Bizi Takip Edin

FITNESS

ÖNCE BAHANE ÜRETMEYİ BIRAKIN!

-

 

Metin Demirci’nin 27 kilo vermesini sağlayan sırlar.

Metin Demirci geçirdiği sakatlık yüzünden bırakın spora gitmeyi uzun süre ayağa bile kalkamadı ve hızla kilo aldı. Kimsenin inkâr edemeyeceği bir bahanesi vardı, ancak Demirci onun arkasına sığınmamayı seçti. Eski formuna kavuşmayı hatta daha da ilerisine gitmeyi kafasına koydu ve sonunda istediğini elde etti. Metin Demirci Essporto Health And Fitness Club’da nasıl forma girdiğini anlatıyor.

Önceki kilosu: 98

Şimdiki kilosu: 71

Meslek: Hukuk Fakültesi Öğrencisi

Yaş: 24

Boy: 178 cm

Hedefine ulaşma süresi: 19 ay

Neden kilo aldın?

Amatör olarak boks ile uğraşıyordum. Antrenmanlardan birinde dizimden ciddi bir sakatlık geçirdim ve artroskopi olmak zorunda kaldım.  Zaten antrenman yaptığım dönemlerde de yüksek ağırlıklarla idman yaptığım için iriydim. Yediklerime de fazla dikkat etmiyordum. Bir de üstüne uzun süre hastanede yatmak zorunda kalınca bir sene içerisinde hızla kilo aldım.

Ağırlık programın nasıldı?

Öncelikle dizimin antrenman yapabilecek duruma gelmesi için bir rehabilitasyon süreci geçirdim. İlk dokuz ay spor adına sadece yürüyüş yaptım. Tabii bu dönemde yaptığım en önemli hamle, nefsime hâkim olmayı öğrenmek oldu. Geçen dokuz ayın ardından antrenmanlara başlayabilecek duruma gelince, üç gün ağırlık çalışıp bir gün dinlendim. Ağırlık antrenmanlarımda farklı olarak yaptığım şey; her hareketin sonuna düşük ağırlık-yüksek tekrar sayısı ile yapılan bir set eklemek oldu. Ancak bence forma girmemdeki en büyük sır; her hareketi doğru olarak yapmamdı. Yani yüksek ağırlıklarla çalışmaya heveslenmedim. Belki başkalarından 3-5 kilo daha düşük ağırlıkla çalışıyordum, ancak bu sayede hareket aralığını (başlangıç ve bitiş arasındaki mesafeyi) bozmadan çalışabiliyordum. Üstelik ağırlıkları yavaş (2 saniye sürüyordu) kaldırıp indiriyordum. Bu sayede yaptığım her hareketten maksimum fayda sağladım.

Kardiyo antrenmanların nasıldı?

İnsanlar inanmakta zorlanıyor, ancak kardiyo programım ağırlık antrenmanlarından sonra yapılan 25 dakikalık koşuyla sınırlıydı. Eğer disiplinli beslenirseniz, ki ben yediklerime çok dikkat ediyordum, kardiyo antrenmanlarına fazla iş düşmez.

Besin takviyesi kullandın mı?

Hiç ihtiyaç duymadım. Çünkü protein ihtiyacımın tümünü karşılayacak şekilde besleniyordum. (Burada parantez açıp Metin’in her sabah 10 yumurta beyazı ile omlet yaptığının altını çizelim.)

Nasıl beslendin?

Hazırladığım yemeği kaplara koyup okula götürdüm. Mümkün olduğu kadar dışarıdan yemedim. Kilolar ile savaşta bana zaferi getiren şey ara öğünler oldu. Favori öğünüm, keten tohumu, müslü ve yoğurdu karıştırıp hazırladığım karışımdı.

FITNESS

Dinlenme günlerinde yeni kural

Umut Doğan Yıldız

-

Eski kural – yeni kural dosyamız devam ediyor. İşte dinlenme günlerinde yeni kurallar!

Kendinizi kandırmayı bırakın: Haftanın üç gününü koltukta harcamak etkisiz bir antrenman planının işaretidir.

ESKİ KURAL

Pazartesi günü spor salonunu yıkıp geçin ve salı gününü masanızdan her kalkışınızda yüzünüzü acıyla buruşturarak geçirin. Bacak gününden sonraki gün merdiven çıkmaya katlanabiliyorsanız yeterince çok çalışmadınız demektir.

YENİ KURAL

Sürdürülebilirlik yalnızca çevreyle ilgili konularda geçen moda bir sözcük değil: Vücudunuzun kaynaklarını yönetmekte başarısız olursanız, hızlıca tükeneceklerdir. “O eski moda ‘acı yoksa kazanç da yok’ mantığı artık geçerli değil,” diyor Zolkiewicz. “Acısız çalışıp aynı sonuçları alabilecekken geçerli olamaz.” Bunun yerine, daha istikrarlı bir efor göstermeyi hedefleyin. “Toparlanma günlerinde düşük seviyeli aktiviteyi seviyorum,” diyor. “Haftalık planıma fonksiyonel hareket açıklığı kondisyonuna (FRC) ek olarak yürüyüş ve yoga gibi mobilite çalışması eklemeyi seviyorum.” Tabii ki bunların hiçbiri büyük yağ yakıcıları değil ama bir sonraki antrenmana dek metabolizmanızın işlemesini sağlıyorlar.

