Bizi Takip Edin

BESLENME

ÖZEL GÜNLER VE KAÇAMAKLAR İÇİN

-

 

Mutfağa giren erkek seksidir ama oradan başarıyla çıkan erkek kesinlikle daha seksidir!
Diyelim bugün o bunu unutmanız gereken günlerden biri ve siz de bu günü sevgiliniz için unutulmaz bir hale getirmeye ve ona leziz bir et yemeği pişirmeye karar verdiğiniz. Ne de olsa mutfakta başarılı erkek kadınların vazgeçilmezlerinden biridir, öyle değil mi?
Kolları sıvayıp mutfağa daldınız. Unutmayın ki mutfakta hiçbir şey gözüktüğü kadar kolay değildir. Özellikle de o, rast gele seyretmiş olduğunuz yemek programındaki adamlar kadar başarılı olacağınızı sanıyorsanız yanılıyorsunuz!Mens Health olarak sizi yalnız bırakmadık ve hayat kurtaracak ipuçları ve kolay olduğu kadar lezzetli tariflerimizle imdadınıza yetiştik. Bir göz atın!Et pişirmeden önce oda sıcaklığına getirin ve tavayı çok iyi şekilde ısıtın. Her zaman öncelikle eti yağlayın, tavayı değil. Eti baharatlayıp lezzetlendirin. Zamanlama olarak, orta pişmiş olması için antrikotun her iki tarafını 2’şer dakika, filetonun her iki tarafını 3’er dakika pişirin.Her zaman dokunma testini de uygulayabilirsiniz. Az pişmiş et her zaman çok yumuşak hissi verir. Az-orta pişmiş arası ise biraz esneklik hissi verir. Orta pişmiş daha sert olur. Çok pişmişte hiçbir his alamazsınız. Bütün pişirme işlemlerinin ardından etlerinizi suyunu çekmesi için 5 dakika kapalı bir kapta dinlendirin.Etli dürüm (2 kişilik)

Malzemeler:
• 200 gram biftek
• Yarım kırmızı biber
• Yarım sarı biber
• 1 çorba kaşığıı sıvıyağ
• Yarım çay kaşığı kırmızı toz biber
• Yarım çay kaşığı toz kişniş
• 1 çay kaşığı acı sos
• Tuz
• Karabiber
• 2 adet lavaş ekmeği

Hazırlanışı:
Biftekleri ve biberleri ince şeritler şeklinde doğrayın. Etleri bir kaba alıp kırmızı toz biber, toz kişniş, sıvıyağ ve karabiber ile harmanlayın. Yapışmaz yüzeyli bir tavayı iyice ısıtıp etleri kızartın. Etleri tavadan alıp aynı tavada biberleri kızartın. Etlerle kızarmış biberleri aynı tabağa alın. Üzerlerine tuz ve acı sos ekleyip karıştırın. Etli karışımı lavaşların ortasına yayın. Rulo şeklinde sarıp maydanoz sapıyla bağlayın. Ortadan ikiye kesip sıcak olarak servis yapın.

Baharatlı külbastı (4 kişilik)

Malzemeler:
• 3 su bardağı sıvıyağ
• 600 gram külbastı
• 400 gram donmuş patates
• 2 diş sarımsak
• Tuz, karabiber
• Pulbiber
• Köri
• Yarım çay kaşığı toz zencefil

Hazırlanışı:
Külbastı dilimlerini marine etmek için tuz, karabiber, pul biber, köri ve zencefili harmanlayın. Külbastı dilimlerini baharat karışımına bulayın. Baharatlı etleri buzdolabında 1 saat kadar bekletin. 1 çorba kaşığı sıvıyağı yapışmaz yüzeyli tavada ısıtın. Yağın yanmamasına ama yeteri kadar kızmış olmasına dikkat edin. Külbastıları tavada kızartın. Diğer tarafta sarımsağı ince ince doğrayın. Kızartma tenceresinde geri kalan sıvıyağı kızdırın. Patatesleri dikkatlice kızgın yağa atın. Altın rengi alana kadar kızartın. Patatesleri kâğıt havlu üzerine alıp fazla yağlarını çektirin. Henüz sıcakken tuz, karabiber ve doğranmış sarımsakla harmanlayın. Külbastıyı kızarmış patatesle birlikte servis yapın.
(Hazırlama süresi: 20 dakika)

Hamburger (4 kişilik)

Malzemeler:
• 8 çay kaşığı cajun baharatı
• 4 adet hamburger köftesi
• 4 adet hamburger ekmeği

Salsa sos için:
• 1 adet avokado
• Yarım demet taze soğan
• 1 çorba kaşığı zeytinyağı
• 1 adet sıkılmış limon
• 2 adet domates
• 1 tutam kişniş

Hazırlanışı:
Salsa sos için taze soğanı, domatesi ve avokadoyu doğrayın. Soğan, avokado, domates, zeytinyağı, limon ve kişnişi bir kapta karıştırın. Üzerini kapatıp, aromalarının birbirine geçmesi için birkaç saat buzdolabında bekletin. Cajun baharatını köftelere bulayın. Köfteleri ızgarada ya da mangalda kızartın. Hamburger ekmeklerini enlemesine ortadan ikiye kesin. Her iki tarafını hafifçe kızartın. Hamburger köftelerini ekmeklerin üzerine yerleştirin. Salsa sosunu köftelerin üzerine yayıp ekmeğin diğer parçası ile kapatın. Soğutmadan servis yapın.
(Hazırlama süresi: 25 dakika)

