Bizi Takip Edin

FITNESS

OLAĞAN ŞÜPHELİ: POSTÜR

-

 

Sebebini çözemediğiniz kas ve eklem ağrılarının veya kurtulamadığınız sakatlıkların sebebi güçsüz kaslarınız değil, postür bozukluğu olabilir. Dik oturun ve bozuk postürün size neler kaybettirdiğini okuyun.

1Kas kütlesi, sabah akşam fitness düşünenler için belki de en değerli şey. Kas kütlenizi artırmak için ağırlıkların altında ter döküyor, uykunuzu eksiksiz alıyor ve beslenme konusunda ince eleyip sık dokuyorsunuz. Bu adımları kusursuz yerine getirseniz bile mükemmel form ve mükemmel kas gelişimi için bazı tehlikeleri gözden kaçırıyor olabilirsiniz. Intelligence Fitness’ın kurucusu Serhat Sidal, bu anlamda en önemli tehlikenin postür bozukluğu olduğunu söylüyor. Biz de stüdyosunda ziyaret ettiğimiz antrenör Sidal’a, postür bozukluğunun vücudumuz için yarattığı riskleri ve en doğru kas gelişiminin yollarını sorduk.

Postür bozukluğu çoğu insanın farkında olmadan yaşadığı ciddi bir sağlık sorunu. Aktif bir erkek olmanıza karşın eklem, kas, boyun, bel ve diz ağrıları yaşıyorsanız, suçu postürünüzde arayabilirsiniz. Estetik olmayan görünümün yanı sıra birçok olumsuzluğa yol açan bu bozukluk, güçlü kasların daha da güçlenmesinin, güçsüz kaslarınsa güçsüzleşmesinin yolunu açıyor olabilir.

Sağlıklı kas gelişimi için öncelikle postür bozukluğunu düzeltmeyi prensip edinen Intelligence Fitness stüdyosu, İstanbul’daki Maslak Atatürk Oto Sanayi Sitesi’nde konumlanmış. İçeri girdiğinizde pek fazla ekipman olmadığını görüyorsunuz. Biraz aykırı bir yer. Eski bir araba tamirhanesi, adeta insan vücudu tamirhanesine dönüştürülmüş. Salonun sahibi Sidal, spor hayatına 1985 yılında su topu sporuyla başlamış, defalarca milli olmuş, yıllarca antrenörlük yapmış bir eğitmen. Intelligence Fitness’ta beyin, beden ve ruhun birlikte çalıştırıldığını söylüyor. Düşman ise postür bozuklukları.

Sinsi Tehlike
Postür bozukluklarını “kas gelişimine giden yolda baş belası” olarak tanımlayan Sidal, bir uzmana danışılmazsa anlaşılamayabileceğini söylüyor: “Burada her şeye en temelden başlıyoruz. Öğrencilerin nasıl yürüdüğünü, nasıl nefes aldığını, nasıl oturduğunu, hatta nasıl yattığını dahi inceliyoruz. Bedenimiz birer bina gibidir ve çocukken ilk ayakkabı giyişimizle birlikte
bu temele zarar vermeye başlıyoruz. Çünkü vücudumuzu kemiklerimize değil, kaslarımıza taşıtmayı öğreniyoruz. Zayıf bir temelin üzerine inşa edilen kas kütlesi ise postür bozukluğunu ilerletiyor ve bu durum sakat kalmaya kadar gidebiliyor.”

Sidal, stüdyoya gelen öğrencilerine ilk olarak postür analizi yapıyor. Ardından aktif ve pasif esneme testleri ile dinamik ve statik postür testleri uyguluyor. Güç ve dayanıklılık testlerinin arkasından yağ, kas ve kemik ölçümleri yapılıyor. Ayrıca öğrencilerin fotoğraf ve videoları çekilerek, ilk aşama verileri kaydediliyor. 21 günlük eğitimin sonunda ise bu veriler öğrencilere gösterilerek,
kaydettikleri olumlu gelişimi görmeleri sağlanıyor. Eğitimle birlikte günlük yaşam aktivitelerinizi daha doğru formda yapmayı öğreniyorsunuz. Doğru oturup kalktığınız, doğru yürüdüğünüz, kısacası doğru yaşadığınız zaman, sağlıklı olmanın yanı sıra kas gelişimini de ideal şekilde gerçekleştirebiliyorsunuz. Bunu, günün her saatinde antrenman yapmak gibi düşünebilirsiniz.