İsterseniz fazladan biraz kalori yakımı da ekleyebilirsiniz: Danimarkalı araştırmacılar, bir gün önce çalıştığınız kas gruplarını hedef alan hafif antrenmanlar yapmanın -ister alt vücut antrenmanı sonrası bisiklet sürmek, isterseniz de bench antrenmanınızdan sonraki gün birkaç şınav çekmek olsun- kas ağrısını etkisiz hâle getirebileceğini gördü. Buna karşılık, tam bir hareketsizlik, kan dolaşımını azaltarak iyileşen kaslara giden besin değerlerini sınırlar ve antrenmanın acıya neden olan kimyasal yan ürünlerinin kandan uzaklaştırılmasını yavaşlatır.

Bu nedenle, koşu intervalleri veya kişisel rekor arayışları yerine takım sporları veya yüzme gibi nabzınızı yüksek ama sabit tutan egzersizler tercih edin. Çok daha güçlü bir şekilde döneceksiniz.

Devamı

FITNESS

Kaslı kadın: Gina Felice Aversa

Umut Doğan Yıldız

-

Kaslı kadın Gina Felice Aversa, son zamanlarda adını ülke sınırları dışına duyuran isimlerden biri. Amerikalı bir powerlifter olan Gina’nın ilginç yaşamı!

       

Gina’nın güçlü bir kadın olarak ilk defa dünyaca tanınması son elde ettiği başarı sayesinde oldu.

Ancak Gina her zaman rekor kıran bir powerlifter olmayı planlamıyordu; Başlangıçta Amerikan hükümeti için terörle mücadele analisti olarak çalışıyordu.

Sporcu kadın Gina Felice Aversa

Yaş: 25

Doğum Tarihi: 1 Nisan 1993

Milliyet: Amerikan

Meslek: Powerlifter, Antrenör

Gina Felice Aversa Başarıları

Deadlift şampiyonu oldu

Deadlift – 557 lbs (tüm zamanların dünya rekoru)

Gina Felice Aversa Biyografi

Gina Felice Aversa 1993 yılında Philadelphia, PA’da doğdu. 18 yaşında okuduğu okulun spor salonuna gitmek zorunluydu ve o da istemeye istemeye gidiyordu. Zamanla kendindeki değişimi fark etti ve artık çok istekli bir şekilde salonun yolunu tutmaya başladı. Daha çok halter kaldırmaktan hoşlandığını söyleyen Gina, o zamanlar dünyaca ünlü bir halterci olacağından habersizdi.

Hükümet için çalışmaya başladı ve bu işi gerçekten çok seveceğini düşünerek başlarda hep mutlu oldu. Zamanla bu işin kendisi için uygun olmadığına karar veren Gina, istifa ederek spor sektöründe çalışmak için güneşli San Diego, CA’ya taşındı. Fitness sektörüne geçmekten asla pişman olmadığını söyleyen Gina, güçlendirme ve kuvvet antrenörü olarak ünlü bir isim olmayı başardı.

Devamı

FITNESS

Kaslı bacaklara sahip en ünlü kadın

Umut Doğan Yıldız

-

Dünyanın en ünlü kaslı bacakları denildiği zaman akla ilk gelen isim. Kaslı bacaklı kadın Bakhar Nabieva!

Bakhar Nabieva (AKA) “Miss Iron Bum” Bakü-Azerbaycan’da doğdu ve şu anda Ukrayna’nın Dnipropetrovsk Bölgesi’nde yaşıyor. Yıllar süren adanmışlığı, çalışkanlığı ve uyguladığı diyete dayanan harika fiziği ve inanılmaz bacaklarıyla ünlü bir isim.

    

Onun hikayesi:

“Spor salonuna gitmeye başladım ve ne yapacağımı bilmiyordum, bir egzersiz rutininin nasıl doğru bir şekilde oluşturulacağına dair hiçbir fikrim yoktu.”

Doğum Tarihi: 1994

Milliyet: Azeri

Boy: 157 cm

“Çok zayıf bir çocuktum, ince bacaklarım vardı ve tüm sınıf arkadaşlarım benimle dalga geçerdi. Bu yüzden durumu değiştirmeye karar verdim.”

Biyografi

Başlarda hareketleri, setleri ve dinlenme süreleri hakkında hiç bir fikri olmayan Bakhar Nabieva, zamanla kendi rutinini buldu. Vücut geliştirme dergilerini okumaya başladı ve kaslarını nasıl doğru bir şekilde çalıştıracağını öğrenmeye başladı.  Bir gün gün uyandı ve gelişmiş kaslarını gördü. Bu, Bakhar’ın dönüm noktasıydı.

Spor rutini

Bakhar’ın antrenmanı oldukça zor ama basit. O, en çok sevdiği kas gruplarına odaklanıyor (hamstrings, glutes ve quads).

“Maksimum 6-10 ve 15 tekrarlarını kullanarak ağırlıklar ile çalışıyorum. Elbette bacak çalışmayı çok seviyorum!”

Bakhar Nabieva’dan neler öğrenebiliriz

Bakhar Nabieva, hedeflerine ulaşmak için inanılmaz özveride bulunarak, vücudunu istediği şekle sokmakta söz sahibinin kendisi olduğunu gösterdi.  

 

 

 
 
 
 
 
Bu gönderiyi Instagram’da gör
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

Бахар Набиева (@bakharnabieva)’in paylaştığı bir gönderi ()

Devamı

Popüler