Biberiyeli tavuk ve nohutlu salata (2 kişilik)

Malzemeler:
• 2 parça ince kesilmiş tavukgöğsü
• 1 limonun suyu
• 2 dal biberiye
• 400 gram konserve nohut
• Yarım kırmızı soğan
• 12 adet kiraz domates
• Zeytinyağı
• Tuz, karabiber

Hazırlanışı:
Biberiyeleri ince ince kıyın. Marinasyon için bir kabın içinde limon suyunun yarısını, doğranmış biberiyeyi, tuzu ve karabiberi karıştırın. Tavukları yıkayıp temizledikten sonra kabın içine alıp marinasyon malzemesi ile karıştırın. 10-15 dakika marine edin. Nohutlu salata için kırmızı soğanı doğrayın. Nohutları yıkayıp, süzün. Kiraz domatesleri yıkayıp dört parçaya kesin. Nohutları kırmızı soğan ve domatesle harmanlayın.
Tavukları marinasyondan alın ve yapışmaz yüzeyli tavada kızartın. Tavukları servis yapacağınız tabaklara alın. Salatayı tabaklara bölüştürün.
Kalan limon suyuyla zeytinyağını karıştırın ve salatanın üzerine gezdirin. Soğutmadan servis yapın.
(Hazırlama süresi: 20 dakika)

 

BESLENME

Yüksek proteinli pancake

Umut Doğan Yıldız

-

Yüksek proteinli bu tarifi uygulayarak kaslarınıza bayram ettirin.

MALZEMELER

Yumurta proteini tozu, 1 ölçek Yulaf unu, 4 yemek kaşığı Süt, 1 yemek kaşığı Tarçın, 1 çay kaşığı

YAPILIŞI

1/ Bir kâseye bir yumurta kırın ve ardından pürüzsüz bir hale gelene dek kalan malzemeleri bir çatalla karıştırın. İster inanın ister inanmayın, pancake’leriniz neredeyse hazır.

2/ Şimdi ise küçük bir tabak alın, karışımı yarım santimetre kalınlığında döküp tabağa ufak ufak vurarak bir halka halinde eşit şekilde yayın. Dikkat edin; çalıştığınız yüzeylerden pancake hamurunu kazımaya çalışmak değerli vaktinizi harcar.

3/ Mikrodalgada bir dakika en yüksek sıcaklıkta pişirin. Hala sıvı kıvamdaysa 30 saniye daha tutun, ardından aç kalan kaslarınızı hemen besleyin. 30 gramlık büyüme yakıtınızı almak için pancake hamurunuz bitene dek tekrarlayın.

Devamı

BESLENME

Orman meyveli proteinli pancake

Umut Doğan Yıldız

-

Orman meyveli proteinli pancake ile kaslarınıza ihtiyacı olan enerjiyi verin.

Whey Proteinle yapılan tarifler için web sitemizde arama yapın.

MALZEMELER

Whey protein, 1 ölçek Hindistan cevizi yağı Yumurta beyazı, 3 Yulaf, 5 yemek kaşığı Muz, 1 Yaban mersini, çilek veya ahududu, büyük bir avuç dolusu Kabartma tozu, 2 yemek kaşığı İsteğe bağlı: Orta boy tatlı patates

YAPILIŞI

1/ Yulafları bir mutfak robotuna atın ve un benzeri bir yapıya gelene dek robotta çekin. (Tatlı patates kullanıyorsanız beş dakika mikrodalgada tutun, küp doğrayın ve ardından ilave karbonhidrat vuruşu için karışıma ekleyin.)

2/ Yumurtaları, muzu, proteini ve kabartma tozunu ekleyip pütürsüz olana dek karıştırın.

3/ Yaban mersinini, ahududunu veya çileği ekleyin.

4/ Yapışmaz bir tavaya biraz Hindistan cevizi yağı ekleyin.

5/ Karışımdan bir miktar alıp tavaya dökün, her iki tarafını da birer dakika pişirin.

6/ Gece buzdolabında bekletip sabah ısıtın, bir parça yer fıstığı ezmesi ve/veya balla servis edin.

Devamı

BESLENME

Pirincin kalorisini düşürmek için ne yapılır?

Umut Doğan Yıldız

-

Pirinci pişirdikten sonra soğumasını beklemek, kalori oranının azalmasını sağlıyor. 

Sri Lanka’daki The College of Chemical Sciences’ta görevli bir ekip, beyaz pirinci pişirmiş ve 12 saat buzdolabında bıraktıktan sonra tekrar ısıtmış. Sonuç olarak pirincin kalori içeriğinin yüzde 10-12 oranında düştüğü gözlenmiş. Bu rakamın bazı pirinç çeşitlerinde yüzde 50’yi bulabileceği ön görülüyor. Ancak dikkat etmen gereken bir şey var: Pirinci Hindistan cevizi yağıyla (180 gr pirinç için bir tatlı kaşığı kadar) pişirmen gerekiyor. Bu yağ ve soğutma işlemi, pirincin yapısını değiştiriyor. İnce bağırsakta glikoza dönüşmeyen, dirençli nişasta içeriğini artırıyor. Bu da düşük kalori anlamına geliyor.

Devamı

Popüler

 

www.pilioo.com