Doğanıza Dönün
Intelligence Fitness, insan vücudunu doğasına döndürmeyi amaçlayan bir spor salonu. Yani vücudunuzdaki kasların her birinin görevi ne ise, Sidal da öğrencilerini bu kaslara uygun antrenman
teknikleriyle çalıştırıyor. Mekanik hareketlerden ziyade vücut ağırlığı egzersizlerine ağırlık veren Sidal, “Kasları yapılarına göre çalıştırdığınız zaman gelişim süreci de hızlanıyor. Zira göğüs kasları bir makineye oturup, o makineyi itmek için yaratılmadı. Göğüs kasının yaratılış amacı, vücudumuzdaki bütün kaslarla birlikte mağaramıza bir şeyler itebilmek. Benzer şekilde bacaklarımız da kaçmak veya kovalamak için tasarlandı. Biz de çalışma prensiplerimizi bunlara göre belirliyoruz” diyor. Sağlam bir temel olmadan, güçlü bir bina inşa edilemeyeceğini unutmamak gerekiyor. Son sözü ise yine Sidal söylüyor: “Ne olursa olsun, hareket çok önemli. Hareket etmezsen, ölürsün.”

Postür Bozukluğuna Yol Açan Hatalar
Antrenör Serhat Sidal, günlük hayatta farkında olmadan omurgamızı sabote eden davranışları şöyle sıralıyor: “Stüdyomuzda insanlara yürümeyi yeniden öğretiyoruz dersek yalan olmaz. Çünkü
postürünüz bozuksa kaçınılmaz olarak yanlış yürürsünüz. Bu da yürürken daha az enerji harcadığınız anlamına geliyor. İş yürümekle de bitmiyor. Metroda ayakta seyahat ederken veya günlük
hayatınızda ayakta dururken, bedeninizde yanlış bölgelere yükleniyorsunuz. Yataktan kalkarken gerinmeden kalkıyorsanız ya da doğru formda oturup kalkmıyorsanız, sakatlanma riskinizi yükseltiyorsunuz demektir. Çantanızı sürekli aynı omzunuzda taşıyor, bilgisayarınızı sürekli tek bir tarafınızda tutuyorsanız, hep aynı yöne doğru rotasyon yaptığınız için postürünüze
zarar veriyorsunuz.”

FITNESS

Evde bulunması gereken spor ekipmanları

Umut Doğan Yıldız

-

Egzersiz yapabilmek için pahalı spor ekipmanlarına sahip olmanız gerektiğini düşünmeyin.

Fitness Eğitim Direktörü Samantha Clayton, egzersize yeni başlayanlar için düşük, hatta sıfır maliyetli ekipmanları sıralıyor.

Egzersiz yaparken yeteri kadar sıvı almamız önemlidir. Eğer dışarıda yürüyüş veya başka bir egzersiz yapacaksan, yanında su bulundurmayı ihmal etme. Aynı şekilde evde egzersiz yaparken de yeterli miktarda su alımı büyük önem taşır.

Yoga matı

Uygun fiyat alternatifleriyle kolaylıkla ulaşabileceğiniz bir yoga matı, ihtiyaç duyduğun anda bir egzersiz alanı yaratmanızı sağlar. Yoga matı kullanmak için yoga yapmak şart değil: Mat, şınav ve mekik hareketlerinin yanı sıra farklı mekanlarda yapacağınız egzersizler için temiz ve kaymaz bir zemin sağlar. Yoga matına alternatif olarak halı veya havlu da kullanabilirsiniz.

Dambıl

Dambıllar, dayanıklılık antrenmanlarının vazgeçilmezidir ve mükemmel sonuçlar verir. Dolayısıyla doğru ağırlıkta bir dambıl seçmek büyük önem taşır.

Örneğin daha hafif ancak iyi bir forma sahip dambıllar, ağır ve daha kötü formdaki dambıllara göre çok daha iyi sonuçlar verir.

Atlama ipi

Atlama ipiyle hem çok eğlenebilir hem de mükemmel bir kardiyo egzersizi yapabilirsiniz. Ayrıca atlama iplerini vücut esnekliğini artırmak için yapacağınız egzersizlerde de kullanabilirsiniz. Alternatif olarak herhangi bir iple de ilerleyebilirsiniz.

Direnç bandı

Direnç bandı; pratik, hafif ve kullanımı kolay bir ekipman. Direnç bandına alternatif olarak yumuşak bir ip veya rulo yapılmış bir havlu, basit egzersizlerde işe yarayabilir. Fitness için tasarlanmamış tüpleri veya lastikleri kullanmanızı ise önermem çünkü bunlar egzersiz sırasında koparak vücudunuza zarar verebilir.

