş,
1 yemek kaşığı
• Küçük patates, küp doğranmış ve pişmiş
• Siyah fasulye, 400 g konserve, süzülmüş
• Kişniş, avuç dolusu
• Tam tahıllı tortilla dürüm, 2
• Vegan ekşi krema, 2 yemek kaşığı

YAPILIŞI

01/ Paleoyu unutun: Tahıl ve baklagil zengini bir beslenme planı daha uzun ömürle ilişkilendiriliyor ve ayrıca bir araya geldiklerinde kas onarımı için tam bir aminoasit yelpazesi sunuyorlar. Soğanları yumuşatın, ardından sarımsak ve baharatları ekleyin, üzerine patatesleri koyun. Gevrek hale gelene dek kızartın.

02/ Siyah fasulyeleri ekleyin -kalbin çalışması için faydalı folik asit yönünden zengindir- ve ısınana dek beş dakika karıştırın. Fasulye ve patatesleri ezin ve ardından kişnişi ekleyin.

03/ Tortillanızın üzerine yığın. Sıkı bir dürüm halinde sarın ve çıtır çıtır olana dek hafif yağlı bir tavaya bastırın (genellikle derin yağda kızartılır ancak bu yöntem daha az kalori sunarken mikro besin değerlerini korur). Vegan ekşi kremayla sunun. Acı sos isteğe bağlıdır ancak şiddetle tavsiye edilir.

Devamı

BESLENME

“Snickers” protein bar

-

Antrenman sonrası hızlı işleyen karbonhidratlara ve kaslarınızı onaran aminoasitlere sahip vegan bir barla daha hızlı toparlanın.

16 PORSİYON

• Badem sütü, 320 ml
• Vegan çikolatalı protein, 300 g
• Kuru üzüm, 250 g
• Badem, 180 g, toz halinde
• Hindistan cevizi yağı, 150 g
• Bitter çikolata, 300 g
• Badem ezmesi, 50 g

Hareket halindeyken tüketebileceğiniz bir atıştırmalık mı istiyorsunuz?

YAPILIŞI

01/ Bitkisel protein tozları da diğer süt ürünleri karışımları kadar besin değeri etkisine sahip ve çoğu, sindirim sisteminize karşı daha nazik. Badem sütü, protein, kuş üzümleri (şeker, protein sentezini hızlandırabilir), toz badem, Hindistan cevizi yağı ve 230 gram bitter çikolatayı mutfak robotunda çekin.

02/ Pişirme kâğıdı serilmiş bir tepsiye alın ve 20 dakika buzdolabında bekletin. Üzerine badem ezmesi -kaslarınıza yardımcı olan magnezyumla doludur- sürün. Çikolatanın kalanını eritip üzerinde gezdirin.

03/ Buzdolabında bekletin ve ardından dilimleyerek hemen tüketebileceğiniz bir antrenman sonrası atıştırmalığı olarak bir barı çantanıza atın.

Devamı

BESLENME

Fasulyeli brownie tarifi

-

Süt ürünleri içermeyen tatlıların nem veya lezzetli aromadan taviz vermesi gerekmez. Bu brownieler, sağlıklı bitkisel proteinlerle kaplı.

6 PORSİYON

• Siyah fasulye, 300 g, pişmiş
• Kanola yağı, 250 ml
• Vanilya özütü, az miktarda
• Yer fıstığı ezmesi, 100 g
• Esmer şeker, 420 g
• Un, 120 g
• Kabartma tozu, 20 g
• Kakao tozu, 120 g
• Bitter çikolata, 120 g
• Deniz tuzu, az miktarda
• Yabanmersini, avuç dolusu
• Soya yoğurdu, tat vermesi için

YAPILIŞI

01/ Bu brownie’ler protein ve lif yönünden zengin, ilave tatlılığa rağmen kan şekerinizi sabit tutacak siyah fasulyelerle dolu. Ayrıca yumurta için iyi bir alternatif oluyorlar. Fasulyeleri, yağı, vanilyayı ve fıstık ezmesini (mükemmel bir yağ yakıcı mineral olan bakır kaynağı) 200 ml suyla pürüzsüz hale gelene dek karıştırın.

02/ Kuru malzemeleri ayrı bir kâsede karıştırın ve ardından ıslak karışıma ekleyin. Pişirme kâğıdı serdiğiniz bir tepsiye alın ve 25-30 dakika boyunca 180°C’de pişirin.

03/ Brownie’lerin ortası piştiğinde (bıçakla test edebilirsiniz), sıcak haldeyken yaban mersinleri ve büyük bir kaşık yoğurtla birlikte servis edin. Sağlıklı bir şekilde kendinizi şımartın

Devamı

Popüler

 

www.pilioo.com