Sağlık topu

Sağlık topuyla etkili üst ve alt vücut egzersizleri yapabilirsin. Bu toplar özellikle bir partnerle birlikte yapılan egzersizlerde oldukça işe yarıyor. Sağlık topuna alternatif olarak basketbol veya futbol topu kullanabilirsiniz.

Ayarlanabilir step tahtası

Egzersiz amaçlı step tahtaları az yer kaplar ve dairesel hareketlerde veya kardiyo egzersizlerinde rahatlıkla kullanılabilir. Kaymaz yüzeyli, yüksekliği ayarlanabilir bir step seçmeye özen gösterin. Step tahtasına alternatif olarak sağlam bir ahşap kutu, sandık veya basamak kullanabilirsiniz.

Kronometre

İnterval antrenmanlarını doğru yapmak için mutlaka kronometre kullanmak gerekir. Ayrıca kronometre, egzersiz veya koşu süresi hakkında doğru bilgi verir ve kendinize karşı dürüst olmanızı sağlar. Bunun için kronometre özelliği bulunan bir cep telefonu da kullanabilirsiniz.

Motivasyon müziği

Müzik stresten arınmana ve kalan dakikalara odaklanmak yerine egzersizin tadını çıkarmanıza yardımcı olur.

Devamı

FITNESS

Basketbol İçin Antrenman Programı 1

Umut Doğan Yıldız

-

Basketbol antrenmanları için güçlendirici ve kondisyon artırıcı egzersiz programı serisi hazırladık.

Personal Trainer / Master Trainer Can Bayık, basketbol oynarken performansınızı en üst seviyeye çıkarmak ve sizi sakatlıklardan korumak için Men’s Health takipçilerine özel 4 haftalık bir antrenman programı hazırladı. Uygulamanız gereken bu antrenmanın ikinci programını videoda görebilirsiniz. Bu antrenman programı toplamda 3 set sürüyor ve 4 hareketten oluşuyor. Antrenör Can Bayık, hareketleri 45 saniye uygulamanızı ve aralarda 15 saniye dinlenmenizi öneriyor. Tekrar başa döndüğünüzde aralarda 1 dk dinlenmeyi de unutmayın. 

Bu videoda göreceğiniz başlıca hareketler Around The World, Core Bag Reverse Lunge, Dumbbell Lateral Raise, Front Raise, Montain Climber’dan oluşuyor.

Devamı

FITNESS

Omuzlarınızı ateşyelecek 4 hareketlik dumbbell antrenmanı

-

Editör :

Vücudunuzu dumbbelllardan güç alarak dönüştürün.

Dumbbell, en yaygın kullanılan fitness ekipmanı olabilir. Fakat bu kadar yaygın olması, dumbbell antrenmanlarının sıkıcı olmasını gerektirmiyor.

Bu antrenmanda, antrenör Alexia Clark curl ve press gibi klasik hareketleri küçük numaralarla modifiye ederek, merkez bölge ve omuz dayanıklılığını geliştirmeyi, dolayısıyla da üst gövdenizi şekillendirmeyi hedefliyor.

 

Dumbbell row hareketi sırtınızı ve omuzlarınızı hedeflerken, merkez bölgenizi de çalıştıracak. Sonraki hareketle birlikte omuzlarınız, ağırlığı göğüs seviyesinde tutmak için yer çekimine meydan okurken, özellikle ön ve yan omuz kaslarınız ekstradan çalışacak.

Dumbbell single-arm split-stance rows and presses hareketi ile 2 klasik üst gövde hareketini tek bir kalemde yapacak ve metabolizmanızı ateşleyeceksiniz.

Dumbbell circle press, triceps kaslarınızın desteği olmaksızın omuzlarınıza ekstra yük bindirecek. Ayrıca biceps kaslarınızı da çalıştıracaksınız. Özetle, hem biceps hem de omuz kaslarınız cayır cayır yanacak.

 

Talimatlar: Aşağıda yer alan hareketleri sırası ile 40’ar saniye yapın. Her bir hareketin arasında 20 saniye dinlenin.

  1. Dumbbell row reach
  2. Dumbbell 2-hand position pull
  3. Dumbbell single-arm split-stance row and press
  4. Dumbbell circle press

Bu, 1 turdur. Toplamda 3-5 tur yapın.

Devamı

Popüler

 

www.pilioo.com